Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä nämä ihmiset oikein syö jotka valittaa että rahat ei riitä ruokaa? Itse olen kasvissyöjä ja 25€ saan helposti viikon ruoat.

Vierailija
16.07.2024 |

Mitä nämä ihmiset oikein syö jotka valittaa että rahat ei riitä ruokaa? Itse olen kasvissyöjä ja 25€ saan helposti viikon ruoat.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halvalla selviäisi jos puuroaamiainen kananmunalla, en vain jaksa heti herätessä keittää.  25 e viikossa on pieniruokaiselle.

Joskus näin, vain yksi lämmin ateria päivässä.

Huomasin juuri, että olen syönyt tänään vain aamiaisen. Koko päivän oli touhua, niin en ole muistanut syödä!

Eikä ole nälkä?

Mulla ei ole juuri koskaan nälkä. Rasvanpoltto toimii niin hyvin. Nyt söin iltapalan, ison sellaisen.

Vierailija
22/47 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustikat ja pinaattia iltapalaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tätä provoilua tältä samalta ihmiseltä. Tarkkaa kuvausta ketjun ap:lta ei ruuista ikinä tule, kunhan länkyttää jotain soopaa.

Vierailija
24/47 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aperol-graavattu lohi

500 g pala lohta

1 2 rkl karkeaa suolaa

4 cl Aperolia

tillinippu

yhden appelsiinin raastettu kuori

Kuivaa kalan pinta, painele siihen kevyesti suolarakeet.

Valele file Aperolilla.

Silppua tilli, raasta appelsiini ja sekoita niistä tahna,

ja levitä se kalan pinnalle.

Kääri lohi tiiviisti talouspaperiin, laita vielä kelmu tai folio päälle,

ja paketti jääkaappiin vuorokaudeksi pienen painon alle.

Vierailija
25/47 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kesällä vihannekset on halpaa, mutta entäs sitten talvella.

Ei ole halpaa. Tänään kävin kaupassa katsomassa valikoimaa ja järkytyin kasvisosastolla hintoja. Porkkanat 3e kilo, varhaiskaali 2,99kg ja ne kaalit oli valtavia varhaiskaaliksi, sipuli nippu 1,5e, kesäkurpitsa yli 2e kg, kukkakaali melkein 5e kg, kyssäkaali 4e kg, herneet 11e kg. Siellä ei ollut mitään edullista, ei mitään.

Vierailija
26/47 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön aika kasvispainoitteisesti. Työni on välillä paljon kävelyä, välillä paljon istumista tai seisomista. Liikun lähinnä kävellen tai hölkkäillen vapaa-ajalla. Energia tarpeeni ei siis ole kovin iso. Syön kuten normaalisti tälläisellä kulutuksella pitäisi: neljä kertaa päivässä ja pääasiassa kasvisruokaa. Mun ruokalasku on noin 25-30€/vko. 

Eilen:

aamu: leipä, tuorejuusto, säilöttyä lehtikaalia. Kuppi mustaa teetä. 

lounas: tomaattimurska, kidneypapuja liotettuna ja keitettynä, bataattilohkoja. tomaattimurskan seassa valkosipulia, sipulia ja korianderia. Reilusti vettä

Välipala: omena ja teetä

iltapala: kaurapuuroa omenasoseella

Tänään:

aamulla: raparperivispipuuroa ja kuppi teetä

lounas: sama kuin eilen

välipala: omena ja teetä

päivällinen: leipä ja siihen päälle säilöttyä lehtikaalia ja oliiviöljyä

Ei kai normaali ihminen tuosta enempää tarvitse? Proteiinia on riittävästi, hiilihydraatteja on reilusti ja ihan normaalia ruokaa. 

Vierailija
27/47 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä syön aika kasvispainoitteisesti. Työni on välillä paljon kävelyä, välillä paljon istumista tai seisomista. Liikun lähinnä kävellen tai hölkkäillen vapaa-ajalla. Energia tarpeeni ei siis ole kovin iso. Syön kuten normaalisti tälläisellä kulutuksella pitäisi: neljä kertaa päivässä ja pääasiassa kasvisruokaa. Mun ruokalasku on noin 25-30€/vko. 

Eilen:

lounas: tomaattimurska, kidneypapuja liotettuna ja keitettynä, bataattilohkoja. tomaattimurskan seassa valkosipulia, sipulia ja korianderia. Reilusti vettä

Tänään:

&

Kyllä olis nälkä noilla eväillä.

Vierailija
28/47 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen:

Tänään:

&

No kokeile laskea onko sitä proteiinia riittävästi. Papumössö on myös aika harvalle normaalia ruokaa.

Vierailija
29/47 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 eurolla syöminen onnistuu helposti, jos omistaa syömishäiriön. Joka kerta nämä ketjut todistavat sen. Ruokaa on aivan liian vähän ja proteiinista karsitaan.

Vierailija
30/47 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen:

Tänään:

&

Normaalia ruokaa? Mikä tuossa edes oli se ruoka?

Vierailija
31/47 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole halpaa. Tänään kävin kaupassa katsomassa valikoimaa ja järkytyin kasvisosastolla hintoja. Porkkanat 3e kilo, varhaiskaali 2,99kg ja ne kaalit oli valtavia varhaiskaaliksi, sipuli nippu 1,5e, kesäkurpitsa yli 2e kg, kukkakaali melkein 5e kg, kyssäkaali 4e kg, herneet 11e kg. Siellä ei ollut mitään edullista, ei mitään.

Se vähän riippuu siitäkin mitä on tottunut syömään. Mä syön yleensä vihanneksista kurkkuja, tomaatteja ja lehtisalaattia. Juureksia, kaalia ja muita juureksia sitten syksymmällä kun ne on vähän halvempia silloin.

Vierailija
32/47 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä saatte rautaa ym. ja proteiini jutut? Purkista?

Vierailija
33/47 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta henkilöä tuolla summalla syö? Olisiko sinulla varaa elättää 5 henkeä samalla ruokavaliolla? 

Eikö ap puhunut saavansa? Käsitin puhuvan yksikössä itsestään. 

Vierailija
34/47 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin eri asia ostaa 4ihmiselle ruokaa kun vaan itselle. Kyllähän sitä selviää puurolla ja kasvispadalla jos yksin asuu.

Vierailija
35/47 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se vähän riippuu siitäkin mitä on tottunut syömään. Mä syön yleensä vihanneksista kurkkuja, tomaatteja ja lehtisalaattia. Juureksia, kaalia ja muita juureksia sitten syksymmällä kun ne on vähän halvempia silloin.

Ei tuo kaali ainakaan halvempaa silloin ole. Nyt ole hinta noussut jo reilun euron alkukesästä. 

Vierailija
36/47 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:lle tiedoksi: näitä ihmisiä kiinnostaa oma terveys, eikä ruuan tarvitse olla halvinta mahdollista vatsantäytettä, josta ei saa riittävästi energiaa eikä vitamiineja ja kivennäisaineita. Siinähän sitten ihmettelet ja syöt jotain soija- ja papumössöjä.

Vierailija
37/47 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eilen:

Tänään:

päivällinen: leipä ja siihen päälle s

Vaikka syönkin papuja, niin en voi olla ihmettelemättä väitettä, että niissä nyt niin runsaasti olisi proteiinia. 6 g/100 g on, eli saadakseen edes vajaat 20 g proteiinia pavuista, niitä olisi syötävä 300 g. Suositus proteiinin määrälle on n. 1 viiva 1,5 g per normaalipainokilo. Saa syödä aika paljon muutakin proteiinia vielä päivän mittaan, jotta täyttyisi tuo suositeltu grammamäärä. Tietysti kaikesta tulee vähän proteiinia, leivästä ja puurostakin, mutta ei niistå kymmeniä grammoja kerry päivässä.

Vierailija
38/47 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo kaali ainakaan halvempaa silloin ole. Nyt ole hinta noussut jo reilun euron alkukesästä. 

Koska tässä puhuttiin varhaiskaalista ( mikä omaan makuun on miellyttävää toisin kuin talven kaalit)

Vierailija
39/47 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP:lle tiedoksi: näitä ihmisiä kiinnostaa oma terveys, eikä ruuan tarvitse olla halvinta mahdollista vatsantäytettä, josta ei saa riittävästi energiaa eikä vitamiineja ja kivennäisaineita. Siinähän sitten ihmettelet ja syöt jotain soija- ja papumössöjä.

Ei todellakaan kiinnosta oma terveys, vaan teidän pitää vain päästä vänkäämään vastaan ihan kaikkeen, mikä on vähänkään eri tavalla kuin omassa elämässänne. Tämä palsta on kyllä aivan käsittämätön.

Vierailija
40/47 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan kiinnosta oma terveys, vaan teidän pitää vain päästä vänkäämään vastaan ihan kaikkeen, mikä on vähänkään eri tavalla kuin omassa elämässänne. Tämä palsta on kyllä aivan käsittämätön.

AP:han tämän ketjun ja vänkäämisen aloitti? Mitään vinkkiä edullisista ruuista ei ollut, vaan ihmettelee muiden syömisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme