Miksi saa ilkeän ihmisen maineen, jos sanoo rehellisesti, ettei tykkää lapsista?
Kommentit (110)
Lapsia on erilaisia. On lapsellista sanoa ettei tykkää heistä kollektiivisesti. Kaikkea ei tarvitse myöskään päästää suustaan. Voi olla rakentavampi ja sanoa vaikka, ettei koe haluavansa ottaa vastuuta lapsista tai että viihtyy mieluummin aikuisseurassa, koska pitää helppoudesta ja rauhallisuudesta.
Ehkä syy ei ole siinä mitä sanoo. Vaan miten sanoo.
Minulle sattui hämmentävä tapaus, kun satuin ihmettelemään tavaratalon hississä sellaista asiaa, että miksi ihmeessä äidit kärräävät vauvaansa alennusmyynnin ruuhkaisimpana aikana. Lapset itkevät kuumissaan, kun ovat täysissä talvitamineissa huoneenlämmössä tuntikausia - ilmeisesti ei myöskään huolehdittu nesteyksestä, kun huusivat naama punaisena. Ihmettelyäni arvosteltiin välittömästi niin, että miksi olen niin lapsikielteinen?
No yleensä negatiivisesti itseään ilmaiseva ja mitä tahansa ihmisryhmää kohtaan tuollainen puhe antaa itsestä epämiellyttävän kuvan. Fiksummat ja mukavammat muotoilevat asian jotenkin toisin. En minäkään tykkää monenlaisista ihmisistä, mutta toisaalta en julista sitä missään - välttelen vain epämiellyttävien ihmisten seuraaa.
Hei ap, minkä ikäisenä lakkasit inhoamasta itseäsi? Olethan sinäkin ollut lapsi.
Minä inhoan naisia. Miksi ihmiset pitää mua ilkeänä kun sanon sen?
Vierailija kirjoitti:
Miltä kuulostaa jos joku rikas nuori sanoo että inhoaa vanhuksia. Ei voi sietää niitä ja niiden oleskelu pihalla häiritsemässä pitäisi kieltää.
Aika karmivalta.
Mitä haittaa hiljaisista vanhuksista on, eikä he ole pahanteossa rikkomassa paikkoja.
Ei se kuulu hyviin tapoihin. En minäkään pidä tietystä ikäkaudesta ihmisen kehityksessä eli sitä kiljumis ja sotkemisvaihetta ja sitten teini-ikää.
Minä inhoan monien lapsia, ne on selkeästi pilattu ja harvoin siitä enää paremmaksi muuttuu, en toki sano sitä ääneen. Inhoan aidosti monia muitakin ihmisiä, ja osaa taas en siedä enkä jaksa kuunnella sitä saakelin kanalauman kaakatusta, mutta minusta ei sitä huomaa, tutut kyllä tietää koska ovat samanlaisia🙂
Mä inhoan koiria. Mutta en sano sitä ääneen muuta kuin samanmielisten seurassa. Ja hyvänen aika jätän täysin sanomatta koiranomistajien parissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miltä kuulostaa jos joku rikas nuori sanoo että inhoaa vanhuksia. Ei voi sietää niitä ja niiden oleskelu pihalla häiritsemässä pitäisi kieltää.
Aika karmivalta.
Mitä haittaa hiljaisista vanhuksista on, eikä he ole pahanteossa rikkomassa paikkoja.
Aina kyttäämässä muita, paheksumassa ja juoruilemassa. Kellään muulla ei ole niin paljon ylimääräistä aikaa puuttua muiden elämään. Oikea maanvaiva. Ovat yleensä ryppyisiä, ruman näköisiä ja usein myös oksettavia ihrakasoja. Miksi minua pidetään ilkeänä kun rehellisesti sanon tämän? Mietipä sitä.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään pidä lapsista jotka kirkuvat ulvovat huutavat potkivat eivät tottele etc.etc. Voin käyttää myös ilmaisua "inhoan" niitä.
Entä juopoista, jotka huutavat mölyävät hakkaavat eivät tottele?
Vierailija kirjoitti:
Koska se ei ole ystävällistä, miellyttävää, lajityypillistä, fiksua eikä kohteliasta. Ei ole myöskään hyväksyttävää inhota muita ihmisryhmiä.
EI ole myöskään hyväksyttävää olla hyväksymättä niitä jotka eivät hyväksy.
Mulla on taaperoikäinen lapsi ja monen saman ikäisen lapsen käytös leikkipuistossa on täysin sietämätöntä. Tullaan iholle kiinni repimään leluja toisen käsistä, seurataan perässä ja vingutaan, että halutaan tasan siihen keinuun, mihin juuri menin omani kanssa, mennään liukumäkeen eteen istumaan, ettei sieltä voi laskea alas yms. Tämä on saanut suoraan sanottuna välillä vihaamaan vieraita lapsia, vaikka tiedän, että ainakin osa syy tähän käytökseen on vanhemmissa.
Sullapa nyt omituinen tapa on kertoilla ihmisille ettet tykkää lapsista. Haluat huomiota?
Kukaan joka inhoaa lapsia ja koiria, ei voi olla läpeensä paha.
- W.C.Fields
Ei lapsia tarvi vihata. Lasten metelöiminen tuntuu vain raskaalta.
Minä omasta puolestani en inhoa lapsia enkä myöskään vihaa.
En halua heitä elämääni, ja minulla on oikeus valita keitä siihen haluan.
On paljon ihmisiä joita en myöskään halua, aikuisiakin. Olenko siis ilkeä kun valitsen sen piirin jonka kanssa haluan olla tekemisissä? Totta kai joutuu olemaan pinnallisessa kontaktissa joissain tapauksissa myös niiden kanssa joista ei pidä, mutta se taas johtuu siitä että elämässä on asioita joita pitää hoitaa sellaistenkin kanssa jotka itseä ei miellytä.
Lapsia sen sijaan en tarvitse mihinkään, joten voin heidät sulkea elämästäni. Voin valita.
Koomista miten moni vetää herneet ja muut palkokasvit juurineen multineen nenään kun ilmaisee että ei pidä lapsista. Se on erittäin räjähdysaltis asia. Ei voida mitenkään hyväksyä etttä heidän jälkikasvunsa ei kaikille ole se ihmeellisin ja ihasteltavin asia maailmassa.
Totta kai on moukkamaista mennä töksäyttämään että en sitten ollenkaan tykkää tuosta teidän Taisto-Emiliasta, sen voi kyllä neutraalimminkin ilmaista. On lupa olla falskisti ihastelematta kun niin ei oikeasti tunne. On lupa olla valheellisesti vääntämättä naamaansa ihastuksen ilmeeseen. Itse olen täysin neutraali, en esitä mitään mutta en myöskään möläytä suoria totuuksia. Minun lähipiirini tietää että en pidä lapsista ja se hyväksytään. Ja se riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika karmivalta.
Aina kyttäämässä muita, paheksumassa ja juoruilemassa. Kellään muulla ei ole niin paljon ylimääräistä aikaa puuttua muiden elämään. Oikea maanvaiva. Ovat yleensä ryppyisiä, ruman näköisiä ja usein myös oksettavia ihrakasoja. Miksi minua pidetään ilkeänä kun rehellisesti sanon tämän? Mietipä sitä.
En minä ilkeänä pidä jos ne kulkuväylällä kyttäisi niin ettei pääse sisään eikä ulos asunnosta törmäämättä niihin niin sitten kyllä haittaisi.
En minäkään pidä lapsista jotka kirkuvat ulvovat huutavat potkivat eivät tottele etc.etc. Voin käyttää myös ilmaisua "inhoan" niitä.