Lue keskustelun säännöt.
Kuntotarkastus ennen talon myyntiin laittamista?
18.07.2024 |
Kummin päin tää nyt kannattaa tehdä? Pidän itsestäänselvänä että ostajaehdokas tekee ehdollisen tarjouksen ja haluaa kuntotarkastuksen ennen kauppoja. Kannattaisiko se teettää jo ennen kuin laitan myyntiin? Oon tähän asti ajatellut että tehdään vasta sitten jos/kun ostaja löytyy (jos ostaja haluaa itse olla läsnä tai vaikuttaa siihen kuka sen tekee) mutta nyt aloin epäröidä. Vaikuttaako tehty kuntotarkastus omaan kiinnostukseesi taloa kohtaan?
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Minä teetin myyntiä varten kuntotarkastuksen. Talo oli ja on edelleen moitteettomassa kunnossa. Tosin tiesin pari pulmakohtaa - ei mitään isoa, mutta silti. Ei se tarkastaja niitä löytänyt eikä osannut edes kysellä niiden perään. Totesinpa laput nähtyäni, että turhaan meni sekin 1500€. Itse olisin osannut tehdä paremman, selkeämmän ja tarkemman selvityksen talon kunnosta. Toisaalta talolle ei löytynyt ostajaa tarkastuksista huolimatta. Eli todellakin turhaan meni sekin raha. Mutta hyvä talo. Kyllä tässä asuu ihan mielellään.
Ainakaan sen tarkastajan tarkastuksesta ei siis olisi ollut mitään iloa, vaikka sitä olisi ostaja yrittänyt haastatella. Kovin oli varovainen sanomaan minullekaan yhtään mitään. Ja kuten todettua, minä tämän talon paremmin tunnen, kuin kukaan ulkopuolinen. On tätä 20 vuotta jo asuttu ja monenlaista nähty.