Kasvien nimet uudistuvat: Rasistiset termit poistetaan tieteellisistä nimistä
Kommentit (191)
Että oikein on lennelty pitkin maailmaa konferenssiin että päästään tämmöiselläkin pätemään. Saako nuo ihan palkkaakion tästä?
Vierailija kirjoitti:
Voi että. Olipa se viatonta ja huoletonta aikaa kun olin lapsi, syötiin XX-pusuja, leikittiin Kuka pelkää XX-miestä, pelattiin XX-Pekka-korteilla, mitähän vielä.. leikittiin XX ja kalpeanaamoja, esitettiin joulun alla tiernapoikia ja XX kuninkaall oli XX naama, kaikki oli kivaa, kukaan ei loukkaantunut eikä osannut edes ajatella mitään ilkeää. Aikuisetkaan.
Ei ihme että lähes kaikki voivat huonosti ja ovat sekaisin kun kaikki on niin vaikeaa ja vaarallista nykyään.
Katsoin telkusta laksitsimainoksia. Siinä oli n**keri.
Vierailija kirjoitti:
Valkovuokot täytyy sitten jalostaa ruskeiksi, öyh..kerta! ja maailma pelastuu
Koskee latinan kielisiä kasvien nimiä.
Just tehty päätös asiasta Kasvitieteilijöiden kansainvälisessä konferenssissa Madridissa.
Jos olet lukenut amerikkailaista kaunokirjallisuutta, muistat varmaan sieltä weemäisiä nimityksiä mm. mustista orjista ja palvelijoista. Kuten kafferi.
Nyt nuo latinankieliset kasvien nimet, muutetaan neutraaleiksi.
Mikä on ihan fiksu päätös.
Vierailija kirjoitti:
Kasvitkin rasisteja 🤷
Meinaat, että kasvit ovat itse keksineet nimet itselleen 🤷
Nyt sitten Suomessakin tiedetään mitä kafferi tarkoittaa ja ennen muuta että sitä ei tule käyttää. Minä sattumalta tiesin tuon sanan kun oli joskus muinoin ystävä, joka oli kotoisin Etelä-Afrikasta.
Vierailija kirjoitti:
Valkovuokot täytyy sitten jalostaa ruskeiksi, öyh..kerta! ja maailma pelastuu
Tuuleva puu vai metsän tuuli vai tuulen tytär?
Vierailija kirjoitti:
Jo oli aikakin. Persujuntit toki itkee tästäkin kun ei enää edes kasveilla oo rasistisia nimiä 😂😂😂
Muslimus haittamus, muslimus raiskamus ja muslimus loisimus kasvien nimet pitää muuttaa kuvaamaan niiden syvällisintä olemusta.
Vierailija kirjoitti:
Nyt sitten Suomessakin tiedetään mitä kafferi tarkoittaa ja ennen muuta että sitä ei tule käyttää. Minä sattumalta tiesin tuon sanan kun oli joskus muinoin ystävä, joka oli kotoisin Etelä-Afrikasta.
Miten käy kafferipuhveleille? Täytyykö ne ampua vai pakottaa ne muuttamaan nimensä?
Vierailija kirjoitti:
Aiheuttaahan tuo aika muutoksia kukkakauppiaille ja puutarha-alan ammattilaisille, siis ihan käytännössä. Eikä mikään ole ilmaista.
He eivät käytä kukissaan eikä kasveissaan latinalaisia nimiä, sillä tavallinen kansalainen ei ymmärtäisi niistä paskaakaan.
Lukekaa tollot ensin linkattu uutinen.
Kirjoittelette täällä sontaa, ettekä edes tiedä, mistä on kyse. Kusipäät.
Ei suomenkieliset kasviennimet miksikään muutu.
Vaan latinakieliset. Eikä koske ainoastaan Suomea, vaan koko maapallon kasvien latinankielisiä, rasistisia nimiä.
Vierailija kirjoitti:
Miten käy eskimohanhien?
Eskimosirrikin on vaarassa menettää nimensä.
Vierailija kirjoitti:
Voi että. Olipa se viatonta ja huoletonta aikaa kun olin lapsi, syötiin XX-pusuja, leikittiin Kuka pelkää XX-miestä, pelattiin XX-Pekka-korteilla, mitähän vielä.. leikittiin XX ja kalpeanaamoja, esitettiin joulun alla tiernapoikia ja XX kuninkaall oli XX naama, kaikki oli kivaa, kukaan ei loukkaantunut eikä osannut edes ajatella mitään ilkeää. Aikuisetkaan.
Ei ihme että lähes kaikki voivat huonosti ja ovat sekaisin kun kaikki on niin vaikeaa ja vaarallista nykyään.
Nykyään ollaan todellisuudessa ja kuka persu puukottaa erilaista on todellisuutta. Äärioikeiston sontaan uskova teini puukotti ihmistä, kuinka paljon pitää käyttää aineita ettei herää todellisuuteen?
Vierailija kirjoitti:
Onneksi lääketieteen puolelta löytyy vielä naapurisankkeri.
Se on nykyään gambiansankkeri.
Ennen leikittiin kuka pelkää xx miestä, nimi xx on jo muutettu mutta siinähän on yhä se mies sana, mitä sille tehdään?
"kuka pelkää henkilöä"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jo oli aikakin. Persujuntit toki itkee tästäkin kun ei enää edes kasveilla oo rasistisia nimiä 😂😂😂
Muista ottaa ne sinulle määrätyt mt-lääkkeet!!!
terv. lääkärisi
Tarvitaan kyllä kirurgisia toimenpiteitä.
Mites tuo suomalainen linnunnimi n**kerihaukka, pitäisikö nimi vaihtaa??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoin telkusta laksitsimainoksia. Siinä oli n**keri.
Hei taisi olla vielä pahempaa! Suomalaiset miehet pukeutuniena noiksi ja kasvot mustattuina lauloivat eisuomiaksentilla "Tännään ostetaan Halvan maukasta lakritsaa"...
Vierailija kirjoitti:
Haha,nyt jopa kasvitkin ovat rasisteja..veikkaan että natsejakin varmaan
Tässä on taas hyvä esimerkki siitä, kun on pakko ymmärtää asiat väkisin väärin ja lähteä nettiin öyhöttämään. Luulisi jo lapsenkin tajuavan, että kasvit eivät päätä itse omia nimiään. Jos minä löydän jonkun oikein inhottavan loisen, niin ehkä annan sille nimeksi persu. No itkuhan siitä seuraisi ja saisin uhkauksia ja muuta vihapostia
Hyi, on tosiaan kaameeta...