Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanhus valehtelee lääkäreille

Vierailija
16.07.2024 |

Hei,

Äitini 79v kanssa on viimeaikoina tullut törmättyä tähän ilmiöön. Äitini on valitellut näkevänsä huonommin. Varasin ajan silmälääkäriin jonne lähdin saattajaksi mukaan.

Silmälääkäri kysyi ensiksi että onko ollut jotain ongelmaa. Siihen äitini iloisesti vastasi että ei minkäänlaista. Silmälasit vaan tuntuvat valuvan alaspäin nenällä herkästi. Minä siihen sitten lisäsin että olet valitellut että näet aiempaa huonommin ja häikäistyt helpommin kuin ennen.

Silmälääkäri teki tutkimukset ja löytyi molemmista silmistä leikkausta vaativa kaihi. Toisessa silmässä näköä jäljellä 25%, toisessa 50%. Lisäksi ikärappeumasairaus.

Olen huomannut viime aikoina että puhuu ihan satuja kun olemme lääkärissä. Selittelee, satuilee ja ihan pokkana valehtelee että kaikki on tosi hyvin. 

Mistäköhän tuommoinen tahallaan harhaanjohtaminen voi johtua?

Kommentit (114)

Vierailija
1/114 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellistuvat vanhemmiten

Vierailija
2/114 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstamammat ikä 30v valehtelevat samalla tavalla lääkärille, kun tarvitaan viikon loma. On unettomuutta ja masennusta eikä oikein jaksa ja vähän itkettää. Kun on saatu halutut sairauslomapäivät, lähdetään reippaasti ja iloisina mökille tai festareilla eikä unettomuudesta tietoakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/114 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy siltä. Miten me voimme tietää? 

Vierailija
4/114 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistisairaus?

Vierailija
5/114 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy siltä. Miten me voimme tietää? 

No eihän hän edes myönnä valehtelevansa.

Ap

Vierailija
6/114 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No me jotka emme tarvitse saattajaa ja huolehtijaa tiedostamme vielä itse vaivamme.  Aion mennä silmälasit uusimaan, rappeumaa ei ole, talvella oli kuvaus mutta silmälasien tarkkuus ei kohdallaan.  Hitaasti kehittyvä kaihityyppi, ei ehkä koskaan tarvitse leikata, sanoi silmälääkäri .  78 v

Vierailija
7/114 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menitkö oikeesti äitisi kanssa tutkimushuoneeseen? 

Vierailija
8/114 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikääntymisestä se johtuu. Kun pääsee lääkäriin, niin kaikki vaivat unohtuvat. Siksi onkin hyvä, että olet mukana.

Toisella vanhemmallani oli samanlaista.

Vierailija
9/114 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikääntymisestä se johtuu. Kun pääsee lääkäriin, niin kaikki vaivat unohtuvat. Siksi onkin hyvä, että olet mukana.

Olin aikoinaan molempien vanhempieni mukana, kun he kävivät lääkärissä. Neljä korvaa kuulee paremmin kuin yksi.

Vierailija
10/114 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi ei halunnut sinne lääkäriin eikä varsinkaan siihen toimenpiteeseen, joten siksi valehteli. Eikös tuo nyt ole aika selvää? Toivoo että annat hänen olla vaan, mutta ei saa sitä suoraan sanottua. 

Vierailija
11/114 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini maksoi mieluummin enemmän uusista laseista, joilla ei näe yhtään paremmin kuin vanhoillakaan kuin että olisi mennyt kaihileikkaukseen yksityiselle. Turhat kalliit lasit hankki ja ongelma pysyi. 

Vierailija
12/114 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No me jotka emme tarvitse saattajaa ja huolehtijaa tiedostamme vielä itse vaivamme.  Aion mennä silmälasit uusimaan, rappeumaa ei ole, talvella oli kuvaus mutta silmälasien tarkkuus ei kohdallaan.  Hitaasti kehittyvä kaihityyppi, ei ehkä koskaan tarvitse leikata, sanoi silmälääkäri .  78 v

kysyttiin että mikähän äidillä on ja palstaboomeri vastaa kertomalla itse itsestään ja omasta terveydentilastaan, vaikkei se tälläkään kertaa liity mitenkään asiaan  👍🏻 Tämä on yksi niistä syistä miksei sinulla ole ystäviä  

Vierailija
13/114 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin aikoinaan molempien vanhempieni mukana, kun he kävivät lääkärissä. Neljä korvaa kuulee paremmin kuin yksi.

Siis kaksi, ei yksi. 🙄

Vierailija
14/114 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhukset salaavat ja valehtelevat koska pelkäävät joutuvansa pois kotoaan. 

Vierailija
15/114 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, ettei tarvitsisi leikata.

Äitini ei tosiaan ilman saattajaa selviydy mistään asioinnista. Ja jos laitan hänet yksin lääkäriin siitä ei tule mitään. Valehtelee asiat väärinpäin ja kun kysyn mitä sanottiin hän ei muista tai vääristelee asian jotenkin ihan hulluksi. En tiedä mikä on. Holhouksessa ei ole, vielä, kun selviytyy niistä palikkatason muistitesteistä jotenkuten.

Vierailija
16/114 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty kuvittelemaan että tarvitsisin lapsiani tilaamaan lääkärin, saattamaan ja jopa tulemaan tutkimushuoneeseen.

Se voi joskus olla edessä mutta kai heilläkin tolkkua on sen verran etteivät sitten enää holhottavan puheita ihmettele netissä.  78 v

Vierailija
17/114 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se kaihi leikataan ? Vaikuttaa äitisi liikumiseen ja kaikkeen vaikka ei itse sitä tajuaisikaan ennenkuin se kaihi on poistettu. Äitini ei antanut leikata ja väitän, että liikkumiskyky ja muu olisi ollut pidempään parempi jos olisi nähnyt jotain. Omasta kokemuksesta , leikattu n.60 vuotiaana , olisin tarvinut aurinkolasit sisälläkin parin ekana päivänä. Sitä ei tajua ennenkuin sen kokee.

Vierailija
18/114 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini maksoi mieluummin enemmän uusista laseista, joilla ei näe yhtään paremmin kuin vanhoillakaan kuin että olisi mennyt kaihileikkaukseen yksityiselle. Turhat kalliit lasit hankki ja ongelma pysyi. 

Mikä periaate ettei julkiselle? sinnehän kyllä pääsee ainakin täällä jonotusaikojen puitteissa 

Vierailija
19/114 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menitkö oikeesti äitisi kanssa tutkimushuoneeseen? 

Menin. Koska ei kerro puoliakaan mitä puhuttiin ja asioiden käytännön hoito jää minun vastuulleni. AINA. Koska äiti ei enää osaa.

Ap.

Vierailija
20/114 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pysty kuvittelemaan että tarvitsisin lapsiani tilaamaan lääkärin, saattamaan ja jopa tulemaan tutkimushuoneeseen.

Se voi joskus olla edessä mutta kai heilläkin tolkkua on sen verran etteivät sitten enää holhottavan puheita ihmettele netissä.  78 v

No et pysty kuvittelemaan, koska ainokaisesi on syrjäytynyt ja alkoholisoitunut reppana joka ei todellakaan tekisi mitään puolestasi. 

Lapsillani on kaikilla akateeminen tutkinto ja päällikön tittelit. Mimä ihmeen tyyppi sinä olet?