Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanhus valehtelee lääkäreille

Vierailija
16.07.2024 |

Hei,

Äitini 79v kanssa on viimeaikoina tullut törmättyä tähän ilmiöön. Äitini on valitellut näkevänsä huonommin. Varasin ajan silmälääkäriin jonne lähdin saattajaksi mukaan.

Silmälääkäri kysyi ensiksi että onko ollut jotain ongelmaa. Siihen äitini iloisesti vastasi että ei minkäänlaista. Silmälasit vaan tuntuvat valuvan alaspäin nenällä herkästi. Minä siihen sitten lisäsin että olet valitellut että näet aiempaa huonommin ja häikäistyt helpommin kuin ennen.

Silmälääkäri teki tutkimukset ja löytyi molemmista silmistä leikkausta vaativa kaihi. Toisessa silmässä näköä jäljellä 25%, toisessa 50%. Lisäksi ikärappeumasairaus.

Olen huomannut viime aikoina että puhuu ihan satuja kun olemme lääkärissä. Selittelee, satuilee ja ihan pokkana valehtelee että kaikki on tosi hyvin. 

Mistäköhän tuommoinen tahallaan harhaanjohtaminen voi johtua?

Kommentit (114)

Vierailija
101/114 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wtf 😂

Vierailija
102/114 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tft

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/114 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju on taas palstan tyypillistä vanhusvihaa.  Vanhoista on vain vaivaa, ne ovat kaikki sekaisin ja autettavia, lisäksi ilkeitä ja ahneita kun eläkkeensä pitävät itse.

Monen sukulaisen itse kokema tilanne. Kun vanhuksella ei enää järki luista niin pitää jonkun olla perään katsomassa

Vierailija
104/114 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se tietty pelkää, että joutuu muistitestiin ja ajokortti viedään pois!

Vierailija
105/114 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siksi, sama syy, miksi Joe Biden ei mene muistitestiin.

Vierailija
106/114 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omainen aina istumaan sellaiseen kohtaan, josta lääkäri näkee hänet ja potilas ei. Näin omainen voi osoittaa lääkärille, milloin vanhus valehtelee tai puhuu omiaan.

Vanhus joka tarvitsee lääkäriin omaisen ei  valehtele.  Yrittäkää erottaa kaksi asiaa toisistaan. 

Kyllä minun äiti kertoo lääkärille jotain ihan muuta mitä oikeasti on. Minulle äiti valittaa jatkuvasti vaivoistaan ja jaksamisestaan, mutta lääkärille pidetään joku ihmeen näytös.

Vierailija
107/114 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ongelmana on se että vanhukset menee kyllä lääkäriin ongelmissaan ja kertovat tilanteesta varmaankin rehellisesti, mutta eivät noudata lääkärin ohjeita. Kun kysyy mitä lääkäri sanoi, niin "no määräsi uudet lääkkeet, mutta enhän minä nyt tätä vanhaa lopeta kun se on ollut minulla iät ja ajat käytössä"! 

Tai "no käski ottaa näitä uusia lääkkeitä nyt kuukauden ajan 1 tbl aamuin illoin, mutta enhän minä nyt niin isoa annosta heti voi ottaa, olen nyt ottanut 1/4 tabletin päivässä." 🙄

Veemäistä sekin että siskoni vielä yllyttää tuossa. Että eihän sun äiti nyt vielä kannata uutta lääkettä aloittaa, kun juuri apteekista hait 100 tbl vanhoja lääkkeitä niin kyllähän sä nyt ne voit ensin käyttää loppuun!"

Täysin järjetöntä. Ja sitten valittavat kun oireet jatkuu ja lääkäri vaan suurentaa annosta vaikka ei se edes auta 🙄 Niin, kun eivät ole käyttäneet sitä määrättyä määrää.

Vierailija
108/114 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minun äiti kertoo lääkärille jotain ihan muuta mitä oikeasti on. Minulle äiti valittaa jatkuvasti vaivoistaan ja jaksamisestaan, mutta lääkärille pidetään joku ihmeen näytös.

Sama minun äitini kanssa. Näytökseksi sitä voi tosiaan kuvailla. Hyvin pirteänä ja iloisena vakuuttelee lääkärille että kaikki on hienosti. Kun lääkäri siis kyselee, että minkäs vaivan takia on lääkäriin tultu. Vanhus livertää että ei minkään. V***u että raivostuttaa ja turhauttaa.

Ap.

Vierailija
109/114 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nämä lääkärit näe tuollaisen näytöksen läpi?

Vierailija
110/114 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö nämä lääkärit näe tuollaisen näytöksen läpi?

Se voi olla vaikeaa jos vanhus ei vaikuta suoranaisesti sekavalta.

Vierailija
111/114 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä ap vaikka ne muistitestit uudestaan. Vuosikin on jo tuossa iässä pitkä aika.

Vierailija
112/114 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistisairaasta ainakin tulee jossain vaiheessa sairaudentunnoton, hän pärjää omasta mielestä kaikesta hyvin, vaikka todellisuus on kaikkea muuta. Muistisairautta tutkiessa ei hänellä ollut mitään ongelmia muistin kanssa omasta mielestään, huulen patti vain hieman haittasi, sai hoidon siihenkin samalla käynnillä.

Tuolla kerralla meitä oli jopa kaksi mukana tutkimushuoneessakin.

Vierailija
113/114 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin äitini pärjää mielestään hyvin ja itsenäisesti. Tosiasia:kauppapalvelu käy kaupassa (minä teen kauppalistat), kotihoito hoitaa lääkkeet ja käy joka viikko muutenkin. Minä hoidan laskujen maksun, lääkäriaikojen varaukset, pesen pyykit ym. Olen yhteydessä kotihoitoon jos huolta ilmenee.

Itsenäistä asumista? No ei ole. Onnistuu miljoonan tukitoimen avulla.

Vierailija
114/114 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Meillä ongelmana on se että vanhukset menee kyllä lääkäriin ongelmissaan ja kertovat tilanteesta varmaankin rehellisesti, mutta eivät noudata lääkärin ohjeita. Kun kysyy mitä lääkäri sanoi, niin "no määräsi uudet lääkkeet, mutta enhän minä nyt tätä vanhaa lopeta kun se on ollut minulla iät ja ajat käytössä"! 

Tai "no käski ottaa näitä uusia lääkkeitä nyt kuukauden ajan 1 tbl aamuin illoin, mutta enhän minä nyt niin isoa annosta heti voi ottaa, olen nyt ottanut 1/4 tabletin päivässä." 🙄

Veemäistä sekin että siskoni vielä yllyttää tuossa. Että eihän sun äiti nyt vielä kannata uutta lääkettä aloittaa, kun juuri apteekista hait 100 tbl vanhoja lääkkeitä niin kyllähän sä nyt ne voit ensin käyttää loppuun!"

Täysin järjetöntä. Ja sitten valittavat kun oireet jatkuu ja lääkäri vaan suurentaa annosta vaikka ei se edes auta 🙄 Niin, kun eivät ole käyttäneet sitä määrättyä määrää."

En tajua miksei tässäkään lainaus toimi mutta meillä yhdellä sukulaisella sama. Lääkäriin täytyy päästä mutta lääkkeitä ei kuitenkaan oteta. Ihan kuin tyhmä lääkäri kiusallaan määräisi turhia lääkkeitä.