Kenen vika? On ollut pakko pitää kerrostalokaksioni isoa ikkunaa auki kuumuuden vuoksi, ja nyt saranat pilalla + ikkuna rikki
Vuokranantaja ei ole lukuisiata pyynnöistä hoitanu asuntoon ilmastointia, tai muuten laskenut lämpötilaa kesäisin. Pahimmillaan 34c. Nyt olen sitten pitänyt olohuoneen isoa ikkunaa auki, jotta saan läpivedon parvekkeelle.
Saranat eivät kestäneet ikkunan painoa, ja ne pettivät. Ikkuna rikki, saranat pilalla.
Vuokranantaja haluaa minun korvaavan, vaikka olen ollut pakotettu tuohon, tai sitten kuolemaan kuumuuteen. Miten menee oikeudessa?
Kommentit (189)
kuule hommaa ihan itse vaan joku viilennin huoneeseen. Ja luuletko oikeesti, että joku ikkunan auki pitäminen helteellä auttaa. Se lämpöhän tulee ulkoa sisälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kaikissa isoissa ikkunoissa, joissa leveys on suurempi kuin korkeus, on tuo varoitustarra.".
Meillä ei takuuvarmasti ole. Tuollaisia isoja ikkunoita on asunnossa kaksi. Kummassakaan ei mitään tarroja.
Uudemmat ikkunat ovat tukevampia ja painavampia kuin vanhemmat ja siksi uudemmissa on tarrat. Vanhemmissa ei välttämättä ole tarroja.
Ei niitä ole kaikissa uusissakaan, esim meillä. Miksi luulet että kaikissa muka olisi?
Koska ihmiset eivät osaa ajatella omilla aivoillaan, vaan valittavat valmistajalle kun käyttävät tuotteita väärin. Siksi mikroaaltouunien käyttöohjeessa kielletään metallin laittaminen mikroon (lusikka voi olla ok) tai kylpyhuoneen peilikaapissa lukee, että älä kosketta pistorasiaa märkänä.
Vuokranantaja saa vähentää remonttikustannukset verotuksessa. Yrittää tässä tapauksessa saada rahat sekä AP:lta että verottajalta.
Vierailija kirjoitti:
Vuokranantaja saa vähentää remonttikustannukset verotuksessa. Yrittää tässä tapauksessa saada rahat sekä AP:lta että verottajalta.
Jos hiukan avaat kommentiasi. Mistä lähtien verottaja on maksanut kenenkään remppakuluja tai ikkunoita? Et taida edes ymmärtää, mitä tarkoittaa verotuksessa verovähennysoikeus?
Ja kyllä, ikkunan maksaa ap. onhan hän itse sen rikkonut huolimattomalla käytöksellään? Ja jos iso ikkuna, hintalappu asennuksineen on n. 1000-2000€. Ihan samalla tavalla, jos ap. saisi päähänpiston polttaa roskansa lieden uunissa, kun ei huvita niitä viedä roskikse.
Jos ap. ei tätä ymmärrä, hän ei pysty itsenäiseen asumiseen kodissaan.
Kun pitää isoja ikkunoita auki, pitäisi laittaa joku pöytä tai tuki ettei saranat väänny, tein niin kun joskus isoja ikkunoita pesin työkseni.
Syy on oikeoston, rasismin ja ilmastonmuutosen, yksilöissä ei koskaan ole vikaa.
Vierailija kirjoitti:
Ikkunat on tehty avattaviksi. Ei ole sinun ongelmasi.
Isot ikkunat ei ole tuuletus ikkunoita. Ne pienemmät ikkunat on tuuletusta varten
Suomi ei ole jenkkilä täällä ei tyhmyys ole hyväksyttävää tekosyy kun sen tyhmyyden takia hajotetaan paikkoja. Mutta kukaan ei oletakkqan että nainen korvaisi aiheuttamansa vahingon ilman että yrittää syyttää muita ja kaataa vastuun muiden niskaan
Ihan ammatikseen ikkunoita pesevänä voin sanoa, että mitään isompaa ei saa ilman tukea avata. Ihan yleistä tietoa, jonka olen tiennyt ennen uraanikin.