Väliinputoajat!
Pikkuhiljaa tuntuu sille, että tämä puoli vetää puoleensa yhä enemmän. Vertaistukea haeskelen, kun tuntuu, että jotenkin on jäänyt " väliinputoajaksi" . Onkohan muita vastaavassa tilanteessa olevia ja kuinka nyt eteenpäin?
Ehkäisy on jätetty pois keväällä 2004. 1,5 vuotta oli " tulee, jos tulee" -meininkiä ja ensimmäisen kerran raskaaksi tulin 08/05. Keskenmeno tuli 10/05 ja yritystä jatkettiin vuosi. Soitin lapsettomuus-polille ihan vaan kysyäkseni, että mikä on käytäntö tässä kunnassa. Kuulemma pitää odottaa nyt se 1,5 vuotta, koska olin tullut jo kerran raskaaksi vuotta aiemmin.
Melkeinpä heti tämän pelottelusoiton jälkeen tulin taas raskaaksi. Ja kesken meni sekin 12/06. Lääkärissä todettiin se, jonka jo tiesinkin. Vasta kolmannen keskenmenon jälkeen tutkitaan ja lapsettomuushoitoihin alkoi jonotus alusta eli se 1,5 vuotta taas.
Meillä remontti kesken, joten juuri nyt ylimääräistä rahaa ei juuri ole. Toisaalta tiedän senkin, että lapsettomusshoidoissa ei ole nyt mitään järkeä, koska olenhan tullut kerran vuodessa raskaaksi. Keskenmenoni olivat myös aivan erilaisia, joten nekään ei välttämättä liity toisiinsa.
Tänään alkoi menkat taas ja siksi mieli vähän haikea. Jotenkin on raskasta ajatella, että taasko pitää odottaa vuosi, että tulee raskaaksi ja sitä, jos se menee sittenkin taas kesken.
Vähän vaan ajatuksia iltapäivään,
Jumppis
Mulla on aika samanlainen tilanne kuin Sinulla. Tai siis tulen harvakseltaan luonnollisesti raskaaksi, mutta kärsin myöskin toistuvista keskenmenoista. Meidät otettiin kuitenkin ihan vakavasti lapsettomuusklinikalla ja nyt sitten raskaaksitulovaikeuksille onkin löytynyt elimillinen syy eli toisen puolen tuubit ovat tukossa. Lisäksi keskenmenoihin on syytä löytymässä. Minä kyllä kävisin vaikka neuvottelukäynnillä ihan yksityisellä klinikalla, jotta saisit ihan näitä perusasioita selvitettyä. Kyseessä voi olla kuitenkin sellainen syy, joka yksinkertaisesti tulee ratkaistua.