Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minulla on loppunut täysin motivaatio hoitotyöhön.

Vierailija
18.07.2024 |

Asiakkaat ovat parhaita. He ovat oikeasti ihania. Olisi ihanaa tehdä vain hoitotyötä. Kuitenkin kaikki ylimääräinen kuten koulutukset, turha työpaikkadraama, lisääntyvät tietokonehommat ja pelko siitä, että miten jaksaa ja ehtii kaiken tehdä niin ahdistaa. Kaikki on niin epäselvää ja koko ajan tulee lisää tietotulvaa jostain teknisistä asioista mistä en ymmärrä hevonpaskaakaan. 

Ahdistaa olla töissä. Ahdistaa kun kaikki ovat tyytymättömiä ja pelkää jokaista virhettä kun siitä tulee juorun aihe jos niitä tulee. Onneksi ei ole pahoja tullut. 

Tiedä mitä sitä lähtisi opiskelemaan. 

Kommentit (94)

Vierailija
21/94 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä on nämä ihanat asiakkaat? Mulla on toisin päin, tykkäisin työstä mutta potilaat se paskin osuus.

Oot tainnut käsittää väärin, hoitoalalla ne potilaat, ja asiakaspalvelualalla ne asiakkaat, on se työ. Ehkä sopisit johonkin yksinkertaisempaan työhön. 

Maisteriksi lähden syksyllä opiskelemaan, kiitos vaan ehdotuksesta.

😂😆🤣

Aika hyvin tiivistit mun tuntemukset kun pääsee pois hoitotyöstä.

Vierailija
22/94 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä on nämä ihanat asiakkaat? Mulla on toisin päin, tykkäisin työstä mutta potilaat se paskin osuus.

Oot tainnut käsittää väärin, hoitoalalla ne potilaat, ja asiakaspalvelualalla ne asiakkaat, on se työ. Ehkä sopisit johonkin yksinkertaisempaan työhön. 

Sivusta kommentti, että alan oppikirjassa määritellään milloin hoiva-alalla käytetään termiä potilas, milloin asiakas ja milloin asukas. Kaikki termit liittyvät alaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/94 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sivusta kommentti, että alan oppikirjassa määritellään milloin hoiva-alalla käytetään termiä potilas, milloin asiakas ja milloin asukas. Kaikki termit liittyvät alaan.

On siellä oppikirjoissa taas oleellisiin asioihin keskitytty. 

Vierailija
24/94 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä asiakas haluaa hoitoa ja hellyyttä. Ei sellainen hoitajan nyreys ole oikein. Potilas on se pääkohde ei se miten sinä hänen tunteensa koet. Potilaalla ei ole hyvä olla ja miten hän itsensä ilmaisisi kun lääkärit eivät käy hänen luonaan.

Tämä nyreä hoitaja lähtee alalta, niin sielläpähän kinuavat hoitoa ja hellyyttä kiroilemalla, osoittelemalla ja uhkailemalla valituksin kun en suostu viemään pyörätuolilla tupakalle tai unohdan kertoa että iltapalalla on juustoakin tarjolla (jota voi itsekin tulla hakemaan mutta halutaan olla täyshoidossa).

Täysihoito on eri asia. Pitäisi olla henkilöitä, jotka tätä kuljettamista tekisivät. Hoitajat saisivat tehdä omaa työtään. Olen aina sanonut, että syöttäminen on helppo työ kun opetetaan ettei tapahdu tukehtumisia.

Mikä sitten on hoitajan mieleinen työ?

Vaipanvaihto kyllä pitää suorittaa, ja luulen, että siihen on tekniikoita ja asia on hallittavissa. Mikä on ikävä työ, miksi ette halua olla siinä ammatissa?

Vierailija
25/94 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä AP, samaistun ihan jokaiseen toteamaasi sillä erotuksella että minä oikeasti ymmärrän niitä teknisiä asioita mutta ei niissä siltikään ole hevonpaskaakaan järkeä. Ohjeet ja säännöt on ristiriitaisia - kysyt jossain koulutuksessa lisätietoa niin ei kouluttajatkaan osaa siihen vastata. Tehdään päätöksiä säästötoimena joita on mahdoton toteuttaa. Jokaisessa kokouksessa meitä työntekijöitä syyllistetään että miksi on, mitä tehdään väärin? Ei ymmärretä että se että potilaita on jatkuvasti lisääntyvä määrä (eli kysyntä kasvaa) mutta työntekijöitä vähennetään on yhtälönä mahdoton. Jostakin on tingittävä mutta mistään ei saa tinkiä eli selkärangasta - joko omasta tai kollegan - se revitään. Kirsikkana kakun päällä viime aikoina paljon puhuttaneet tietoturva-asiat minkä johdosta kirjaamisen määräkin on arviolta tuplaantunut omien työvuosieni aikana. 

Ei oikeasti vaan jaksa. Haaveilen jostain ihan muusta, ellen nyt päivittäin niin ainakin viikoittain. Jaksamista meille.

Vierailija
26/94 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä asiakas haluaa hoitoa ja hellyyttä. Ei sellainen hoitajan nyreys ole oikein. Potilas on se pääkohde ei se miten sinä hänen tunteensa koet. Potilaalla ei ole hyvä olla ja miten hän itsensä ilmaisisi kun lääkärit eivät käy hänen luonaan.

Tämä nyreä hoitaja lähtee alalta, niin sielläpähän kinuavat hoitoa ja hellyyttä kiroilemalla, osoittelemalla ja uhkailemalla valituksin kun en suostu viemään pyörätuolilla tupakalle tai unohdan kertoa että iltapalalla on juustoakin tarjolla (jota voi itsekin tulla hakemaan mutta halutaan olla täyshoidossa).

Täysihoito on eri asia. Pitäisi olla henkilöitä, jotka tätä kuljettamista tekisivät. Hoitajat saisivat tehdä omaa työtään. Olen aina sanonut, että syöttäminen on helppo työ kun opetetaan ettei tapahdu tukehtumisia.

Mikä sitten on hoitaja

Minusta olisi ihanaa olla esim. palliatiivisella osastolla tai vanhuspuolella vaihtamassa niitä vaippoja ja syöttämässä potilaista, missä meidän työtä arvostetaan eikä meitä nähdä mehukuskina, palvelijana ja alamaisena joita saa käskyttää ja jos kehtaa sanoa että ei ehdi, saman tien ollaan tekemässä valitusta.

Vierailija
27/94 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kotihoidosta ketään paikalla?

Kokemuksella voin sanoa, että olen nähnyt lähipiirissä miten kotihoitajat varastaa potilailtaan ja syövät tai vievät ruokaakin jääkaapista.

Vierailija
28/94 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh. Huomaa hyvin ettet ymmärrä mistä puhut. Kerrottakoon että termi on ennen kaikkia juridinen ja kertoo sen kautta, mikä lainsäädäntö on se määräävä niissä työtehtävissä.

Vierailija
29/94 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh. Huomaa hyvin ettet ymmärrä mistä puhut. Kerrottakoon että termi on ennen kaikkia juridinen ja kertoo sen kautta, mikä lainsäädäntö on se määräävä

Justhan hän sanoi että maisteriksi opiskelu ei vaadi älyä. Haluaa vaan todistaa sen saman tien ihan omakohtaisesti.

Vierailija
30/94 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysihoito on eri asia. Pitäisi olla henkilöitä, jotka tätä kuljettamista tekisivät. Hoitajat saisivat tehdä omaa työtään. Olen aina sanonut, että syöttäminen on helppo työ kun opetetaan ettei tap

en oikein ymmärrä, onko mehukuski nyt sellaisille, jotka kykenevät itse ilman mainittavia kipuja liikkumaan.

mehukuski, laajemmassa merkityksessä on tärkeä jos henkilö on vuoteenssa eikä pääse itse tai ei kykene pyörätuolilla.

toivottavasti nostatte asiakkaat joka päivä vuoteesta, vai makuutetaanko niitä, jotka eivät melua pidä.

Vierailija
31/94 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysihoito on eri asia. Pitäisi olla henkilöitä, jotka tätä kuljettamista tekisivät. Hoitajat saisivat tehdä omaa työtään. Olen aina sanonut, että

Olet asian ytimessä, juuri näistä itse liikkuvista, puhuvista ja muuten omatoimisesti suoriutuvista usein työikäisistä tai korkeintaan seitsemänkymppisistä on nyt puhe. Vuodepotilaat ovat ihan eri asia.

Vierailija
32/94 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minultakin, koska hoitajien ammattitaitoa ei arvosteta. Siksi vaihdoinkin alaa. Hoitajia pidetään tyhminä, laiskoina ja saamattomina, vaikka asiat ovat täysin päinvastoin. 

Minusta nykyhoitajat vaikuttaa liki poikkeuksetta tosi ilkeiltä ja purkaa työstressinsä ja vitutuksensa potilaisiin. Joo, on varmasti kiire ja kaikki ihan pyllystä, mutta kun ei se ole potilaiden vika eikä syy. On oikeasti anteeksiantamatonta nakella niskojaan ja tiuskia kivuista kärsiville ihmisille jotka ei halua muuta kuin päästä hoitoon.

Me suomalaiset veronmaksajat maksetaan teidän palkka. Jos se taidoton ylilääkäri tai muu joutava paperinpyörittäjä ei osaa jakaa resursseja ja rahaa oikein niin kiukutelkaa sille.

Vierailija
33/94 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmettele. Niin monet käyttäytyvät nykyään kuin ääliöt, aikuiset ihmiset. Paitsi mua kohtaan, koska tuon ruokaa. Kaupan päälle ne sata perinteistä soteongelmaa.

T se osaston mehukuski, sairaalahuoltaja 

Vierailija
34/94 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vanhustyössä ja koen siellä väkivaltaa lähes päivittäin. Kuulemma pitää vain kestää, näin sanoi työterveyslääkärikin. 

Väkivalta ei tule loppumaan, koska kyse on muistisairaista asiakkaista. En ole keksinyt muuta ratkaisua kuin alanvaihdon. 

Olen täysin väsynyt ja kyllästynyt. Osa asiakkaista on kivojakin, mutta on raskasta olla päivästä toiseen hakattavana ja haukuttavana. Työ tuntuu täysin hyödyttömältä ja turhalta. 

Jaksamista kaikille. 

Vierailija
35/94 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh. Huomaa hyvin ettet ymmärrä mistä puhut. Kerrottakoon että termi on ennen kaikkia juridinen ja kertoo sen

Niin, minä tosiaan olen maisteri, olen päässyt vieläpä erittäin halutulle alalle (silloin sisäänpääsy n 6 %), ja tässä silti ollaan. 

Vierailija
36/94 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minultakin, koska hoitajien ammattitaitoa ei arvosteta. Siksi vaihdoinkin alaa. Hoitajia pidetään tyhminä, laiskoina ja saamattomina, vaikka asiat ovat täysin päinvastoin. 

Minusta nykyhoitajat vaikuttaa liki poikkeuksetta tosi ilkeiltä ja purkaa työstressinsä ja vitutuksensa potilaisiin. Joo, on varmasti kiire ja kaikki ihan pyllystä, mutta kun ei se ole potilaiden vika eikä syy. On oikeasti anteeksiantamatonta nakella niskojaan ja tiuskia kivuista kärsiville ihmisille jotka ei halua muuta kuin päästä hoitoon.

Me suomalaiset veronmaksajat maksetaan teidän palkka. Jos se taidoton ylilääkäri tai muu joutava paperinpyörittäjä ei osaa jakaa resursseja ja rahaa oikein niin kiukutelkaa sille.

Me kiukutellaan ihan vaan alaa vaihtamalla, niin kohta ei tarvitse katsella niskojen nakkelua. Sitten alkaa se jokapäiväinen valitus kun palvelua ei saa, jonot venyy, kukaan ei vastaa puhelimeen.. Niinpä.

Vierailija
37/94 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vitsit kun olitkin nokkela poika! Tiedoksesi, asumispalveluissa, kuten tehostettu palveluasuminen, on asukkaat, kotihoidossa ja avo-puolella vastaanotoilla asiakkaat, sairaanhoidossa potilaat.

Vierailija
38/94 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh. Huomaa hyvin ettet ymmärrä mistä puhut. Kerrottakoon

Siinä se nähdään, ei vaadi älyä :)

Vierailija
39/94 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen vanhustyössä ja koen siellä väkivaltaa lähes päivittäin. Kuulemma pitää vain kestää, näin sanoi työterveyslääkärikin. 

Väkivalta ei tule loppumaan, koska kyse on muistisairaista asiakkaista. En ole keksinyt muuta ratkaisua kuin alanvaihdon. 

Olen täysin väsynyt ja kyllästynyt. Osa asiakkaista on kivojakin, mutta on raskasta olla päivästä toiseen hakattavana ja haukuttavana. Työ tuntuu täysin hyödyttömältä ja turhalta. 

Jaksamista kaikille. 

Minne muuten menet jos itse sairastut muistisairauteen? Entä te muut alan vaihtajat? 

Vierailija
40/94 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka on käskenyt maksaa? Senkun irtisanottu jokaisen hoitajan. Tai valittakaa niille jotka verorahoillanne hoitajia palkkaa että ei kannata.