Suosittelen kaikkia korvaamaan juuston tofulla. Itse laitoin salaatin sekaan maustamatonta tofua. En huomannut mitään eroa juustoon! :)
Herkullista. Ja terveellisempää, kuin juuston kova eläinrasva.
Kommentit (107)
Tofusta saa ihan hyvää, jos sen osaa maustaa, mutta maustamattomana se on täysin mautonta eikä ainakaan muistuta juustoa tippaakaan. Olen syönyt tofua elämässäni paljonkin, mutta olen myös hyvien juustojen ystävä ja näitä kahta ei mielestäni voi verrata millään lailla toisiinsa.
" Nastola, Kukkola- huomaatko eron?"
Vierailija kirjoitti:
Tofu on yksi niistä raaka-aineista jota en kotiini osta. Voiko mauttomampaa tuotetta enää olla.
Ostat lihankin aina marinoituna?
Mitä ihmettä tämä tarkoittaa: "Ja terveellisempää, kuin juuston kova eläinrasva."?
Koska tuossa on pilkku, niin väität, että tofu on terveellisempää kuin (joku?), se on samanlaista kuin juuston kova eläinrasva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tofu on yksi niistä raaka-aineista jota en kotiini osta. Voiko mauttomampaa tuotetta enää olla.
Ostat lihankin aina marinoituna?
Ei lihaa tarvitse marinoida saadakseen siitä maukasta. En marinoi ikinä vaan maustan vain suolalla ja mustapippurilla paistaessa. Riippuen sitten mihin lihaa käytän, saatan laittaa sekaan myös muita mausteita.
Eri
Onko tämä provo? Syön usein tofua, mutta en laittaisi sitä raakana salaattiin. Kylmäsavutofua kyllä ehdottomasti.
Kommentoijista moni ei tajua tofusta mitään. On suolistovaivaa, mautonta, geenimuunneltua, syöpää aiheuttavaa jne. 🤣 Pitkäikäisimmät ja terveimmät kansat syövät tofua päivittäin, kuten japanilaiset. Tofu kuuluu maustaa tietysti. Ja se on todella helposti sulavaa eikä aiheuta mitään vaivoja suolistoon.
Mistä olet juustosi kaivanut jos maustamaton tofu parempaa?
Vierailija kirjoitti:
No en korvaa. Mä käytän juustoa vain pizzaan ja lämppäreihin.
Edam-juusto sopii hyvin myös ruisleivän ja muidenkin leipien kuten patongin ja näkkileivän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Tofusta saa ihan hyvää, jos sen osaa maustaa, mutta maustamattomana se on täysin mautonta eikä ainakaan muistuta juustoa tippaakaan. Olen syönyt tofua elämässäni paljonkin, mutta olen myös hyvien juustojen ystävä ja näitä kahta ei mielestäni voi verrata millään lailla toisiinsa.
Ei se tarvitse muuta kuin soijakastiketta maustamiseen.
Lehmä on vegaani, joten miksi luopuisin juustosta.
Eihän se mitenkään samalta maistu kuin salaattijuusto. Salaattijuustossa on 6 grammaa suolaa per paketti ja tofussa 0 eli ei maistu samalta.
hyviä on molemmat, maku ihan eri
Mä olen pahoillani ettei sulla ole makuaistia.
Kannattaa mennä lääkäriin, jos ei huomaa eroa tofun ja juuston välillä. Tai sitten olet syönyt niin paskaa juustoa, ettei eroa siksi huomaa.
Vierailija kirjoitti:
Ap on syönyt vain jotain Arkijuustoa ja siksi hän ei huomaa eroa mauttoman ja mauttoman välillä.
Vierailija kirjoitti:
Eihän se mitenkään samalta maistu kuin salaattijuusto. Salaattijuustossa on 6 grammaa suolaa per paketti ja tofussa 0 eli ei maistu samalta.
hyviä on molemmat, maku ihan eri
Ehkä periaatteessa, jos on suolainen salaattikastike ja tofu imee siitä itseensä makuja? Olen itse tehnyt juoksevasta tofusta dippejä ja kastikkeita, mutta niitä olen maustanut reippaasti.
Vierailija kirjoitti:
Tiesithän että käytännössä kaikki soija on geenimuuneltua, eli ei todellakaan terveellistä. Ja eikös kaikki soija ole ihan itsessään jo vähintäänkin lievästi karsonogeenistä. Halukkaat voivat googlettaa vapaasti.
Olin siis itse yli 10 vuotta kasvissyöjä, voin nyt paljon paremmin palattuani sekaruokaan.
Hirvittää lasteni puolesta, kun vaikuttaa että kaikissa koulun ruuissa on aina soijaa, tai vähintäänkin misiistärkkelystä.
Suomessa ihmisravinnoksi myytävä soija ei ole geenimanipuloitua. Useimmat kaupoissa myytävät tofut ovat luomua, ja Euroopassa kasvatetusta soijasta. Tuo karsinogeenisyys on kanssa täyttä roskaa, tofunsuurkuluttajakansoilla on vähemmän monia syöpiä meihin verrattuna.
Mutta maustamaton tofu on raaka-aine, ei sitä ole tarkoitus syödä sellaisenaan.
En todellakaan korvaa, aitoa juustoa sen olla pitää. Tofu on kamalaa paskaa.
Maustamaton tofu on parasta! Voi käyttää joka ruoassa.