Olympialaiset 2024 OFFICIAL
Virallinen ketju vuoden 2024 olympialaisille. M28
Kommentit (10479)
Toivottavasti Suomen surkea tulos perataan huolella ja muutosta tulee. Turun junaan varatuista milleistä vois hyvin jonkun kymmenen tuhatta käyttää urheiluun. Valitettavasti hyvä tulos vaatii rahallista panostusta. Ellei sitä tule, ei kannata enää lähettää porukkaa kilpailemaan mihinkään.
Mä lupasin että jos Mondo tekee maailmanennätyksen, nimeän seuraavan lemmikkini hänen mukaansa. No, kai se on lähdettävä kauppoja tekemään 😆.
(Huom. Olen kokenut pienlemmikien omistaja enkä koskaan hankkisi eläintä hetken mielijohteesta. Kaikki tarvikkeet on siis kotona jo ja laji on tuttu. En myöskään tue eläinten tukkutuotantoa vaan hankin lemmikit tutulta eettisesti toimivalta kasvattajalta.)
Toivottavasti se parkour-jäbä on siellä päättäjäisissä taas!
Minua ei sinänsä dopingin käyttö haittaa yhtään, kunhan urheilijat käyttävät sitä vapaaehtoisesti, ja lapset tässäkin asiassa on syytä jättää rauhaan. Minua riepoo tekopyhyys ja kaksinaismoralismi ja urheilun käyttäminen poliittisena propagandana.
Muinoin se propaganda oli lännessä sitä, että itä-blokin dopingin käyttöä demonisoitiin, se oli saaatanasta seuraavaa. Aseina käytettiin mm. naisvihaa, paljolti se perustui siihen, että itä-blokin naisurheilijoiden ulkonäölle naurettiin, pilkattiin, esitettiin aina epäedullisessa valossa.
Samaan aikaan lännessä tapahtuneet, ihan yhtä lukuisat, dopingtapaukset olivat -- kappas, kappas-- yksittäistapauksia, onnettoman yksilön yksittäinen harha-askel. Kuulostaako tutulta? Sellaista propaganda on aina, samat kaavat toistuvat. Lännen naiset eivät olleet viiksekkäitä miehimyksiä, vaikka heillä oli selvästi viikset ja ääni basso - he olivat seksikkään lihaksikkaita. Tässä esim. USA teki propagandavoiton, koska kauniit mustat naiset lihaksikkaina ja hormoneja täyteen pumpattuinakin näyttävät huomattavan paljon kauniimmilta kuin valkoiset kilpasiskonsa ja toisaalta: länsi hyödynsi muotia ja yksilöllisyyttä eli meikattiin ja koristauduttiin, joka taas ei itäblokissa ollut suosittua.
Vähän samanlaista henkeä on tänä päivänäkin, vaikka maailman on melkoisesti muuttunut. USA tähtää Kiinan lyömiseen, seuraavat kisat on Los Angelesissa ja siellä on odotettavissa samaa patriotismia, mitä USA:lta nähtiin 1980-luvulla, eikä se ollut kovinkaan kaunista, patriotismi harvoin on kaunista, vaan tympeää, ylimielistä ja rsistista. Panostus omiin kisoihin on näköjään jo aloitettu. Kyllä se hämmentää, kun yhden joukkueen aiemmin tuntemattomat urheilijat leveänä rintamana tekee ällistyttäviä tuloksia kuin Kiinan uimarit ja pitkän matkan juoksijat aikoinaan...ja dopingtempuistaan tunnetun valmentajan opeissa.
Vierailija kirjoitti:
Se aussibreikkaaja on ilmeisesti ollut jotenkin nolo? Siitä on paljon vitsailtu somessa. En uskalla katsoa jos se on aivan kauhee.
Kissa äsken pyöri lattialla kissanminttulelun päällä ja tuli siitä mieleen tään aussibreikkaajan suoritus.
Vierailija kirjoitti:
Mä lupasin että jos Mondo tekee maailmanennätyksen, nimeän seuraavan lemmikkini hänen mukaansa. No, kai se on lähdettävä kauppoja tekemään 😆.
(Huom. Olen kokenut pienlemmikien omistaja enkä koskaan hankkisi eläintä hetken mielijohteesta. Kaikki tarvikkeet on siis kotona jo ja laji on tuttu. En myöskään tue eläinten tukkutuotantoa vaan hankin lemmikit tutulta eettisesti toimivalta kasvattajalta.)
No kerro nyt minkälainen lemmikki :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se aussibreikkaaja on ilmeisesti ollut jotenkin nolo? Siitä on paljon vitsailtu somessa. En uskalla katsoa jos se on aivan kauhee.
Kissa äsken pyöri lattialla kissanminttulelun päällä ja tuli siitä mieleen tään aussibreikkaajan suoritus.
En ole uskaltanut itsekään katsoa suoritusta, mutta karsintoja olisi varmaan syytä tiukentaa 😅
Vierailija kirjoitti:
Mä opetin mun instagramin näyttämään niitä parodioita ja hulluinta on, että eihän ne paljoa siitä alkuperäisestä eroa. Että onneksi en ole aussi, koska sitten vasta hävettäis! Tässä youtubepätkä, näyttää että peukaloaan imisi, en tiedä. Hävettää :D
https://youtube.com/shorts/jd1N2vwixCY?feature=shared
Gianmarco Tamberin vaimo kertoo, että eilen kahdeksan tunnin odotuksen jälkeen Tamberin kipu alkoi hellittää ja lääkärit antoivat luvan hypätä. Tamberi ei epäröinyt hetkeäkään. "Sinä olet minun kultani", Chiara Instagrammissaan.
https://www.iltalehti.fi/pariisin-olympialaiset-2024/a/7f466b7d-5d4a-4d…
Tamberi itse Instagrammissaan
"Kiitos, että olette vierelläni ja tuette minua fyysisesti mutta ennen kaikkea henkisesti tällä tuhoisella viikolla.
Kiitos, koska vaikka olen tietoinen tappiostani, nyt kun tämä tuska on vihdoin ohi, näen pienen voiton, ja se voitto olette te. Niiden ihmisten valtava määrä, jotka uskoivat minuun eilen kaikesta huolimatta, liikuttaa minua. Olisin halunnut voittaa jopa vain teille, tehdäkseni teidät ylpeäksi minusta enemmän kuin koskaan ennen... Mutta takaan teille, että tällä hetkellä viestienne lukeminen ja ylpeyden tunne jopa siitä, että yritin, täyttää osan tästä suuresta tyhjyydestä, jota nyt tunnen. Kiitos sydämeni pohjasta teille kaikille!"
https://www.instagram.com/gianmarcotamberi/p/C-h3BlpN5EH/
Mielenkiintoista kuulla, mitä Tamberi sanoo tulevaisuudestaan, kun on päässyt yli pettymyksestään, ja kun toivottavasti nämä munuaiskiviongelmat saadaan hoidettua. Luulisin, että hän jatkaa ainakin ensi vuoden MM-kisoihin, mutta se varmaan kuullaan pian.
Minua suututti aikoinaan sen tsekkiläisen Jarmila Kratochvilovan ulkonäön pilkkaaminen. Muistan kuinka jokin roskalehti vei hänet johonkin naisten muotiliikkeeseen puettavaksi, ruma nainenhan näyttää näteissä hepenissä vielä rumemmalta - kaikki naiset tietää tämän. Ruman naisen kannattaa pukeutua klassisesti, silloin hänen ruumuutensa ei lyö silmille, vaan nainen voi näyttää tyylikkäältä ja mielenkiintoiselta.
Ja varmasti Jarmila käytti dopingia (niin kuin muutkin), mutta nyt kun noista vuosista on iäisyys, niin ihan samalta eli rumalta se Jarmila näyttää, ei se doping hänen ulkonäköään muuttanut kuin korkeintaan parempaan suuntaan, kun oli vartaloltaa lihaksikas ja kiinteä.
Mutta saatiinpa vain oiva tekosyy pilkata jotain naista ja tämän ulkonäköä. Kato kun ne on niitä kauheita itäblokin douppaajia...ja tätähän oli ihan kaikki lehdet täynnä silloin 1980-luvulla.
Aussi b-girl ei ole mikä tahansa hampuusitar vaan TOHTORI breakdancesta! Tätä ei mikään komediaelokuva voi keksiä.
https://figshare.mq.edu.au/articles/thesis/Deterritorializing_gender_in…
"This thesis critically interrogates how masculinist practices of breakdancing offers a site for the transgression of gendered norms. Drawing on my own experiences as a female within the male-dominated breakdancing scene in Sydney, first as a spectator, then as an active crew member, this thesis questions why so few female participants engage in this creative space, and how breakdancing might be the space to displace and deterritorialise gender..."
Suomen joukkueen elopaino Matkahuollon rahtivaakaan ja tulos julkiseksi! Niille ei myydä enää mitään Dr. Ötker elintarvikkeita, onko selvä!
https://youtube.com/shorts/QM4IGXxrLhs?feature=shared
Tuossa vielä lisää Australian breakdancea. Nolla pojoa. Meikäläiset sentään yritti niissä yleisurheilulajeissa.
Olisi Australialta mahtavan itseironinen ele ottaa breikkaus mukaan Brisbanen olympialaisiin 2032.
Täytyy odottaa seuraavaa humalaa ennen kuin klikkaan noita breikkauslinkkejä... :((((
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kerro nyt minkälainen lemmikki :)
Kaikenlaisia pikkulemmikkejä on/on ollut: kaneja, marsuja, hamstereita, hiiriä, rottia, deguja, gerbiilejä... nyt olisi vuorossa syyrianhamsteri, joka ei kyllä todellakaan ole Mondon veroinen hyppääjä vaan päin vastoin kömpelö maan alla asuva pieni lihapulla 😅. Tai ehkä nimi on enne ja saan jonkun hurjapääkiipeilijän 🤭.
Pakistanin heittäjästä tehdään varmaan joku leffa vielä. On se niin ryysyistä rikkauksiin -tarina kun piti kerjätä rahaa että sai keihään ostettua.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti Suomen surkea tulos perataan huolella ja muutosta tulee. Turun junaan varatuista milleistä vois hyvin jonkun kymmenen tuhatta käyttää urheiluun. Valitettavasti hyvä tulos vaatii rahallista panostusta. Ellei sitä tule, ei kannata enää lähettää porukkaa kilpailemaan mihinkään.
Turun junaan varat rahat pitäisi käyttää ihan käytännön sote-palveluihin ja sosiaaliturvaan sekä köyhyyden hoitoon niin että näistä ei leikattaisi tai heikoimpien asemaa huononnettaisi entisestään, vaan päinvastoin näitä parannettaisiin. Sote-palveluiden ja sosiaaliturvan sekä köyhien aseman parantamisen pitäisi olla suunnilleen ne tärkeimmät asiat, mutta sitähän nämä eivät nykyisen hallituksen mielestä ole, vaan juurikin päinvastoin. Moni muu asiat on urheilun tukemista tärkeämpi asia. Tuskin ketään, paitsi nyt ehkä ylintä poliittista johtoa propagandatarkoituksessa ilahduttaa suomalaisen voittama kultamitali, jos se on vaatinut suuria panostamista, suuria leikkauksia sote-palveluihin ja sosiaaliturvaan sekä yhä useamman ihmisen ajamista entistä suurempaan ahdinkoon. Toki urheilulla on aina ollut suuri propaganda-arvo politiikassa.
No eihän USA ottanut lopulta kuin vaatimattomat 126 mitalia.
40 kultaa
44 hopeaa
42 pronssia.
Aika vaisuja olivat, odotin enemmän. Kotikisoissa sitten tuplana tuo määrä.
Se oli jotain... todella mieleenpainuvaa. Väärällä tavalla 😅.