Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi Kela antaa hylätyn tukipäätöksen, mutta alkaa silti pommittamaan erilaisilla vaatimuksilla?

Vierailija
16.07.2024 |

Samaa käynyt työkkärin kanssa, että ovat todenneet etten saa mitään tukia, mutta silti sieltä alkaa tulla kaikenlaista vaatimusta: Hae sitä ja sitä työpaikkaa! Muuta toiseen asuntoon! Laita kaikki laskut ja tiliotteet tänne!

Miksi mun pitäisi tehdä noita asiota, jos ovat jo todenneet, etten saa tukia kuitenkaan?

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kysypä Kelasta. Kerro sitten meille.

Vierailija
22/51 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko siis työtön? Miksi et saa työmarkkinatukea?

Olin kokonaan työelåmässä ilman mitään yhteiskunnan tukia, sain siis palkkaa, mutta silti haluaivat määräillä ja pompottaa mielensä mukaan, halusivat takaisin minut työttömäksi työnhakijaksi ja toimeentulotukea saavaksi jotta voisivat tehdä minusta ikuisesti köyhän ja pompotella mielensä mukaan. Jopa asunnonesittelijä sanoi, että tämä on sinun kohtalosi (köyhyys siis). 

Sama tapahtui aikaisemminkin. Hankin itselleni työpaikan ja heti kun siitä ilmoitin Kelaan niin kappas kappas ei enää ollutkaan työpaikkaa vaan sain heti  ilman omaa syytä koeajalla potkut.

Sama tapahtui myös aikaisemmin hieman toisella tapaa. Olin kahdella eri työnantajalla töissä (päätyö ja sivutyö) ja olin hakenut eri työpaikkohin töihin. Sitten tarjottiin töitä yhdestä paikkaa, mutta olin jo ehtinyt saada toisest

Skitsofrenia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hait etuutta, joka ei sinulle lain mukaan kuulu. Viranomaisilla on opastusvelvollisuus.

Lue ne päätökset äläkä ole aasi.

Vierailija
24/51 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska kelan mielisairaat saa sairasta tyydytystä päästessään käskyttään ja kyykyttään kansaa miten huvittaa. 

Mutku mä en edes ollut Kelan asiakas enkä saanut mitåän Kelan tukia, päivastoin halusivat minut takaisin Kelan asiakkaaksi jotta pääsevät pompottelemaan ja päättämään missä asun, miten asun, missä kerroksessa asun, mikä on minun työnantaja, mihin menen töihin, mikä on ammattiala jne.

Miten sää luettelitkin tuon niin osuvasti! Noinhan se menee. Itsekin olen "väärissä töissä." Myös asunto on muutaman euron liian kallis. 

Vierailija
25/51 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee suoraan ulosottoon koko veronpalautus tänä vuonna. Hieman tuli järkytyksenä, että Kela kyllä laskee sen kokonaan tuloksi, eikä veropuolella ole saatavilla minkäänlaista todistusta etukäteen ulosmittauksesta!! "Sä voit hakea sit toimeentulotukea takautuvasti". No jes, minäpä SYÖN takautuvasti, kiitti! 

Mitä tämä on jossei kiusaamista?

Vierailija
26/51 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin kokonaan työelåmässä ilman mitään yhteiskunnan tukia, sain siis palkkaa, mutta silti haluaivat määräillä ja pompottaa mielensä mukaan, halusivat takaisin minut työttömäksi työnhakijaksi ja toimeentulotukea saavaksi jotta voisivat tehdä minusta ikuisesti köyhän ja pompotella mielensä mukaan. Jopa asunnonesittelijä sanoi, että tämä on sinun kohtalosi (köyhyys siis). 

Sama tapahtui aikaisemminkin. Hankin itselleni työpaikan ja heti kun siitä ilmoitin Kelaan niin kappas kappas ei enää ollutkaan työpaikkaa vaan sain heti  ilman omaa syytä koeajalla potkut.

