Tiedätkö tyyppejä, jotka ovat kovasti olleet ennen haukkumassa työttömiä mutta sitten jääneetkin itse?
Minä tiedän muutaman. Yksi jäi viime vuonna oltuaan 30 vuotta samassa ja ei varmasti uskonut kyseisen firman konkurssiin. On nyt melkein 60-vuotias, joten ei näytä olevan helppoa, varsinkin kun ei kelpaakaan mikä tahansa kun pitää itseään - vielä - muita parempana. Eiköhän se totuus iske kun jää työmarkkinatuelle että onkin vain yksi tuhansista.
Lisäksi takavuosina lähti entiseltä asuinkunnalta iso toimija pois. Siitä näitä riitti, enimmäkseen miehiä joilla on lyhyt amistutkinto.
Kommentit (345)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli jos kirjoitat tänne viestejä ihmisistä tunnistettavaan muotoon et voi koskaan työskennellä edes palolaitoksen toimistossa, et voi mennä armeijaan töihin etkä lentokentälle etkä satamaan etkä valtion virastoihin joita on kymmeniä.
Jää paremmat työpaikat muille.
Mikä juttu tämä "ihmisistä tunnistettavassa muodossa kirjoittaminen" on? Ei sellaista rikosta ole.
On, ota selvää.
Et saa kirjoittaa ihmisistä tunnistettavia tietoja kuten pituus, ammatti, lasten iät, puolison ammatti, asuinpaikka jne. Et saa kerätä tietoja yhteen niin että joku voidaan tunnistaa.
Ja jos laitat vielä terveystietoja samaan niin se on jo todella paha juttu, jos ihminen tunnistetaan.
Suomessa on sairaalassakin vaitiolovelvollisuus ihmisten sairauksista.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka itse menen nyt Turkuun töihin niin en tykkää, että muita työttömiä arvostellaan.
En tykkää, että ketään arvostellaan ylipainoiseksi tai työttömiä haukutaan, heillä on tarpeeksi vaikeaa jo muutenkin, siksi olen heittänyt muutaman lyhyt mies kommentin. Vaikka oikeasti olen sitä mieltä, että kaiken pituiset miehet on ihania.
Oikeasti toivoisin, että ketään ei arvostella pituuden tai painon perusteella.
😆🤣😂👮🤡
PORILAISTA työtöntä tradenomi HÖNÖ TIAISTA kaduttaa kaikki pahansuopaiset ja kateelliset kirjoituksensa.
Ei lähes 50v muija muuksi muutu 🐮 vaik kuin nyt yrittää itteensä valkopestä, pelle älytön 🤡
😂🤣😆
Turkuun töihin, 🤣🎩💩
Sinänsä erikoista, että vuoden työttömänä ollutta saa haukkua osaamisensa menettäneeksi, mutta äitiyslomalle ollutta ei. Kuitenkin sen äitiyslomalla olleen ammattitaitoon tulee ihan samanlainen aukko osaamiseen - en näe näillä mitään eroa. olen ollut äitiyslomalla ja paljon piti kerrata ennen kuin taidot palasi. Työttömänä ehdin pitää ammattitaitoa yllä omatoimisesti (ilman että olin missään oppilaitoksessa kirjoilla) mutta vaativan vauvan kanssa en.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä juttu tämä "ihmisistä tunnistettavassa muodossa kirjoittaminen" on? Ei sellaista rikosta ole.
On, ota selvää.
Et saa kirjoittaa ihmisistä tunnistettavia tietoja kuten pituus, ammatti, lasten iät, puolison ammatti, asuinpaikka jne. Et saa kerätä tietoja yhteen niin että joku voidaan tunnistaa.
Tarkoitatko yksityiselämää loukkaavan tiedon levittämistä? Se pätee vain arkaluonteisiin tietoihin.
Kyllä, jos sun ip:stä.lähetetyissä viesteissä on terveystietoja, ne on arkaluonteisia tietoja.
Jos laitat ihmisestä tietoja esim. samaan ketjuun ja ne on sun ip:stä.
Voi tulla aikamoinen syyte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka itse menen nyt Turkuun töihin niin en tykkää, että muita työttömiä arvostellaan.
En tykkää, että ketään arvostellaan ylipainoiseksi tai työttömiä haukutaan, heillä on tarpeeksi vaikeaa jo muutenkin, siksi olen heittänyt muutaman lyhyt mies kommentin. Vaikka oikeasti olen sitä mieltä, että kaiken pituiset miehet on ihania.
Oikeasti toivoisin, että ketään ei arvostella pituuden tai painon perusteella.
😆🤣😂👮🤡
PORILAISTA työtöntä tradenomi HÖNÖ TIAISTA kaduttaa kaikki pahansuopaiset ja kateelliset kirjoituksensa.
Ei lähes 50v muija muuksi muutu 🐮 vaik kuin nyt yrittää itteensä valkopestä, pelle älytön 🤡
😂🤣😆
Turkuun töihin, 🤣🎩💩
Susta on tehty poliisille nettivinkki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla ei ole silti oikeutta nimitellä minua eikä kirjoittaa minusta tietoja tunnistettavaan muotoon tai selvität asian poliisin kanssa ja työkentelet jatkossa vain niissä työpaikoissa missä ei ole turvallisuusselvitystä eli poissuljettuja on lentokenttä, satama, armeija, palolaitos, poliisilaitos, valtion virastot kuten kekela.
Otan oikeuden käyttää sinun palstalla saamaasi lempinimeä, jos käyttäydyt antisosiaalisesti. Tutki enemmän itseäsi ja syyttele vähemmän muita.
Minä nimenomaan puolustan työttömiä ja myös pienituloisia työssäkäyviä.
En tykkää paikallisesta sopimisesta enkä sairaslomarahaleikkauk
Eläkkeet voisi lopettaa ja uunittaa kaikki eläkkeen saajat.
Sosiaalituet voisi lopettaa ja kaasuttaa kaikki tukien saajat.
Näin tehden säästyisi valtavia summia työtätekevien veronmaksajien rahoja ,eikä niitä jaettaisi enää turhuuteen turhille ihmisille.
Yksikään edun saaja ei ole toistaan arvokkaampi riippumatta siitä mitä etuisuutta hän saa. Kaikki ovat yhtä tyhjän arvoisia ja tämä on fakta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko yksityiselämää loukkaavan tiedon levittämistä? Se pätee vain arkaluonteisiin tietoihin.
Kyllä, jos sun ip:stä.lähetetyissä viesteissä on terveystietoja, ne on arkaluonteisia tietoja.
Ai sellaisesta oli kyse. Ok.
Mode on poistanut ton yhden trade viestejä, mutta se ihan väkisin haluaa poliisitutkintaan.
Vierailija kirjoitti:
Mode on poistanut ton yhden trade viestejä, mutta se ihan väkisin haluaa poliisitutkintaan.
Korvaus terveystietojen laittamisesta tunnistettaviin tietoihin lisättynä on tervetullut.
Niitä haukutaan, jotka eivät edes haluaisi töihin. Tai viitsi mennä. Niitä, joiden mielestä töihin ei kannata mennä.
Olen minäkin ollut työttömänä, määräaikainen työ loppui sovitusti, mutta koska minulla on perussairaus, joka oli silloin todella huonossa hoitotasapainossa, ja olisin joutunut jäämään sairaslomalle (ja uuden työn koeaikana tullut irtisanotuksi) . Siksi en edes etsinyt heti uutta työtä, vaan hoidin itseni kuntoon. Puolen vuoden päästä oli sairaus parempi ja pystyin taas työskentelemään.
Mutta tunnen monia sellaisia, jotka eivät vain viitsi mennä töihin. Jotka eivät hoida esimerkiksi työntekoon tarvittavia lupia voimaan,vaan antavat niiden olla vanhentuneita. Silloin töitä ei löydy, koska nuo luvat ovat edellytys k
Toi on yksí mikä ärsyttää, että oman työllistymisen eteen ei olla valmiita tekemään yhtään mitään. Muutkin on kituneet opintotuella, mutta sinä et voi maksaa jotakin kurssia itse, niinpä niin.
Millä maksaa, kun rahat eivät riitä edes välttämättömyyksiin? Ei ammattikorttien suorittamiseen mitään opintotukea/lainaa saa.
PORILAINEN työtön tradenomi HÖNÖ TIAINEN on PALOTURVARISKI 🔥
Kämppä täynnä 30 vuodeksi ostettuja kirppisvaatteita
https://www.vauva.fi/keskustelu/5295652/joko-tunnette-minut?page=9
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Kertokaa, milloin Hönöllä ja Hönöttäjällä on oikeudenkäynti. Haluan seurata niiden sanailua!
Poliisin tutkinnassa on toi yksi ketju. Siellä viestit on ton yhden ip osoitteesta lähes kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa, milloin Hönöllä ja Hönöttäjällä on oikeudenkäynti. Haluan seurata niiden sanailua!
Ei se tule lehteen.
Enpä oikeastaan tunne yhtäkään, joka olisi erityisemmin haukkunut työttömiä ja jäänyt työttömäksi. En minäkään tietääkseni ole suhtautunut työttömiin halveksivasti, mutta kummasti ollaan vahingoniloisia työttömyydestäni ja sitä mieltä, että uralla ei saisi edetä van aina pysyä alatasolla tai aloittajana. He eivät ehkä kuitenkaan käsitä (ovat yleensä nuoria), että olen tehnyt niitä aloittajan töitä useampaan otteeseen vuosien saatossa ja jossakin vaiheessa toivoisi, että työ kehittyisi siihen suuntaan, jossa työ itsessään olisi palkitsevaa eikä ainoastaan rahan tienaamista tai muiden unelmien mahdollistamista ja auttamista tai ilmaiseksi tekemistyä, jotta saisi kehitettyä osaamistaan ja verkostoiduttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli jos kirjoitat tänne viestejä ihmisistä tunnistettavaan muotoon et voi koskaan työskennellä edes palolaitoksen toimistossa, et voi mennä armeijaan töihin etkä lentokentälle etkä satamaan etkä valtion virastoihin joita on kymmeniä.
Jää paremmat työpaikat muille.
On, ota selvää.
Ja jos laitat vielä terveystietoja samaan niin se on jo todella
sä oot ihan pimee! Sairaala ja vauva.fi vähän eri asioita...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On, ota selvää.
Mikäs tämä syytekohta on?
Vierailija kirjoitti:
PORILAINEN työtön tradenomi HÖNÖ TIAINEN on PALOTURVARISKI 🔥
Kämppä täynnä 30 vuodeksi ostettuja kirppisvaatteita
https://www.vauva.fi/keskustelu/5295652/joko-tunnette-minut?page=9
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Just toi ketju on poliisitutkinnassa. Lähes kaikki viestit sun ip:stä.
Onnea.
Aikamoiset mielipiteet olet palomiehistä lähettänyt omasta ip osoitteestasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se tule lehteen.
Tuleepas 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
kerron kaiken ja rikastun 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