Sanon ei ja älä koske, mutta se ei mene perille Nuori naistoimittaja lähti punaisessa mekossa yksin Helsingin yöhön
Sekä minuun että valokuvaaja Valliin koskettiin vähän väliä, usein vielä kieltojen jälkeenkin, yhteensä ainakin parikymmentä kertaa. Ensimmäinen ei tai älä koske meni perille vain harvoin. Kun se lopulta meni, jotkut miehet suuttuivat.
Kommentit (2882)
Vierailija kirjoitti:
suominaisethan ei saa käytöstään kuriin, siksi äänestävtä vihervassareita saadakseen burkhapakon
Mutta mikä ongelma se on pikku persupetterille? Sinähän kourit vain perse pystyssä odottavia persunaisia. Teille pitäisi olla omat baarit, niin sivistyneet toisiaan kunnioittavat ihmiset saisivat olla rauhassa.
Tee ihmeessä riikkulillesi aloite. Voit lähettää tehosteeksi vaikka kikkelikortin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykynaisten esikuva ja haaveammatti.
Susannaa voi kutsua todelliseksi Onlyfans-tähdeksi, sillä hän on tienannut Onlyfans-palveluillaan jopa yli 600 000 dollaria.
Ajattelen, että olen aika hyvä veronmaksaja Suomelle. Olen pitänyt tiliäni vuoden ja kaksi kuukautta ja olen tienannut sillä yli 600 000 euroa, Susanna naurahtaa.
SUlla ei ole oikeutta mennä lääppimään Susannaakaan.
Eikä katsoa videoitaan kiihottuneena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku tässä mättää. Kaveripiirissä mielestäni kauniita naisia enkä itsekään mikään ruma ja kyllä se on erityistapaus jos johonkuhun kajotaan.
Tässä jutussa jätetään jotain kertomatta. Millainen äijä tarjoaa naiselle drinkin sanomatta mitään?
Kaverille on tarjottu drinkki, kun odotti ystäväänsä ravintolassa. Ilman mitään sanoja. Eivät edes lähestyneet. Kun kaveri tuli paikalle, tarjosivat toisenkin, ja ystävälle myös. Edelleen eivät sanoneet sanaakaan. Ilman mitään tarkoitusperiä.
Minä kuulun siihen osaan naisista, joille se ahdistelu ei ole erityisen kauhea kokemus. Joku puristaa kännissä hanurista niin en minä siihen hajoa. Useimmat näistäkin miehistä ovat perusfiksuja ihmisiä, jotka ovat juoneet liikaa viinaa ja älyävät aamulla hävetä toilailujaan. Sen sijaan minua ahdistaa se, että on olemassa näinkin paljon miehiä, jotka suu vaahdossa puolustavat "oikeuttaan" koskea toisen kehoa ilman lupaa. Se ei ole enää puoliviatonta kännitöppäilyä, se on tietoista vallankäyttöä ja alistamista. Se on suoranaista väkivaltaa. Minä en aina ole nostanut lääppimisestä meteliä, mutta tämä ketju pistää miettimään, että olisi kyllä jatkossa syytä niin tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tuota esim. tapahtui usein, että pyydetään tanssimaan ja otetaan kädestä tai käsistä kiinni ja johdatellaan tanssiin. Minusta tuo ei ole ahdistelua. Joillakin miehillä on vahvempi ote. Tai haluavat olla määrätietoisia. Tai se, että tullaan aika lähelle ja testataan kiinnostusta. Musiikki soi niin kovaa, ettei kuule, mitä toinen sanoo. Ja jos on paljon ihmisiä, niin väkisinkin tulee hingattua jotain vasten jossain, kun kävelee."
No ei todellakaan pitäisi tapahtua. Kun pyydetään tanssimaan, niin kyllähän siinä hitto vie kuuluu se vastauskin odottaa eikä alkaa vaan repimään mukaan.
Olen noista miehistä ajatellut, että ovat sosiaalisesti kömpelöitä. Jonkun mielestä se voi olla hauskaakin. Ovat kyllä irrottaneet, kun olen topakasti sanonut.
Aikuiset ovat baarissa vähän kuin lapset hiekkalaatikolla. Joskus jonkun silmään lentää vahingossa hiekkaa tai
Melkoista vähättelyä ja uhrien kokemusten aliarvioimista. Eli miehet ovat lapsia, joilla ei ole mitään vastuuta teoistaan tai käytöksestään?!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten pitäisi pukeutua peittävämmin jos ne ei halua miesten huomiota. Toki plussakokoiset naiset ja muuten vain rumat naiset saisi pukeutua aina peittävästi. Kaunis nainen kauniissa asussa on seksikäs <3
Mun mielestä rumien miesten, ja sellaisten, jotka eivät miellytä mun silmää, pitäis pysyä poissa ravintoloista. Ja yleensäkin paikoista, joihin saatan eksyä. ("Sarkasmivaroitus")
Minusta kaljut miehet voisi eristää Seilin saarelle. Eivät miellytä mun silmää, joten en katso että heillä on oikeutta julkiseen elämään.
Vierailija kirjoitti:
hs-lehden seuraava juttu: "nainen joutui suojaamattomaan sukupuoliyhteyteen synnyttääkseen kolmannen lapsen"
Vähän vastaava uutinen kuin Suomen Uutisissa: Perdut syntyvät peräsuolen kautta.
Jos tutkimuksiin on uskominen niin alkoholi vaikuttaa ihmisen käytökseen, yleensä tyhmentävästi. No ei muuta ku herutusmekko päälle, humalaisten ukkojen keskelle juttua tekemään. Saatiin mitä haluttiinkin, pari possua jäi kiinni sikamaisesta käytöksestä = kaikki miehet on sikoja.
Vierailija kirjoitti:
Minä kuulun siihen osaan naisista, joille se ahdistelu ei ole erityisen kauhea kokemus. Joku puristaa kännissä hanurista niin en minä siihen hajoa. Useimmat näistäkin miehistä ovat perusfiksuja ihmisiä, jotka ovat juoneet liikaa viinaa ja älyävät aamulla hävetä toilailujaan. Sen sijaan minua ahdistaa se, että on olemassa näinkin paljon miehiä, jotka suu vaahdossa puolustavat "oikeuttaan" koskea toisen kehoa ilman lupaa. Se ei ole enää puoliviatonta kännitöppäilyä, se on tietoista vallankäyttöä ja alistamista. Se on suoranaista väkivaltaa. Minä en aina ole nostanut lääppimisestä meteliä, mutta tämä ketju pistää miettimään, että olisi kyllä jatkossa syytä niin tehdä.
...millä tavalla toisen perseen puristaminen ei ole nimenomaan sitä vallankäyttöä ja ajattelua, että heillä on oikeus kajota toisen kehoon?
En minäkään kännissä puristele muiden ihmisten takapuolia. Mikäköhän siinä on, että nimenomaan miehille kännäillessä sitä tekevät?
Vierailija kirjoitti:
Lyhyesti sanottuna miesten selitykset miksi saa ahdistella ja rais kata:
- Jos nainen pukeutuu kauniisti, tai mekkoon tai kaikkien pahinta, punaiseen mekkoon. Silloin on huo ra.
- Jos menee baariin, niin se tarkoittaa että kuka tahansa saa ahdistella. Sinne mennään vain sitä varten, että on vapaata riistaa miehille, jotka eivät mitenkään voi hillitä itseään.
- Jos nainen katsoo mieheen päin tai hyvänen aika jos uskaltaa puhua jotakin.
- Ja kun muut selitykset loppuu, niin on äitien vika kun ovat kasvattaneet niin huonosti nämä pojat/miehet, ettei heillä voi mitenkään olla vastuuta mistään.
- Ai niin, ja kukaan kantasuomalainen mies ei ikinä koskaan ole ahdistellut tai r*iskannut naisia, ne on aina niitä muita.
Tuossa taisi olla lyhyesti koottuna miesten selitykset siihen, miksi naisia saa aina ja joka paikassa ahdistella ja r*iskata.
