Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tulit uskoon?

Vierailija
17.07.2024 |

Mitä ihmiselle oikeastaan tapahtuu että tulee uskoon? Aihe kiinnostaa kauheasti. Mikä on se oivallus joka siinä tulee? Ihmisen täytyy olla jotenkin valmis siihen, vai mitä? 

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ala rukoilla Jumalaa että tahdot tulla uskoon 

Rukoiltu on. Enkä tullut uskoon. 

Eri

Oletko varma? Moni odottaa jotain erityistä kokemusta tai tunnetta kun rukoilee, mutta ei uskoontulo useinkaan sitä tarkoita.

Toisilla uskoontulo merkitsee aivan valtavia yliluonnollisia, ihania kokemuksia ja erikoisia unia ja näkyjä. Toiset eivät koe mitään ihmeellisiä tunteita, mutta heillä on on sellainen varma kokemus, että Jumala kutsuu ja pelastaa heidät. 

Vierailija
82/90 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin kertoakin, mutta en aina jaksa sitä pilkkaa mitä uskoviin täällä kohdistetaan. 

Jos, koet noin, niin oletko silloin uskossa?

Mitä tarkoitat? Ihminen voi väsyä, jopa pilkkaan.

"Opettaja, mikä on lain suurin käsky?"Jeesus vastasi: "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi. Tämä on käskyistä suurin ja tärkein. Matt. 22:36,38

Jos te rakastatte minua, te noudatatte minun käskyjäni. Joh. 14:15

Joka ei rakasta, ei ole oppinut tuntemaan Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus. 1. Joh. 4:8

Siihen mitä ei tunne, ei voi uskoa.

Kaiken se kestää, kaikessa uskoo, kaikessa toivoo, kaiken se kärsii. 1. Kor. 13:7

Minun ikeeni on hyvä kantaa ja minun kuormani on kevyt.  Matt. 11:30

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää

Vierailija
84/90 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jonkun verran autistinen enkä ymmärrä uskovaisten puhetta kovin hyvin, esimerkiksi sanontaa Jeesus sovitti synnit ristillä. Sovittaa? Mitä se tarkoittaa? Miten tuo sovitus tapahtui, siis voisiko joku aivan kuin lapselle selittää mitä tuo lause tarkoittaa. 

Vierailija
85/90 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen on aina uskossa. Kysymys on vain siitä, mihin uskoo, ei siitä uskooko. Toisen valhe on toisen totuus, sillä valhe on vain uskon puutetta.

Pyh. Nyt ei ollut kyse yleisestä uskosta, vaan kristinuskosta ja Jeesuksesta, joka on ihmisen ainoa todellinen Pelastaja. 

Kuten todettu, kysymys on vain siitä mihin uskoo.

"Teidän epäuskonne tähden; sillä totisesti minä sanon teille: jos teillä olisi uskoa sinapinsiemenenkään verran, niin te voisitte sanoa tälle vuorelle: 'Siirry täältä tuonne', ja se siirtyisi, eikä mikään olisi teille mahdotonta". Matt. 17:20

"Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden. Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö, ja mitä hyvänsä te anotte minun nimessäni, sen minä teen, että Isä kirkastettaisiin Pojassa. Jos te anotte minulta jotakin minun nimessäni, niin minä sen teen." Joh. 14:11,14

Uskoonhan ns. plasebovaikutuskin perustuu. Usko on se Totuuden Henki.

"Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani. Joh. 14:6

"Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät; mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät." Matt. 7:13,14

Vierailija
86/90 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
87/90 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa hyvä ja tarpeellinen ketju tämä.

Lisäksi tiedoksi, että on olemassa vallan mainio opastava sivusto uskoontulosta:  https://tuleuskoon.fi/ 

Tuo on asiallinen, fiksu sivusto, eikä ole minkään kristillisen seurakunnan ns. oma esitys. 

Vierailija
88/90 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjausta äskeiseen. Sivusto on siis  tuleuskoon.fi 

Vierailija
89/90 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai olin ajatellut niitä asioita jo aiemmin, muttei kuitenkaan ollut uskoa. Sitten tuli elämässä semmonen hetki, että asiat meni huonosti tai ihan eri tavalla kuin olin suunnitellut. Lopulta kuitenkin asiat järjestyi juuri niin kuin oli tarkoituskin ja tämän koin vahvasti johdatuksena. Siitä syntyi uskoa ja luottamusta ja uskaltauduin meneen kirkkoon, jossa kaikki kuulosti sillä kertaa hyvältä eikä samanlaista epäilyä enää tullut. Toki edelleen pohdin asioita, mutta eri tavalla. 

Vierailija
90/90 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laukesin hänen papana-aukkoonsa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan