Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pakukuski kääntyi pyöräilijäryhmän eteen aiheuttaen kolarin; usealle sairaalahoitoa vaativia vammoja

Vierailija
19.07.2024 |

Miten joku voi olla noin täydellinen idiootti liikenteessä? Siis kääntää tahallisesti toisten eteen aiheuttaen kolarin.

https://www.is.fi/urheilu/art-2000010573479.html

Oikeudenmukainen rangaistus tuosta olisi ottaa pakukuskilta ajo-oikeus pois loppuelämän ajaksi ja sen lisäksi hänen kuuluisi maksaa minimissään 5000 euron korvaukset per vahingoittunut pyöräilijä.

Ajelkoot suljetulla pellolla, jos liikenteellinen pelisilmä on noin täydellisesti kadoksissa.

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tahallisuudesta siis näyttöä? 

Jos et tuon vertaa katso ympärillesi ajaessasi autoa niin tottakai se on silloin tahallista. 

Oletko ikinä ajanut pakettiautoa ja katsellut sitä ajaessasi ympärillesi?

Työkseni olen ajanut kaupungin keskustassa, että jatkuvasti joutui katseleen mitä tapahtuu ynpärillä. Toi on yhtä karmea selitys sille että ei osaa, kuin "Ei tää kuule pysähdy niin nopeasti". 

Molemmat tarkoittaa suomeksi, että en oikein hallitse tätä autoa.

No nythän täällä on varsinainen taitaja joka saa täysperävaunullisen rekankin pysähtymään liukkaalla kelillä kolmessa sekunnissa. 

Vierailija
62/85 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä koko episodi on vain ja ainoastaan pakukuskin syy. 100% varmuudella. Jos auto kääntyy eteesi niin äkkiä ettet ehdi väistää etkä edes jarruttaa, niin takuuvarmasti se eteen kääntyjä on syyllinen. On aivan turha selittää mitään pyöräilijöiden väistämisvelvollisuudesta tässä nimenomaisessa tapauksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Firmojen pakukuskit ovat tosi idi ootteja! Monesti on käynyt niin että kun ylitän suojatien kävellen vihreillä valoilla ja se valo vaihtuu punaiseksi niin sitä ylitystä on vaan pakko jatkaa, ei voi jäädä keskelle tietä seisomaan. Mutta pakukuskit ei sitä tajua, monesti ne kääntyvät tööttäilevät, näyttävät keskisormea ja pari kertaa olen jopa joutunut hypähtämään taaksepäin, muuten olisi tullut osumaa. Näin Tampereella ja nykysin jos näen pakukuskin odottamassa kääntymistä niin jään itse odottamaan vaikka minulle sillä hetkellä olisikin vihreät valot. 

Vierailija
64/85 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et tuon vertaa katso ympärillesi ajaessasi autoa niin tottakai se on silloin tahallista. 

Työkseni olen ajanut kaupungin keskustassa, että jatkuvasti joutui katseleen mitä tapahtuu ynpärillä. Toi on yhtä karmea selitys sille että ei osaa, kuin "Ei tää kuule pysähdy niin nopeasti". 

No nythän täällä on varsinainen taitaja joka saa täysperävaunullisen rekankin pysähtymään liukkaalla kelillä kolmessa sekunnissa. 

Sulla nyt varmaan vika olisi siinä että lastauslaituri on väärässä kohdassa kun satut peruuttamaan sen rekkasi perävaunun seinästä läpi. 

Vierailija
65/85 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molempien vika, en usko tahallisuuteen vaan vahinkoon. Liikenteessä pitää noudattaa oikeaa tilannenopeutta ja seurata muuta liikennettä. Jos pakulla oli vilkku päällä oikealle niin pyöräilijoiden olisi pitänyt pystyä myös hidastamaan vauhtia. Liikenneturvallisuuden vaarantaminen kaikkien osallisten osalta.

Pyöräilijöidenkin pitäisi noudattaa liikennesääntöjä, myös kaupungissa niin kuin maantiellä. Olen huomannut, että lähes kaikki fillaristit ovat puna-viher-värisokeita, ei eroteta valon väriä. Jos sellaisella tyypillä on auton ajokortti, se pitäisi ottaa vähäksi aikaa hyllylle kunnes alkaa taas väriä tunnistaa. 

Olin alakouluikäisen pikkupojan kanssa samoissa liikennevaloissa, pyörät molemmilla. Punaisissa odotimme ja sinä aikana VIISI (5) aikuista ajoi fillarilla punaisia päin. Yksi vielä soitti kelloa takanamme, että pois tieltä. Hyvää mallia lapselle.

Vierailija
66/85 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnettomuudessa osallisena ollut on keskustelupalstalla kertonut, että vain auton keula oli ehtinyt mennä letkan ohi, kun se koukkasikin suoraan ensimmäisenä ajaneiden eteen. Ei tuossa jäänyt pyöräilijöille aikaa reagoida mitenkään. Ja millainen idiootti ylipäänsä lähtee pyöräilijöiden letkaa ohittamaan jos on juuri kuitenkin aikeissa kääntyä tieltä pois?

Vierailija
67/85 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen tämä uutisoitiin kevyen liikenteen väylällä tapahtuneeksi, nyt ajoradalla. 

Vierailija
68/85 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä ajanut pakettiautoa mutta henkilöautossa on kuollut kulma, jonne ei näe kuin päätä kääntämällä. Näkeekö pakussa vastaavasti sinne oikealle puolelle?

Vierailija
69/85 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden spandex sankareiden ei pitäisi valittaa yhtään. Itse he eivät noudata yhtäkään liikennesääntöä ja jatkuvasti aiheuttaa vaaratilanteita esimerkiksi ajamalla stop merkistä läpi pysähtymättä sekä vaikka liikennevaloissa palaisi punaset nämä eivät välitä siittä tippaakaan vaan täysin katsomatta ajetaan läpi ja kaikista näistä vaaratilanteista he syyttävät autoilijoita vaikka todellisuudessa itse eivät noudata liikenne sääntöjä

Vierailija
70/85 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nythän täällä on varsinainen taitaja joka saa täysperävaunullisen rekankin pysähtymään liukkaalla kelillä kolmessa s

Ei mulla ole rekkaa, enkä sellaista aja, mutta kai jokainen älyää miten sellainen käyttäytyy? Eiku joo, ei älyä. 

Vierailija
71/85 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen tämä uutisoitiin kevyen liikenteen väylällä tapahtuneeksi, nyt ajoradalla. 

Ajoradalla tapahtui, siellähän nää spandexit ajaa. Toimittaja taas ajatteli vaan tehdä vähän raflaavamman jutun tappajapakusta. 

Vierailija
72/85 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolarin aiheuttaneelle pakukuskille kuuluisi maksimirangaistus ja jos oikeus toteutuisi, hänen kuuluisi maksaa myös vakuutusyhtiöille tästä onnettomuudesta aiheutuneet kulut täysimääräisinä, koska kyseessä oli ihan todistettavasti tahallinen teko.

Vierailija
73/85 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et ole työksesi tehnyt mitään muuta kuin trollannut tällä palstalla.

Vierailija
74/85 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä ajanut pakettiautoa mutta henkilöautossa on kuollut kulma, jonne ei näe kuin päätä kääntämällä. Näkeekö pakussa vastaavasti sinne oikealle

Et ole sitten koskaan kuullut keksinnöstä nimeltään oikeanpuoleinen taustapeili?

Vierailija
75/85 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä ajanut pakettiautoa mutta henkilöautossa on kuollut kulma, jonne ei näe kuin päätä kääntäm

Riippuu autosta, että onko oikeasta taustapeilistä huolimatta kuollut kulma vai ei. 

Vierailija
76/85 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei koskaan ole käyttänyt tuota selitystä tuossa tilanteessa. Se että joku hyppää pimeässä eteen maantiellä, on hyppääjän vika.

Tämä selitys tulee aina liikennevaloissa punaisiä päin ajaessa, suojatiellä jne. Jos ajat suojatiellä kävelijän yli koska et saa pysäytettyä ajoissa, sinulla on liian suuri tilannenopeus. Hyvät kuskit osaavat tämän huomioida. Huonot syyttää autoa.

Vierailija
77/85 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevyenliikenteen väylät ja ajorata eivät ole urheilusuoritusta varten

Vierailija
78/85 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä ajanut pakettiautoa mutta henkilöautossa on kuollut kulma, jonne ei näe kuin päätä kääntämällä. Näkeekö pakussa vastaavasti sinne oikealle

Kyllä. Isoissa autoissa on isot peilit. Ja niinkuin itsekin juuri henkilöauton "ongelman" kuvailit, ei se ole kovin suuri ongelma. Jos et näy päätä kääntämättä, niin käännä päätä.

Vierailija
79/85 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo oli kyllä pahemman luokan töppöilyä, kortti pois olikohan vanhus vai promilleissa.

Vierailija
80/85 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päälle ei saa ajaa. Pyöräilijät syyllisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan