Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä tietää että on rakastunut?

Vierailija
17.07.2024 |

Huom minusta rakastuminen on eri asia kuin rakastaminen.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihastua voi tuntemattomaan. Rakastumisesta on kyse, kun oikeasti jo tuntee ihmistä, ikävöi ja on valmis asettamaan häet etusijalle elämässä ja suunnittelee yhteistä hänen kanssaan. Jos rakastunut oikeasti niin uskaltaa se sanoakin toiselle ja haluaa sanoa. Siitä tietää. 

Vierailija
22/48 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihastua voi tuntemattomaan. Rakastumisesta on kyse, kun oikeasti jo tuntee ihmistä, ikävöi ja on valmis asettamaan häet etusijalle elämässä ja suunnittelee yhteistä hänen kanssaan. Jos rakastunut oikeasti niin uskaltaa se sanoakin toiselle ja haluaa sanoa. Siitä tietää. 

Meillä kumpikin olisi halunnut jo puhua asiasta ja sanoa ne sanat.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokemuksen mukaan ihastuminen on vielä sitä epävarmaa, mahdollisesti jossain vaiheessa haihtuvaa tunnetta, etkä vielä tunne toista kunnolla. Toki ihastuminenkin voi olla maanista ja kuplivaa, ja tunne vahva. Rakastuessani mun täytyy jo tuntea toista paremmin ja saada vastakaikua. Tunne on tasaisempi, varmempi ja pysyvämpi, vaikka olo olisi muuten järjiltään hullaantunut. On sellainen olo, että tässä tämä ihminen nyt on jonka kanssa haluan olla. 

Vierailija
24/48 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen vaan tietää ja jos kyselet, et siis ole.

Vierailija
25/48 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas! Löydänkö Sinut aina 'oikeista' ketjuista? Oletko myös seksipalstalla?

Olen ihan lamaantunut ja ollut jo viikkoja. Kaikenlaiset ihmeasiat pyörivät päässäni joihin mun  MUKA pitäisi ottaa jotain kantaa siltä varalta että eräs 'exäni' sattuisi palstailemaan ja kirjoittamaan tänne jotain hömppää kuten minä itse. Olen myös nukkunut huonosti ja kaikkea muuta kummaa...

On kuin minulla olisi joku kilometritehdas täällä palstalla ja tilitän kaikkia elämäni aikaisia ihmissuhteitani ja sotkuja... eikä ainakaan hävetä yhtään. Aloitukset herättävät niin paljon asioita päässäni että olen kirjoittanut valtavat määrät tekstejä joita kaikkia ei voi lähettää tänne palstalle ja osa ei jostain syystä mene läpi ja enkä tiedä miksi.

Minulla on jo taktiikkakin täällä kirjoittamiseen. Minulla on auki tekstinkäsittely jossa annan tekstien nimeksi päivämäärän + sanan 'Päiväkirja'. Sinne kopioin melkein kaikki tekstini jotka olen kirjoittanut ja sitten linkin mihin ketjuun. Näin pääsen jatkamaan samasta aiheesta kun se tulee ajankohtaiseksi jos tulee yms hyötyä ja apua.

Minun pitäisi tulostaa kaikki päivittäin kirjoittamani mutta minulla ei ole tulostinta eikä tilaa sellaiselle ja halvat vaan jää jumiin paljosta tekstistä. Kirjastoon en halua mennä. Oikeastaan haluaisin että 'exäni' lukisi näitä mutta ei ole mitään sähköpostia enkä oikeastaan halua näitä lähettää mihinkään sähköpostiin... Varmaan olen nyt kuukausien aikana kirjoittanut jo valtavan määrän 500-sivuisia opuksia... Olen näkevinäni jotain 'järkeä' näissä teksteissä ja eilen tuli ihan mieleen entäpä jos näistä jälkeenpäin saisi jonkunlaista kirjallisuutta... Nyt ihan kauhistuttaa että tekstit roikkuu vain tietsikallani ja osa kyllä kopioituna tikullekin... mutta alan jo hukkua tähän tekstimassaan...

Tulkaa ihmiset tänne kirjoittamaan jos teillä jotain tunneongelmia tai haluatte tutustua johonkin ihmiseen paremmin. Täällä voi jotenkin harrastaa itsensä terapointia... ja voihin tänne kutsua ihmisiäkin kirjoittamaan ihan muuten vain... Edellyttää vain että pystyy jollakin tavalla kirjoittamaan tekstejä... joillakin tökkii jopa lukeminen nykyään...

HYVÄÄ PÄIVÄNJATKOA!  

Vierailija
26/48 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman kokemuksen mukaan ihastuminen on vielä sitä epävarmaa, mahdollisesti jossain vaiheessa haihtuvaa tunnetta, etkä vielä tunne toista kunnolla. Toki ihastuminenkin voi olla maanista ja kuplivaa, ja tunne vahva. Rakastuessani mun täytyy jo tuntea toista paremmin ja saada vastakaikua. Tunne on tasaisempi, varmempi ja pysyvämpi, vaikka olo olisi muuten järjiltään hullaantunut. On sellainen olo, että tässä tämä ihminen nyt on jonka kanssa haluan olla. 

Niin ehkä se on tuo varmuus, että tämän ihmisen kanssa haluan olla ja se tuntuu todella hyvältä.

Ihastuminen on enemmän uteliaisuutta.

ap

Vierailija
27/48 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä olen. Rakastuminen on myös jotenkin syvempää, siinä asettaa itsensä eri tavalla alttiiksi. Haluaa oppia tuntemaan toisennperinpohjin ja avata itsensä täysin.

Ihastus voi olla hyvinkin voimakasta, mutta silti voi haihtua hetkessä. Jos rakastuu ja pettyy, niin toipuminen ottaa aikansa.

Minusta yksipuolinen rakastuminen ei ole mahdollista. Tai siinä tapauksessa ehkä, jos toinen onnistuu vedättämään, mutta onko se silloinkaan aitoa. Eikö senkin kumminkin jollain tasolla aisti?

Vierailija
28/48 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

27/27

Vierailijan kynästä: Minusta yksipuolinen rakastuminen ei ole mahdollista. Tai siinä tapauksessa ehkä, jos toinen onnistuu vedättämään, mutta onko se silloinkaan aitoa. Eikö senkin kumminkin jollain tasolla aisti?

Yksipuolinen rakastuminen ei olisi mahdollista? Jos itse tuntee rakastuneensa johonkin ja tunne ei mene ohi vaikka rakastumisen kohde tehnyt rakastuneelle ties mitä paskaa ja silti vaan jatkaa rakastumisen tunne rakastuneella. Mitä tämä sitten on? Onko se toinen kuitenkin rakastunut vaikka pitää tunteensa jostain syystä ihan salassa... Kuinka voi tehdä itseensä ihastuneelle tosi paskasia juttuja?

Mitä tarkoitat tällä 'vedättämisellä'? Tätäkö mitä yllä? Mikä tässä on tämä asia mikä ei olisi aito? Entä 'aito' tunne vs valehteleminen esim että sinusta en tule koskaan välittämään... vaikka toisin kävi tai olisi jo käynyt... mutta siinähän valehtelija kusettaa itseään???

Vierailija
29/48 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

27/27

Vierailijan kynästä: Minusta yksipuolinen rakastuminen ei ole mahdollista. Tai siinä tapauksessa ehkä, jos toinen onnistuu vedättämään, mutta onko se silloinkaan aitoa. Eikö senkin kumminkin jollain tasolla aisti?

Yksipuolinen rakastuminen ei olisi mahdollista? Jos itse tuntee rakastuneensa johonkin ja tunne ei mene ohi vaikka rakastumisen kohde tehnyt rakastuneelle ties mitä paskaa ja silti vaan jatkaa rakastumisen tunne rakastuneella. Mitä tämä sitten on? Onko se toinen kuitenkin rakastunut vaikka pitää tunteensa jostain syystä ihan salassa... Kuinka voi tehdä itseensä ihastuneelle tosi paskasia juttuja?

Mitä tarkoitat tällä 'vedättämisellä'? Tätäkö mitä yllä? Mikä tässä on tämä asia mikä ei olisi aito? Entä 'aito' tunne vs valehteleminen esim että sinusta en tule koskaan välittämään... vaikka toisin kävi tai olisi jo käynyt... mutta siinähän valehtelija kusettaa itseään???

En osaa oikein määrittää mistä tuossa on kyse, mutta minusta ei rakastumisesta kumminkaan. Enemmän ehkä jonkinlaisesta läheisriippuvuudesta, pakkomielteestä tai itsepetoksesta, rakastumisesta rakastumisen tunteeseen, eikä siihen ihmiseen.

Tunne tottakai on aina aito, mutta mikä se tunne on, on toinen  juttu, omia tunteita pitää osata tunnistaa.

Rehellisyys kuuluu myös olennaisesti rakastumisen. Rakastumisen kohde näyttäytyy ainutlaatuiselta ja arvokkaalta rakastuneelle.

