Nyt oikeasti vaatetta päälle tytöt ja naiset!
Järkyttävää kun kävellään kylillä puoli persettä paljaana tai "topissa" joka on käytännössä pelkät rintsikat. Ei ole ihme jos saatte myös sitä vääränlaista huomiota. Ahdisteluun tämä pukeutuminen ei tietenkään oikeuta mutta vähän voisi myös järkeä käyttää siinä pukeutumisessa. Ei kaupungille tarvi pukeutua kuin bordelliin!
Kommentit (635)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin tytöt ja naiset!
Miehet voi kulkea karvakoipineen ja -selkineen ihan noin vaan mahat tietä näyttäen! Kyl on komeeta!
Ja tisseineen!🤭
Terkut vaan paidattomille terassimiehille. Teidän manboobsit ja nöpönännit kuuluu peittää, kiitos.
Paidattomia miehiä vaan näkee huomattavasti harvemmin, kuin naisia sukkahousuilta näyttävissä ja kaiken paljastavissa tiukoissa trikoissa. Heitä nähdäkseenhän ei tarvitse mennä terassille, riittää että lähtee markettiin ostoksille. Olen itse nainen, en mikään kukkahattutäti, mutta toisten naisten intiimialueiden näkemisen jossain kaupan ruokahyllyjen välissä koen ällöttävänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten naiset vielä ihmettelee kun miehet kuvaa niiden perseitä. Itse aiheutettua
Hä? Ovatko miehet oikeasti niin apinan tasolla että eivät osaa olla ahdistelematta ja salakuvaamatta? Ootko oikeasti noin tyhmä? Voisit muuttaa johonkin lähi-itään, siellä olis sulle sopiva kulttuuri ja naiset kaavoissa, kun aivot alapäähän pudottanut mies ei pysty hillitsemään itseään.
Aika rasistisesti kyllä kuvailit tuossa lähi-itäläisiä miehiä. 🤔
No kerropa sinä miksi naiset joutuvat pukeutumaan kaapuihin. Kun täällä iha suomimiehetkin kirjoittavat että jos nainen ei pukeudu "asiallisesti" niin on ok salakuvata.
Ehkä kaikki ei tuota tajua, kerro toki jos tiedät. Jos kysyttäisiin sadalta mieheltä onko kuvaus ok niin veikkaisin että 95 vastaisi on
"Niin siinä käy kun pukeutuu liian vähiin vaatteisiin. Peiliin katsomisen paikka"
Edelleen, et osaa ottaa vastuuta toiminnastasi. Sinun kätesi ei liiku kourimaan ketään ellei aivoista tule siihen käskyä. Mutta tämä naisen syyllistäminen jatkaa ihan sitä samaa alistamisen kaavaa mitä se varsinainen ahdistelukin on. Kerropa, miten paljon sitä vaatetta pitää olla päällä kun se mainitsemani michelin-toppatakkikaan ei ollut riittävästi?
Mutta tämä todistaa vaan entistä vahvemmin sen, että jos et edes ohjeistettuna osaa kontrolloida itseäsi, kuulut holhouksenalaiseksi. 😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset saadaan nøyryyttæmææn itseään vetoamalla muotiin. Ei tarvitsisi kuin tuoda hæveliæisyys muotiin, mutta se vaatisi kangasta, ja kuluttaja maksaa saman tai enemmän naruistakin.
Mutta miten saadaan miehille paidat päälle kun muoti ei auta?
Missäpäin miehet ei käytä paitaa???
Ainakin täällä käyttää. Joten tuo kortti ei toimi.
Juuri eilen esim. Riihimäellä oli terassilla paidattomia, ylipainoisia, hikisiä, punakoita ja haisevia miehiä. Opetelkaa edes käyttämään deodoranttia, jos paita onkin liikaa vaadittu.
Huh.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kaikki tytöt ja naiset jätesäkkiostoksille ja harjoittelemaan niihin pukeutumista, niin ap ja kaltaisensa ovat tyytyväisä.
On huonoa keskustelua jakaa asia kahteen ääripäähän. Miksi et näe paljastavalle pukeutumiselle muuta vaihtoehtoa kuin jätesäkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen saa pukeutua ihan kuinka haluaa.
Saa mutta sitten kantaa itse seurauksetkin
Onko tämä uhkaus?
Tuskin, ennemmin varoituksen sana. Kannattaisi kuunnella muitakin kun voimaantuneita feministejä
Aika uhkaavalta se kyllä kuulosti. Nämä mystiset seuraukset joita on pukeutumisen perusteella naisille luvassa 🤔
Oulussa on sattunut ja tapahtunut, tosin sen lajin edustajat ei käy tällä palstalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Aika erikoisissa porukoissa liikut🥶"
Joo, kiva kun sait taas uuden syyn kontrolloida naisia. Me emme saa siis opiskella, matkustaa junassa, käydä keikoilla, käydä töissä, liikkua julkisilla paikoilla. Ihan oma syy taas kun ollaan olemassa. 🤷
Siis toi on niin sairasta miten nämä jotkut syyttelevät uhreja. Kaikki ahdistelu ja naisiin kohdistuvat rikokset on näiden mielestä vaan naisten omaa vikaa. Järkyttävää.
Salakuvaus ei ole ahdistelua eikä rikos
Salakuvaus todellakin on rikos.
Vierailija kirjoitti:
Joo, kiva kun sait taas uuden syyn kontrolloida naisia. Me emme saa siis opiskella, matkustaa junassa, käydä keikoilla, käydä töissä, liikkua julkisilla paikoilla. Ihan oma syy taas kun ollaan olemassa. 🤷
Olen tehnyt noista kaikkea, kukaan ei ole tullut ahdistelemaan.