Sama tapahtui myös aikaisemmin hieman toisella tapaa. Olin kahdella eri työnantajalla töissä (päätyö ja sivutyö) ja olin hakenut eri työpaikkohin töihin. Sitten tarjottiin töitä y

Kyllä ne Kelassa pakottaa ihmisiä työttömiksi, tiedän jo montakin tapausta. Olenhan itsekin tällä hetkellä työtön sen takia, koska "yrittäjä ei saa yrittää" Kelan etuuksilla. En ole yrittäjä vaan sopimuksilla, joilla ei ole mitään tekemistä yrittämisen kanssa. Omasta asiasta tulee vielä oikeusasia ihan varmasti, koska ihan todella pitää saada se Kela uskomaan, ettei mulla ole yritystoimintaa ja etten ole yrittäjä. On haitannut jo elämää aikalaillla reilusti vuoden, kun yhteiskunta kohtelee yrittäjänä ja yrittää viedä kaikki etuudet sekä muun työläisen oikeudet. 

Vierailija
27/51 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla menee suoraan ulosottoon koko veronpalautus tänä vuonna. Hieman tuli järkytyksenä, että Kela kyllä laskee sen kokonaan tuloksi, eikä veropuolella ole saatavilla minkäänlaista todistusta etukäteen ulosmittauksesta!! "Sä voit hakea sit toimeentulotukea takautuvasti". No jes, minäpä SYÖN takautuvasti, kiitti! 

Mistäs luulit että kela sen tiedon saa. Jos et sinäkään saa? Nyt odotat vain ulosottomiestä ja laitat laput kelalle. 

Vierailija
28/51 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela ei laske sitä tuloksi, jos menee ulosmitttaukseen ja siitä on tieto Kelassa. Silloin sitä ei oteta huomioon tulona eikä menona. Löydät siitä ulosmittauksesta tiedon uo: n asiakaspalvelusta. Mene uo-viraston sivuille ja kirjaudu pankkitunnuksilla sinne palveluun. Kyllä sieltä löytyy jonkinlainen kirjallinen tieto, myös ennakkoilmoitus. 

Vierailija
29/51 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama tapahtui myös aikaisemmin hieman toisella tapaa. Olin kahdella eri työnantajalla töissä (päätyö ja sivutyö) ja olin hakenut er

Onko syyllinen Kela, joka maksaa etuuksia voimassa olevien lakien perusteella. Vai onko syyllinen itse lainsäädäntö, jonka valossa tukia ei voi maksaa.

Siinäpä pohdittavaa itse kullekin. Kela on joustamaton paskalafka mutta joku roti pitää sentään pitää ja muistaa se. Mikä sitä kelan touhua ohjaa.

Vierailija
30/51 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku laittaa tietokoneelle ohjelmoidusti vaatimuksia. Päätökset tulee päättäjiltä. Ehkä perustulo olisi parempi, riittävä, ei kyselyjä ja ahdistelua. Joillekin on tullut vuosia vaikka mitä postia.

Vierailija
31/51 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistäs luulit että kela sen tiedon saa. Jos et sinäkään saa? Nyt odotat vain ulosottomiestä ja laitat laput kelalle. 

Seuratkaa ihmiset virastojen sähköisiä asiakaspalveluita. Nykyään kaikki asiat hoidetaan niissä kuten ne tiedoksiannot. Kyllä tuon yhden ulosmittaus varmasti jo näkyy siellä UO:n asiakaspalvelussa ennakkoilmoituksena tai tulee ihan lähiaikoina näkymään, jos kyse on syksyn veronpalautuksesta. Ei viranomaiset enää kirjeillä lähesty kuin äärimmäisen harvoin. Todistukset ja todisteet löytyy sähköisistä palveluista. 

Vierailija
32/51 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska kelan mielisairaat saa sairasta tyydytystä päästessään käskyttään ja kyykyttään kansaa miten huvittaa. 

Mutku mä en edes ollut Kelan asiakas enkä saanut mitåän Kelan tukia, päivastoin halusivat minut takaisin Kelan asiakkaaksi jotta pääsevät pompottelemaan ja päättämään missä asun, miten asun, missä kerroksessa asun, mikä on minun työnantaja, mihin menen töihin, mikä on ammattiala jne.''

Jos et ole ollut Kelan asiakas, mistä ne ovat sitten nyt sinut napanneet?  "....missä asun, miten, mikä kerros..."- en ole moista kuullut koskaan, jos et Kelalta tukia tms. ano.

