Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi saa ilkeän ihmisen maineen, jos sanoo rehellisesti, ettei tykkää lapsista?

Vierailija
17.07.2024 |

Inhoan lapsia. 

Kommentit (110)

Vierailija
81/110 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska mamma kokee verisenä loukkauksena sen, etteivät kaikki ihmiset palvokaan hänen kuninkaallista korkeuttaan.

Hitto, kaikki olemme olleet lapsia ja nyt jonkun mamman pershedelmä pitäisi nostaa jalustalle ja palvoa kuin jotain jumalankuvaa. Koko maailman pitää suunnilleen pyöriä sen lapsen ehdoilla.

Mistä keksit satuja? Opettele lukemaan. Ap ihmettelee, miksi pidetään ilkeänä sanoa, että ei pidä lapsista. Ihan samasta syystä, miksi ihmistä pidetään ilkeänä, jos sanoo ettei pidä jonkun ikäisistä ihmisistä ylipäätään. 

Vastaukseni oli juuri vastaus aloituksen kysymykseen. Eli siksi pidetään ilkeänä, koska mamma kokee verisenä loukkauksena jne.

Mitä jos sinä opettelisit lukemaan?

Opettele itse lukemaan aloitus. Ap ei sanoo ettei tykkää jostain tietystä lapsesta vaan ei tykkää lapsista ylipäätään. Se on täysin vastaava kommentti, kuin sanoisi, ettei tykkää keski-ikäisistä tai vanhuksista. Sellaista ihmistä pidetään moukkana, joka niin typeriä sanoo. 

Vierailija
82/110 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin, mutta en kerro sitä ääneen.

Jotkut rohkenevat sanoa sen ääneenkin. Kaikki eivät halua mitään pahaa ja mielestäni on äärimmäisen rohkeaa olla rehellinen ääneenkin. Asioita voi perustella ja näin kaikki oppivat enemmän halutessaan kaikesta erilaisuudesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/110 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se vähän tahditonta. Jos vaikkapa kaveri hehkuttaa perheonneaan, ja siihen vastaa vain "Jaa. Minä vihaan lapsia", niin saahan siitä vähintään vähän törpön maineen.

Minäkään en pidä lapsista, ja kerron sen kyllä suoraan kysyttäessä, mutten mitenkään spontaanisti ota asiaa esille, juurikin siksi, että se saa vaikuttamaan vähän sosiaalisesti taitamattomalta, lol.

Tiedän toki, että jotkut suutahtavat saadessaan rehellisen vastauksen lapsikysymykseen, mutta sen kanssa olen valmis elämään, koska en halua valehdellakaan.

Vierailija
84/110 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se ilkeää sanoa että vihaa mitä tahansa ihmisryhmää. Vihaaminen on vahva sana.

En itsekään pidä lapsista, ne ovat vähä-älyisiä ja ennen kaikkea likaisia. Levittävät tauteja ja mölyävät. En minä sitä ääneen kellekään silti sano, se olisi omituista.

Vierailija
85/110 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän kyse ole siitä miten asian ilmaisee. Ei minua kukaan ole ilkeäksi sanonut kuultuaan etten pidä lapsista. Miksi pitäisikään koska en ole ilkeä? En nimittele lapsia enkä ole heille inhottava en vain hakeudu heidän seuraansa ja jos sellaiseen tilanteeseen joudun jossa on lapsia niin olen heitä kohtaan samalla tavalla kohtelias kuin minkä tahansa muunkin ikäisiä. 

Vierailija
86/110 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jos minä sanon että tykkään lapsista niin voi pojat mikä meteli siitä nousee t. setämies

Miehille haaste :D

Tuli muuten vielä mieleeni sellainenkin seikka että kaikki eivät kehtaa kertoa ääneen siitä että pitävät lapsista. Sekin on erikoista.

Vierailija
87/110 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle eräs työkaverini sanoi kun olin raskaana, että hän on vauvojenvihaaja. Sittemmin olen miettinyt, että kyseessä on tainnut olla se, että hän olisi halunnut vauvan, muttei saanut ja mielessään kääntänyt asian näin. Hän ei meinaan juurikaan jutellut minulle enää mitään töissä raskausuutisen kuultuaan. Vaikka ihan normaalisti juttelin okeastaan kaikesta muusta paitsi raskaudesta tai vauvoista. Niitä kun minulla oli ollut jo aiemminkin, eikä asia ollut minulle mitenkään uusi ja ihmeellinen.

Vierailija
88/110 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsilla esiintyy yhteneväistä häiriökäyttäytymistä huomattavasti enemmän kuin vanhuksilla.

t. Molempien kanssa työskennellyt

Et ole. Häiriökäyttäytyminen on harvinaisempaa kuin normaali ikätasoinen käytös. Pätee kaiken ikäisiin. Opettele siis edes perusasiat. 

Vierailija
89/110 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se haittaa? Ei siitä mukavan ihmisen maineesta ole hyötyä. Ole ilkeä ihan rauhassa.

Vierailija
90/110 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka pitäisi lapsista että onpa söpö ja kiva, ei ehkä kaikkien lapsia jakseta. Tai jos kaveri tyrkyttää väkisin asiaa pojastaan. Ei kiinnosta jonkun pojan elämä, antaa olla rauhassa. Heillä on jo tarpeeksi tuttuja ja tätejä. En ymmärrä jalkapallosta mitään.

Ymmärrettävää mutta on myös kohteliasta mainita jos aihepiiri ei kiinnosta. Toisaalta taas, onhan se hieman epäkohteliasta toista ihmistä kohtaan. Itse en järkyttyisi siitä jos joku sanoisi suoraan että älä puhu lapsistasi, eivät kiinnosta minua mutta aina tilanteesta riippuen tälläinenkin käytös saattaisi johtaa teiden erkanemiseen kuitenkin.

Vierailija
91/110 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se haittaa? Ei siitä mukavan ihmisen maineesta ole hyötyä. Ole ilkeä ihan rauhassa.

Miten siitä ilkeän maineesta olisi hyötyä ainakaan yhtään enempää? 

Vierailija
92/110 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tyypillistä nykyajalle julistaa omaa erityisyyttään ja vaatia muiden hyväksyntää. Ihminen joka julistaa vihaansa ja inhoansa joitain väestöryhmiä kohtaan ei ole kunnon tyyppi. Häiriintynyt, vastuuton, lapsellinen, typerä, tällaisia ajatuksia tulee mieleen. 

Yhteiskuntamme tarvitsee lapsia, niistä kasvaa kansalaisia, veronmaksajia. Luuletkos että ne ulkomailta tuodut pienipalkkaiset hoitajat sitten paremmin sinun vaippasi vaihtaisivat kun hoitokodin sängyssä vietät viimeiset hetkesi? 

Lapset on tärkeitä, vanhemmuus on tärkeää.  

Vierailija
93/110 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miltä kuulostaa jos joku rikas nuori sanoo että inhoaa vanhuksia. Ei voi sietää niitä ja niiden oleskelu pihalla häiritsemässä pitäisi kieltää.

Aika karmivalta.

Ymmärtämättömyyttä ja tietynlaista typeryyttä mutta iän myötä se asenne oikenee. Kaikki eivät ymmärrä käyttäytymisasioista eivätkä kaikki osaa arvostaa ihmisiä tai elämääkään.

Vierailija
94/110 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle eräs työkaverini sanoi kun olin raskaana, että hän on vauvojenvihaaja. Sittemmin olen miettinyt, että kyseessä on tainnut olla se, että hän olisi halunnut vauvan, muttei saanut ja mielessään kääntänyt asian näin. Hän ei meinaan juurikaan jutellut minulle enää mitään töissä raskausuutisen kuultuaan. Vaikka ihan normaalisti juttelin okeastaan kaikesta muusta paitsi raskaudesta tai vauvoista. Niitä kun minulla oli ollut jo aiemminkin, eikä asia ollut minulle mitenkään uusi ja ihmeellinen.

Joidenkin kohdalla minäkin ajattelen näin. Jos ihminen tuo oudon paljon esille sitä miten vihaa lapsia ja hyi yäk niin ajattelen asian olevan juuri noin että hän haluaisi lapsen mutta ei syystä tai toisesta saa. Myös toisinpäin eli jos joku oudon paljon hehkuttaa miten lapsi on ainoa oikea tie onneen ja autuuteen ja yrittää painaa muita alas miten nämä eivät tiedä rakkaudesta eikä elämästä mitään ilman lasta niin heidän ajattelen katuvan lastaan enemmän kuin mitään ja yrittävät noilla puheillaan uskotella itselleen että joo joo hyvä juttu tämä on. Ymmärtäähän sen tavallaan siitä on aika vaikea enää perääntyä kun se lapsi jo on halusi tai ei.

Minä en halua lapsia eikä syy ole se etten voisi saada. Ärsytti kun exä levitteli minusta valheita miten väitän vaan etten halua lapsia mutta oikeasti en vain kykene saamaan ja siksi väitän noin. Mitä hittoa?!:D

Vierailija
95/110 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en vihaa, mutta kammoan lähelle tulevia mukuloita. Niillä tuntuu olevan kaikki taudit räkätadista syyhyn kautta täihin, kihomatoihin, noroon ja ontelosyyliin. Puistattavaa...

