Ekaluokkalaisen koulukavereina on umpisuomalaisia Möttösiä ja Korhosia joiden etunimi on joku "Jason", "Trevor", "Candice"
Mitä näiden vanhempien päässä liikkuu? Tatuointejakin piisaa...
Kommentit (274)
Trevorhan oli se Axl Smithin mentori
Kauheaa. Hirveää. Onkin hirven-salami
Tatuointeja ekaluokkalaisilla!!?!? Herranjumala. Mistä tällaisia vanhempia oikein löytyy...
Noh, ei vaan, meidän lapsen ekalla luokalla oli ainakin ihan tavallisia suomalaisia nimiä, vaikka on melko "kansainvälinen" kaupunki.
Vierailija kirjoitti:
Opettajalla on tylsää kesälomalla näköjään.
Noloa haukkua omia oppilaitaan
Vierailija kirjoitti:
No mä voin oman perheen kohdalta kertoa esimerkin omasta siskosta. Hän ajatteli että lapsesta tulee siten "kansainvälisempi". Asumme siis paikkakunnalla jossa ei ainakaan tässä kaupungissa ole yhtä ainuttakaan ulkomaalaista.
Valitsivat vaan sitten niin stereotyyppisen jenkkinimen joka vielä yleensä annetaan mustaihoisille, etten edes halua laittaa sitä tähän ettei lasta tunnisteta.
Onko se Jamal vai Jordan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ja sisaruksillani on tuollaiset nimet, koska syntyessämme asuimme Britanniassa, mistä toinen vanhempamme oli kotoisin. Silloin oli myös tämän toisen vanhemman sukunimi. Toinen vanhempi kuoli kun olimme lapsia minkä jälkeen muutimme Suomeen, silloin myös toinen vanhempi vaihtoi meidän sukunimet omakseen, mikä oli ihan järkevää. Epäilemättä mistäkin ajateltiin just noin niin kuin aloittaja.
Eihän siinä sitten ole mitään outoa, jos olette puoliksi brittejä.
Mutta ei meidän koulukaverien vanhemmat sitä tienneet.
Heidän näkökulmastaan olimme siis ihan tavallinen yksinhuoltajan perhe eikä lasten isästä tietoakaan.
Niinpä. Ajatelkaa miten älytöntä olis jos käytettäisiin vaikka jotain älyttömiä lähi-idästä vedettyjä nimiä, vaikka kuten Johannes, Simon tai Sakarias. Tai vielä pahempaa, näistä väännettyjä "trendinimiä" kuten vaikka Jussi, Simo ja Saku.
Vierailija kirjoitti:
No mä voin oman perheen kohdalta kertoa esimerkin omasta siskosta. Hän ajatteli että lapsesta tulee siten "kansainvälisempi". Asumme siis paikkakunnalla jossa ei ainakaan tässä kaupungissa ole yhtä ainuttakaan ulkomaalaista.
Valitsivat vaan sitten niin stereotyyppisen jenkkinimen joka vielä yleensä annetaan mustaihoisille, etten edes halua laittaa sitä tähän ettei lasta tunnisteta.
Tiedän ihmisiä, jotka ovat tehneet samantyyppisiä ratkaisuja samantyyppisistä syistä. Nämä ihmiset eivät ole mitään expateja, vaan asuvat pienillä, läpeensä kantasuomalaisilla paikkakunnilla, ja joiden elämässä kansainvälisyys tarkoittaa lähinnä ruotsinristeilyjä ja Lidlin jenkkiviikkoja. Lasta ei kuitenkaan nimetä sellaisella nimellä, joka istuisi sekä Suomeen, että muualle, kuten Maria, Elsa tai vaikka Benjamin, vaan valitaan joku Chrystal, Kaylee, tai Jackson, joka osataan hädintuskin itse lausua. Tokihan lapsi voi päätyä aikuisena ties mille diplomaattiuralle, mutta tuskin etunimi tässä tapauksessa petaa sille tietä.
Vierailija kirjoitti:
Minulle tuli mieleen, että Trevorin isä on joku GTA:ta fanittava jonne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle tuli mieleen, että Trevorin isä on joku GTA:ta fanittava jonne.
Siis se etelävaltiojuoppo?
Parempi noin päin kun tuhat vuotta sitten kuolleiden sukulaisten kummitukset. Olavit, Kalevit, Paavot ja sen sellaiset
Mulla on sulle vinkki ap. Tee oma lapsi ja nimeä se miten haluat
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Ajatelkaa miten älytöntä olis jos käytettäisiin vaikka jotain älyttömiä lähi-idästä vedettyjä nimiä, vaikka kuten Johannes, Simon tai Sakarias. Tai vielä pahempaa, näistä väännettyjä "trendinimiä" kuten vaikka Jussi, Simo ja Saku.
Tai kantasuomalaisia nimiä, kuten Terhikki, Talvikki, Mustikki, Mansikki, ym. nykyiset lehmännimet
Olen ihmetellyt samaa.
Päiväkodin työntekijät kun alkavat puhumaan lapsen päivästä että:
":zänis puri aatharia mutta zon tuli auttamaan ja siinä rytäkässä meidän Pekka kaatui bruukhen päälle.."
Siinä kohtaa mun on ihan pakko kysyä et, "anteeksi siis mitä tapahtui...?"
Jussi41
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettajalla on tylsää kesälomalla näköjään.
Noloa haukkua omia oppilaitaan
Tämä on sen koulukiusaajan äiti, ei ope
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sulle vinkki ap. Tee oma lapsi ja nimeä se miten haluat
Väärin. Nimi pitää hyväksyttää vauvapalstalla asianmukaisin menoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän ihmisiä, jotka ovat tehneet samantyyppisiä ratkaisuja samantyyppisistä syistä. Nämä ihmiset eivät ole mitään expateja, vaan asuvat pienillä, läpeensä kantasuomalaisilla paikkakunnilla, ja joiden elämässä kansainvälisyys tarkoittaa lähinnä ruotsinristeilyjä ja Lidlin jenkkiviikkoja. Lasta ei kuitenkaan nimetä sellaisella nimellä, joka istuisi sekä Suomeen, että muualle, kuten Maria, Elsa tai vaikka Benjamin, vaan valitaan joku Chrystal, Kaylee, tai Jackson, joka
Siirrytäänpä sitten nykyaikaan. Digitalisaation myötä kansainvälisyys on muutakin kuin sitä, että ravaa ulkomailla tai ulkomaalaiset ravaavat omina vieraina. Joku saattaa viettää merkittävän osan elämästään tekemisissä ulkomaalaisten kanssa verkon välityksellä, esim. verkkopeleissä.
Vierailija kirjoitti:
Olen ihmetellyt samaa.
Päiväkodin työntekijät kun alkavat puhumaan lapsen päivästä että:
":zänis puri aatharia mutta zon tuli auttamaan ja siinä rytäkässä meidän Pekka kaatui bruukhen päälle.."
Siinä kohtaa mun on ihan pakko kysyä et, "anteeksi siis mitä tapahtui...?"
Jussi41
🤣🤣🤣
Haaveilevat että lapsistaan tulisi kansainvälisiä. Pyh. Vrt. tämä uusin Netflixin Viikingit-sarjaan päässyt nuori komea näyttelijä Pyry Kähkönen. Siinä on ulkomaalaisille lausumisen haastettava.
Kourtney ja Khloe olis kivat nimet.