YLE: Suomeen asettuneet ukrainalaiset tarvitsevat nyt psyykkistä apua
Alussa tuen tarve on humanitaarista mutta ajan kuluessa ihmiset kaipaavat enemmän psyykkistä apua mainitsee Yle uutisessaan. Toivottavasti Suomi on nyt varautunut kymmenien tuhansien ihmisten terapointiin riittävällä määrällä asiantuntijoilta joilta löytyy myös kielitaitoa. Onkohan hallitus jo budjetoinut nämä terveydenhoitomenoihin vai yllättyykö Orpo jälleen?
Kommentit (220)
Ukrainassa tarvitaan ihmisiä, jotka rakentavat yhteiskuntaa ja panevat asioita kuntoon. Parasta terapiaa on työ ja mielekäs toiminta!
Muiden maiden kansalaiset ne sitten osaavat vaatia kaikenlaista Suomessa. Mikään ei riitä, jollei suomalaiset viimeisiä roposiaan ja takkia päältään anna. Koska Suomen päättäjät herää tähän suomalaisten kansalaisten riistoon.
Autettavilta tulee aina lopulta tyytymättömyyttä, vaatimuksia ja jopa vihaa. Kiitosta harvemmin. Suomalaiset ovat yksinkertaisia ja sinisilmäisiä.
Vierailija kirjoitti:
Autettavilta tulee aina lopulta tyytymättömyyttä, vaatimuksia ja jopa vihaa. Kiitosta harvemmin. Suomalaiset ovat yksinkertaisia ja sinisilmäisiä.
Paskat. Kyllä apua saavat ovat kiitollisia. Tietysti täysi integroituminen on paljon vaikeampi juttu.
Ainuttakaan ukrainalaista ei olisi ikinä pitänyt Suomeen ottaa. Heidän kotimaansa on suurelta osin täysin turvallinen elää ja näitä ihmisiä olisi muutenkin tarvittu siellä maata pyörittämässä, eikä Suomessa loikoilemassa, tekemässä rikoksia ja ryyppäämässä Suomessa suomalaisten rahoilla. Meillä ei ole rahaa tähän ja mitä enemmän tungemme rahaa tällaisiin tuottamattomiin ja pohjattomiin kaivoihin sitä enemmän suomalaisten elämä kurjistuu. En minä ainakaan sitä halua.
Miksi sinä haluat?
HUS varautuu tähän vähentämällä henkilökuntaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieno homma. Mistäs tähän tarpeeseen ajateltiin pieraista rahaa? Vai leikataanko taas tavallisilta suomalaisilta koska mehän ollaan niin rikas maa.
Tarkoitatko tavallisilla suomalaisilla läheisriippuvaisia nenttejä, jotka ovat traumatisoituneet loppuiäkseen jonkun autistin poikkeavasta kehonkielestä, ja sen takia tarvitsevat sossutukia ja nillitysterapiaa? Minusta nämä asiat pitäisi asettaa oikesiin mittasuhteisiin, muuten Suomi menee vessasta alas.
Ihan vaikka niitä nuoria, joiden koulunkäynti ja sosiaaliset suhteen tuhottiin koronasulkujen aikana.
Oon ukrainalainen, en pyydä enkä tarvi psykologista apua. Se ei auta minua) Parempi luoda lisää työpaikkoja ja kukoistava talous.
Muuten, ei, en juo alkoholia, en tupakoi, noudatan elämänsääntöjäsi ja järkevää resurssien kulutusta. Kyllä, on sellaisia kuin kuvailitte täällä, he ovat vähemmistö, he vain käyttäytyvät niin aktiivisesti, että tämä näyttää olevan ukrainalaisten tyypillistä käytöstä.
Ymmärrän vihanne. Minulla ei kuitenkaan todellakaan ole minne mennä takaisin asunnossa ei ole kattoa ja reikiä seinissä. Oon kotoisin Itä-Ukrainasta.
Miksei Satonen etsi ukrainalaisia hoitajia, jotka asuvat jo valmiiksi Suomessa? Ai niin, silloin ei pääse korruptiomatkalle lomailemaan 50 huijarin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on aivan hirveä vaje psykiatreissa ja psykologeissa, mutta edellinenkään hallitus ei tehnyt tikkua ristiin asialle.
Priorisoivat tärkeimmät sukupuoli ja liikennemerkkiasiat ykköseksi ja prideliputukset kunnille olihan siinä jo meriittetejä huulipunahallitukselle kera RKP Majan.
Vierailija kirjoitti:
Tuosta takaisin sanomisesta vaan sen verran, että jos uskallus riippuu siitä saako turpiin vai ei, ei oikein itsetunnon kohottaminen, kiusatun terve psyyke tai lisää ystäviä ole oikea apu, ellei ne ystävät asu samassa asunnossa.
Olettaen nyt että joutuu kiusatuksi tilanteessa, mitä ei ole itse aiheuttanut jollain voimakkaalla provosoinnilla.
Veit sanat suustani. Fyysiseen uhkaan apu etänä? Mitenköhön toimisi?
Ja sitten provosoinnista. Terve ihminen osaa erottaa provosoinnin ja kritisoinnista. Joskys virheellisesti voi väittää että on provosoitu vaikka on vain kritisoitu ja ehkä syystäkin. Sivistynyt ihminen ei vihastu ylireagoiden esim. selvästi aggressiivisesti olkoon hänen mielestään provosointia tsi ei.
Vierailija kirjoitti:
Kovasti ovat tarvitsevaista sakkia.
10 vuotta sitten edelliselle porukalle ei ruokakaan kelvannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on aivan hirveä vaje psykiatreissa ja psykologeissa, mutta edellinenkään hallitus ei tehnyt tikkua ristiin asialle.
Priorisoivat tärkeimmät sukupuoli ja liikennemerkkiasiat ykköseksi ja prideliputukset kunnille olihan siinä jo meriittetejä huulipunahallitukselle kera RKP Majan.
Jaa kyllä ne liikennemerkit uudistettiin jo sipiläorpon aikana vuonna 2017. Mutta eihän persut muista omia aikaansaannoksiaan!!!!!!
Suomessa asuvilla suomalaisnuorilla oli terapian tarvetta jo eilen - missä rahat siihen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovasti ovat tarvitsevaista sakkia.
Mitenhän sun itsesi kävisi, jos joutuisit totaalisen tuhon ja hävityksen vuoksi jättämään kaiken taaksesi?
Jonnella ei taida olla suvussaan ketään, joka kertoisi miten suomalaiset evakot ja sodan ajan eläneet aikoinaan selvisivät.
Meillä on moraalinen velvollisuus auttaa. Olemme kaikki samanarvoisia ihmisiä, ei suomalaiset ole yhtään sen arvokkaampia kuin ukrainalaiset.
Ainut paikka mihin suomalaiset pääsevät ilmaiseksi
Ja pa€kanmarjat mitään psyykkistä apua. Ne on pummeja, jotkaa loisii suomalaisten verorahoilla Suomessa. Ei ikinä mene töihin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on moraalinen velvollisuus auttaa. Olemme kaikki samanarvoisia ihmisiä, ei suomalaiset ole yhtään sen arvokkaampia kuin ukrainalaiset.
Kysymys ei ole mistään ihmisarvosta. Kerro maa, missä sinä suomalainen saat ilmaista rahaa valtiolta, kotoudrajat heti alkuun, asunnon ja ilmaisen koulutuksen itsellesi ja lapsillesi. Ruokajonossa oääset heti jonon kärkeen. Kertotko sen valtion mulle?
Tuosta takaisin sanomisesta vaan sen verran, että jos uskallus riippuu siitä saako turpiin vai ei, ei oikein itsetunnon kohottaminen, kiusatun terve psyyke tai lisää ystäviä ole oikea apu, ellei ne ystävät asu samassa asunnossa.
Olettaen nyt että joutuu kiusatuksi tilanteessa, mitä ei ole itse aiheuttanut jollain voimakkaalla provosoinnilla.