Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suosittelen kaikkia korvaamaan juuston tofulla. Itse laitoin salaatin sekaan maustamatonta tofua. En huomannut mitään eroa juustoon! :)

Vierailija
18.07.2024 |

Herkullista. Ja terveellisempää, kuin juuston kova eläinrasva.

Kommentit (107)

Vierailija
81/107 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeastaan ymmärrä. Voisitko selittää vielä kerran. Jos ruoka-aine ei sovi missään muodossa ja niitä kaikkia on siis kokeiltu, mutta ei ole kyseessä allergia, niin mikähän ??? on kyseessä. Tämä on korkeampaa lääketiedettä, johon koulutukseni ei riitä. Veikkaisin psykosomaattista oireilua.

Olen eri, mutta muutama esimerkki tuli äkkiseltään mieleen:

1. Ihmisellä on jokin sairaus, jonka vuoksi tietty ruoka-aine ei sovi. Soijan kohdalla kyseessä voisi olla vaikkapa IBS eli ärtyvän suolen oireyhtymä tai jokin muu suolistosairaus

2. Ihmisellä on jokin lääkitys, jonka vuoksi suositellaan jättämään tiety ruoka-aineet pois

3. Ihminen ei ole allerginen, mutta vatsa ei pysty käsittelemään tiettyä ruoka-ainetta. Minulla tällainen on vehnä. En ole sille allerginen (on tehty testit), mutta vehnä aiheuttaa minulle ripulia. 

Vierailija
82/107 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keliaakikot eivät osallistu vehnäpullaketjuihin kertoen joka toisessa viestissä etteivät voi syödä vehnää missään muodossa toisin kuin tästä vielä diagnosoimattomasta "soijakiasta" kärsivät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/107 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihminen, jolle soija ei sovi MISSÄÄN MUODOSSA ei edes ratakiskossa, vaivautuu yleensä kirjoittamaan ketjuun tofusta? 

Oikaistakseni väärää käsitys siitä, että tofu sopii kaikille. Ja en ole se, joka kirjoitti tikkukirjaimilla. Hän on joku toinen, jolla soija meni yllättävän isosti tunteisiin :D

Vierailija
84/107 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran olen ostanut kaksi pakettia marinoituja tofua, kun sain Lidlistä niihin tarjouskupongin. Toinen italialaisittain marinoitu oli ihan ok, mutta edelleen mautonta.

Ikinä en ostaisi Lidlistä valmiiksi marinoitua tofua. varmasti pahaa. Parasta on mahdollisimman tuore ja käsittelemätön, ja se on todella helppo itse marinoida. Tofu marinoidaan vasta lopuksi, paistamisen jälkeen, juuri ennen kuin se syödään. 

Joo, lämpimänä se imasee mausteet. Savustaakin voi ite. Syön myös kalaa, savustettu kala on hyvää, en silti söis raakaa kalaa maustamattomana.

Vierailija
85/107 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keliaakikot eivät osallistu vehnäpullaketjuihin kertoen joka toisessa viestissä etteivät voi syödä vehnää missään muodossa toisin kuin tästä vielä diagnosoimattomasta "soijakiasta" kärsivät.

Miksi sinua ahdistaa noin paljon, että rakas tofusi ei sovikaan kaikille? Ja aika paljon kyllä näkee erilaisissa juhlaruokailuja koskevissa ketjuissa milloin mitäkin ruokarajoitteisia meuhkaamassa, vaikka aloituksessa ei olisi pyydetty erikoisruokavalioita. 

Vierailija
86/107 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinua ahdistaa noin paljon, että rakas tofusi ei sovikaan kaikille? Ja aika paljon kyllä näkee erilaisissa juhlaruokailuja koskevissa ketjuissa milloin mitäkin ruokarajoitteisia meuhkaamassa, vaikka aloituksessa ei olisi pyydetty erikoisruokavalioita. 

Olen eri, mutta tofusta on paljon kummallisia harhaluuloja liikkeellä. Tämä ketju on niitä täynnä.

Vierailija
87/107 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kaksi ateriaa päivässä ja kesällä korvaan sen toisen aterian tofulla. 

Vierailija
88/107 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tofu 🤮

Vierailija
89/107 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta tofusta on paljon kummallisia harhaluuloja liikkeellä. Tämä ketju on niitä täynnä.

No tofu on äärimmäisen pahaa ja mautonta, mutta syön silti. Rehellinen mielipiteeni on, että tofu kuten muutkin soijavalmisteet siis soijasuikaleet ym. on täyttä paskaa, mutta kevyt ja terveellisempi vaihtoehto liharuokien rinnalla. Jos haluaa elää virkeätä elämää, sillä tofulla ei kannata lihaa korvata. 

Vierailija
90/107 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihminen, jolle soija ei sovi MISSÄÄN MUODOSSA ei edes ratakiskossa, vaivautuu yleensä kirjoittamaan ketjuun tofusta? 

Oikaistakseni väärää käsitys siitä, että tofu sopii kaikille. Ja en ole se, joka kirjoitti tikkukirjaimilla. Hän on joku toinen, jolla soija meni yllättävän isosti tunteisiin :D

Ei kukaan ole sanonut, että tofu sopii kaikille. On väitetty tofun olevan helposti sulavaa. Sen sijaan joku, jolle soija ei sovi missään muodossa, vänkää sivukaupalla tofuruoka-ketjussa.

Vierailija
91/107 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tofu on äärimmäisen pahaa ja mautonta, mutta syön silti. Rehellinen mielipiteeni on, että tofu kuten muutkin soijavalmisteet siis soijasuikaleet ym. on täyttä paskaa, mutta kevy

Taas tämä: Tofu on äärimmäisen pahaa JA  mautonta 🤭

Vierailija
92/107 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kyllä paljonkin tofua, mutta joku on pielessä, jos tofua ja juustoa ei toisistaan erota. Koostumus on ihan erilainen, mausta puhumattakaan. Itse käytän tofua(kin) kyllä salaatissa, mutta marinoituna/maustettuna ja airfryerin/paistinpannun kautta.

Vierailija
93/107 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tofu on yöks.

Vierailija
94/107 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin Teatterin ravintolassa myytiin aikoinaan hyvin marinoitua tofua, eka ja viiminen kerta, kun söin hyvänmakuista tofua.

Mutta korvaako se juuston, onko siinä esim. kalsiumia tai onko sitä yhtä paljon?

Vierailija
95/107 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaaninen salaattijuusto korvaa sekaanisen salaattijuuston. Tofu on tofu. Eri asia.

Vierailija
96/107 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vegaaninen salaattijuusto korvaa sekaanisen salaattijuuston. Tofu on tofu. Eri asia.

Juusto tehdään maidosta. Ei ole olemassa vegaanista juustoa.

Vierailija
97/107 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juusto tehdään maidosta. Ei ole olemassa vegaanista juustoa.

Eikä vegaanista makkaraa vaikka niin väitetäänkin. Makkara on lihaperäistä.

Vierailija
98/107 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei maistu yhtään samalta mutta tofu on tosi hyvää salaatissa.

söisin tosi mielelläni tofusalaattia näin sekasyöjänä

Vierailija
99/107 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveetä paskaa. Sama kuin söisi pyyhekumia.

Miksi tofu olisi parempaa kuin juusto? Em sanoi asian niin kuin se on.

Vierailija
100/107 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee kaikesta soijapohjaisesta järkyttävät vatsakivut ja maha turpoaa vappupalloksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan