Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ekaluokkalaisen koulukavereina on umpisuomalaisia Möttösiä ja Korhosia joiden etunimi on joku "Jason", "Trevor", "Candice"

Vierailija
16.07.2024 |

Mitä näiden vanhempien päässä liikkuu? Tatuointejakin piisaa...

Kommentit (274)

Vierailija
21/274 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kourtney ja Khloe olis kivat nimet.

Vierailija
22/274 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trevorhan oli se Axl Smithin mentori

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/274 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheaa. Hirveää. Onkin hirven-salami

Vierailija
24/274 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatuointeja ekaluokkalaisilla!!?!? Herranjumala. Mistä tällaisia vanhempia oikein löytyy...

Noh, ei vaan, meidän lapsen ekalla luokalla oli ainakin ihan tavallisia suomalaisia nimiä, vaikka on melko "kansainvälinen" kaupunki.

Vierailija
25/274 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettajalla on tylsää kesälomalla näköjään.

Noloa haukkua omia oppilaitaan 

Vierailija
26/274 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä voin oman perheen kohdalta kertoa esimerkin omasta siskosta. Hän ajatteli että lapsesta tulee siten "kansainvälisempi". Asumme siis paikkakunnalla jossa ei ainakaan tässä kaupungissa ole yhtä ainuttakaan ulkomaalaista.

Valitsivat vaan sitten niin stereotyyppisen jenkkinimen joka vielä yleensä annetaan mustaihoisille, etten edes halua laittaa sitä tähän ettei lasta tunnisteta.

Onko se Jamal vai Jordan?

Vierailija
27/274 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ja sisaruksillani on tuollaiset nimet, koska syntyessämme asuimme Britanniassa, mistä toinen vanhempamme oli kotoisin. Silloin oli myös tämän toisen vanhemman sukunimi. Toinen vanhempi kuoli kun olimme lapsia minkä jälkeen muutimme Suomeen, silloin myös toinen vanhempi vaihtoi meidän sukunimet omakseen, mikä oli ihan järkevää. Epäilemättä mistäkin ajateltiin just noin niin kuin aloittaja.

Eihän siinä sitten ole mitään outoa, jos olette puoliksi brittejä. 

Mutta ei meidän koulukaverien vanhemmat sitä tienneet.

Heidän näkökulmastaan olimme siis ihan tavallinen yksinhuoltajan perhe eikä lasten isästä tietoakaan.

Vierailija
28/274 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Ajatelkaa miten älytöntä olis jos käytettäisiin vaikka jotain älyttömiä lähi-idästä vedettyjä nimiä, vaikka kuten Johannes, Simon tai Sakarias. Tai vielä pahempaa, näistä väännettyjä "trendinimiä" kuten vaikka Jussi, Simo ja Saku.

Vierailija
29/274 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä voin oman perheen kohdalta kertoa esimerkin omasta siskosta. Hän ajatteli että lapsesta tulee siten "kansainvälisempi". Asumme siis paikkakunnalla jossa ei ainakaan tässä kaupungissa ole yhtä ainuttakaan ulkomaalaista.

Valitsivat vaan sitten niin stereotyyppisen jenkkinimen joka vielä yleensä annetaan mustaihoisille, etten edes halua laittaa sitä tähän ettei lasta tunnisteta.

Tiedän ihmisiä, jotka ovat tehneet samantyyppisiä ratkaisuja samantyyppisistä syistä. Nämä ihmiset eivät ole mitään expateja, vaan asuvat pienillä, läpeensä kantasuomalaisilla paikkakunnilla, ja joiden elämässä kansainvälisyys tarkoittaa lähinnä ruotsinristeilyjä ja Lidlin jenkkiviikkoja. Lasta ei kuitenkaan nimetä sellaisella nimellä, joka istuisi sekä Suomeen, että muualle, kuten Maria, Elsa tai vaikka Benjamin, vaan valitaan joku Chrystal, Kaylee, tai Jackson, joka osataan hädintuskin itse lausua. Tokihan lapsi voi päätyä aikuisena ties mille diplomaattiuralle, mutta tuskin etunimi tässä tapauksessa petaa sille tietä.

Vierailija
30/274 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tuli mieleen, että Trevorin isä on joku GTA:ta fanittava jonne.

Vierailija
31/274 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle tuli mieleen, että Trevorin isä on joku GTA:ta fanittava jonne.

Siis se etelävaltiojuoppo?

Vierailija
32/274 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi noin päin kun tuhat vuotta sitten kuolleiden sukulaisten kummitukset. Olavit, Kalevit, Paavot ja sen sellaiset

Vierailija
33/274 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sulle vinkki ap. Tee oma lapsi ja nimeä se miten haluat

Vierailija
34/274 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Ajatelkaa miten älytöntä olis jos käytettäisiin vaikka jotain älyttömiä lähi-idästä vedettyjä nimiä, vaikka kuten Johannes, Simon tai Sakarias. Tai vielä pahempaa, näistä väännettyjä "trendinimiä" kuten vaikka Jussi, Simo ja Saku.

Tai kantasuomalaisia nimiä, kuten Terhikki, Talvikki, Mustikki, Mansikki, ym. nykyiset lehmännimet

Vierailija
35/274 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt samaa.

Päiväkodin työntekijät kun alkavat puhumaan lapsen päivästä että:

":zänis puri aatharia mutta zon tuli auttamaan ja siinä rytäkässä meidän Pekka kaatui bruukhen päälle.."

Siinä kohtaa mun on ihan pakko kysyä et, "anteeksi siis mitä tapahtui...?"

Jussi41

Vierailija
36/274 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettajalla on tylsää kesälomalla näköjään.

Noloa haukkua omia oppilaitaan 

Tämä on sen koulukiusaajan äiti, ei ope

Vierailija
37/274 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sulle vinkki ap. Tee oma lapsi ja nimeä se miten haluat

Väärin. Nimi pitää hyväksyttää vauvapalstalla asianmukaisin menoin.

Vierailija
38/274 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän ihmisiä, jotka ovat tehneet samantyyppisiä ratkaisuja samantyyppisistä syistä. Nämä ihmiset eivät ole mitään expateja, vaan asuvat pienillä, läpeensä kantasuomalaisilla paikkakunnilla, ja joiden elämässä kansainvälisyys tarkoittaa lähinnä ruotsinristeilyjä ja Lidlin jenkkiviikkoja. Lasta ei kuitenkaan nimetä sellaisella nimellä, joka istuisi sekä Suomeen, että muualle, kuten Maria, Elsa tai vaikka Benjamin, vaan valitaan joku Chrystal, Kaylee, tai Jackson, joka

Siirrytäänpä sitten nykyaikaan. Digitalisaation myötä kansainvälisyys on muutakin kuin sitä, että ravaa ulkomailla tai ulkomaalaiset ravaavat omina vieraina. Joku saattaa viettää merkittävän osan elämästään tekemisissä ulkomaalaisten kanssa verkon välityksellä, esim. verkkopeleissä.

Vierailija
39/274 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ihmetellyt samaa.

Päiväkodin työntekijät kun alkavat puhumaan lapsen päivästä että:

":zänis puri aatharia mutta zon tuli auttamaan ja siinä rytäkässä meidän Pekka kaatui bruukhen päälle.."

Siinä kohtaa mun on ihan pakko kysyä et, "anteeksi siis mitä tapahtui...?"

Jussi41

🤣🤣🤣

Vierailija
40/274 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilevat että lapsistaan tulisi kansainvälisiä. Pyh. Vrt. tämä uusin Netflixin Viikingit-sarjaan päässyt nuori komea näyttelijä Pyry Kähkönen. Siinä on ulkomaalaisille lausumisen haastettava.