Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olemme ystäväni kanssa sinkkuja ja hän ei halua siksi minun kanssani minnekkään

Vierailija
17.07.2024 |

Olemme samanikäisiä 47 vuotiaita naisia. Kummallakin on sinkkuutta takana suurinpiirtein sama aika, eli 2 vuotta. Hän ei halua lähteä minun kanssani minnekkään vaan menee aina yksin tai erään toisen kaverinsa kanssa. Ainut syy tähän on, että hän pelkää minun vievän häneltä miehet. ?.?  Itse en ole edes pussanut miehen kanssa sinkkuuteni aikana. Hänellä on ollut lyhyitä suhteita ainakin 4. Onko tällainen ystävyyttä, jos ei sen ystävän kanssa voi tehdä muuta kuin keskustella tekstareilla? Eikö kateus tai pelko siitä, että vien kiinnostavat miehet ole jotain ihan muuta kuin ystävyyttä? 

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellinen ystävyys on harvinaista. Niin usein siihen liittyy kateutta tai pelkkää hyväksikäyttöä. 

Vierailija
2/6 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystävä sanoi aikoinaan kun oltiin lähdössä moikkaamaan hänen tuttavaporukkaa, etten saa meikata sinne etten vaan näytä kauniimmalta kuin hän (hänellä oli meikkiä) onhan näitä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ystävä sanoi aikoinaan kun oltiin lähdössä moikkaamaan hänen tuttavaporukkaa, etten saa meikata sinne etten vaan näytä kauniimmalta kuin hän (hänellä oli meikkiä) onhan näitä..

Ja tätäkö kutsut "ystäväksi"?.....

Näyttää sille että valtaosalla ei ole kokemusta oikeasta ystävyydestä. Itse  kuulun niihin onnekkaisiin joilla on, ja voin kertoa teille että oikea aito ystävyys on jotain mikä on kultaa kalliimapaa. En väitä etteivätkö ystävät voi riidellä ja olla suutuksissa toisiinsa, mutta aina palataan takaisin eikä ystävyyttä voi rikkoa mikään.

Oman sydänystäväni tapasin 16-vuotiaana, ja itse asiassa vihasimme toisiamme. Kuitenkin jokin veti meissä meitä toistemme puoleen, ja lopulta siitä syntyi rikkumaton ystävyys.

Molemmat meni aikanaan naimisiin, molemmat saimme lapsen, muuten yhden päivän välein. Minä pojan ensin, hän seuraavana päivänä tytön.

Voimme olla pitkäänkin tapaamatta, asumme eri maissa kumpikaan ei Suomessa mutta  ystävyys jatkuu siitä mihin jäätiin kun tavataan.  

On minullakin kavereita ja tuttavia mutta se on pintapuolista, kehenkään muuhun kuin tähän ystävääni en voi luottaa joka asiassa enkä kenellekään muulle avata sieluni syvyyksiä.  Se on oikeaa aitoa ystävyyttä.

Vierailija
4/6 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävyys taitaa olla pitkälti hyötymistä. Jonkin tarpeenhan se toinen henkilö täyttää. Tuossa kertomassasi hän kokee sinut uhaksi ja sinusta tuleekin vihamies. 

Vierailija
5/6 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tätäkö kutsut "ystäväksi"?.....

Näyttää sille että valtaosalla ei ole kokemusta oikeasta ystävyydestä. Itse  kuulun niihin onnekkaisiin joilla on, ja voin kertoa teille että oikea aito ystävyys on jotain mikä on kultaa kalliimapaa. En väitä etteivätkö ystävät voi riidellä ja olla suutuksissa toisiinsa, mutta aina palataan takaisin eikä ystävyyttä voi rikkoa mikään.

Oman sydänystäväni tapasin 16-vuotiaana, ja itse asiassa vihasimme toisiamme. Kuitenkin jokin veti meissä meitä toistemme puoleen, ja lopulta siitä syntyi rikkumaton ystävyys.

Molemmat meni aikanaan naimisiin, molemmat saimme lapsen, muuten yhden päiv

Tuollaisiin ystävyyksiin täytyykin olla suht samantasoiset ihmiset - jos esim ystäväsi olisi paljon rumempi kuin sinä eikä olisi yrityksistä huolimatta saanut kumppania ja lapsia niin ystävyytenne olisi jo hajonnut. 

Vierailija
6/6 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudessani, ehkä n.8 vuotiaana kaverini ei halunnut minua trullittelemaan kanssaan. Meni mielummin yksin. Sai siten kuulemma enemmän karkkeja ja rahaa. Lapsikin osaa siis jo tuon ajatusmallin. Luulisi tosin, että jo lähes 50 vuoden iässä se olisi karissut pois. Toiset ei aikuistu koskaan.