Tiedätkö tyyppejä, jotka ovat kovasti olleet ennen haukkumassa työttömiä mutta sitten jääneetkin itse?
Minä tiedän muutaman. Yksi jäi viime vuonna oltuaan 30 vuotta samassa ja ei varmasti uskonut kyseisen firman konkurssiin. On nyt melkein 60-vuotias, joten ei näytä olevan helppoa, varsinkin kun ei kelpaakaan mikä tahansa kun pitää itseään - vielä - muita parempana. Eiköhän se totuus iske kun jää työmarkkinatuelle että onkin vain yksi tuhansista.
Lisäksi takavuosina lähti entiseltä asuinkunnalta iso toimija pois. Siitä näitä riitti, enimmäkseen miehiä joilla on lyhyt amistutkinto.
Kommentit (345)
Mulle tulee näistä keskusteluista aina mieleen eduskunnasta tippunut Susanna Koski, joka kaiketi keräilee nyt niitä risuja metsästä ja ihmettelee, kun kukaan ei maksakaan hänelle siitä palkkaa.
IS: Some räjähti
Työtön PORILAINEN tradenomi identifioitui HÖNÖ TIAISEKSI!!!!!!!!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poliisin tutkinnassa on toi yksi ketju. Siellä viestit on ton yhden ip osoitteesta lähes kaikki.
Omastas? :D
Niin, ne viestit on sun ip osoitteesta.
Poliisi voi tukia kenen ip:stä noi on lähetetty.
Vierailija kirjoitti:
Sua ei paljon naurata, jos mun omakannassa on samat terveystiedot mitä sun lähettämissä viesteissä.
Ne on sun ip:stä lähetetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poliisin tutkinnassa on toi yksi ketju. Siellä viestit on ton yhden ip osoitteesta lähes kaikki.
Ei muiden ketjujen viestejä tutkita, vain tuo.
Jos kopion tähän viestiin jostain toisesta ketjusta viestin niin se on silti mun ip:stä lähetetty. Ei sillä kopioinnilla ole mitään merkitystä. Sisältö viestissä on kirjoittajan omalla vastuulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu tervetuloa tänne periferiaan jos ip kerran selvillä. Miksei poliisit oo jo soitellu?
Eläkkeet voisi lopettaa ja uunittaa kaikki eläkkeen saajat.
Sosiaalituet voisi lopettaa ja kaasuttaa kaikki tukien saajat.
Näin tehden säästyisi valtavia summia työtätekevien veronmaksajien rahoja ,eikä niitä jaettaisi enää turhuuteen turhille ihmisille.
Yksikään edun saaja ei ole toistaan arvokkaampi riippumatta siitä mitä etuisuutta hän saa. Kaikki ovat yhtä tyhjän arvoisia ja tämä on fakta.
Ja kun oikein vielä jatketaan tuota sinun 1930-luvun Saksan fantasiaasi, niin melkoinen joukko ihmisiä jäisi työttömäksi jos nuo ihmisryhmät "kaasutettaisiin" ei muuta kun uuniin, eikös niin? Lapset kaasutetaan, kun he saavat lapsilisää. Hyvätuloisia kaasutetaan kun saavat kotitalousvähennystä, yritysten omistajia kaasutetaan, kun he saavat yritystukia jne. Ketäs tänne sitten oikein jääkään? Se on kun ei näe nokkaansa pidemmälle, että kaikki vaikuttaa kaikkeen.
Vierailija kirjoitti:
Kysehän ei ole siitä, että joku jää työttömäksi, ja työttömyys kestää jonkin aikaa. Ei sellaisia kukaan hauku
Niitä haukutaan, jotka eivät edes haluaisi töihin. Tai viitsi mennä. Niitä, joiden mielestä töihin ei kannata mennä.
Olen minäkin ollut työttömänä, määräaikainen työ loppui sovitusti, mutta koska minulla on perussairaus, joka oli silloin todella huonossa hoitotasapainossa, ja olisin joutunut jäämään sairaslomalle (ja uuden työn koeaikana tullut irtisanotuksi) . Siksi en edes etsinyt heti uutta työtä, vaan hoidin itseni kuntoon. Puolen vuoden päästä oli sairaus parempi ja pystyin taas työskentelemään.
Mutta tunnen monia sellaisia, jotka eivät vain viitsi mennä töihin. Jotka eivät hoida esimerkiksi työntekoon tarvittavia lupia voimaan,vaan antavat niiden olla vanhentuneita. Silloin töitä ei löydy, koska nuo luvat ovat edellytys kyseisen työn tekemiselle. Monia ei vain työnteko k
Kaikki pitkäaikaistyöttömät eivät ole työhaluttomia. Itse olen tehnyt monenlaisia ns. paskaduuneja, myös sen jälkeen, kun valmistuin maisteriksi (miesvaltainen ala). Työsuhteet ovat olleet lyhyitä määräaikaisia sopimuksia. Mitä vanhemmaksi tulen, sitä harvemmin pääsen edes haastatteluun. Ja haastattelu tarkoittaa käytännössä sitä, että muita hakijoita ei ole, ja hommaan tarvitaan ihan välttämättä joku, kuka tahansa, kunnes vakituinen työntekijä palaa töihin tai se uusi vakituinen pääsee irtautumaan edellisestä työsuhteestaan.
Pahinta tässä on se, että kukaan ei kerro, miksi minä en kelpaa. Päinvastoin, minulle on usein sanottu, että minulla on niin hyvä hakemus ja niin hyvät paperit, että pääsen niillä mihin vain. Muutettuani uudelle paikkakunnalle, minulle sanoi eräs henkilö näin: "On hienoa saada tuollainen moniosaaja paikkakunnalle." Tällaiselle "moniosaajalle" ei tällä paikkakunnalla kuitenkaan ole töitä. En edes kaupan kassalle kelpaa.
Ei poliisia joku hönö kiinnosta, sen kun tekee ilmoituksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sua ei paljon naurata, jos mun omakannassa on samat terveystiedot mitä sun lähettämissä viesteissä.
Ne on sun ip:stä lähetetty.
Juu, mä hakkeroin sun omakannan 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
OCD, IBS, aivotoiminnan häiriöitä, neurologisia häiriöitä
psykoottinen kirppisvaatteiden hamstraus
harhaluuloisuushäiriö
🤣😆😂
Vierailija kirjoitti:
Täällä ilmoittautuu yksi. Käytin työttömyysajasta 6 viikkoa oman yrityksen perustamiseen, nettisivujen luomiseen yms. Siitä eteenpäin olen tehnyt töitä omalla osakeyhtiöllä ja tienannut enemmän kuin palkollisena.
Hienoa ja onnea! Oma osake-yhtiö! Sinulla on osaamista ja taitoa, jota läheskään kaikilla ei ole. Toivotaan, että yhtiösi osakkaatkin ovat luotettavia ja päteviä. Osaatte hoitaa myytävän tuotteene valmistamisen/luomisen tms., mahdolliset lainat, korot, verot, tellit, lellit, ostot, myynnit, ja mitä kaikkea onkaan. Toivotaan myös, että pysytte terveinä ja työkykyisinä, jotta kykenette jatkamaan. Kaiken kallistuminen, työttömyyden lisääntyminen mm. pienyritysten konkurssien takia, ovat aiheuttaneet jo ostovoiman romahtamisen ja ei välttämättömien, osin välttämättömienkin tuotteiden ostamisen ja palvelujen käytön. Ostovoiman romahdus ja tuleva alvin korotus ei toivon mukaan koske teitä, vaan tuotteillenne tai palveluillenne riittää kysyntää. Onhan Suomessa kuitenkin vielä kansanosa, jolla riittävästi, jopa paljon rahaa Onnea ja menestystä tuleville vuosille!
Jos minä kirjoitan terveystietoja johonkin ketjuun.
Se on ok.
Mutta jos sinä teet oman ketjun mihin kopioit noi terveystiedot ja alat samaan ketjuun laittamaan minusta muita tietoja mistä voidaan tunnistaa niin syyte tulee silloin sinulle
Kun minä olen kirjoittanut terveystietoja johinkin ketjuun niin en ole samaan laittanut ikääni, puolisoni ammattia tai muita tietoja.
Jos sinä kokoat kaikki yhteen ketjuun niin että ihminen tunnistetaan niin saat syytteet.
On täällä muidenkin terveystietoja eikä niistä ole tehty yhtä ketjua missä olisi henkilöstä muut tiedot miten voidaan tunnistaa, se menee jo rikoksen puolelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu tervetuloa tänne periferiaan jos ip kerran selvillä. Miksei poliisit oo jo soitellu?
Tukinta voi kestää vaikka 2 vuotta, siellä on juttuja mitkä on tulleet jo ennen tätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tukinta voi kestää vaikka 2 vuotta, siellä on juttuja mitkä on tulleet jo ennen tätä.
Kun kirjoitat nettiin niin tuomio voi tulla 5 vuoden sisällä viestin kirjoittamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Jos minä kirjoitan terveystietoja johonkin ketjuun.
Se on ok.
Mutta jos sinä teet oman ketjun mihin kopioit noi terveystiedot ja alat samaan ketjuun laittamaan minusta muita tietoja mistä voidaan tunnistaa niin syyte tulee silloin sinulle
Kun minä olen kirjoittanut terveystietoja johinkin ketjuun niin en ole samaan laittanut ikääni, puolisoni ammattia tai muita tietoja.
Jos sinä kokoat kaikki yhteen ketjuun niin että ihminen tunnistetaan niin saat syytteet.
On täällä muidenkin terveystietoja eikä niistä ole tehty yhtä ketjua missä olisi henkilöstä muut tiedot miten voidaan tunnistaa, se menee jo rikoksen puolelle.
Ajatella 😆😆🤣😂
Nyt Hönöllä on ainutkertainen mahis rikastua , ihan sillai Ameriikan malliin 😂🤣😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun kirjoitat nettiin niin tuomio voi tulla 5 vuoden sisällä viestin kirjoittamisesta.
Hih, jänskät vuodet eessä 😨
on se vaan semmoinen "tietopankki" tuo PORILAINEN työtön tradenomi HÖNÖ TIAINEN
😆😂🤣
Voisko tää yksi ip-osoitteista uliseva painua hlvettiin tsätä ketjusta trollaamasta.
Perusta oma ketju aiheesta jos tunnet asiasi sen arvoiseksi.
Aivan sama vaikka saisin kenkää, käytän enemmän aikaa yritykseeni sitten.Säästöjä on myös runsaasti.
Kyllä sellaiset jotka ei itseään pysty nopeasti tyollistämään ovat aikamoisia lapasia.Ulistaan vain ettei saa töitä kun hakee. Aaargh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei poliisia joku hönö kiinnosta, sen kun tekee ilmoituksia.
Kiinnostaa jos joku on koonnut samaan ketjuun kotikaupungin, terveystiedot, sukupuolen, pituuden, lasten iät, ammati, puolison ammatin jne eli tosta voidaan tunnistaa.
Se joka kaikki on koonnut samaan ketjuun saa kunnianloukkaussyytteen jne.
Ei voi siis työskennellä paikoissa missä tehdään turvallisuusselvitys.
Onks sulla nää samat viestit jossain wordissa mistä spämmäät näitä? Kun nää on prikulleen aina samoja. KERRO NYT KUKA ON KIRJOITTANUT SUN TIEDOT TAI KUKA OLET NIIN EI TARVIA JANKATA ENÄÄ, tai GET OVER IT.