Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kenen vika? On ollut pakko pitää kerrostalokaksioni isoa ikkunaa auki kuumuuden vuoksi, ja nyt saranat pilalla + ikkuna rikki

Vierailija
16.07.2024 |

Vuokranantaja ei ole lukuisiata pyynnöistä hoitanu asuntoon ilmastointia, tai muuten laskenut lämpötilaa kesäisin. Pahimmillaan 34c. Nyt olen sitten pitänyt olohuoneen isoa ikkunaa auki, jotta saan läpivedon parvekkeelle.

Saranat eivät kestäneet ikkunan painoa, ja ne pettivät. Ikkuna rikki, saranat pilalla.

Vuokranantaja haluaa minun korvaavan, vaikka olen ollut pakotettu tuohon, tai sitten kuolemaan kuumuuteen. Miten menee oikeudessa?

Kommentit (189)

Vierailija
181/189 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun tietääkseni noissa isoissa ikkunoissa on pääsääntöisesti ihan merkintäkin, että ei saa pitää auki ilman tukemista. Ja olen kuvitellut sen olevan ihan yleinen tieto. Tuuletusikkunaa voi pitää auki, noita isoja ei ja pesemisen ajaksikin ne kuuluu tukea. 

Erilaisia tornituulettimiahan asuntoihin voi hankkia vuokralainenkin. Jos kyse on siitä, että AP olisi halunnut ilmalämpöpumpun, niin sen asennuksen on voinut taloyhtiö kieltää, ei se omistaja välttämättä itse pysty päättämään tuon asentamisesta. 

Eli kyllä tuosta ainakin osa menee minusta vuokralaisen piikkiin huolimattomuutena.

Pesen ikkunoita, eikä koskaan ole tullut vastaan varoitusta. Isoissa ikkunoissa kyllä tuetaan, koska kuivaus tuo lisää painoa. En kyllä ole koskaan kuvitellut, että on olemassa aukeavia ikkunoita, joiden saranat

Ihan ammatikseen ikkunoita pesevänä voin sanoa, että mitään isompaa ei saa ilman tukea avata. Ihan yleistä tietoa, jonka olen tiennyt ennen uraanikin.

Vierailija
182/189 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuule hommaa ihan itse vaan joku viilennin huoneeseen. Ja luuletko oikeesti, että joku ikkunan auki pitäminen helteellä auttaa. Se lämpöhän tulee ulkoa sisälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/189 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kaikissa isoissa ikkunoissa, joissa leveys on suurempi kuin korkeus, on tuo varoitustarra.".

Meillä ei takuuvarmasti ole. Tuollaisia isoja ikkunoita on asunnossa kaksi. Kummassakaan ei mitään tarroja. 

Uudemmat ikkunat ovat tukevampia ja painavampia kuin vanhemmat ja siksi uudemmissa on tarrat. Vanhemmissa ei välttämättä ole tarroja.

Ei niitä ole kaikissa uusissakaan, esim meillä. Miksi luulet että kaikissa muka olisi?

Koska ihmiset eivät osaa ajatella omilla aivoillaan, vaan valittavat valmistajalle kun käyttävät tuotteita väärin. Siksi mikroaaltouunien käyttöohjeessa kielletään metallin laittaminen mikroon (lusikka voi olla ok) tai kylpyhuoneen peilikaapissa lukee, että älä kosketta pistorasiaa märkänä.

Vierailija
184/189 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokranantaja saa vähentää remonttikustannukset verotuksessa. Yrittää tässä tapauksessa saada rahat sekä AP:lta että verottajalta.

Vierailija
185/189 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokranantaja saa vähentää remonttikustannukset verotuksessa. Yrittää tässä tapauksessa saada rahat sekä AP:lta että verottajalta.

Jos hiukan avaat kommentiasi. Mistä lähtien verottaja on maksanut kenenkään remppakuluja tai ikkunoita? Et taida edes ymmärtää, mitä tarkoittaa verotuksessa verovähennysoikeus?

Ja kyllä, ikkunan maksaa ap. onhan hän itse sen rikkonut huolimattomalla käytöksellään? Ja jos iso ikkuna, hintalappu asennuksineen on n. 1000-2000€. Ihan samalla tavalla, jos ap. saisi päähänpiston polttaa roskansa lieden uunissa, kun ei huvita niitä viedä roskikse. 

Jos ap. ei tätä ymmärrä, hän ei pysty itsenäiseen asumiseen kodissaan.

Vierailija
186/189 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pitää isoja ikkunoita auki, pitäisi laittaa joku pöytä tai tuki ettei saranat väänny, tein niin kun joskus isoja ikkunoita pesin työkseni.

Vierailija
187/189 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy on oikeoston, rasismin ja ilmastonmuutosen, yksilöissä ei koskaan ole vikaa.

Vierailija
188/189 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikkunat on tehty avattaviksi. Ei ole sinun ongelmasi.

Isot ikkunat ei ole tuuletus ikkunoita. Ne pienemmät ikkunat on tuuletusta varten

Vierailija
189/189 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi ei ole jenkkilä täällä ei tyhmyys ole hyväksyttävää tekosyy kun sen tyhmyyden takia hajotetaan paikkoja. Mutta kukaan ei oletakkqan että nainen korvaisi aiheuttamansa vahingon ilman että yrittää syyttää muita ja kaataa vastuun muiden niskaan