Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sanon ei ja älä koske, mutta se ei mene perille Nuori naistoimittaja lähti punaisessa mekossa yksin Helsingin yöhön

Vierailija
18.07.2024 |

Sekä minuun että valokuvaaja Valliin koskettiin vähän väliä, usein vielä kieltojen jälkeenkin, yhteensä ainakin parikymmentä kertaa. Ensimmäinen ei tai älä koske meni perille vain harvoin. Kun se lopulta meni, jotkut miehet suuttuivat.

https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000010511203.html

Kommentit (2882)

Vierailija
401/2882 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin ärsyttää kun poliisit tulee käpälöimään enkä saa rauhassa munasillani kulkea kaupungilla. Vuodesta toiseen sama juttu ollut aina ja vaatteet vaan joutuu laittaa päälle että saa olla rauhassa.

Vierailija
402/2882 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jutun luettuani mietin ennen kaikkea sitä, miksi niin valtavan monet naiset haluavat viikosta toiseen juhlia keskustojen baareissa ja yökerhoissa, jos siellä on näin kamalaa ja vastenmielistä kuin jutussa annetaan ymmärtää. Jos naiset menisivät ystäviensä kanssa rauhallisempiin tai jopa kokonaan miehiltä kiellettyihin paikkoihin, ongelmia tuskin olisi läheskään samassa määrin. Väkisinkin sitä miehenä ajattelee, että jos kähmintäilmiö on keskustan baarialueella näin tavanomainen ja miltei kaikkia naisia koskettava, sitä juuri naiset paljolti etsivät, jos kuitenkin menevät noihin paikkoihin. Naiset siis jollain oudolla tavalla haluavat sitä, mitä sanovat etteivät halua, tai sitten heidän logiikantajussaan on aika isoja ongelmia.

Enhän minäkään - vaikka luontoihminen olenkin - mene sellaiseen metsään, joka on hirvikäpäsiä tai mäkäräisiä täynnä, ja varsinkaan puo

"tavanomaista saada puistossa punkkitartunta, joten punkkeja puistoissa istuvat paljolti etsivät. "

Meillä on lehdet täynnään ohjeita kuinka välttää punkin tarttuminen. 

Hommahan on niin, että kun minä, nainen, laitoin päälleni tyköistuvan ja avarakaula-aukkoisen topin, laittauduin ja lähdin baariin, niin minä toivoin että josko sieltä löytyisi tuleva kumppani. Minuun kiinnittivät huomiota ja lähestyivät myös sellaiset miehet, joista en itse kiinnostunut. En kokenut sitä loukkaavana vaikka itseäni vähemmän viehättävä mies lähestyi tutustumistarkoituksessa. Sen sijaan ne pari kertaa kun haaroväliäni on tarkoituksella koskettu, ovat olleet loukkaavia. Toinen oli kun olin hyvin nuori ja tekijä noin ikäiseni suomalaismies. Kerroin asiasta baaritiskillä henkilökunnalle ja mies poistettiin ravintolasta (takapuolelta kouriminen oli toistuvaa ja tahallista). Toinen kerta oli korkeammalla iällä kun joukko geelitukkia kurkotteli koskemaan takaapäin ja sivuilta ja aina kun käännyin katsomaan oltiin kyllä lähellä, mutta ihan muina miehinä katseltiin toiseeen suuntaan. Poistuin paikalta koska ei sitä mölinää jaksa kukaan mikä puuttumisesta olisi seurannut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/2882 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

""Joo, ja me eletään Suomessa eikä missään latino- tai kehitysmaassa. Noissa maissa ei naisen asemassa ole muutenkaan kehumista."

Eli rajat kiinni ettei Suomeen vain pääse yhtään ulkomaalaista baariin?

Vierailija
404/2882 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullista, ettei tämä lopu ikinä. Luulin jo, että maailma on muuttunut, kun kuvissa näkyy tytöillä niin paljastavia vaatteita julkisilla paikoilla. Alusvaatteilla mennään festareilla jne. 

