EU vaatii: suomalaiset saavat ostaa alle 40 muovikassia vuodessa
Huh huh. Röyhkeä vaatimus.
Laskin että ostan noin 240 kassia vuodessa. Ja tietenkään ne eivät päädy mereen tai luontoon.
Kommentit (143)
Marketasta viimeksi ostin muovikassin.
Itse taas olen alkanut käyttää paperikasseja muovikassien sijasta esim roskakasseina, ovat hyvin käteviä siinä hommassa. Kumma kyllä, viimeisen vuoden sisällä kahden eri ketjun lähikaupoistani ei löydy enää paperikasseja kassalta. Pitäisi varmaan kysyä ensi kerralla kävästessä mihin ovat kadonneet.
No joku saa meidänkin kiintiön. Me ei osteta niitä ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttääkö joku vielä muovipusseja?
Hyvä päätös, muovi pilaa luonnon. Voisi olla 0 muovipussia.
Öljy on luonnontuote.
Ja vegaanien käyttämä vaate- ja kenkämateriaali. Turkista ja nahkakenkää pitäisi olla, joten nekin väsätään muovista.
yksi kortonki vuodessa riittää. Kääntää välillä ja pesaisee
Ootko vähän vajaa? Saman kassin voi käyttää monta kertaa. Ei ne ole mitään kertakäyttöisiä.
Vierailija kirjoitti:
Ootko vähän vajaa? Saman kassin voi käyttää monta kertaa. Ei ne ole mitään kertakäyttöisiä.
meillä ne menee kyllä roskispusseiksi
Vierailija kirjoitti:
Siis vain 40 roskapussia vuodessa. Mihin ihmeeseen ne roskat laitetaan jos ei osta kaupan muovikasseja?
Mistä niin paljo roskaa edes syntyy? Mulla tulee 1-2 pussillista per pöntön tyhjennysväli eli 4 viikkoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
V. 1980 lopetin muovikassien ostamisen. Motiivi oli muovikassien hinta. Ilmahömpästä ei silloin tiedetty.
-Viera-
Mitä käytät kotona roskapusseina tai miten kuljetat roskasi roskikseen?
Minä käytän roskapusseina noita vihannespusseja. Muovipusseja ostan vain poikkeustilanteessa, kun ei tavarat mahdu reppuun ja kestokasseihin.
Eri
Muovityranniaa. EU painukoon vattuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
V. 1980 lopetin muovikassien ostamisen. Motiivi oli muovikassien hinta. Ilmahömpästä ei silloin tiedetty.
-Viera-
Mitä käytät kotona roskapusseina tai miten kuljetat roskasi roskikseen?
Minä käytän roskapusseina noita vihannespusseja. Muovipusseja ostan vain poikkeustilanteessa, kun ei tavarat mahdu reppuun ja kestokasseihin.
Eri
Ne vihannespussit eivät kestä juuri mitään, monesti roskat tippuvat pohjan läpi viimeistään siinä vaiheessa kun olet hississä tai rappukäytävässä.
Kiroilia kirjoitti:
:
Milloin lentomatkustukseen puututaan? Se tuntuu olevan eu:lle kuin pyhä lehmä :D
Se lentokone saastuttaa tuhansia kertoja enemmän kuin se henkilöauto.
Täysi nykyaikainen lentokone saastuttaa vähemmän kun sama määrä autoilla.
Sitä mäkin olen odottanut. Lentoliikenne saastuttaa todella paljon. Muovikassit ja -pillit on pelkkää näpertelyä.
Muovikassit eivät ole luonnon roskaantumisen kannalta niin suuri ongelma, vaan ongelma on ne läpinäkyvät pienet hedelmä- ja vihannespussit. Niitä ihmiset heittävät luontoon todella paljon.
Vierailija kirjoitti:
Missä eu, siellä ongelma
Sääntö koskee tietenkin vain suomalaisia Ja vain Suomessa yhteiskunta tulee valvomaan, että sitä noudatetaan.
Entäs kun ne ei riitä roskapusseiksi sitten, roskat laatikkoon sellaisenaan?
Siinäs ihmettelevät sitten. Mä en kaupan pusseista luovu niin kauan kun niitä saa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kaappi täysi muovikasseja enkä tunnu saavan niitä kulumaan pois millään.
Teet niillä vielä paljon rahaa. Kiintiöt täynnä ja kassi on saatava. Kassia haluava ihminen on valmis maksamaan.
Ok. Asuin puoli vuotta toisessa eu-maassa ja ostin jo sieltä ainakin 100 muovikassia. Saanko nyt ostaa ne 40 vielä Suomesta vai onko kiintiö jo täynnä?
Kaupan pussi on tosiaan paljon parempi roskapussinakin. Ei leviä roskatkaan pitkin rappua ikinä.