Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tinder ja treffailu aikuisena

Vierailija
18.07.2024 |

Tiedän, ei voi yleistään mutta kysyn silti. Eli kun näin kypsään ikään ehtineenä ja neljännesvuosisadan parisuhteen päätyttyä olen liittynyt Tinderiin. 

Ilokseni olen saanut muutamia tykkäyksiä ja päässyt viestittelemään kumppanikandien kanssa. Mutta en oikein ymmärrä aikuisten naisten tyyliä tai käyttäytymistä. Ensin aloitetaan keskustelu, mutta sen jälkeen reagoidaan vain, jos kysyn jotain. Ei kai aikuisten välinen kommunikaatio tällaista kuulu olla? Ja vasteaika vastauksissa voi olla 12h.

"Hyvää huomenta! Mitä mielessä tänään?"

"Hyvää iltaa! Väsytti, en jaksanut vastata aiemmin. Mökillä."

Sitten pari lausetta ehkä jo seuraavana päivänä. Tämmöistäkö tää nykyään on?

T. Kapu karvakorva

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on nykään pikadeittailu ilman että ehtii edes tapaamaan. Naisilla on useampi kymmen ellei jopa sata treffikandia kumppaniksi.

Vierailija
2/19 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on nykään pikadeittailu ilman että ehtii edes tapaamaan. Naisilla on useampi kymmen ellei jopa sata treffikandia kumppaniksi.

Miksi sitten vaivautua edes vastaamaan sille 101.:lle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelun pitää olla jotain muuta kun tervehdyksiä! Se on aika tylsää. Kysy suoria kysymyksiä, joista keskustelu avautuu? Mistäpäin olet kotoisin? Pidätkö työstäsi? Oletko matkustellut ulkomailla? Tunnetko paikkakuntaa missä itse asun? Onko lapsia? Tinderissä kolme vuotta ja keskustelun joudun melkein aina itse aloittamaan. Olen sitä mieltä, että kun perusjutut juteltu max parissa päivässä, niin sitten treffit! Turhaa aikaa tuhlata pidempään. Profiilissa olisi syytä tosin olla ne tärkeimmät, tuskin koskaan on miehillä. Jos pituus puuttuu, se on 99% varmuudella sitten alle 172 cm. Ulkonäön loputon ylistäminen on erittäin tylsää, vähän feikkiä mun mielestä. Eikä sekään sytytä, että kysytään toisena kysymyksenä, että lähdetkö panemaan? Loppuu juttelu siihen. Seksistä kyllä keskustelen mielelläni, sillä jos sillä alueella menee kovasti ristiin, voi siirtyä eteenpäin. Itse en todella lämpene näille... Hyvää huomenta, Hyvää yötä ja Hyvää työpäivää jutuille. Tulee sellainen stalkkaustunnelma, mun kaveri kyllä tykkää näistäkin.

Vierailija
4/19 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla on useampia keskustelukumppaneita samaan aikaan ja jos naisella on vielä ylimielinen suhtautuminen koko Tinderiin, viipyy vastaaminen jopa päiviä. Keskustele jotain konkreettista, ei pelkkää lässytystä.

Vierailija
5/19 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi sitten vissiin tuuri, koska naisen eka kommentti vastaukseeni oli, että sopisko treffit illalla. 

Meillä synkkasi hyvin, juteltiin ja ulkoiltiin monta tuntia. Pitkät halailut ja pusunkin sain lopuksi. Nyt ei malttaisi odottaa seuraavaa tapaamista, jota ikävä kyllä joutuu matkojen takia odottamaan.

Mut mää ole ihanko klapil päähän lyäty.

Vierailija
6/19 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole kokemusta Tinderistä. Tapasin aviomieheni kuitenkin internetissä. Mulle oli tosi tärkeää se, että tapaamisympäristö ei ollut tarkoitettu pariutumiseen. Edes treffatessamme mies ei tajunnut, että ollaan ehkä aloittamassa seurustelua, vaan luuli, että tavataan jostain muusta syystä. Luulen, että musta ei olisi nykydeittailuun.

Vierailija
7/19 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kävi sitten vissiin tuuri, koska naisen eka kommentti vastaukseeni oli, että sopisko treffit illalla. 

Meillä synkkasi hyvin, juteltiin ja ulkoiltiin monta tuntia. Pitkät halailut ja pusunkin sain lopuksi. Nyt ei malttaisi odottaa seuraavaa tapaamista, jota ikävä kyllä joutuu matkojen takia odottamaan.

120 treffit käyty läpi.Niistä kolme johtanut jonkinlaiseen suhteeseen. Viimeisin kyllä kestänyt pari vuotta. En ole mitenkään hirveän vaativa omasta mielestä. Suurin osa Tinderissä haluaa vain seksisuhteen. 1/3 varattuja, selviää heti tai hetken päästä. Loppuu siihen minulla välittömästi mielenkiinto. Aikuisista lapsistaan riippuvaisia, työnarkomaaneja, seksuaalisesti kyvyttömiä, mielenterveys- ja päihdeongelmia (syy miksi sinkkuja), etsitäänkin elättäjää, 40 km etäisyys jo ylitsepääsemätön este, sporttiaddiktio l. täytyy 2-3h päivässä urheilla, jos et ole yhtä kiinnostunut ...out! Iäkkäät vanhemmat tarvii apua päivittäin, joten treffit eivät onnistu ikinä. Ei ole päässyt irti eksistä, puhuu heistä kokoajan, sitä jaksaa kyllä hetken. Etsitään siis terapeuttia. Oma lukunsa on sitten nämä ikisinkut neitsyet, jotka ei oo koskaan olleet parisuhteessa. Sosiaaliset taidot aikalailla nolla. Mikään aika ei riitä korvaamaan sitä puutetta, että ihmissuhteita ei ole ollut ydinperheen jälkeen. Uskonnolliset ja aatteelliset hörhöt. Valehtelijat l. mikään ei pidä profiilissa paikkaansa, ei etunimi, ikä, paikkakunta, pituus, ammattiala jne. Selitys on yksityisyyden suoja!?! Kuva voisi olla huopatossusta.  Se on tosiasia, että joku löytää sieltä rakkauden. Minä en oo vielä. Yhden kerran jo luulin, mutta ei.

Vierailija
8/19 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuvaiheen kirjoittelut tinderissä naisille kannattaa nykymaailmassa delegoida tekoälylle. Säästyy oma aika ja välttyy pettymyksen ja turhautumisen tunteita.

Vierailija
9/19 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan tuollaista se nykyään on. Uuden miespuolisen naista etsivän tinderkäyttäjän kannattaa sisäistää se, että todennäköisesti hyvin pieni % osumista realisoituu seksiksi. Harva osuma johtaa treffien sopimiseen ja siinä vaiheessa kun treffien tarkka aika ja paikka on sovittu, todennäköisyys että nainen peruu tai ghostaa on ainakin 50%. Kuten vanha viisaus sanoo, tinderissä mikään ei ole varmaa, ennen kuin muna on pillussa.

Vierailija
10/19 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinder toimii hyvin huvina ja viihteenä, kun ei ota mitään liian tosissaan. Oikeaa elämän pituista rakkautta hakevalle tai helposti ihastuvalle se on kylmä maailma.

Vierailija
11/19 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut tinderissä, mutta en itsekään jaksaisi vastailla ihan vieraille miehille päivittäin mitä kuuluu. Eri asia sitten kun on ihastunut, ollaan nähty ja on kemiaa. Joskus on ihan kiva jutella, mutta kun arjessa on niin paljon kaikkea niin ei jaksa ylläpitää jutustelua jos ei ole sisältä kumpuavaa kaipuuta. Kannatan tapaamista aikaisessa vaiheessa.

Vierailija
12/19 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmisten kommentteja lukenut, niin samat perusongelmat tuntuvat olemaan sukupuolesta riippumatta. Tinder-keskustelu antaa korkeintaan sen mitä siihen panostaa ja kunnon keskustelu vaatii yhteistoimintaa. Harvoin vastaava tai pelkkiin suoriin kysymyksiin vastaava henkilö karsiutuu varsin pian omista matcheistä. Pahimmillaan henkilö on sekä harvoin vastaava ja vastaa vain pelkkiin suoriin kysymyksiin.

Vierailija
13/19 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on paljon naisia jotka vastailevat mutta ei osoita mitään kiinnostusta tai kysele mitään takaisin. Kannattaa suosiolla skipata ne koska ei niistä tule koskaan mitään. Iso osa on tuommoisia mutta sitten aina löytyy helmiä roskan seasta. Pari parisuhdetta sieltä löytänyt ja toinen vielä meneillään tänäkin päivänä.

Vierailija
14/19 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma ex-vaimo ainakin oli ehdottanut jo tokille treffeille suihinottoa ja panoa viestihistorian mukaan. Sanoi että olisi ghostannu. Oli tai ei, toivottavasti oli sen arvoista.

Moni, varsinkin keski-ikäinen pidemmässä parisuhteessa ollut nainen varmaan hakee sieltä jännitystä, huomiota ja hyväksyntää. Että kelpaa vielä muillekin. Toki ikineitsytpojat sitä sitten mielellään antaa. Ei välttämättä vaan lopputulos ole kovin tyydyttävä.

Vierailija
15/19 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hitto. Oma parisuhde on nyt kestänyt 25 vuotta. Näitä kun lukee, niin ei mulla olisi mitään saumaa nykydeittailussa. En ymmärrä mitään siitä. Paras ostaa äkkiä vaimolle kukkia, tai mersu. Lopettaa sohvalla dokaamimen, ja lähteä salille taas. Jos välttyisi sitten tuolta showlta.

M45

Vierailija
16/19 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hitto. Oma parisuhde on nyt kestänyt 25 vuotta. Näitä kun lukee, niin ei mulla olisi mitään saumaa nykydeittailussa. En ymmärrä mitään siitä. Paras ostaa äkkiä vaimolle kukkia, tai mersu. Lopettaa sohvalla dokaamimen, ja lähteä salille taas. Jos välttyisi sitten tuolta showlta.

M45

Veit sanat suustani. No, mun on kestänyt jo pidempään kuin 25 v. 

Vierailija
17/19 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kesti 30v. Nyt ollaan sitten tosipaikan edessä Tinderin jukujuku-maassa.

M50+

Vierailija
18/19 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

120 treffit käyty läpi.Niistä kolme johtanut jonkinlaiseen suhteeseen. Viimeisin kyllä kestänyt pari vuotta. En ole mitenkään hirveän vaativa omasta mielestä. Suurin osa Tinderissä haluaa vain seksisuhteen. 1/3 varattuja, selviää heti tai hetken päästä. Loppuu siihen minulla välittömästi mielenkiinto. Aikuisista lapsistaan riippuvaisia, työnarkomaaneja, seksuaalisesti kyvyttömiä, mielenterveys- ja päihdeongelmia (syy miksi sinkkuja), etsitäänkin elättäjää, 40 km etäisyys jo ylitsepääsemätön est

Aika tyhjentävästi vastattu, sillä suunnilleen koko tuo "kirjo" on täälläkin tullut vastaan. :)

Vierailija
19/19 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden ihan kivan tuntuisen 52v naisen kanssa viestiteltiin viikon verran aika tiiviistikin, mutta aina minun aloitteestani. Sitten ajattelin kokeilla, että jospa en koko ajan olisikaan se aloitteentekijä. Eipä ole sen koommin kuulunut mitään. En ilmeisesti ollut tarpeeksi kiinnostava. Kuvanikin lähetin, mutta en saanut hänen kuvaansa, ja ne Tinderin kuvat olivat kai ihan eri ihmisestä kuin wa-profiilikuva.