Vieläkö joku ihmettelee miksi nainen mieluummin ko
Unohdit, että naisen ei tarkoittaa kyllä. Eli jos nainen ei hymyile sulle, se on myös kutsu.
Se baarissa niinkuin muuallakin elämässä: Ihmisillä on erilainen huumorintaju.
On sosiaalisesti kömpelöitä, kiukkuisia ja häiriintyneitä ihmisiä iloisten, normaalien ja huumorintajuisten ihmisten joukossa.
Baarissa huumori on usein kehollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tuota esim. tapahtui usein, että pyydetään tanssimaan ja otetaan kädestä tai käsistä kiinni ja johdatellaan tanssiin. Minusta tuo ei ole ahdistelua. Joillakin miehillä on vahvempi ote. Tai haluavat olla määrätietoisia. Tai se, että tullaan aika lähelle ja testataan kiinnostusta. Musiikki soi niin kovaa, ettei kuule, mitä toinen sanoo. Ja jos on paljon ihmisiä, niin väkisinkin tulee hingattua jotain vasten jossain, kun kävelee."
No ei todellakaan pitäisi tapahtua. Kun pyydetään tanssimaan, niin kyllähän siinä hitto vie kuuluu se vastauskin odottaa eikä alkaa vaan repimään mukaan.
Olen noista miehistä ajatellut, että ovat sosiaalisesti kömpelöitä. Jonkun mielestä se voi olla hauskaakin. Ovat kyllä irrottaneet, kun olen topakasti sanonut.
Aikuiset ovat baarissa vähän kuin lapset hiekkalaatikolla. Joskus jonkun silmään lentää vahingossa hiekkaa tai
Meillä päin ne, jotka ovat juopuneena unohtaneet käytöstavat ohjataan kotiin nukkumaan. Ei se sen kummempaa ole. Ehkä ensi perjantaina menee kalja tai kaksi vähemmän ja muistetaan paremmin käyttäytyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keijo-Petteri kirjoitti:
Ei tietenkään saa kähmiä ketään ilman lupaa, mutta kyllähän tuo toimittajattaren punainen mekko on yleismaailmallinen signaali siitä, että ilman kaksilahkeista ei olla täältä kotiin lähtemässä. Niin kyllähän toimittajatar on tehnyt tuossa tietoisen valinnan ja miehet ovat tulkinneet tämän niin kuin koulussa on opetettu jo ala-asteella. Eli punaiseen mekkoon pukeutunut nainen on seksuaalisesti hyvin halukas. Mutta ei tarkoittaa silti ei.
Myös halukkaalla naisella on oikeus valita kuka häneen koskee.
Leikkii tulella, jos on pukeutunut paljastavasti kännisten miesten keskellä. Olin tuossa jutissa mainitussa ravintolakeskittymässä ja monet miehet olivat niin humalassa, etteivät pysyneet melkein pystyssä.
Tällaiset mi
Melko vastuutonta se on naisillakin vetää överikännit ja lähteä baarista/yökerhosta yksin kävellen kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuiset ovat baarissa vähän kuin lapset hiekkalaatikolla. JoskKaikki, naiset ja miehet.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Jokaisen kannattaa puolustaa itseään. Sinä vielä kuulostat sanavalmiilta naiselta, joka siihen pystyy. Joku arempi ei ehkä saisi suutaan auki. Mutta jos rohkeammat pitää puolensa, on mahdollista ettei niitä ujompia ja lapsia edes ahdistella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs se puoli baarielämää, jossa kosketus onkin ollut tervetullut ja pari on tykännyt toisistaan? Näitäkin tapahtunee joka ilta vaikka kuinka paljon.
Enkä nyt puolustele jonkun örveltäjän ei-toivottua lääppimistä, vaan ihan muistutuksena, että spontaani kosketus on usein myös toimiva.
Mitä siitä? Varmaan sellaisiakin juttuja on lehdissä. Tämä ei ollut sellainen juttu.
Ei ole sellaisia juttuja lehdissä "shokeeraamassa". Näitä kumpiakin tapahtuu jatkuvasti baarissa, joten miksi vain toinen puoli nostetaan esille?