Mutta ne olikin vain kuvia. Kukaan ei oikeasti pysty pitämään sellaisia edelleenkään. Ei sillä että tarvitsisi, mutta ei tarvitsisi myöskään ahdistella. Mahtaa olla kivat festarit kun joka toinen käpälöi ohimennessään. 

Kyllä minua on käpälöity ja lääpitty vaikka olen ollut miesten mallin bändipaidassa, farkuissa ja tennareissa festareilla. 

Varsinkin yleisössä oli oli jatkuvaa varomista ja ihmismassassa oli törkeää puristelua ja kourimista :(

Tulisi siihen onneksi usein joku miespuolinen apuunkin, kun huomasi hätäni.

Vierailija
405/2882 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tyypillinen juttu sarjassa:

Menin bikineissä baariin.

Miksi en saanut olla rauhassa??

Koetko, että sinun ei silloin kuuluisi olla rauhassa? Ajatteletko miesten olevan kuin lapsia tai apinoita, jotka eivät osaa hillitä itseään? Ajatteletko naisten pukeutuvan aina näitä miehiä varten? Oikeutatko ahdistelun? Mieti näitä mennessäsi illalla nukkumaan.

Vierailija
406/2882 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hel vetti mitä pas kaa tää juttu, ihanko kesuri itse keksinyt tällaisen uniikin juttuidean!

Tehääs tää sama testi Mummotunnelissa miehille! Tai laivalla!

Ymmärtävätkö naiset, jollainen itsekin olen, että miehet kokevat voima antu neiden naisten ahdis telua vähintään saman verran baareissa?

Tartutaan vehkeisiin kiinni laivan porealtaissa, puristellaan tanssilattialla etumusta jne. Suudellaan väkisin yms. Portsarit, baarimikot jne. ovat näiden naisten kohteena.

Yhtään naisten kokemuksia vähättelemättä niin oikeasti hyvä juttu olis jos miestoimittaja tekis tällasen myös, mutta sehän ois NAI S VI HAA. Yksikään media ei tällasta juttua julkaisis.

Koska saadaan lukea tällanen juttu niin, että molemmat sukupuolet on tasa-arvoisesti edustettuna tässä? 

Miksei julkaisisi? Mua ainakin naisena kiinnostaisi tuol

Koska mä olen entinen toimittaja, jolla kokemusta isoimmista medioista. Ei ikinä menis tollane juttu läpi, se tulkittas naisvihaksi. Paitsi jos juttuidean sais joku up:n peppua tarpeeks kauan liponut kaveri, ja pt ois kesälomalla. Niin kuin heinäkuussa yleensä on. Ja kun juttuun varmasti saatas se naisnäkökulma ja lopussa sukupuolentutkija kertos miten naisia silti ahdistellaan enemmän, ts vesitettäs koko juttu.

Vierailija
407/2882 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatko-osa II:

"Dildotin itseäni baarin tanssilattialla, miksi miehet katsoivat minua?"

Vierailija
408/2882 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jutun tarkoitus on pelotella kantasuomalaisia miehiä ottamasta kontaktia naisiin

tavoitteena luonnollisesti valkoihoisten vauvojen määrän vähennys maassamme

Siinä jutussa erikseen sanotaan, että jutella saa. Aiheuttaako tuo pelkoja sinussa? Pitäisikö sinun hakea apua?

Vierailija
409/2882 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En lukenut juttua kokonaan, mutta eikö olisi ollut oleellista kertoa, millä kielellä keskustelut käytiin ja kuinka moni tarraajista oli taustaltaan muualta tullut. 

Totta kai myös muut ahdistelevat, etenkin jos pukeudut huomiotaherättävästi mikä tulkitaan kutsuna tekemään tuttavuutta, mutta nyt epäilen toimittajien menneen juuri niihin pahamaineisiin paikkoihin, jotka ovat muualta tulleiden, esimerkiksi nyt kesällä turistien, suosiossa. 

Miksi suomalainen mies, joka ei klassisesti puhu eikä pussaa, olisi erityisen innokas ahdistelemaan? 

Oletko tosiaan noin sokea, ettet ole koskaan nähnyt suomalaista känniääliötä lääppimässä naisia baarissa? Miehenä olen nähnyt näitä lukemattomia silloin kun vielä kävin yöelämässä.

Ei, vaan puhui voimaantuneiden teekkarinaisten mielestä liian härskejä juttuja kun aukaisi shamppanjapulloja, jotka firmansa oli kustantanut teekkareille.

Vierailija
410/2882 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jutun luettuani mietin ennen kaikkea sitä, miksi niin valtavan monet naiset haluavat viikosta toiseen juhlia keskustojen baareissa ja yökerhoissa, jos siellä on näin kamalaa ja vastenmielistä kuin jutussa annetaan ymmärtää. Jos naiset menisivät ystäviensä kanssa rauhallisempiin tai jopa kokonaan miehiltä kiellettyihin paikkoihin, ongelmia tuskin olisi läheskään samassa määrin. Väkisinkin sitä miehenä ajattelee, että jos kähmintäilmiö on keskustan baarialueella näin tavanomainen ja miltei kaikkia naisia koskettava, sitä juuri naiset paljolti etsivät, jos kuitenkin menevät noihin paikkoihin. Naiset siis jollain oudolla tavalla haluavat sitä, mitä sanovat etteivät halua, tai sitten heidän logiikantajussaan on aika isoja ongelmia.

Enhän minäkään - vaikka luontoihminen olenkin - mene sellaiseen metsään, joka on hirvikäpäsiä tai mäkäräisiä täynnä, ja varsinkaan puo

Kannattaiko sitten tanssia pelkästään siellä homoklubilla, jos siellä saa olla rauhassa eikä käynti aiheuta tällaista tuskaa kuin jutussa kuvataan. Ei kukaan viihdy sellaisella niitylläkään, joka on täynnä punkkeja

Vierailija
411/2882 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yökerhot ovat sellaisia paikkoja, joihin tullaan etsimään enimmäkseen panoseuraa.

Kun siihen lisätään vielä alkoholin vaikutukset, niin meno on valitettavasti toimittajan kuvailemaa.

Vai meneekö joku yökerhoon koska on niin kiva tanssia tai siellä on mukavaa ohjelmaa? 

Jos menee tuollaiseen paikkaan, niin on syytä tiedostaa mitä kamalaa siellä voi tapahtua ja yrittää olla järkyttymättä 

itsestäänselvyydestä.

Naiset menee yökerhoihin tanssimaan. Tanssittavaa musiikkia ei soiteta muissa paikoissa. Sinun ratkaisusi varmasti on että naiset tanssii yksin kotona, mieluiten peittävissä vaatteissa.

Jos tarkoitus on tanssia yksinään ilman seuraa ja häiritsee kaikki jotka yrittää hakea seuraa niin yökerho ei ole kaikkein järkevin paikka tuollaiselle harrastukselle. Ehkä kannattaisi mennä konsertteihin tjsp yökerhon sijaan. Siellä kaikki on kuuntelemassa ja/tai tanssimassa eikä välttämättä hakemassa seuraa. 

Vierailija
412/2882 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"tavanomaista saada puistossa punkkitartunta, joten punkkeja puistoissa istuvat paljolti etsivät. "

Meillä on lehdet täynnään ohjeita kuinka välttää punkin tarttuminen. 

Hommahan on niin, että kun minä, nainen, laitoin päälleni tyköistuvan ja avarakaula-aukkoisen topin, laittauduin ja lähdin baariin, niin minä toivoin että josko sieltä löytyisi tuleva kumppani. Minuun kiinnittivät huomiota ja lähestyivät myös sellaiset miehet, joista en itse kiinnostunut. En kokenut sitä loukkaavana vaikka itseäni vähemmän viehättävä mies lähestyi tutustumistarkoituksessa. Sen sijaan ne pari kertaa kun haaroväliäni on tarkoituksella koskettu, ovat olleet loukkaavia. Toinen oli kun olin hyvin nuori ja tekijä noin ikäiseni suomalaismies. Kerroin asiasta baaritiskillä henkilökunnalle ja mies poistettiin ravintolasta (takapuolelta kouriminen oli toistuvaa ja tahallista). Toinen kerta oli korkeammalla iällä kun joukko geelitukkia kurkotteli koskemaan takaapäin ja sivuilta ja aina kun käännyin katsomaan oltiin kyllä lähellä, mutta ihan muina miehinä katseltiin toiseeen suuntaan. Poistuin paikalta koska ei sitä mölinää jaksa kukaan mikä puuttumisesta olisi seurannut.

Joo, mäkin hain aikoinaan baarista kumppania. Ystävälliset jutunaloitukset suht omanikäisiltä, siisteiltä miehiltä ovat aina olleet tervetulleita. Ahdistelu sen sijaan ei. Tuossa aiempi kommentoija yritti väittää että naiset hakevat ahdistelua ja pitävät siitä kun menevät baariin. Yhtä loogista, kuin mennä hakemaan puistosta punkkitartuntaa, koska kyllähän kaikki tietävät että punkit ovat puistoissa tavanomaisia.

Vierailija
413/2882 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos käy paikassa missä haisee pieru niin voiko olettaa että siellä on myös juntteja? Ei kannata jäädä sellaiseen baariin missä paska haisee ja basso jytkyttää. Niitä on paljon sivistyneempiäkin paikkoja viettää aikaansa.

Tuo käytetty rakkolaastari baaritiskillä olisi saanut minut välittömästi lähtemään ja siirtymään parempaan paikkaan.

Vierailija
414/2882 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi viikonloppuna Damaskoksen yöhön samoissa vaatteissa.

Vierailija
415/2882 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kuules 20 vuoden päästä tuo hesarin bilehilehoukutin voi kaiholla muistella kun miehet vielä kiinnostui. Ei auta enää punaiset mekot tai muut tilpehöörit. Sitten voikin kirjoittaa jutun miesten ikärasismista.

Sitten ostetaankin "hyvinvointipalveluja" siltä valkatulta rattopojalta rahalla. Tämähän on ainoastaan reilua.

Vierailija
416/2882 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä ihmisiä joilla perse laulaa tanssilattiallakin.

Vierailija
417/2882 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jutun tarkoitus on pelotella kantasuomalaisia miehiä ottamasta kontaktia naisiin

tavoitteena luonnollisesti valkoihoisten vauvojen määrän vähennys maassamme

Aivan totta. Nainen lähtökohtaisesti aina antautuu varsinkin valkoiselle miehelle ja erityisesti silloin, kun kainosti ensin kieltäytyessään ja silti miehen jatkaessa sinnikkäästi yritystä, toteaa: Okei, tehdään isänmaallinen vauva, anna siemenesi. Kaiken takana on salaliitto SUOMALAISTEN HÄVITTÄMISEKSI!

Vierailija
418/2882 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän ihmeen syy mahtaa olla peukuttaa alas kommenttia nro 408? Ihan omin sanoin olisi kiva kuulla!

Eihän nyt ole niin, että feministi sietää vain omaan maailmankuvaan sopivia ikäviä kähmimiskokemuksia muilta naisilta? Eli pointti ei olekaan se ikävän käytöksen uhri, vaan tekijä?

Vierailija
419/2882 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Joidenkin henki haisee viinalta ja tanssilattia pierulta." STADIN YÖ<3

Vierailija
420/2882 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos käy paikassa missä haisee pieru niin voiko olettaa että siellä on myös juntteja? Ei kannata jäädä sellaiseen baariin missä paska haisee ja basso jytkyttää. Niitä on paljon sivistyneempiäkin paikkoja viettää aikaansa.

Tuo käytetty rakkolaastari baaritiskillä olisi saanut minut välittömästi lähtemään ja siirtymään parempaan paikkaan.

Varmasti todella keskeinen detalji tuo rakkolaastari ja sen sijainti. Kuten myös pierunhaju. Kaikkihan tietää jo paikan, eikö.