Vierailija
30/48 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

27/27

Tilanne kuulostaa läheisriippuvuudelta. Silloin "rakastunut" kuvittelee esim. että ei voi elää ilman toista, kokee vahvaa menettämisen pelkoa, ja perustelee puolitiedostaen tunteensa joillain yksittäisillä ihanilla piirteillä tai hetkillä joita vaalii. Kyllä rakastuminen tuntuu ihan muulta, se tuntuu hyvältä. 

Vierailija
31/48 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en usko mihinkään alku romanssiin, mitä ihmiset rakastumiseksi kutsuu. Rakkaus on ja pysyy eikä se katoa jos se kerran on syntynyt.  Kummasti vaan ihmisiltä se suuri rakkaus katoaa helpostikin.

Vierailija
32/48 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedättämisellä tarkoitan näitä huijareita, jotka esittävät tunteiden olevan molemminpuolista vain seksin tai muun hyödyn takia. Jonkun voivat olla hyvinkin taitavia tässä.

Vierailija
33/48 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en usko mihinkään alku romanssiin, mitä ihmiset rakastumiseksi kutsuu. Rakkaus on ja pysyy eikä se katoa jos se kerran on syntynyt.  Kummasti vaan ihmisiltä se suuri rakkaus katoaa helpostikin.

Niin rakkaus. Rakastumisesta on todelliseen rakkauteen vielä jonkin matkaa.

Vierailija
34/48 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko ajan jöpöttää ja oman kullan pimpsukka on aina mielessä. Se on rakkautta!

Himoa tuo on, eikä rakkautta.

On kyllä hassua, miten paljon voi haluta ihmistä, josta ei oikeastaan edes pidä.

Vierailija
35/48 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä ettei osta vessapaperia?

Vierailija
36/48 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vedättämisellä tarkoitan näitä huijareita, jotka esittävät tunteiden olevan molemminpuolista vain seksin tai muun hyödyn takia. Jonkun voivat olla hyvinkin taitavia tässä.

No sellainen on kyllä vähän hölmöä, kyllä sitä seksiä saa muutenkin. Näitä tapauksia on onneksi marginaalisesti ja ovat tavalla tai toisella häiriintyneitä.

Vierailija
37/48 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos et tiedä mistä tietää niin et ole rakastunut koskaan. Kyllä sen tietää! 

Niin, kun luulen että tiedän. Mutta kun se on tapahtunut aika nopeasti, niin mietin onko se totta, vai kuvittelenko.

ap

Tuota sanoisin ihastumiseksi.

Vierailija
38/48 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos et tiedä mistä tietää niin et ole rakastunut koskaan. Kyllä sen tietää! 

Niin, kun luulen että tiedän. Mutta kun se on tapahtunut aika nopeasti, niin mietin onko se totta, vai kuvittelenko.

ap

Tuota sanoisin ihastumiseksi.

Mutta olen ollut ihastunut monta kertaa, tämä on kuitenkin jotain paljon enemmän. 

Ap

Vierailija
39/48 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä ettei osta vessapaperia?

Tää on taas laiminlyönti 

Vierailija
40/48 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä osaa sanoa kun en koskaan ole ollut rakastunut.

Nuorena sitä oli ihastuksia mutta ne meni säännöllisesti aika pian ohi. Tuli kyllästyminen.

Rakastunut en ole koskaan enkä tiedä mitä se  olisi. Tietäisin jos sen olisin kokenut.

Olen ehkä sitten niin rationaalisesti ajatteleva, en tiedä.  Mutta en myöskään kaipaa mitään rakastumista,  viihdyn hyvin itsekseni enkä halua jakaa elämääni kenenkään muun kuin hyvien ystävien kanssa.

En ole kylmä, osaan kiintyä lujasti. Esim. koirani on minulle hyvin tärkeä.  Samoin neljä vuotta vanhempi siskoni jolla on tärkeä paikka elämässäni, ystäväni.  Pystyn tuntemaan syvää empatiaa mutta osaan pitää terveen etäisyyden enkä uppoudu ja samaistu.  

Elän sinkkuna tietysti.  En ole pitkään aikaan ollut minkäälaisessa suhteessa, edes siis tapailusuhteessa tms. jossa ei mennä pintaa syvemmälle.  

Elämässäni on valtavasti sisältöä ja erilaisia kiinnostuksen kohteita.  En kaipaa tähän ketään siinä mielessä.

Olen siis nainen.