Suosittelen kaikkia korvaamaan juuston tofulla. Itse laitoin salaatin sekaan maustamatonta tofua. En huomannut mitään eroa juustoon! :)
Herkullista. Ja terveellisempää, kuin juuston kova eläinrasva.
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä provo? Syön usein tofua, mutta en laittaisi sitä raakana salaattiin. Kylmäsavutofua kyllä ehdottomasti.
Kommentoijista moni ei tajua tofusta mitään. On suolistovaivaa, mautonta, geenimuunneltua, syöpää aiheuttavaa jne. 🤣 Pitkäikäisimmät ja terveimmät kansat syövät tofua päivittäin, kuten japanilaiset. Tofu kuuluu maustaa tietysti. Ja se on todella helposti sulavaa eikä aiheuta mitään vaivoja suolistoon.
Et sä voi kaikkien puolesta sanoa, ettei aiheuta mitään vaivoja. On paljonkin ihmisiä, joille soija ei syystä tai toisesta sovi. Ihmisillä on katsos hyvin erilaisia suolistoja. Minun suolistoni ei ole koskaan sietänyt soijaa missään muodossa, vaikka esim. härkäpapua se sietää hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Maustamaton tofu on mautonta. Ja siis ite oon kasvissyöjä, tofu hyvin tuttu asia. Jos en jaksa marinoida, niin paistinpannulla paahdan mausteiden kera, hyvää on.
Kun asuin kaakkois-Aasiassa, ostin torilta ja tykkäsin laittaa tuoretta, maustamatonta tofua moniinkin ruokiin, kuten salaatteihin, keittoihin ja wokkiin. Niihin tietysti asiaankuuluvat mausteet lisäksi. Mutta Suomessa ei oikein saa hyvää tuoretta tofua. Varsinkin pehmeä tofu voi olla herkullista, vaikka onkin miedon makuista. En ole kasvissyöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiesithän että käytännössä kaikki soija on geenimuuneltua, eli ei todellakaan terveellistä. Ja eikös kaikki soija ole ihan itsessään jo vähintäänkin lievästi karsonogeenistä. Halukkaat voivat googlettaa vapaasti.
Olin siis itse yli 10 vuotta kasvissyöjä, voin nyt paljon paremmin palattuani sekaruokaan.
Hirvittää lasteni puolesta, kun vaikuttaa että kaikissa koulun ruuissa on aina soijaa, tai vähintäänkin misiistärkkelystä.
Suomessa ihmisravinnoksi myytävä soija ei ole geenimanipuloitua. Useimmat kaupoissa myytävät tofut ovat luomua, ja Euroopassa kasvatetusta soijasta. Tuo karsinogeenisyys on kanssa täyttä roskaa, tofunsuurkuluttajakansoilla on vähemmän monia syöpiä meihin verrattuna.
Mutta maustamaton tofu on raaka-aine, ei sitä ole tarkoitus syödä sellaisenaan.
Veikkanpa, että se syöpien vähyys ei johdu tofusta, vaan ylipäätään terveellisemmistä elintavoista ja vähemmän prosessoidusta ruuasta. En ole törmännyt esim. Japanissa samanlaiseen karkin, sipsin ja eineksen mättämiseen kuin Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä tämä tarkoittaa: "Ja terveellisempää, kuin juuston kova eläinrasva."?
Koska tuossa on pilkku, niin väität, että tofu on terveellisempää kuin (joku?), se on samanlaista kuin juuston kova eläinrasva.
Vaikka koulussa ennen onnettomasti ja vaillinaisesti opetettiin, että pilkku tulee rämpsyn että, jotta, koska, kun, jos, vaikka, kuin -sanojen edelle, sääntö ei ihan pidä paikkaansa. Sillä jos lauseessa kuin-sanaa käytetään vertailussa - kuten melkein aina käytetään - pilkkua ei tule. Mutta jos kuin-sana aloittaa irrallisen lisäyksen, tulee pilkku. Eli ÄLÄ LAITA PILKKUA KUIN-SANAN EDELLE.
Tuo edellä oleva esimerkki on hieno.
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt laita mitään herkullisen näköisiä tofu-reseptejä, kun se on oikeasti täysin mautonta, todella pahanmakuista, sekoittaa mahan, tappaa syöpään ja miten lapsillekin käy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä provo? Syön usein tofua, mutta en laittaisi sitä raakana salaattiin. Kylmäsavutofua kyllä ehdottomasti.