N 42
Vierailija kirjoitti:
"Onpa sattunut yhdelle tytölle paljon kummallisia asioita! Oletko koskaan miettinyt miksi näin pääsee jatkuvasti tapahtumaan?"
Olen. Ja tässä ketjussa on esitetty ratkaisukin siihen, eli tekosistaan vastuuta ottamattomat kuuluu holhouksen alaisuuteen. Ihan simppeli juttu. Onhan tää tietenkin huolestuttavaa niiden mielestä joita tämä asia koskee, menettäisivät vapauden toimia kuin alkueläin.
Vastuuta ottamattomia riittää ja riittää. Helpompi olisi kun nuoret naiset eivät itseään tyrkyttäisi. Raiskatuksi joutumisen kokemusta kantaa loppuelämänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten naiset vielä ihmettelee kun miehet kuvaa niiden perseitä. Itse aiheutettua
Hä? Ovatko miehet oikeasti niin apinan tasolla että eivät osaa olla ahdistelematta ja salakuvaamatta? Ootko oikeasti noin tyhmä? Voisit muuttaa johonkin lähi-itään, siellä olis sulle sopiva kulttuuri ja naiset kaavoissa, kun aivot alapäähän pudottanut mies ei pysty hillitsemään itseään.
Aika rasistisesti kyllä kuvailit tuossa lähi-itäläisiä miehiä. 🤔
No kerropa sinä miksi naiset joutuvat pukeutumaan kaapuihin. Kun täällä iha suomimiehetkin kirjoittavat että jos nainen ei pukeudu "asiallisesti" niin on ok salakuvata.
Mikä ihme siinä kuvauksessa ongelma
Juu ei mikään. Lähdenpä kuvailemaan sun äitisi ja mummosi perseitä kauppaan ja jaan kuvat ylilaudalle
Pukeutua saa miten haluaa mutta alastomuutta ei muiden tarvitse katsoa. Voisi äidit ja isät vähän katsoa teiniensä perään, todella lyhyitä ja ihonmyötäisiä "shortseja" näkyy nuorilla eikä ne itse tajua kulkevansa käytännössä siili paljaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä uhkaus?
Tuskin, ennemmin varoituksen sana. Kannattaisi kuunnella muitakin kun voimaantuneita feministejä
Aika uhkaavalta se kyllä kuulosti. Nämä mystiset seuraukset joita on pukeutumisen perusteella naisille luvassa 🤔
Oulussa on sattunut ja tapahtunut, tosin sen lajin edustajat ei käy tällä palstalla
Alkaa pikkuhiljaa ärsyttää tämä ulkomaalaisten solvaus kun itse olet sitä mieltä että naisia saa ihan vapaasti kuvata salaa. Et ole yhtään sen parempi kuin nämä vihaamasi ulkomaalaiset. Käyttäytyisit edes itse kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kaikki tytöt ja naiset jätesäkkiostoksille ja harjoittelemaan niihin pukeutumista, niin ap ja kaltaisensa ovat tyytyväisä.
On huonoa keskustelua jakaa asia kahteen ääripäähän. Miksi et näe paljastavalle pukeutumiselle muuta vaihtoehtoa kuin jätesäkin?
Ehkä siksi kun tässäkin ketjussa on kerrottu ahdistelutapauksista, niin ratkaisuna tarjotaan peittävämpää pukeutumista vaikka ei tiedä tapahtumien pukeutumisesta yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä uhkaus?
Aika uhkaavalta se kyllä kuulosti. Nämä mystiset seuraukset joita on pukeutumisen perusteella naisille luvassa.
Kovin niukalla pukeutumisella voi vetää puoleensa niitä ällötyksiä, jotka kuvittelevat paljaan pinnan olevan kutsu ehdotuksille tai jopa kopeloinnille. Pukeutumista ja miksei muutakin käytöstä kannattaa välillä pohtia ei vain oikeuksien, vaan myös itsesuojelun kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin tytöt ja naiset!
Miehet voi kulkea karvakoipineen ja -selkineen ihan noin vaan mahat tietä näyttäen! Kyl on komeeta!
Ja tisseineen!🤭
Terkut vaan paidattomille terassimiehille. Teidän manboobsit ja nöpönännit kuuluu peittää, kiitos.
Paidattomia miehiä vaan näkee huomattavasti harvemmin, kuin naisia sukkahousuilta näyttävissä ja kaiken paljastavissa tiukoissa trikoissa. Heitä nähdäkseenhän ei tarvitse mennä terassille, riittää että lähtee markettiin ostoksille. Olen itse nainen, en mikään kukkahattutäti, mutta toisten naisten intiimialueiden näkemisen jossain kaupan ruokahyllyjen välissä koen ällöttävänä.
Ällöttävätkö omat intiimialueesi?
Eiks vois ihan normi pukeutumissääntöjä noudattaa. Mä en ymmärrä, että miks tälläsinä kylminä päivinäkin jotkut kulkee topissa. Mä kun joudun vetää jo pitkähihaista päälle. Ite en kehtaa ees hihattomalla kulkee, korkeintaan roskia käydä viemässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis toi on niin sairasta miten nämä jotkut syyttelevät uhreja. Kaikki ahdistelu ja naisiin kohdistuvat rikokset on näiden mielestä vaan naisten omaa vikaa. Järkyttävää.
Salakuvaus ei ole ahdistelua eikä rikos
Salakuvaus todellakin on rikos.
Ei ole julkisella paikalla