Olen lukenut tuhannesti enemmän juttuja baarissa syntyneistä pariskunnista kuin baarissa tapahtuvasta seksuaalisesta ahdistelusta. Rakkaus ja hyvät jutut ei shokeeraa, rikokset ja pahuus kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...millä tavalla toisen perseen puristaminen ei ole nimenomaan sitä vallankäyttöä ja ajattelua, että heillä on oikeus kajota toisen kehoon?
En minäkään kännissä puris
Sosiaalisesti kömpelöt miehet! Ettekö naiset osaa puolustaa itseänne fyysisesti ja/ tai verbaalisesti? Jos joku käy mun pyllyyn kiinni, niin teen saman. Ja herjauksien kera.
Vierailija kirjoitti:
Jos tutkimuksiin on uskominen niin alkoholi vaikuttaa ihmisen käytökseen, yleensä tyhmentävästi. No ei muuta ku herutusmekko päälle, humalaisten ukkojen keskelle juttua tekemään. Saatiin mitä haluttiinkin, pari possua jäi kiinni sikamaisesta käytöksestä = kaikki miehet on sikoja.
Vain sinä ja joku palstapöljä on yleistänyt, että kaikki miehet on sikoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa kyseinen toimittaja syyttää itseään kun meni heruttelemaan itseään miesten luokse. Nainen voi omalla pukeutumisellaan ja käytöksellään vaikuttaa siihen miten kiinnostuneet miehet häneen reagoi.
M29
Tässä kohtaa on se virheoletus miehillä. Vaatetusta ei pidä ottaa viestinä ja käytöskin vain kun nainen selvästi ilmaisee asiansa. Vaatteet ei anna oikeutta mihinkään.
Ei annakaan, mutta monet miehet ovat tukevassa humalassa baarissa. Eivät välttämättä edes muista mitään aamulla.
On tanssi-iltoja, joissa tanssiminen on pääasia. Lattari-iltoja. Veikkaan, että häirintä on minimaalista noissa illoissa. Humalaisuus on tökeröä ja naiset ovat erittäin seksikkäästi pukeutuneita. Katsoa ja tanssia saa, muttei käpälöidä.
Sori ohis
Sattumalta tultiin paikalle, kun eräässä pikkukunnassa vietettiin ihmisyyden päivää. Siihen kuului kulkue, jossa oli useita samba-tanssijoita. Olivat todella taitavia hommassaan ja todella seksikkäästi pukeutuneita. Eipä heitä kukaan lähestynyt pahat mielissä. Ilahduttivat miehiä, naisia, lapsia, nuoria ja vanhoja. Vaikka toki paljastavissa asuissa. Jostain syystä kaikille oli selvää, että heitä sai ihailla ja heille sai taputtaa, samassa kulkueessa kulkien. Kaikki olisivat olleet närkästyneitä, jos joku olisi hyökännyt koskettelemaan.
Saman käytöskoodin toivois ulottuvan ihan kaikkialle.
Lyhyesti sanottuna miesten selitykset miksi saa ahdistella ja rais kata:
- Jos nainen pukeutuu kauniisti, tai mekkoon tai kaikkien pahinta, punaiseen mekkoon. Silloin on huo ra.
- Jos menee baariin, niin se tarkoittaa että kuka tahansa saa ahdistella. Sinne mennään vain sitä varten, että on vapaata riistaa miehille, jotka eivät mitenkään voi hillitä itseään.
- Jos nainen katsoo mieheen päin tai hyvänen aika jos uskaltaa puhua jotakin.
- Ja kun muut selitykset loppuu, niin on äitien vika kun ovat kasvattaneet niin huonosti nämä pojat/miehet, ettei heillä voi mitenkään olla vastuuta mistään.
- Ai niin, ja kukaan kantasuomalainen mies ei ikinä koskaan ole ahdistellut tai r*iskannut naisia, ne on aina niitä muita.
Tuossa taisi olla lyhyesti koottuna miesten selitykset siihen, miksi naisia saa aina ja joka paikassa ahdistella ja r*iskata.
Vieläkö joku ihmettelee miksi nainen mieluummin kohtaa metsässä karhun kuin miehen?