Koulukiusattu Patrick, 19, kirjoitti köyhyydestä ja laiskuudesta. Löysi siis itselleen nöyryytettävän ja heikomman ryhmän - köyhät.
Patrick, 19, kirjoitti köyhyydestä ja laiskuudesta Raivo repesi
https://www.iltalehti.fi/talous/a/309e2c80-f2a8-45e5-95cf-93f0b3b9a7cd
Kommentit (269)
Sitten kun Patrick sairastuu itse, niin ääni kellossa muuttua. Suomessa ei käytännössä ole enää terveydenhuoltoa.
Itse kuulun siihen vähemmistöön, jotka on oikeasti kovatuloisia. En ihan kyllä allekirjoita tämän Patricin kirjoituksia. Ensinnäkin, kaikilla ei ole aikuisten oikeasti mahdollisuuksia päästä elämässä mihin vain. Kaikilla ei myöskään ole halua siihen. Me ihmiset olemme erilaisia erilaisilla vahvuuksilla varustettuna. Patric ei ota tätä huomioon.
Lisäksi olen progressiivisen verotuksen puolustaja, vaikka minua se kirpaiseekin pahasti. Ainoastaan toivon siihen pientä ihmillistä viilausta ylimmälle tasolle.
Kyllä minä edelleen olen sitä mieltä, että heikoimmassa asemassa olevia pitää auttaa ja pitää yhteiskunnan kyydissä mukana. Se on meidän paremmin pärjäävien velvollisuus.
Patric luulee tietävänsä yhteiskunnalliset ratkaisut kypsässä 19v iässä. Eiköhän hänen kannattaisi nyt vain panna kroppaa kuntoon, ettei intissä tule sitten liian rankkaa liikakilojen vuoksi.
Alkaako syksyllä patella taas koulu? Saammeko kuulla paten koulu arjesta taas? onko tällaisilla kolummeilla kenties asiaan vaikutusta?
Kun nyt ajatellaan aivojen kehitystä, se on 19-vuotiaalla vielä kesken puhumattakaan iän ja elämänkokemuksen tuomasta kypsyydestä ja viisaudesta.
Lopullisen rakenteensa ja toimintakykynsä aivot saavuttavat noin 25-vuotiaana. 19-vuotias on aivojen kehityksessä vielä keskseneräinen, vaikka keho alkaakin suuremmalta osin näyttää aikuiselta.
Tämä hyvä pitää mielessä ja suhtautua sen mukaisesti. Nuorella miehellä kova tarve päteä, se on luonnollista.
Ja Patrick poika jaksaa jatkaa:
Eikö opiskelijoille todella riitä mikään? Opintoraha, asumistuki, opintolainan valtiontakaus, maksuttomat opinnot ja hyvät mahdollisuudet käydä töissä opintojen ohella? Järjestelmä ohjaa asumiseen keskustassa, mikä ei ole tehokasta.
https://x.com/ItaniemiPatrick/status/1814993405014897114?ref_src=twsrc%…
Mene persuihin, siinä on puolue ja viiteryhmä. Osuuspankille iso mainehaitto tämä Patrick!
Vierailija kirjoitti:
Patric luulee tietävänsä yhteiskunnalliset ratkaisut kypsässä 19v iässä. Eiköhän hänen kannattaisi nyt vain panna kroppaa kuntoon, ettei intissä tule sitten liian rankkaa liikakilojen vuoksi.
Ja hampaat 🤢
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja hampaat 🤢
Ei oo pojalla vissiin varaa yksityisellä laitattaa hampaitaan kuntoon saati hankkia edes personal traineriä - ihan kuin köyhillä. Siitä huolimatta isot ja dissaavat puheet köyhistä.
Totta. Miehenä minusta meidän täytyy uudistaa systeemiä jottei tuollainen pojankoltiainen pääse laukomaan aivopieruja köyhiä kohtaan mediassa.