Tyypillisimmät ruokanne, rehellisesti
Kertokaa useimmiten toistuvat ruokanne, suosituimmat ruokanne siis mitä kotona valmistatte.
Meillä toistuu useimmiten se perus makaronilaatikko. Lisäksi aika usein peruna-porkkana-lihalaatikkoa.
Kommentit (48)
Riisi ja kanakastike (en syö itse kanaa, joten syön riisin kanssa sitten jotain jämiä). Makaroonia ja jauhelihaa eli nistipataa. Hernekeittoa, kaalilaatikkoa, pitsaa, spagettia ja lihapullia, perunamuusia ja jauhelihakastiketta, kalapuikkoja, kananuggetteja ja ranskalaisia perunoita, uunimakkaraa, lämpimiä voileipiä, uunilohta.
Ei ole mitään tuollaista. Carbonara ehkä joku yleisin ja sitäkin vain ehkä kerran kuussa. En jaksa samoja ruokia.
Riippuu vuodenajasta, mielihaluista, viitsimisestä, mielikuvituksesta jne. Rehellisesti sanottuna meillä ei ole tyypillisiä ruokia, siis sellaisia joita tekisimme viikottain.
Mulla lähes jokainen ruokalaji on uusi resepti, koska tykkään vaihtelusta. En ole ikinä oikein tajunnut kuinka ihmiset jaksava kierrättää jotain kymmentä reseptiä eivätkä ikinä kokeile mitään muuta.
Kalaa perunan ja erilaisten kasvislisukkeiden kera lähes joka päivä. Toiseksi eniten juureskeittoa.
Soijarouheesta tehty pastakastike
Feta-pinaattipasta
Savulohi-avokadopasta
Halloumi-tomaattipasta
Erilaiset pastasalaatit esim. savulohella, fetalla, mozzarellalla..
Riisiä ja Paneer Tikka
Pitaleipiä halloumilla tai vegekebabilla
Hampurilaisia joko kalapuikoista tai kasviproteiinipihvistä
Täytettyjä patonkeja (kalalla tai juustolla)
Uunileipiä, yleensä feta- tai tonnikalatäytteellä.
Siinä kai ne yleisimmät. Ei kauhean terveellistä, mutta ei mielestäni ihan kauhean epäterveellistäkään. Salaattia aina ruoan kylkeen.
Minä olen syönyt kotona iltaisin kreikkalaista salaattia lähes joka ikinen arki-ilta viimeiset 15 vuotta. Lisukkeena broilerinkoipi, grillikylkeä, makkaraa tai paistettua lohta. Olen itsekin ihmetellyt, enkö ikinä kyllästy tuohon. Olin syönyt noin jo varmaan viisi vuotta ennen kuin ymmärsinkään, että kyse on karppaamisesta. Niinpä painokin on pysynyt kurissa.
Pizzaa, milloin milläkin täytteellä.
Broileri -tai tonnikalapasta
Uunilohi ja muusi
Makkara- tai tonnikalaperunat airfryerissa tehtynä
Hampurilaisia leivitetyillä kanapihveillä
Jauhelihamakaronimössö
Italianpata (ei valmispussihommeli)
nistipataa, vaihtoehtoisesti riisillä
perunoita tai muussia ja kastiketta (lihapulla, jauheliha) tai kalaa
kasvissosekeitot
makkara, liha, kalakeitto
Toissa kai se tyypillinen arkiruokalista.
Kasvisruoka. Milloin milläkin tavalla milloin mitäkin kasviksia käyttäen.
Herneet, pavut, linssit, siemenet pähkinät...........
Jaa-a. Piri oikein miettiä. Yleensä visioin kaappien sisällön mukaan, eli vastaan erilaiset pastat, nuudeliwokki ja jokin salaatti lämpimällä lisukkeella.
Kanapasta
Kinkkukiusaus
Uunilohi ja potut/muusi