Olympialaiset 2024 OFFICIAL
Virallinen ketju vuoden 2024 olympialaisille. M28
Kommentit (10479)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi morkkaatte näitä urheilijoita? He ihan varmasti tekevät parhaansa, että tulokset olisivat parhaat mahdolliset jokaisessa kisassa.
Meidän pitäisi uskoa ja kannustaa, urheilija jolla on hyvä itsetunto ja luottamus yksinkertaisesti pärjää paremmin.
Jos urheilija epäonnistuu, se on hänelle kova paikka. Heitä ajaa kilpailuvietti ja se on erittäin voimakas tunne, pettymys on valtava.
Niin. Lajissa voi olla kymmeniä kilpailijoita. On selvää, että kaikki heistä eivät sijoitu mitaleille. Ja pelkästään päästäkseen sinne urheilemaan täytyy olla jo aika hyvä (ts. olympiapaikkaa jo itsessään on aikamoinen saavutus). Kärjessä on pakostikin ruuhkaa.
No minä ainakin ymmärrän tämän, enkä mitään mitalisadetta odotakaan. Se on ihan selvä että mitalin saaminen on todella kiven alla. Mutta se mikä harmittaa, on suomalaisten alisuoriutuminen arvokisoissa. Ettei päästä edes sille omalle normaalille tasolle. Omalla tasollaan urheilu olisi jees, venyminen ja kenties oman ennätyksen tekeminen huippua! Oli se sijoitus sitten mitä tahansa. Totta kai mitalit ja pistesijat ovat upea onnistuminen, mutta selvää on, että niihin yltääkseen on oltava maailman absoluuttisella huipulla, ja harva on.
Jos nuo kymmenet kiva ja muita juttuja tekevät eivät muuta tee kuin juttu per viikko, loppuaika menee lomaillessa. Heidät voisi ylellä pistää tekemään ihan oikeata työtä, esimerkiksi tulospalvelua, keräämään tietoa. Todella myöhässä ja jäljessä on ihan kaikki,Yleä ei ole viitsinyt edes käyttää sentakia minkäänlaisena tietolähteenä.
Jos Yle ei saa näitä hommia hoidettua kunnolla, niin sitten ruvetaan karsimaan isolla kädellä mitä siellä oikein tehdään. Resursseja ei tarvitse haaskata esimerkiksi Peltisin lapin lomailuun, 20 podcastia voidaan lopettaa samantien ja jonkun miesvauvan itkemiset leikkuulistalle.
Itse olen tähän mennessä ollut tyytyväinen YLE:en olympialaisten osalta, koska asuinmaani yleisradion tarjonta on vielä paskempaa, mutta nyt kyllä rupeaa menemään hermo vähitellen.
"Mutta se mikä harmittaa, on suomalaisten alisuoriutuminen arvokisoissa."
Kisat eivät ole edes kunnolla lähteneet käyntiin suomalaisten osalta ja olet tuomiosi antanut. Kun kokonaisuutta katsoo, niin osa on ylisuorittanut, osa ollut ihan omalla tasollaan ja osa alisuorittanut. Väitteesi ja yleistyksesi ei pidä paikkaansa, kaikki eivät suinkaan ole alisuorittaneet niinkuin sinä väität.
Minä olen seurannut tarkasti kisoja, oletko sinä. Jos olet, niin et voi väittää että kaikki alisuorittaa koska se ei pidä paikkaansa.
Vierailija kirjoitti:
"Mutta se mikä harmittaa, on suomalaisten alisuoriutuminen arvokisoissa."
Kisat eivät ole edes kunnolla lähteneet käyntiin suomalaisten osalta ja olet tuomiosi antanut. Kun kokonaisuutta katsoo, niin osa on ylisuorittanut, osa ollut ihan omalla tasollaan ja osa alisuorittanut. Väitteesi ja yleistyksesi ei pidä paikkaansa, kaikki eivät suinkaan ole alisuorittaneet niinkuin sinä väität.
Minä olen seurannut tarkasti kisoja, oletko sinä. Jos olet, niin et voi väittää että kaikki alisuorittaa koska se ei pidä paikkaansa.
Pahoittelut epätarkkuudesta, puhuin yleisellä tasolla, en pelkästään näistä olympialaisista. Onhan näitä erilaisia arvokisoja ollut menneinä vuosina yhdet jos toisetkin. Ehkä nyt oli mielessä eniten kesäkuiset yleisurheilun em-kisat.
Heitetään nyt lonkalta, mitä muistan ja olen katsonut. Hevosurheilijat, selkeää ylisuorittamista ja hienoa venymistä, naisnyrkkeilijä omalla tasollaan, selvitti ensimmäisen vastustajan helposti, uimareilta alisuorittamista, sulkapalloilija omalla tasollaan, tuskinpa olisi noin kovaa vastusta voittanut vaikka olisi pysynyt terveenä. Judoka omalla tasollaan ja aivan äärirajoilla vei maailmanlistan ykkösen jatkoajalle ja melkein voitti, maastopyöräilijä omalla tasollaan, laittoi kaikki peliin ja loukkaantui, kävelijä alisuoritti.
Väite siitä, kaikki alisuorittaa on hölynpölyä, kuulostaa tyypilliseltä negatiiviselta ihmiseltä jolle myös olympialaiset on paikka valittaa, nämä ihmiset harvoin edes katsovat kisoja, tarttuvat aina jonkun epäonnistumiseen.
Niin ja lisään vielä, etten luonnollisestikaan tarkoittanut että jokaikinen alisuorittaa. Vaan että minua harmittaa, kun tavalla tai toiselle pipariksi menneitä suorituksia tuntuu olevan aika paljon. Harmittaa urheilijan puolesta ja harmittaa meidän katsojien puolesta. Totta kai välillä on onnistumisiakin!
Purjehtijat olisi menneet mitalilähtöihin ilman kabinettipeliä, todisteiden valossa on selvää, että jenkkien protesti oli hevonpaskaa ja meni silti läpi. Vastaprotesti ei mennyt läpi teknisten sääntösyiden takia, ei saa käyttää todisteena jotain julkista dataa joka osoitti jenkkien valehtelevan ja väittävän puutaheinää.
Ikävää, että olympiatasolla on tuollaisia ihmisiä jotka pilaavat muiden kisan valehtelemalla, täysin olympiahenkeä vastaan.
Mitä nää lintutermit on golfissa? Onko birdie yksi alle parin ja eagle kaksi?
Välimäki kolmantena 10 reijän jälkeen. 5 alle. Hyvin menee.
Pulkkanen par:issa 4 reijän jälkeen.
Sami Välimäki aloittanut erinomaisesti, takaysillä nyt menossa. Peukut pystyyn, Sami on kärjen tuntumassa, jaetulla toisella sijalla,-5.
Sami tekee birdien, on äijä tikissä. Hyvä Sami -6 !!
Vierailija kirjoitti:
Välimäki kolmantena 10 reijän jälkeen. 5 alle. Hyvin menee.
Pulkkanen par:issa 4 reijän jälkeen.
Näissä ei tainnut olla mitään karsintaa 2 kierroksen jälkeen, kuten muissa major-kisoissa?
Vierailija kirjoitti:
Mitä nää lintutermit on golfissa? Onko birdie yksi alle parin ja eagle kaksi?
Juu. Ja albatrossi 3 alle.
Aika nätti upotus muuten argentiinalaiselta äsken suoraan bunkkerista.
Jotenkin jännä nähdä suomalainen kerrankin aivan kärjessä, siellä se Suomen lippu möllöttää, Sami sijalla 2.
Ja onko chippi se kun lyövät puttausalueelle? Itse olen vain kerran käynyt golffaamassa ja siitä on aikaa :D
Vähän pitkä birkkuputti jäi Samille 12:lla. Varma par kuitenkin tulossa. Kärkipaikka tänään ei mitenkään mahdotonta.
Tuo väylä 16. näyttää aika pahalta. Par3. Joko olet lipulla tai sitten vedessä.
Vierailija kirjoitti:
Ja onko chippi se kun lyövät puttausalueelle? Itse olen vain kerran käynyt golffaamassa ja siitä on aikaa :D
Chippi on matalahko lähestymislyönti griinille. Pallo rullaa griinillä.
Pitch on sitten korkeampi lähestyminen, ja pallo on tarkoitus saada pysähtymään nopeasti.