Tunnetteko ihmisiä jotka matkustavat vain Finnairin suoralla lennolla?
Siis ihmisiä jotka valitsevat matkakohteensa sen mukaan että sinne pääsee suoralla lennolla ja lennon pitää olla vielä Finnairin lento.
Olen aina ihmetellyt noita ihmisiä, luulisi että on hirveää olla vain Finnairin lentojen tarjonnan varassa.
Kommentit (42)
Ei mikään ympäristöteko lentää yhtään mihinkään.
Pari hauskaa yksityiskohtaa Finnairin lennolta: Saimme paikat siitä edestä kun lapset oli pieniä. Takastulomatkalla siinä oli jokun pyörätuoli lapsi.
Toivottavasti joku ei luullut, että veimme pyörätuolipaikan, koska se oli täysin varattavissa, eikä mainintaa, että olisi varattu vain invalideille.
Nykyäänhän ei voi varata erikoispaikkoja kun erityispyynnöstä ja ekat paikat ei kai vieläkään ole varattu erityisryhmille, mutta maksusta voi varata jos haluaa.
Pariisin lennolla oli eräs nainen, joka kärsi lentopelosta ja pyysi jonkun happimaskin. Ihmettelimme. Ihan aikuinen nainen. Itkeä vollotti jopa.
En nauranut, mutta itse en ole koskaan pelännyt lentopelosta, enkä muistakaan muusta kun suoraan pesäpallolla lyömisestä.
Lennämme paljon ja lentoyhtiön määrittää hinta. Neljän hengen perheen lipuille tulee hintaa.
Vierailija kirjoitti:
Pari hauskaa yksityiskohtaa Finnairin lennolta: Saimme paikat siitä edestä kun lapset oli pieniä. Takastulomatkalla siinä oli jokun pyörätuoli lapsi.
Toivottavasti joku ei luullut, että veimme pyörätuolipaikan, koska se oli täysin varattavissa, eikä mainintaa, että olisi varattu vain invalideille.
Nykyäänhän ei voi varata erikoispaikkoja kun erityispyynnöstä ja ekat paikat ei kai vieläkään ole varattu erityisryhmille, mutta maksusta voi varata jos haluaa.
Pariisin lennolla oli eräs nainen, joka kärsi lentopelosta ja pyysi jonkun happimaskin. Ihmettelimme. Ihan aikuinen nainen. Itkeä vollotti jopa.
En nauranut, mutta itse en ole koskaan pelännyt lentopelosta, enkä muistakaan muusta kun suoraan pesäpallolla lyömisestä.
Kuulostat siltä, että olet ollut ehkä 2 kertaa lentokoneessa. Ja miksi halveksit lentopelkoista. Noloa.
Tunnen. Itse lennän mieluummin vaihdellen. Finski on aika huono yhtiö nykyisin.
En tunne. Suora lento on tietysti aina se kätevin vaihtoehto, mutta eihän se joka paikkaan ole mahdollistakaan. Tai joskus on, mutta maksaa niin paljon enemmän että mieluummin ottaa välilaskullisen lennon. Suppeaksi jää valikoima, jos pelkästään tietyn lentoyhtiön varaan jättäytyy.
Vierailija kirjoitti:
No esim Finnairin suorilla lennoilla Malagaan on usein ihan älyttömät aikataulut. Lähtö aamulla kuudelta tai perillä aamulla klo 1 tai 2.
Mieluummin Norwegian silloin.
Tämähän on ihan ihmisestä kiinni. Me ollaan lapseni kanssa niin illanvirkkuja, että lennetään aina Finskin iltapäivä/iltalennoilla Málagaan. Mennessä ollaan perillä 19-20 ja silloin on Espanjassa iltaa vielä pitkälti jäljellä. Takaisintullessa ehtii hyvin viettää päivän siellä, syödä lounaan ja lähteä kentälle. Se yölento on ollut aina tosi rauhallinen ja jonkun harvan kerran on jäänyt tyhjä paikkakin viereen. Ei tapahdu muilla lennoilla. Helsinki-Vantaa on yöllä huopatossutehdas. Laukut tulee nopeasti ja siitä päästään nopeasti kotiin.
Tulevaisuudessa yölennot yleistyy kun liian kuumat kiitoradat saattaa tulla ongelmaksi. Tästä on jo uutisoitu.
Vierailija kirjoitti:
Finnairista ja muista halpalentoyhtiöistä en välitä, mutta suoria lentoja preferoin toki.
Ihan pimeää hommaa tuhlata vapaa-aikaa vaihtokenttäsekoiluihin muutaman satasen säästön vuoksi.
Minä voin kyllä ihan muutaman kympinkin takia valita vaihtolennon. Jos hintaero suoraan lentoon on muutama satanen niin on ihan itsestäänselvyys että ostan vaihtolennon.
Vierailija kirjoitti:
Finnairin palvelu on mielestäni ihan rinnastettavissa johonkin halpalentoyhtiöön nykyään. Jonkun mehumukin vaan saa lennolla.
Oletteko kokeilleet lentää vaikka Qatar Airwaysilla tai Emiratesilla? Ero on huikea.
Myös Turkish Airlines on loistava: hyvät tarjoilut ja ohjelmat.
On meitä jotka eivät oikein palveluja kaipaa. Syön ennen lähtöä, lennän vain max 5h lentoja ja syön perillä. Kone on sitä varten, että se liikkuu nopeasti. Vettä juon ja vessassa käyn omatoimisesti.
Kai se on hyvä suosia suomalaista. Ja tietysti mieluiten suora, jos vaan mahdollisya.
En kiinnitä mitään huomiota, minkälaisilla lennoilla tutut lentävät.
Suoraan lentäminen on kätevintä ja se myös kuormittaa vähiten luontoa. Toki onhan se kalliimpaa kuin välilaskulliset lennot ja jos lentää yhden yhtiön varassa, jää tällöin myös vaihtoehdot aika suppeiksi. Oon aina sattunut lentämään Finnairilla (suorilla lennoilla muuten paitsi Kanadaan), mutta nyt kesällä lensin Norwegianilla ja hyvä vaihtoehto oli sekin. Itsellä hinta on aika iso tekijä, samoin haluan että on semmonen luottavainen fiilis yhtiöstä.
Aika usein tähän tulee itse syyllistyttyä pelkästään sen vuoksi, että loman suunnittelu alkaa viime tipassa.
Mulla ei ole mitään tietoa mitä yhtiötä kukakin käyttää. Itse koitan välttää OneWorldin yhtiöitä, koska viime vuosina on kaikissa kyseisen allianssin yhtiössä ollut palvelutason lasku ja ihan huomattava sellainen. Jatkan mielummin Star Alliancen jäsenenä ja keskitän pisteeni näihin yhtiöihin. Tukholmasta lentävänä tämä on myös loogisin vaihtoehto.
Riippuen aikataulusta, välillä on välilaskuja ja välillä ei ole välilaskuja. Ei tee yötä eikä päivää mun elämälle. Lentoja tulee keskimäärin yksi tai kaksi meno-paluuta viikossa, pääasiassa Euroopan ja Afrikan alueilla.
Pääsääntöisesti kyllä minäkin. Aina ei onnistu
Varsinkin kun eläinten kanssa matkustaa, haluaa Finskin
Vierailija kirjoitti:
Ne ekat paikat on koneen huonoimmat. Seinä on vastassa. Jalkoja ja laukkuja ei saa edes edessä olevan penkin alle.
Ja mitä ihmeellistä on lentopelossa? Itselläni ei ole, mutta lentokone on ahdas ja lisäksi on lentokorkeus. Aika ymmärrettävää, että joitain ahdistaa.
Vierailija kirjoitti:
Suoraan lentäminen on kätevintä ja se myös kuormittaa vähiten luontoa. Toki onhan se kalliimpaa kuin välilaskulliset lennot ja jos lentää yhden yhtiön varassa, jää tällöin myös vaihtoehdot aika suppeiksi. Oon aina sattunut lentämään Finnairilla (suorilla lennoilla muuten paitsi Kanadaan), mutta nyt kesällä lensin Norwegianilla ja hyvä vaihtoehto oli sekin. Itsellä hinta on aika iso tekijä, samoin haluan että on semmonen luottavainen fiilis yhtiöstä.
Norwegian kuitenkin lentää sillä konetyypillä, mille sattui kaksi kohtalokasta onnettomuutta v.2018 eli aivan vähän aikaa sitten. Vika on korjattu, mutta minua ei Boeing MAX8-koneeseen saa. Ei ole onneksi pakko.
Vierailija kirjoitti:
Aika usein tähän tulee itse syyllistyttyä pelkästään sen vuoksi, että loman suunnittelu alkaa viime tipassa.
Yleensähän nuo Finnairin suorat lennot on hyvin kalliit jos viime tingassa niitä varaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensähän nuo Finnairin suorat lennot on hyvin kalliit jos viime tingassa niitä varaa.
Kaikki lennot tai matkat ylipäätään tuppaa olemaan kalliita viime hetkellä ostettuna.
-eri
Osalla ei ole koskaan rahaa matkustaa.
No esim Finnairin suorilla lennoilla Malagaan on usein ihan älyttömät aikataulut. Lähtö aamulla kuudelta tai perillä aamulla klo 1 tai 2.
Mieluummin Norwegian silloin.