Vierailija
33/51 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uo lähettää jo kesä heinäkuussa kirjeen, jossa kertoo, että veronpalautus ulosmitataan. Tämä kirja riittää todisteeksi kelalle.

Oikeasti tulen surulliseksi siitä, että osa porukasta on systeemeistä aivan pihalla. Syytetään Kelaa ja niitä työntekijöitä, vaikka olisi mahdollisuus lukea tieto, kuinka tukia haetaan, miten ja millä perusteella. Kuka tahansa voi lukea esim toimeentulotuki ohjeen. 

Tässä uudessa kuritus systeemissä on myös omat porsaan reiät, jolla säästyy pahimmalta katastrofilta. Se tieto on vain lukemisen päässä miten toimia...

Vierailija
34/51 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seuratkaa ihmiset virastojen sähköisiä asiakaspalveluita. Nykyään kaikki asiat hoidetaan niissä kuten ne tiedoksiannot. Kyllä tuon yhden ulosmittaus varmasti jo näkyy siellä UO:n asiakaspalvelussa ennakkoilmoituksena tai tulee ihan lähiaikoina näkymään, jos kyse on syksyn veronpalautuksesta. Ei viranomaiset enää kirje

Virastot on melko huonoja jakamaan salassa pidettäviä tietoja. Mistä tiedän? Koska olen virastossa töissä ja olisi työnkuvan kannalta varsin kiva. Jos ne tarvittavat tiedot saisi tosta noin vain, eikä niitä joutuisi kyselemään asiakkailta tai sitten väliprosessien kautta.

Yksityisyyden suojan näkökulmasta on kuitenkin hyvä, että tiedonsaanti on edelleen vaikeaa ja monivaiheista.

Vierailija
35/51 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan työntekijöiden tehokkuutta mitataan ja saavat bonukset sen mukaan, kuinka monta uutta kela-asiakasta onnistuvat haalimaan kuukaudessa.

Vierailija
36/51 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei muhun ole ottanut mitään yhteyttä 24 vuoteen eikä kyykyttäny.

Vierailija
37/51 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelan työntekijöiden tehokkuutta mitataan ja saavat bonukset sen mukaan, kuinka monta uutta kela-asiakasta onnistuvat haalimaan kuukaudessa.

Ikään kuin kela olisi halukas maksamaan yhtään ylimääräistä edes työntekijöilleen.

Jos pitäisi veikata, niin palkat on huonoja. Työssä saa jatkuvasti tappouhkauksia ja muuta lokaa niskaansa. Työsuhdeedut loistaa lähinnä poissaolollaan ja bonusten sijaan saat potkut. Jos et pääse tulostavoitteisiin.

Lomia varmaan saa kuitenkin tavanomaista enemmän. Se on ainakin ennen ollut valtion virastoissa käytäntö.

Vierailija
38/51 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vanhat ihmiset ei osaa hakea noita tukia jos on tiukkaa niiden kuittien kanssa ja etukäteen toimeen tulo tukia eihän vanhat osaa eikä näe edes kunnolla.Mitään nettejä.Nuoret käyttää nettiä vanhoja pitää auttaa.

Vierailija
39/51 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole työkkärin asiakas, ei sieltä tule mitään postia tai kehotuksia hakea jotain työpaikkaa. Sillä että vain lakkaa hakemasta tukia (tai ilmoittaa Kelaan) ei asiakkuus pääty.

Tuolle yhdelle: ikuista karenssia ei ole olemassakaan.

Vierailija
40/51 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että hait jotain minkä myöntämiseksi tarvittaisiin lisureita.

Ei kela mitään huvikseen pyydä. Työntekijääkin varmaan ottaa päähän noudattaa ohjeita. Jos tukioikeutta ei kuitenkaan synny ja tämä tuhlaa vain aikaansa.

Tuskin nyt lisensiaattityötä sentään.

Niin, kyllä joihinkin kelan myönteisiin päätöksiin tarvitaan ainakin väikkäri, jos ei pari. Esim. tietyt eläkepäätökset on jossain mahdottoman ja vielä mahdottomamman välillä. Esim. sinulta puuttuu jalka mutta emme voi myöntää eläkettä koska voihan se kasvaa takaisin.