Pakukuski kääntyi pyöräilijäryhmän eteen aiheuttaen kolarin; usealle sairaalahoitoa vaativia vammoja
Miten joku voi olla noin täydellinen idiootti liikenteessä? Siis kääntää tahallisesti toisten eteen aiheuttaen kolarin.
https://www.is.fi/urheilu/art-2000010573479.html
Oikeudenmukainen rangaistus tuosta olisi ottaa pakukuskilta ajo-oikeus pois loppuelämän ajaksi ja sen lisäksi hänen kuuluisi maksaa minimissään 5000 euron korvaukset per vahingoittunut pyöräilijä.
Ajelkoot suljetulla pellolla, jos liikenteellinen pelisilmä on noin täydellisesti kadoksissa.
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liikennesääntöjen mukaan pyöräilijöiden olisi pitänyt ohittaa se paku vasemmalta eikä oikealta puolen. En yritä puolustella pakukuskin toimintaa, mutta noin se vain menee
Tulitko mxrha.infosta tänne, kenties? Eivät pyöräilijät ole ketään ohittaneet, vaan ajoivat suoraan. Auto kääntyi täysin yllättäen ja hengenvaarallisesti näiden eteen. Ei autolla voi ohittaa toista autoakaan ja sitten liinat kiinni lyöden kääntyä risteyksessä heti. Kolarihan siinä tulee. Eikä taatusti ole perään/kylkeenajajan vika. Kenenkään eteen ei voi ajaa.
Kyllä se takanatulija vaan maksaa. Olen ajanut itse kolarin tällaisen kiilaajan perään, ja minähän sen maksoin, kun en ehtinyt jarruttaa, enkä väistää ojaan. Ja mulla oli siis itsellä riittävän iso turvallisuusväli, mihin tää kusipää kiilasi
En tiedä miten olisi käynyt, jos olisi lähdetty oikeuteen, kun mulla ei ollut kameraa eikä kakkoskuskia.
Toivottavasti tuo pakukuski ohittaa seuraavaksi raskaassa lastissa olevan täysperävaunurekan samalla periaatteella, eli ohi ja sitten tiukka kiilaus eteen, jarrutus ja kääntyminen oikealle.
Miksi vatussa piti ohittaa pieni vain yhdeksän hengen tiivis pyöräjoukko jos kerran kääntyi heti sen jälkeen oikealle? Itsekin myönsi että virhearvionti, eli tahallinen teko. Kortti pois ja linnaan.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti tuo pakukuski ohittaa seuraavaksi raskaassa lastissa olevan täysperävaunurekan samalla periaatteella, eli ohi ja sitten tiukka kiilaus eteen, jarrutus ja kääntyminen oikealle.
Miksi vatussa piti ohittaa pieni vain yhdeksän hengen tiivis pyöräjoukko jos kerran kääntyi heti sen jälkeen oikealle? Itsekin myönsi että virhearvionti, eli tahallinen teko. Kortti pois ja linnaan.
Niin mikä näiden pyöräilijöiden nopeus oli? Kuski saattoi hätääntyä tajutessaan, että ohitus menee pitkäksi, ja kuvitteli toivorikkaana ehtivänsä edestä. On vaikea arvioida pyöräilijöiden nopeutta joskus, ja letkan viimeiset ovat voineet ajaa hitaammin eli ohitettava on voinut venyä kesken ohituksen. Aika harva autoilija on ennakolta opetellut jatkamaan risteyksensä ohi ja palaamaan seuraavasta takaisin, jos tulee yllättävä tilanne ja kääntyminen on vaarallista. Yleensähän tämä tapahtuu jos joku ajaa puskurissa. En tiedä opetetaanko autokoulussa tätä. Ja maalaiskuski ei välttämättä ole ikinä nähnyt pyöräilijöiden vetävän mopovauhtia etenkään ryhmänä.
Mitä niiden pyöräilijöiden päässä on liikkunut? Eihän se paku ole täydessä vauhdissa kääntynyt risteykseen, vaan on hiljentänyt kääntymistä varten.
Jos itae ajan tien viertä ja auto vieressä alkaa himmailemaan, niin totta ihmeessä varon itsekin, että mitähän tässä nyt tapahtuu.
Eivätkö nuo pyöräilijät yhtään ihmetelleet?
Kyllä se takanatulija vaan maksaa. Olen ajanut itse kolarin tällaisen kiilaajan perään, ja minähän sen maksoin, kun en ehtinyt jarruttaa, enkä väistää ojaan. Ja mulla oli siis itsellä riittävän iso turvallisuusväli, mihin tää kusipää kiilasi ruuhkaisella maantiellä, ja sitten joku letkan edessä kääntyi vasemmalle, ja letka äkkipysähtyi.