Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minimi eläke pitäisi olla 2000e

Vierailija
18.07.2024 |

Näin on närvenderit. Mitäpä tuohon voi kukaan sanoa?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaikille pitäisi maksaa keskimääräistä paremmin, oli se sitten palkka, eläke tai tuki

Vierailija
2/35 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa olisinkin. Isäni saa eläkettä 700 euroa kuussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kaikille pitäisi maksaa keskimääräistä paremmin, oli se sitten palkka, eläke tai tuki

Kyllä. Mutta varsinkin minimi eläkkeitä olisi varaa korottaa. Eläkekatto 5000e ja minimi 2000e. Kaikille tasapuolisempi ja parempi.

Vierailija
4/35 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työeläke työn mukaan. Itse saan yli tuon mutta niille, jotka eivät ole sitä tienanneetkaan, aivan minimi.

Vierailija
5/35 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunpa olisinkin. Isäni saa eläkettä 700 euroa kuussa.

No ei varmasti saa kun minimieläke on 976,59e/kk eikä siitä mene veroa

Vierailija
6/35 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuet saa olla mitään kahta tonnia. Mitkään. 500-1000e on just hyvä. Mun mielestä edes ikänsä töitä tehneiden ei pitäisi saada mitään 2k eläkkeitä, max. 1500e siihenkin niin sitten selvittäis paljon paremmin. Eläkehän on tulonsiirto nuorilta vanhoille.

Vierailija
7/35 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minimieläke 3200e mun mielestä

Vierailija
8/35 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edes nykyinen työeläke ei ole itse maksettua, keskimäärin alle puolet summasta tulee omasta työnteosta. Ottaisitko Suomen valtiona lainaa niin kuin Sanna kattaaksesi tästä syntyvän lisäsyömävelan?

Vierailija
9/35 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeissä isoin ongelma on tällä hetkellä se, että takuueläkkeen määrä alkaa lähennellä täysistä työvuosista kertyneitä pienempiä työeläkkeitä, joita saavat ovat maksaneet työikänsä työeläkemaksuja toisin kuin takuueläkettä saavat.Jos kehitys eläkkeissä on tämän suuntainen on vaikea enää vakuuttaa pieniä palkkoja saavia työn tekemisen kannattavuudesta ainkaan siitä kertyvien eläkkeiden suhteen.

Vierailija
10/35 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että 1600 kk tienanneelle pitäisi antaa "palkankorotus" kun pääsee eläkkeelle?

Vierailija
11/35 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeissä isoin ongelma on tällä hetkellä se, että takuueläkkeen määrä alkaa lähennellä täysistä työvuosista kertyneitä pienempiä työeläkkeitä, joita saavat ovat maksaneet työikänsä työeläkemaksuja toisin kuin takuueläkettä saavat.Jos kehitys eläkkeissä on tämän suuntainen on vaikea enää vakuuttaa pieniä palkkoja saavia työn tekemisen kannattavuudesta ainkaan siitä kertyvien eläkkeiden suhteen.

En usko, että näitä pientuloisia hommia tekevät juuri ajattelevat tuollaista. He elävät päivä kerrallaan, eikä laske vuosikymmenien takana olevaa eläkettä.

Vierailija
12/35 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ne suurimmalla osalla ole jotain tommoista suuruusluokkaa. Mulla on kertynyt eläkettä nyt 2800. Olen 53-vuotias. Monella on paljon enemmän. Eipä sitä muutenkaan eläkkeellä niin paljon rahaa tarvii kun ei ole enää lainoja. 

Vierailija
13/35 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Mutta varsinkin minimi eläkkeitä olisi varaa korottaa. Eläkekatto 5000e ja minimi 2000e. Kaikille tasapuolisempi ja parempi.

Ei mitään ala- ja ylärajoja, vaan kaikille pitää maksaa saman verran ja se saa olla enintään 2500 euroa, sillä sen enempää kukaan ihminen ei voi tarvita rahaa. Joka työstä sama palkka ja jos on sairaana tai työkyvytön eli esimerkiksi paha ihokarva kädessä näkyvillä, niin se maksetaan sitten kotiin.

Vierailija
14/35 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt kuitenkin lähdettäis siitä liikkeelle, että kokoaika-ansiotyöstä sais vähintään sen kaks tonnia, niin ei tarttis maksella tukiaisia työssäkäyville.

Vierailija
15/35 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2000 euroa on liikaa. Tuollaisella 1300-1400 euroa netto kuussa pärjää aivan hyvin.

Vierailija
16/35 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt kuitenkin lähdettäis siitä liikkeelle, että kokoaika-ansiotyöstä sais vähintään sen kaks tonnia, niin ei tarttis maksella tukiaisia työssäkäyville.

Mitäs se hyödyttää? Jos palkat nostettaisiin ylös, nousisi kaikkien hyödykkeidenkim hinta ja ollaan taas samassa tilanteessa. 

Vierailija
17/35 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän ne suurimmalla osalla ole jotain tommoista suuruusluokkaa. Mulla on kertynyt eläkettä nyt 2800. Olen 53-vuotias. Monella on paljon enemmän. Eipä sitä muutenkaan eläkkeellä niin paljon rahaa tarvii kun ei ole enää lainoja. 

Kyllä eläkkeellä rahaa tarvitaan. Saattaa yllättää sairaudet, saattaa tarvita siivous- y.m. apua. Eläkkeellä ollessa olisi hyvin tylsää kituuttaa ja laskea mitä voi ostaa ja mitä ei. Tämä asia pitää miettiä jo ennen eläköitymistä. Viimeistään siinä 35 vuotiaana pitää ruveta keräämään sijoittamalla pienikin summa. 

Vierailija
18/35 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eläke tulee oleen 1000 e miinus verot. Kannattaapa olla osa-aikasena kaupassa töissä...

Vierailija
19/35 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minimieläkkeen pitäisi olla 5000€ kk.

Vierailija
20/35 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun eläke tulee oleen 1000 e miinus verot. Kannattaapa olla osa-aikasena kaupassa töissä...

Ei tonnista eläkettä mitään veroa makseta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi