Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tiedätkö tyyppejä, jotka ovat kovasti olleet ennen haukkumassa työttömiä mutta sitten jääneetkin itse?

Vierailija
18.07.2024 |

Minä tiedän muutaman. Yksi jäi viime vuonna oltuaan 30 vuotta samassa ja ei varmasti uskonut kyseisen firman konkurssiin. On nyt melkein 60-vuotias, joten ei näytä olevan helppoa, varsinkin kun ei kelpaakaan mikä tahansa kun pitää itseään - vielä - muita parempana. Eiköhän se totuus iske kun jää työmarkkinatuelle että onkin vain yksi tuhansista.  

Lisäksi takavuosina lähti entiseltä asuinkunnalta iso toimija pois. Siitä näitä riitti, enimmäkseen miehiä joilla on lyhyt amistutkinto. 

Kommentit (345)

Vierailija
161/345 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos kirjoitat tänne viestejä ihmisistä tunnistettavaan muotoon et voi koskaan työskennellä edes palolaitoksen toimistossa, et voi mennä armeijaan töihin etkä lentokentälle etkä satamaan etkä valtion virastoihin joita on kymmeniä. 

Jää paremmat työpaikat muille.

Vierailija
162/345 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla ei ole silti oikeutta nimitellä minua eikä kirjoittaa minusta tietoja tunnistettavaan muotoon tai  selvität asian poliisin kanssa ja työkentelet jatkossa vain niissä työpaikoissa missä ei ole turvallisuusselvitystä eli poissuljettuja on lentokenttä, satama, armeija, palolaitos, poliisilaitos, valtion virastot kuten kekela.

Otan oikeuden käyttää sinun palstalla saamaasi lempinimeä, jos käyttäydyt antisosiaalisesti. Tutki enemmän itseäsi ja syyttele vähemmän muita.

Minä nimenomaan puolustan työttömiä ja myös pienituloisia työssäkäyviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/345 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli jos kirjoitat tänne viestejä ihmisistä tunnistettavaan muotoon et voi koskaan työskennellä edes palolaitoksen toimistossa, et voi mennä armeijaan töihin etkä lentokentälle etkä satamaan etkä valtion virastoihin joita on kymmeniä. 

Jos haet palolaitoksen toimistolle tai kelaan niin sinne tehdään turvallisuusselvitys, et voi mennä edes siivoojaksi noihin paikkoihin, kun kirjoitat täällä muista tunnistettavia tietoja.

Voit mennä kauppaan, siellä saa 30 viikko tunneilla 1300 netto ja soviteltua 150.

Noin 60 % tekee kaupan alalla osa-aikatyötä, työtunteja ei saa enempää.

Vierailija
164/345 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla ei ole silti oikeutta nimitellä minua eikä kirjoittaa minusta tietoja tunnistettavaan muotoon tai  selvität asian poliisin kanssa ja työkentelet jatkossa vain niissä työpaikoissa missä ei ole turvallisuusselvitystä eli poissuljettuja on lentokenttä, satama, armeija, palolaitos, poliisilaitos, valtion virastot kuten kekela.

Otan oikeuden käyttää sinun palstalla saamaasi lempinimeä, jos käyttäydyt antisosiaalisesti. Tutki enemmän itseäsi ja syyttele vähemmän muita.

En tykkää paikallisesta sopimisesta enkä sairaslomarahaleikkauksista ja töistä pitää saada palkka. En tykkää, että ihmisiä laitetaan palkattomiin työkokeiluihin, siksi kirjoitan niitä tänne.

Herätkää. Eläkkeitä maksetaan 36,7 miljardia, mutta työikäisille ei makseta palkkaa eikä oteta töihin ja haukutaan päälle.

Vierailija
165/345 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän. Itse olen ollut koko ajan työttömänä, mutta en surkeassa taloudellisessa tilanteessa kuitenkaan. En ole tukien varassa elävä loinen ja jään kohta eläkkeelle. Elämä on ollut leveää koko työttömyyden ajan ja tästä vain paranee. Menkää työttömät siis töihin.

Vierailija
166/345 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tykkää paikallisesta sopimisesta enkä sairaslomarahaleikkauk

En tykkää, että kenenkään ulkonäköä arvostellaan, mutta en tykkää myöskään että arvostellaan työttömyyden takia.

Vierailija
167/345 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monesko tuhannes itku-ketju tää nyt taas on? 

Menisitte töihin, niin ei tarvitsisi päivittäin itkeä sitä, että joku on nimettömänä sanonut jotain pahaa nimettömälle työttömälle kirjoittajalle 

Ketjun aloittaja selventää ettei ole itse työtön. Mitä noin tyhmä kuin sinä tekee työkseen? 

Vierailija
168/345 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ammatikseen" työttömiä saakin hiukan kovistella. 

Yllätys ei liene, että tällaiset ihmset ovat useimmiten vasemmiston äänestäjiä (SDP, vasemmisto, vihreät)

Vierailija
169/345 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka itse menen nyt Turkuun töihin niin en tykkää, että muita työttömiä arvostellaan.

En tykkää, että ketään arvostellaan ylipainoiseksi  tai työttömiä haukutaan, heillä on tarpeeksi vaikeaa jo muutenkin, siksi olen heittänyt muutaman lyhyt mies kommentin. Vaikka oikeasti olen sitä mieltä, että kaiken pituiset miehet on ihania.

Oikeasti toivoisin, että ketään ei arvostella pituuden tai painon perusteella.

Vierailija
170/345 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina haukkunut työttömiä ja olen ylpeä siitä.

Jäin viime vuonna itsekin työttömäksi kun yritys jossa työskentelin lopetti toimintansa ja jouduin olemaan työttömänä melkein kuukauden ja se oli kieltämättä ihan yhtä hvettiä. Se häpeän määrä oli niin suunnaton, että en kestänyt sitä vaan päätin nöyrtyä, ottaa itseäni niskasta kiinni ja soittaa enolleni. Nyt olen ollut siitä lähtien hänellä töissä ja tunnen jälleen eläväni ihmisarvolle sopivaa elämää.

Työttömyys ja tuloerot ovat mielestäni suoraa seurausta yksilöiden välisistä eroista ahkeruudessa.

Eli köyhät ovat laiskoja ja rikkaat ahkeria.

Niin se vaan menee..

Vierailija
171/345 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää se, että ihmisten ulkonäköä arvostellaan tai työttömyyttä, kun et oikeasti tiedä toisen asioista ja menneisyydestä mitään.

Ymmärrän, että on kiva asua omistusasunnossa, mutta en ymmärrä, että vuokra-asujia haukutaan ja tehdään yleistyksiä.

Minä ole työtön ja asun vuokralla. En silti polta tupakkaa enkä käytä alkoholia.

Kohta menen töihin, mutta ne ketkä on työttöminä on yhtä hyviä ihmisiä kuin ne jotka käy töissä. 

Toivoisin kannustavampaa yhteiskuntaa, enkä sitä että toisia haukutaan, se ei auta työnsaantiin.

Vierailija
172/345 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä yhtäänä semmoista. Kaverini ovat kyllä laillani hieman sivistyneempää porukkaa ja ymmärtävät, että joskus voi käydä niinkin, että joutuu olemaan hetken työttömänä. Minäkin olin välillä kun työpaikka meni konkkaan, mutta kaikki kohtelivat minua niin kuin muulloinkin. Eikö olekkin mukavia kavereita minulla? Arvostavat ihmistän sen mukaan mitä hän on, ei sen mukaan mikä on väliaikainen status työmarkkinoilla.

Vierailija
173/345 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä juttu tämä "ihmisistä tunnistettavassa muodossa kirjoittaminen" on? Ei sellaista rikosta ole.

Vierailija
174/345 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ammatikseen" työttömiä saakin hiukan kovistella. 

Yllätys ei liene, että tällaiset ihmset ovat useimmiten vasemmiston äänestäjiä (SDP, vasemmisto, vihreät)

Ei ole mitään ammatikseen työttömiä. Työkkäri kyllä aktivoi, tietäisit, jos olisit ollut niiden asiakkaana. Osalla ei ole työnhakuvelvoitetta sairauden takia, mutta eivät pääse eläkkeelle.

Vuoden työttömänä ollut on pitkäaikaistyötön.

Vierailija
175/345 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka itse menen nyt Turkuun töihin niin en tykkää, että muita työttömiä arvostellaan.

En tykkää, että ketään arvostellaan ylipainoiseksi  tai työttömiä haukutaan, heillä on tarpeeksi vaikeaa jo muutenkin, siksi olen heittänyt muutaman lyhyt mies kommentin. Vaikka oikeasti olen sitä mieltä, että kaiken pituiset miehet on ihania.

Oikeasti toivoisin, että ketään ei arvostella pituuden tai painon perusteella.

Valitettavasti asia nyt vain on niin, ettei kukaan ehdoin tahdoin halua palkata lyhyttä lihavaa ihmistä pilaamaan työyhteisön ilmapiiriä . Se nyt vain on fakta.

Vierailija
176/345 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä juttu tämä "ihmisistä tunnistettavassa muodossa kirjoittaminen" on? Ei sellaista rikosta ole.

Jos kirjoitetaan halventavasti  niin voi täyttää kunnianloukkauksen tuntomerkit. Taitaa kuitenkin olla asianomistajarikos. Aika lailla veteen piirretty viiva on se raja. 

Vierailija
177/345 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On, ota selvää.

Et saa kirjoittaa ihmisistä tunnistettavia tietoja kuten pituus, ammatti, lasten iät, puolison ammatti, asuinpaikka jne. Et saa kerätä tietoja yhteen niin että joku voidaan tunnistaa.

Vierailija
178/345 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On, ota selvää.

Et saa kirjoittaa ihmisistä tunnistettavia tietoja kuten pituus, ammatti, lasten iät, puolison ammatti, asuinpaikka jne. Et saa kerätä tietoja yhteen niin että joku voidaan tunnistaa.

Tämä on anonyymi keskustelupalsta ja ihmisillä on oikeus kirjoittaa mielipiteitään anonyyminä.

Vierailija
179/345 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kirjoitetaan halventavasti  niin voi täyttää kunnianloukkauksen tuntomerkit. Taitaa kuitenkin olla asianomistajarikos. Aika lailla veteen piirretty viiva on se raja. 

Aika mahdotonta halventaa ihmistä joka on vain pelkkä nimimerkki, hahmo jota ei ole olemassa. 

Vierailija
180/345 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tunne elämäntapatyöttömiä, eikä täällä haukuta omatta syyttä työttömäksi jääneitä, jotka äkkiä hankkii uuden työn.

Mitä täällä ei jakseta, on nämä jotka vaativat epärealistisia ja ovat niin joustamattomia, että ennalta on selvää ettei töitä koskaan tule löytymään. Niitä on täällä aika paljon. Että suoraan pitäisi olla hyvinpalkattu siisti sisätyö, eikä tajuta että enemmistö on aloittanut paljon vaatimattomammin.

Montako kertaa ihmisen pitää aloittaa vaatimattomasti?  Vuosikymmenten työhistorian omaavan pitäisi aloittaa taas pohjalta? Olisit itsekin mielissäsi jos saisit palkkaa 10 euroa vähemmän kuin kuukausi-vuosi tms. sitten?