Pidän siis mielelläni vähän välimatkaa.

Vierailija
96/110 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustunteiksi sanotaan kaikkialla maailmassa tunnistettuja tunteita. Perustunteisiin kuuluvat ilo, viha, suru, hämmästys, pelko ja inho.  Kaikki tunteet ovat sallittuja. Ei ole olemassa oikeita tai vääriä tunteita. Tunteet vain ovat. 

Tunteita ei voi kieltää edes itseltään.  On sallittua tuntea inhoa kuten muitakin tunteita.  Jos inho lapsia kohtaan kielletään, voidaan silloin kieltää myös muutkin tunteet. 

Itse en inhoa lapsia, mutta en myöskään tunne mitään mieltymyksen tunteita heitä kohtaan. Joku yksittäinen lapsi-yksilö voi olla ihan mielenkiintoinen tuttavuus, heitä on, mutta yleensä he ovat minulle yhdentekvää massaa joista en ole tippaakaan kiinnostunut.

Inhoan joitakin asioita joita en tässä ala luetella, vihaa en ketään koska viha on niin voimakas tunne että sen kohtella pitäisi olla erityisen voimakas vaikutus minuun.  En haaskaa niin vahvaa tunnetta  kehen tahansa, ja sitä paitsi jos tuntee vihaa niin samalla joutuu myöntämään että se ihminen tai asia on päässyt ihon alle.  Olet tavallaan häviöllä.

Minulla on aina ollut koko ikäni erittäin voimakas oikeudenmukaisuuden vaatimus, ja se koskee ihan kaikkia ja kaikkea elollista.  En siedä heikompien sortoa, vaadin samanarvoista kohtelua ihan kaikille, myös lapsille.

Se ei kuitenkaan tarkoita sitä että pitäisin kaikista. Ihmisarvo ja olemassaolon oikeus ei riipu siitä pidänkö vai inhoanko jotakuta.

Olen päälle kolmekymppinen sinkkunainen.  Tiedän tasan tarkkaan miten haluan elää, ja siihen ei kuulu perhe ja lapset.  Tämä on valintani enkä siitä horju.  Kaakattokoot toiset sitten miten paljon tahtovat.

Mielenkiintoista muuten - miksi jotkut katsovat asiakseen ja oikeudekseen tulla arvostelemaan toisten elämäntapaa? Kertokaapa mistä se oikeus on saatu?

Vierailija
97/110 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se vähän erikoista, jos aikuinen ihminen mainostaa tuolla tavalla vihaavansa jotakin. Tulee joku kiukkuinen teini mieleen.  

Vierailija
98/110 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä sano että inhoat lapsia, se on niin jyrkkä ilmaisu. Sano että et ole lapsirakas.

Minä en taas tykännyt tuosta "en ole lapsirakas" ilmaisusta. Ihan ok sanoa että inhoan lapsia tai sanoa vaikka että en oikein tykkää lapsista.

Joskus se on kyllä hyvä tietää ettei sellaiselle henkilölle yritetä esimerkiksi väkisin antaa vastuuta lapsista tai jotta osaa muuten ottaa huomioon tämän henkilön. Kyseessä voi olla myös tottumattomuus tai ikävät kokemukset lapsista tai ymmärtämättömyys lapsista kuten heidänkin erilaisuudesta. Pelkoa voi olla liittyen myös siihen osaako lasten kanssa olla ja toimia, kokemukset elämässä voivat myös vaikuttaa asiaan. On myös siis saattanut saada ikävää palautetta joktakin ja karsastaa siksi niitä lapsia.

Vierailija
99/110 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en vihaa, mutta kammoan lähelle tulevia mukuloita. Niillä tuntuu olevan kaikki taudit räkätadista syyhyn kautta täihin, kihomatoihin, noroon ja ontelosyyliin. Puistattavaa...

Pidän siis mielelläni vähän välimatkaa.

Näitä on aikuisillakin, joskus jopa ennen lapsia. Olemme kaikki ihmisiä kuitenkin.

Vierailija
100/110 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en voi käsittää että joku *vihaa* lapsia. Voin ehkä jollain tasolla ymmärtää ettei joku kauheasti välitä olla lasten seurassa, mutta että oikein pitää vihata lapsia? Itsekin olet sellainen ollut, kuten me kaikki. Ei kyllä anna kovin sympaattista kuvaa ihmisestä, joka kertoo vihaavansa lapsia. Miksi se pitää yleensäkään kertoa muille, varsinkaan kun huomaat millaisia reaktoita siitä seuraa? Aika erikoisen sivustovalinnan olet myös tehnyt, kun päätit tulla juuri vauva-palstalle kertomaan asiasta.