Kommentoijista moni ei tajua tofusta mitään. On suolistovaivaa, mautonta, geenimuunneltua, syöpää aiheuttavaa jne. 🤣 Pitkäikäisimmät ja terveimmät kansat syövät tofua päivittäin, kuten japanilaiset. Tofu kuuluu maustaa tietysti. Ja se on todella helposti sulavaa eikä aiheuta mitään vaivoja suolistoon.
Et sä voi kaikkien puolesta sanoa, ettei aiheuta mitään vaivoja. On paljonkin ihmisiä, joille soija ei syystä tai toisesta sovi. Ihmisillä on katsos hyvin erilaisia suolistoja. Minun suolistoni ei ole koskaan sietänyt soijaa missään muodossa, vaikka esim. härkäpapua se sietää hyvin.
Olen eri. Soijalle voi olla myös allerginen, ja silloin se ei sovi. Varsinkin soijarouheen kohdalla kyse voi olla kuitenkin myös tottumisesta, jos vatsa ei ole tottunut, kannattaa totutella vähitellen.
Ei ei. Ottakaa selvää soijan terveyshaitoista!
Vierailija kirjoitti:
Mene esim. Japaniin riehumaan. Siellähän ne vetää soijaa suurinpiirtein päivittäin ja silti ovat yksi maailman pitkäikäisimmistä kansoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TOFU on hyvin helposti sulavaa, toisin kuin kuivatut pavut, punainen liha tai härkäpavut, herneet ja muut ilmavaivoja aiheuttavat ruoka-aineet. En tiedä mikä vika sinulla on, ehkä allergia. En minäkään voi syödä keitettyjä soijapapuja, saati härkäpapuja. Tofu on eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TOFU on hyvin helposti sulavaa, toisin kuin kuivatut pavut, punainen liha tai härkäpav
TOFU on valmistettu soijasta. Jos ihmiselle ei sovi soija, hänelle ei myöskään sovi TOFU. Ihmeellistä vänkäämistä sinulta. Ihmiset ovat erilaisia ja kaikille ei sovi samat tuotteet, vaikka miten vänkäisit hyvästä sulavuudesta.
Tofu on valmistettu kuten juustot hapattamalla joten on helpommin sulavampaa
Vierailija kirjoitti:
Tofusta saa ihan hyvää, jos sen osaa maustaa, mutta maustamattomana se on täysin mautonta eikä ainakaan muistuta juustoa tippaakaan. Olen syönyt tofua elämässäni paljonkin, mutta olen myös hyvien juustojen ystävä ja näitä kahta ei mielestäni voi verrata millään lailla toisiinsa.
Tofua on pehmeää, kiinteää ja silken-laatua, ja sen voi mm. suolata tai savustaa. Voisin kuvitella, että esimerkiksi korealaistyyppinen, kiinteä, suolattu tofu voi jossain määrin muistuttaa pehmeää juustoa, varsinkin jos sen leikkaa kuutioiksi. Korealaiset myös paistavat kiinteää tofua kullanväriseksi ja sitten marinoivat paistetut tofut soijakastike-chili-liemessä maukkaaksi. Ei se kyllä minustakaan silti juustoa ole.
Kerran olen ostanut kaksi pakettia marinoituja tofua, kun sain Lidlistä niihin tarjouskupongin. Toinen italialaisittain marinoitu oli ihan ok, mutta edelleen mautonta.
Tofu on hyvää mutta maku vaihtelee täysin sen mukaan että miten on valmistettu ja mitä sille on tehty
Vierailija kirjoitti:
Voi ei. Täytyy sitten palata grillimakkaraan ja pekoniin. Vaikka olen terve ja hoikka 60-v kasvissyöjä, niin olen aiheuttanut keholleni vakavan terveyshaitan, sillä olen syönyt tofua monta kertaa viikossa jo 40 v ajan 😢
Tofu on geenimuunneltua soija höttöä, on kokeiltu, ei hyvä
Vierailija kirjoitti:
Mutta siinä on edelleen soijaa, joka on yleinen allergeeni.
Maha ei kestä tofua/soijaa. Saan niin pahat vatsakrampit että melkeen soitin itselleni lanssin. Ripulikin oli aikamoinen...
Vierailija kirjoitti:
Paitsi, ettei juustoja valmisteta hapattamalla. Eikä hapattaminen poista tofusta soijaa.
Tiedätkö miten suuri osa soijasta syötetään nimen omaan rehuna? 80% Jos ihminen söisi suoraan soijan, eikä nautaa ja maitotuotteita, soijan viljely ja roudaus tänne vähenisi rajusti. Luonto kiittäisi! Ihan vain ohiksena. Tofu on itsestäni kuitenkin pahaa, enkä oikein soijarouheestakaan välitä. En, vaikka tiedän tämän faktan. :/