Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koulukiusattu Patrick, 19, kirjoitti köyhyydestä ja laiskuudesta. Löysi siis itselleen nöyryytettävän ja heikomman ryhmän - köyhät.

Vierailija
18.07.2024 |

Patrick, 19, kirjoitti köyhyydestä ja laiskuudesta Raivo repesi

https://www.iltalehti.fi/talous/a/309e2c80-f2a8-45e5-95cf-93f0b3b9a7cd

Kommentit (269)

Vierailija
81/269 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä saataisiin miehille ahkeruutta painonhallintaan? Lihavuus maksaa meille veronmaksajille paljon! 

Vierailija
82/269 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Patrickin logiikalla lähihoitaja on laiska ja tyhmä verrattuna rikkaaseen perijään. 

Ei mut on se koulussa ollu laiskempi ku lääkäri.

Kaikki eivät välttämättä sovellu lääkäreiksi puhumattakaan kirurgeista verrattuna yleislääkäreihin, joiden ei tarvitse tehdä leikkauksia. Jos tiedostaa että ei ole taipumuksia jollekin alalle, niin tuskipa sitä uravalintaa kannattaa tehdä vain hyvän palkan toivossa. Juristien hommat varmaan sopivat ketkummalle luonteelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/269 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rikkaista ahkeria ovat oikeastaan vaan yrittäjät, jotka puurtavat pers hiessä yrityksensä eteen. Muuten tuo logiikka ei oikein päde.

Jokanen lääkäri on ollu koulussa ahkerampi ku ykskään amis.

Ne tekee sen bare minimumin että pääsee tenteistä läpi, ja se näkyy nykylääkärien surkeassa osaamistasossa. Ahkeruudesta niitä ei voi kiitellä myöskään työn jäljen osalta. Mitä vaikeampi keissi, sitä enemmän ahdistuvat. Mieluiten vaan määräävät buranaa ja kahden päivän sairaslomia. Eivät jaksa nähdä vaivaa. 

Vierailija
84/269 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhat poliitikot, virkamiehet ja muut kovapalkkaiset paskaa jauhavat paperinpyörittäjät eivät ole ahkeraa nähneetkään. 

Vierailija
85/269 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhänkiusaaja.

Vierailija
86/269 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rikkaista ahkeria ovat oikeastaan vaan yrittäjät, jotka puurtavat pers hiessä yrityksensä eteen. Muuten tuo logiikka ei oikein päde.

Jokanen lääkäri on ollu koulussa ahkerampi ku ykskään amis.

Ne tekee sen bare minimumin että pääsee tenteistä läpi, ja se näkyy nykylääkärien surkeassa osaamistasossa. Ahkeruudesta niitä ei voi kiitellä myöskään työn jäljen osalta. Mitä vaikeampi keissi, sitä enemmän ahdistuvat. Mieluiten vaan määräävät buranaa ja kahden päivän sairaslomia. Eivät jaksa nähdä vaivaa. 

Kuka läpäsee, kuka ei. On se työ silti vaativampaa ja vastuullisempaa ku sulla.

Mua vituttaa tää amisten korkeakoulutettujen vähättely. 

Vierailija
87/269 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kova työ palkitaan vain disneyn saduissa, tai ei edes sielläkään. Aku teki koviten hommia kapitalisti selälleen eikä silti koskaan vaurastunut.

Vierailija
88/269 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turhat poliitikot, virkamiehet ja muut kovapalkkaiset paskaa jauhavat paperinpyörittäjät eivät ole ahkeraa nähneetkään. 

Ja itse olen ollut töissä muun muassa verovirastossa, eli tiedän mistä puhun. 

Vierailija
89/269 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kova työ palkitaan vain disneyn saduissa, tai ei edes sielläkään. Aku teki koviten hommia kapitalisti selälleen eikä silti koskaan vaurastunut.

Jep. Ahkeruutta ei palkita. Korkeintaan röyhkeys. Enimmäkseen on kyse oikeista suhteista. 

Vierailija
90/269 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Ahkeruutta ei palkita. Korkeintaan röyhkeys. Enimmäkseen on kyse oikeista suhteista. 

Palkitanhaan se. Jos sä oisit ollu ahkerampi koulussa niin et sä ois noin köyhä.

Vierailija
91/269 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkitanhaan se. Jos sä oisit ollu ahkerampi koulussa niin et sä ois noin köyhä.

Heh. Kuka sanoi että olen köyhä. Ja olin muuten hyvä koulussa ilman mitään vaivannäköä. Suhteitakin löytyy. 

Vierailija
92/269 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh. Kuka sanoi että olen köyhä. Ja olin muuten hyvä koulussa ilman mitään vaivannäköä. Suhteitakin löytyy. 

Tuosta herravihasta ja katkeruudesta yhteiskuntaa kohtaan sen voi lukea rivien välistä.

Vierailija
93/269 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säälittää kun sillä on tuo koirakin. Miksi nuori mies kirjoittelee noin julmaa tekstiä? Eihän hänellä ole mitään osaamista vielä, eikä voi ollakaan. Pelkkää teoriaa. Ilman tuota koiraa haukkuisin hänet pahasti.

Eiköhän se ole ihan provo tyyppi jotta sai tuon viran. Herää kysymys kuinka lehti on tuollaisen palkannut?

Sääliksi käy tota tyyppiä. Hän on 19, ei tajua miten naiivi on ja miten heikki oma argumentti on. Kyse ei ole vain mielipiteistä, vaan kyvystä perustella ne. Heittelee mitäsattuu-mutuilua verotuksesta kolumnipaikalla, jossa yleensä kirjoittaa asiantuntijat. Sen jälkeen vauvapalsta ruotii hänen ulkonäköään, ja hän poteroituu entistä enemmän uskomaan, että kaikki kritiikki on vain samanlaista koulukiusaamista kuin yläasteella. Ei tässä voita kuin Hesarin klikkienlaskijat. 

Vierailija
94/269 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuosta herravihasta ja katkeruudesta yhteiskuntaa kohtaan sen voi lukea rivien välistä.

What mind Patrikin lihavuudesta?

Vierailija
95/269 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillinen eteläpohjanmaalainen: ylipainoinen jo aikuisuuden kynnyksellä ja taakka veronmaksajille. Maksaisipa itse terveyskulunsa aivan omasta pussista ja kantaisi näin vastuun omista valinnoistaan.

Onko sinusta jotain hyötyä yhtään kenellekään?

Vierailija
96/269 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä vain siitä, että sääntelyä pitäisi purkaa, ja nimenomaan sellaista sääntelyä mikä estää pienyritysten perustamista.

Suomalainen byrokratia on kuin rakennettu estämään yrittäminen.

Muuten lapsukainen puhuu täyttä paskaa, elämästä mitään tietämättömän vakaumuksella.

Vierailija
97/269 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

What mind Patrikin lihavuudesta?

Sitä ettei siitä pääse enää alhasemmaks et joku aikunen vittuilee itteään älykkäämmälle 19-vuotiaalle painosta anonyymillä foorumilla.

Sä oot ite ansainnu kaikki leikkaukset sun palkkoihin ja sosiaaliturvaan.

Vierailija
98/269 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla jo sanottu, mutta tässä on uusi juhanavartiainen.

Vierailija
99/269 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

":D jep, olet varmaan kouluttautunut riittävän pitkälle tietäekseen että ruohonjuuritasolla on se kovin vastuu..eikun.." 

Itseasiassa olen. Mitä korkeampi koulutus, sitä enemmän taukoja, vähemmän töitä, enemmän kiitosta vähemmästä työpanoksesta. Työ rasittaa fyysisesti ja henkisesti vähemmän, on taloudellisia resursseja palautua. Kärjistäen, ammattikoulun käynyt duunari tekee 7,5 h työpäiviä ylitöineen ja YMK:n käynyt esimies saa valmiiksi yhden sivun strategialomakkeen, josta saa tulosbonuksen joulukuussa. Duunari saa tähtitortun ja ruman joulukortin. 

AI korvaa sut. Aijai!

Ei korvaa, ellei osaa monistautua fyysiseksi entiteetiksi, joka tekee työni. Työni on kasvotusten tehtävää työtä, jota ei voi tehdä koneellisesti.

Vierailija
100/269 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäinen tunnetusti tietää työurasta aivan kaiken, kunnes kokeilee työelämää ihan itse aluksi muutaman vuosikymmenen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä