Soutulaite laihdutukseen kotona?
Pelkään mennä kuntosalille soutamaan kun kaikki kuitenkin tuijottaa minua. Katsoin netistä että soutulaite polttaa kaloreita tehokkaammin kuin juoksu ja pyöräily, mutta onko teillä kokemuksia soutulaitteista? Paljonko soudatte ja kuinka usein?
Kommentit (47)
Tee maastavetoja tangolla. Menee pienempään tilaan.
Vierailija kirjoitti:
On soutulaite. Aluksi käytin monta kertaa viikossa, sitten tajusin että ei se treenaa jalkoja yhtään ja siirryin lenkkeilyyn. Nyt pölyttyy nurkassa.
Concept2 soutulaite käy kyllä jalkoihin jos soudat oikein.
Mulla on joku ikivanha soutulaite jonka sain ilmaiseksi, mutta eipä vie paljoa tilaa ja silti on tehokas. Soutelen 5 kertaa viikossa puolisen tuntia kaunareita katsoen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On hyvä laite! Eikä sinua kukaan salilla katso. Rohkeasti vaan sinnekin.
Kannattaa suosiolla pysyä kotona. Me hihitellään sulle ap täällä salilla :D
Niin teillä v ajakeilla on tapana.
Asutaan kerrostalossa ja meillä on Concept2 soutulaite, kyllä saa jo vartissa hien pintaan!
Ei pelkkä liikunta laihduta, on myös laitettava ruokavalio kuntoon . Eikä alkoholia.
Vierailija kirjoitti:
Asutaan kerrostalossa ja meillä on Concept2 soutulaite, kyllä saa jo vartissa hien pintaan!
Itsellä riittää 2 min t. persu
Vierailija kirjoitti:
Ei pelkkä liikunta laihduta, on myös laitettava ruokavalio kuntoon . Eikä alkoholia.
Mikä teitä lampaita siinä alkoholissa niin pelottaa? Itse juon six packin päivässä ja oon ihan 100% kunnossa vaikka six packinkin päivässä juonut
Vierailija kirjoitti:
Mulla on joku ikivanha soutulaite jonka sain ilmaiseksi, mutta eipä vie paljoa tilaa ja silti on tehokas. Soutelen 5 kertaa viikossa puolisen tuntia kaunareita katsoen.
Mulla kanssa saksasta ostettu taitettava soutulaite. Tulee aina katsottua uutiset ja soudettua sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä riittää 2 min t. persu
Ei ollu kyse sinun seksiaktista
Kyllä polttaa hyvin rasvaa. Aseta telkkarin eteen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä polttaa hyvin rasvaa. Aseta telkkarin eteen.
Huomaamatta laihtuu kun katsoo telkkaria samalla. Soutu vielä yksi tehokkaimmista liikuntamuodoista mitä voi tehdä niin tulokset aika lailla taattuja.
Mulla on soutulaite koska polvivamma, ja polvi jumii aina välillä, saan sillä aukeemaa parhaiten taas.
Laihduttamiseen tarviit edelleen dieetin ensin.
Talvi tulee, laita soutulaite avantoon. Uponnut venekin ajaa asian.
Siellä kun avannossa tunnin soudat päivittäin, niin kyllä lähtee läskit.
Laita ruokavaliosi kuntoon. Kun se on kunnossa, treenaa kahden kuukauden ajan kehonpainotreeniä vaikka joka toinen päivä. Jos et pysty sitoutumaan kahden kuukauden kehonpainotreeniin, älä hanki soutulaitetta.
Liikkumalla ei voi korvata huonoa ruokavaliota. On paljon helpompaa jättää se suklaapatukka tai munkki syömättä kuin hikoilla ne kalorit pois. Painoa hallitaan keittiössä, ei liikunnassa. Liikunta toki auttaa siinä, mutta sen pääasialliset hyödyt on muualla kuin painonhallinnassa.
Ihan ensimmäiseksi kannattaa alkaa vähentää sokerin kulutusta, mikä ylipainoisilla naisilla on 99% syy ylipainoon. Munkit, jäätelöt, suklaat, mehut ynnä muut pikkuhiljaa pois niin paino alkaa pudota ihan itsestään.
Ja se ei mene silleen että jos kerran onnistut laihduttamaan niin sitten voit palata vanhoihin tapoihin takaisin. Silloin se paino tulee takaisin koska saat taas enemmän kaloreita kuin kulutat, ja painonhallinnasta tulee jojottelua.
Sen takia on tärkeää edetä pienin askelin ja saavuttaa pieniä tavoitteita jatkuvasti, kuin kerralla rykäistä koko elämä uusiksi.
Vierailija kirjoitti:
Laita ruokavaliosi kuntoon. Kun se on kunnossa, treenaa kahden kuukauden ajan kehonpainotreeniä vaikka joka toinen päivä. Jos et pysty sitoutumaan kahden kuukauden kehonpainotreeniin, älä hanki soutulaitetta.
Ruokavaliolla ei ole väliä jos polkee esim tunnin päivässä kuntopyörää. Itse söin pizzaa, donitseja ja join limua mutta laihduin silti 20 kg parissa kuussa.
Mikä teitä ihmisiä oikein vaivaa? Joku kysyy aivan asiallisen kysymyksen ja puolet vastauksista on pelkkää veetuilua.
Ohis soutulaitteella katse on omiin jalkateriin, muuten niska rasittuu. Kuntopyörällä voi katsoa tv:tä niskan rasittumatta kun satula on ylhäällä. Tosin onhan teho näissä laitteissa eri luokkaa. Veikkaisin 65/35 soutulaitteen hyväksi. Eli soutulaitetta riittää lyhyempi kuntoiluaika.