Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

30 kiloa reilussa vuodessa laihduttanut vastailee kysymyksiin :)

Vierailija
03.02.2007 |

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin onnittelut :)

Miltä nyt tuntuu?

Vierailija
2/15 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisin keinoin laihdutit ja mikä oli painon pudotuksen motiivina?

Onnea hienosta saavutuksesta :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs mikä oli dieetti tai elämän tapa jolla sait kilot vekka?

Vierailija
4/15 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä!

Vierailija
5/15 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino oli laihdutuksen alkaessa n. 87 kiloa ja pituutta 164 senttiä, reilusti siis ylipainoa löytyi. Aloitin laihdutuksen laskemalla painonvartijoiden pisteitä ja siitä sitten luovin kohti terveellisempää elämää ilman pisteiden laskua ihan vaan järkeistämällä syömisiä. Arkiruokailut oli kevyttä ja paljon kului kasviksia sekä hedelmiä. Jossain vaiheessa aloin jättää myös perunan, vaalean viljan ja ylimääräiset sokerit minimiin, en kuitenkaan karpannut. Herkuttelin noin kerran viikossa, koska halusin tästä elämäntavan enkä kitukuuria :) Tiesin etten voi olla loppuelämääni ilman herkkuja niin ne piti ottaa " ohjelmaan" jo laihdutuksen aikana.

Paino on nyt 57 kiloa (vaihtelee +/- 2-3 kiloa) ja olo on todella hyvä! Pakko vielä mainita että olen jo vuoden siis ollut tämän painoinen. Eli uskallan jo väittää että kilot on aika pysyvästi poissa..

Kiitos onnitteluista! :D

Pitäisiköhän kurkata mitä muuta oli kysytty.. :P

Vierailija
6/15 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäikö paljon löysää vai oletko jumpannut tai liikkunut ahkerasti kiinteytyäksesi?

itseäni mietytittää kun mjulla on 40 kiloa ylipainoa että mitehän käy ihon nyt kun alkaa laihduttamaan.

Vierailija
7/15 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähti ensin puhtaasti ulkonäöllisistä syistä. Pikkuhiljaa kuitenkin terveydelliset syyt alkoi painaa enemmän ja enemmän vaakakupissa. Kai se oli niin että kun alkoi huomata onnistuvansa niin uskalsi lukea ylipainoon liittyviä sairausriskejä ja ne sai aikaan vieä kovemman tsempin.

Peilikuvaa on kiva katsella ;) Joskaan en isoimmillaankaan nähnyt itseäni niin lihavana kuin oikeasti olin, ainoastaan valokuvista näkyi totuus. Peiliin katsoessa näin itseni paljon hoikempana..

Vierailija
8/15 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi sinä siis olit lihonnut niin paljon?

itsekin lihoan helposti, mutta viimeistään +3kg jälkeen olo on niin epämukava, että lisään liikuntaa ja palaan omaan normaalipainooni parissa viikossa.

Vierailija
9/15 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän vähän on löysää missään, mahassa ehkä aavistus sellaista " kurttumaisempaa" nahkaa mutta ei sitä oikeasti edes huomaa ja luulen sen siliävän vielä joku päivä kokonaan.. Se nahka ei siis kuitenkaan roiku! Liikunnalla en tätä pudotusta tehnyt. Liikuin kyllä jonkun verran, mutta todella satunnaisesti. Liikunta on tullut kuvioon mukaan vasta laihdutuksen jälkeen. Se auttaa painon ylläpidossa ja onhan se tietenkin muutenkin hyväksi terveydelle :) Ihan viime aikoina olen alkanut käydä salilla ja jännityksellä odotan saanko sieltä pienesti näkyvät lihakset jotka on alkaneet houkuttaa. Ehkäpä se vatsakin on kohta pyykkilauta ;)

Niin ja ikää on siis 25, joten ehkä siksi nahka vielä kestää mukana muutoksissa.

Eli rohkeasti vaan pudottamaan sitä 40 kiloa! :D

Vierailija
10/15 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laihdutin 40 kiloa ja siihen urakkaan meni puolitoista vuotta. Lähtöpaino oli huimat 109 kiloo ja nyt painan 68 kg. Pisteitä laskin ja söin kyllä yhtenä päivänä viikossa mitä halusin. Minusta ei olisi ollut siihen että totaalisesti olisin kieltäytynyt herkuista.

Vierailija
11/15 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja suurin syy on varmaan jo aiemmin mainitsemani " en nähnyt itseäni niin isona kuin olin" . Vaakaa meillä ei silloin ollut, enkä tuntenut tarvetta sille mennäkään kun olo ei tosiaan ollut niin iso. Jossain välissä aloin kyllä tiedostaa että nyt taitaa muuten vaatekoko kasvaa (aikani tungin itseäni niihin entisiin kinttaniin vaatteisiin ;) ), mutta silloin olin jo niin koukussa lähes jokapäiväiseen ruuan ahtamiseen että en " jaksanut" kiinnittää asiaan huomiota. Lisäksi minulla oli " vientiä" miesten keskuudessa (vaikka siis olin ja olen edelleen pitkässä parisuhteessa) niin ajattelin olevani oikein sopiva.. Tissit oli yllättäen yksi osa joka sai paljon huomiota niin eihän niistäkään " kiinnostanut" luopua.. Nyt tajuan etten todellakaan ole ollut kaunis vartaloltani! kasvoilta olen kyllä ihan nätti, mutta nyt voin olla tyytyväinen myös vartaloon vaikka tissit ei ole E-kuppia ;)

En aio myöskään koskaan enää päästää itseäni siihen kuntoon vaan vaa' asta on tullu osa jokaviikkoista elämää. Käyn siis vaa' alla pari kertaa viikossa ja jos se alkaa näyttää enemmälti ylöspäin meneviä lukuja niin stoppaan sen alkuunsa ja " tiukennan" ruokavaliota hetkeksi.

Vierailija
12/15 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaile ihmeessä omastasikin puolesta näihin esitettyihin kysymyksiin jos jaksat/haluat :) Sinulla on myös uskomaton homma takanasi!

T: AP

Vierailija
13/15 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis vaikka kerran viikossa söitkin nii silti, mulle on karkki kaikkein pahin :(

Vierailija
14/15 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan vielä esimerkiksi viikottaista syömistäni noin suurinpiirtein niin laihdutusta " pelkäävät" huomaavat että syödäkin saa ja pitää ;)

Eli arkena söin suurinpiirtein näin:

Aamupala: Puuroa (kaura/kauralese/ruis) margariini " silmällä" . Tai ruisleipää/näkkäriä/hapankorppua, jossa päällä margariinia ja kevytjuustoa tai kalkkunaleikettä sekä kasviksia. Lisäksi söin hedelmän ja join rasvatonta maitoa. Toisinaan saatoin syödä pelkästään jogurtin tai viilin, mutta se ei oikein pitänyt nälkää kunnolla. Ne " uudet" profeel jogurtit on muuten oikeasti hyviä ja kevyitä.

Lounas: usein söin keitettyjä kasviksia (usein pakasteesta eli en jaksanut kuoria ja pilkkoa kovinkaan usein :P ) ja tuoresalaattia. Näiden lisäksi pala uunikalaa, kanan rintafile, jauhelihakastiketta (tomaattimurskaan tehtynä tuorejuusto palasella höystettynä) ja täysjyväpastaa, erilaisia wokkeja ja täysjyvä riisiä jne. Keioista suosikkeja olivat rainbown pakaste pinaattikeitto ja itse tehty kasvis-sosekeitto. Munakkaita kului myös paljon. Munakkaan täytteeksi ihan vaan kasviksia tai tonnikalaa, joskus kevyt nakkeja tms.

Välipala: Vaihteli paljonkin. Pullasta keitettyyn munaan ja marjarahkasta voileipään.

Päivällinen: Kts. lounas ;)

Iltapala: Kts. välipala ;)

Söin siis vähintään 5 kertaa päivässä. Annoskoot pieneni pitkinmatkaa kun mahalaukkukin pieneni. Jos tiesin että viikonloppuna on jotkut isommat juhlat niin pihistelin pitkin viikkoa annoskoossa sieltä täältä tai söin viikon niitä kevyempiä vaihtoehtoja. Aika huoletta pystyi sitten viikonloppuna juomaan ja syömään ainakin yhtenä päivänä. usein kävi jopa niin että aineenvaihdunta sai taas uutta potkua herkkuttelupäivästä ja paino humahti reilusti alaspäin.

Kannattaa siis syödä monipuolisesti, usein ja pienentää annoskokoja. Myös rasvaa kannattaa käyttää, mutta pääasiassa hyviä rasvoja (öljyt, margariinit) elimistö tarvitsee rasvaa ja iho pysyy hyvänä!

Ja vaikka kuulostaa kliseeltä niin minä entinen kasvisten inhoaja aloin tykätä kasviksista todella paljon enkä enää osaa olla ilman. Tottakai rasvaiset herkut (pizza, hampurilaiset jne.) himottaa myös edelleen, mutta ei läheskään niin usein kuin ennen, eikä niitä jaksa enää syödä paljoa kerralla.

Vierailija
15/15 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään ollut aina viikollakaan ilman herkkuja, mutta kyllä niiden himo väheni huomattavasti laihdutuksen edetessä. Aloin myös etsiä laihduttajalle sopivia " arki herkkuja" joita pystyi sillointällöin syömään myös viikolla. herkkupäivänä söin sitten niitä " oikeitakin" herkkuja eli ihan kunnon karkkia tai pizzaa jne.

Nämä arkiherkut oli esimerkiksi kovat karkit. Valkkasin onkun pussin jossa oli vain kovia karkkeja ja otin itselleni niistä esim. 5 ja työnsin loppu pussin miehelle ;) Sitten nautiskelin ne 5 karkkia hitaasti imeskellen ja nautiskellen. Makeanhimo kyllä hävisi jo niillä, oikeasti! Monesti ostin myös salmiakki sisuja, joissa ei ole lähellekään niin paljon kaloreita kuin " oikeissa" karkeissa, mutta maistuvat kyllä salmiakille. Irtokarkkilaareissa on yleensä paria laijia sokerittomia karkkeja (ainakin pehmeitä hedelmäkarkkeja) ja dietorellet tuli tutuiksi ;) Myös muut xylitol karkit on ihan ok naposteltavia. Jos suklaan himo iski niin ostin jonkun pienen patukan (esim. pätkis) ja taas nautiskelin sen hitaasti imeskellen. Kyllä se elimistö tottuu siihen ettei makeaa ole pakko saada kiloa kerralla ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän