Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran vielä unohdin kysellä, et milloin uskaltaisi/kannattaisi lähteä käymään synnärillä, kun meidän taapero ei enää oikeen liiku? Päivisin ei liiku ollenkaan, illalla sit nukkumaan mennessä pikkasen mut ei enää " normaaliin tahtiin" . Jotkut sanovat, että vauvat rauhoituu ennen synnytystä, mutta meille valmennuksissa sanottiin ettei missään tapauksessa niin saa tapahtua. Mitä sit uskoa? Pikkasen pelottaa aina kun ei päivisin liiku, ei vaikka söis makeeta ja menis sit kyljelleen makaamaan...

Eipä sit enää muuta..

Henna ja Iivari edelleen

Vierailija
22/33 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jushka oli käynyt mammavaatteita ostelemassa :) Nykyään on jo ihaan kivojakin mammavaatteita ja niitä on kiva kokeilal ja ostella. Itsestä on tuntunut koko raskauden jotenkin vain hieman hassuilta nuo mammavaatteet.. siis tarkoitan, että aluksi oli hölmö olo kun ne oli liian isoja, ja meni aika pitkään ennenkuin tottui tuohon seksikkääseen resorivyötäröön :D Nyt taas on sellainen olo, että lappuhaalarit (oli muuten hyvä hankinta) ja kotiolopöksyt on ainoat joissa mun on oikeasti hyvä olla ja duuniin kun pukee noita resoripöksyjä ne kinnaa tuolta alavatsalta. Paitojen kanssa on ollut helpompaa kun nyt on muutenkin kaikkia tunika-mallisia ja pidempiä paitoja joista käy ihan normaalit (ei mamma) koot.

Peipposka tuntee jo vaavelin potkut säännöllisesti! :) Musta on ihana tietää vauvan potkuista että siellä joku kasvaa ja kehittyy!

Hannahkin kävi ilmoittautumassa. Ultrassa olit käynyt! =) Nyt on varmaan helpompaa kertoakin tuttaville kun on saanut itselleen jonkinlaisen varmistuksen että joku siellä masussa majailee :)

Voi sua sjt! :/ Kyllä tuo odotus vielä palkitaan ja se vauva tulee ulkomaailmaan teitä ilostuttamaan! :) Jaksamisia sinne kovasti ja toivotaan niitä suppareita edelleen.

Titi - ihan varmasti sullakin pian tuntuu liikkeet niin että et enää voi erehtyä luulemaan niitä miksikään muuksi. Mäkin jo luulin sun stoorista että olit unohtanut värin päähän pariksi tunniksi!!! No onneksi et... minkäköhänlainen tukka siitä tulisikaan parin tunnin vettymien jälkeen.... hui!

Pi-Ki oli käynyt käyrillä. Tulihan poitsuun liikettä! :) Joo - voin ilomielin luovuttaa osan mun suppareista sulle kun en itse niitä ihan vielä näin paljoo tarvis!

Niina oli kertonut tuttaville raskaudesta :) Ihan kiva on kertoa tuossa vaiheessa (tai sen lääkärineuvolan jälkeen), jos on juhlia tms. joissa kuitenkin joutuu pakoilemaan niitä alkoholiannoksia tai jos on huono olo, ettei tarvi keksiä koottuja selityksiä.

Makkara kyllä se siitä vielä iloksi muuttuu!! Toivoa on aina ja sitäpaitsi, vaikka se teitin pikkuinen tykkäis KUINKA luksusolostaan siellä minisviitissään, ei auta kissaa mäessä! Ulos on tultava :) Eikös tuo paineentunne ole kanssa aikas hyvä merkki.... :) Hyvä että pääset turhautumistasi purkamaan, jos ei muihin niin siihen mieheen... vaikka niin ne ukot joutuu sijaiskärsimään, mutta itsehän ovat tähän tilaan saattaneet! :D Hih, oon sitä mieltä että parempi on päästää höyryt välillä pihalle kun yrittää olla kuin hangon keksi jos ei siltä tunnu.

Aurora oottelee maksakokeen tuloksia. Harmillista tuollainen odotuttaminen, kun se epätietoisuus eritoten syö naista ja miestä. Toivotaan että siellä olisi asiat parempaan päin.

Hermone kävi ilmoilla! Suppareita sinne isosti!

Mykis kävi meitä tervehtimässä! Kiva kuulla että kaikki hyvin ja jäi hyvät kokemukset synnytyksestä :) Hyvin rohkaisevaa, taasen, meille kokemusta vielä tätä kokemusta vailla oleville... =) Tsempityksiä vauva-arkeen!

Viipuli oli sisustanut Piksun huoneen :) Söpöltä näyttää. Kyllä on Piksun kiva tulla teidän kanssa kotiin kun on paikat ihan priimakunnossa!

(.) En sinne Stockkalle koskaan eilen päässyt :( Kävelin tosi pitkän matkan (siis kaikki vajaat 2 km yhteen suuntaan...) tuohon Etolaan hakemaan joitakin säilytysjuttuja ja musta tuntui että en ikinä selviä siltä reissulta kotiin! Ensimmäistä kertaa tuli sellainen olo, että masun takia on hiton tukala olla ja miten voi KÄVELEMINEN tuntua niin hankalalta. Hitto että mä odotan sitä aikaa että pääsen treenaamaan ihan kympillä ilman tätä palloa!! Tuo kauppareissu tuotti oikeasti niin suuren väsymyksen että kaaduin sänkyyn sen jälkeen. Illalla oli sovittuna daamiporukalla gurmee (yks tekee sapuskat ja muut tulee nauttimaan antimista) ja alku meni ok, mutta lopussa iski taas kunnon supistukset... voi tätä autuutta...

Stockkan reissu pitänee siis tehdä alkuviikosta paremmalla onnella... Kiitti Aurora tiedosta siitä hoitolaukusta. Ei mun mikään ihan pakko ole sitä ostaa, mutta katotaan jos se vielä löytyy. Mut 179 eur alkaa kyl olla jo vähän liikaa!

No, nyt meen putsaamaan aamiaispöydän ja katotaan mitä sitä keksii loppupäivälle muuta kuin sen hoitopöydän haun.

Sunnuntaita enskat! =)

Leenis & jr 30+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta puolisen tuntia sitten heräilin (mies nukkuu edelleen), niin pitää kohta lähteä käyttämään koiruus lenkillä. Onneksi on sellainen yksilö tää meidän neiti, että tuntuis pissarakko vetävän litratolkulla - ei nytkään edes haluais ulos, vaan nukkuu edelleen sohvalla! :) En jaksaiskaan, jos ois sellanen koira, joka piippaa jo ekan kerran aamu kuudelta, että " pissalleeeee" ... Mutta siis, asiaan:

..HENNA.. Käy ihmeessä siellä käyrillä (eli liikkeitä tarkistuttamassa), jos itestä yhtään tuntuu sille. Mäkin oon siis tällä viikolla käyny jo kahdesti ja ens viikollekin on aika varattuna. Ja eilen illalla kun käytiin, ja vaikka se siis silloin oli tosi hyvä, niin kyllä lääkärikin totesi, että parempi käydä liian tiheään kuin liian harvaan asiaa tarkistuttamassa --ei se käyrän otto kuitenkaan niin iso asia ole. Kyllähän se pikkasen harmittaa sitä n. puolen tunnin matkaa ajella edestakas, mutta tärkeintä, että vauvalla on kaikki hyvin. Voihan se tosiaan olla, että niillä ei enää näillä viikoilla ole siellä juurikaan tilaa temmeltää, mutta en koe sitä itse normaalina, jos ei reiluun vuorokauteen tunnu kuin pari hassua ja hentoista muljahdusta -- synnärillä kun käy kääntymässä, niin saa sitten aina mielenrauhan :)

Mutta nyt ylös, ulos ja lenkille =)

Pi-Ki ja Eemeli 37+6

Vierailija
24/33 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikainen tervehdys.. Varoitus, nyt tulee vähän omanapaista tekstiä, mut eikös se sallita synttärisankarille?! ;) hih!

Eilinen oli kiireinen mutta kiva päivä. Aamulla vielä maalailin seiniä, sitten kävin laittamassa värit kulmiin ja ripsiin sekä kampaajalla. Ah! Kunhan kotiin ehdin alkoikin tohina. Siivousta ja järjestelyä ja pientä naposteltavaa laitellessa. Vieraita alkoi tulla suht tasaisena virtana. Mun suosikki oli pikku poitsuli 7kk joka OLI NIIIIIIIN SULOINEN! :))) Sain monta hemmottelulahjaa ¿ lahjakortteja jalkahoitoon, kasvohoitoon jne ¿ eli ystävät kalliit kyllä osasivat aavistaa mikä tätä mammaa eniten ilahduttaa! Ehkä varaan ekan jalkahoidon jo parin viikon sisään.. Oli nimittäin keittiössä seisoskelun jälkeen jalkapohjat ihan soosia illalla.

Mies teki tuossa vähän aikaa sitten mulle synttäriaamiaista ja kylläpä oli namia. :) Nyt se ottaa päiväunia (puolet porukasta lähti eilen baariin ja mies kotiutui parka vasta 6 aikaan kun oli ollut niin järkyttävät taksijonot) ja mä surffailen vähän.. kohta meinaan tökkiä sen hereille jotta mennään pienelle kävelylle. Sitten saadaan mennä siskon ruokapöytään mun vanhempien kanssa kylään. Nam! Ihanaa kun ei tarvi tehdä tänään mitään.. Illalla tulee sitten Idolseja ja 24! Jee..

Että näin. Tiitiäinen alkoi iltajumppansa vasta vieraiden lähdettyä eilen.. Sitten se myllersikin innokkaana vaikka kuinka pitkään.. Tulipa tässä mieleen että tuleeko ihmiset koskemaan teidän masuihin? Miehen sisko nimittäin on sellanen ja se vetää sen ¿vähän¿ överiksi, juttelee masulle ja pussailee ja silittelee.. okei, pienet silittelyt kyllä sulatan mutta kyllä mulla ainakin tulee vähän epämukava olo moisesta. Enkä sitten oikein tiedä miten asiasta sanoisin etten ole ¿ilkeä¿.. Äh. No, onneksi nähdään kuitenkin suht harvoin ja ei tarvi kestää moista kovin usein.. ;)

Nyt on varmaan mentävä tökkimään mies hereille jos haluan mennä kävelylle vielä valoisaan aikaan.. Voikaa hyvin kaikki! Surffailen sitten taas viimeistään huomenna!!! :)

Mammis + Tiitiäinen 31+2

Vierailija
25/33 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikille vauvan jo saaneille!!

Kiva, kun kirjoittelitte niitä oireita vielä uudestaan vaikka niistä on ollut juttua varmaan aiemminkin.

Niina, onneksi sun ei tarvii enää kauan odotella ultraa! Ja sä näetkin sitten heti jo ensimmäisellä kerralla vähän muutakin kuin riisinjyvän näköisen ja kokoisen alkion :)

Täällä ei mitään uutta, paitsi että 7 viikkoa tuli täyteen tänään. Ei oireita vieläkään, palelukin on vähän helpottanut. Edes väsymystä ei ole juurikaan. Mutta hyvä kai niin :) Varsinkin diabeetikkona olis huono jos oksentaisi koko ajan, koska silloin verensokeri saattaisi laskea liian alas ja olis vaarana joutua sokkiin.

Ensi keskiviikkona taas ultraan, kivaa! Käyn siellä kerran kuussa yhden tutkimuksen puitteissa, ja sikiötä ultrataan aina 45 minuuttia kerralla!

Vierailija
26/33 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja PALJON onnea Mammikselle pyöreistä vuosista. Kuulosti siltä, että sulla oli onnistuneet juhlat eilen. Meillä on miehen kanssa syksyllä edessä nuo pyöreiden juhlistaminen. Synttäreillä ei ole paljon aikaeroa, joten varmaan jonkinmoiset yhteiset juhlat täytyy järjestää.

Meillä on ollut viikonloppu täynnä tekemistä, joten nyt vasta koneelle selvisin katsomaan mitä teille kuuluu.

Minun flunssa on helpottamaan päin. Eli huomenna töihin. Eilinen oltiin reissussa ja kun kotiuduttiin oli auton takakontti täynnä tavaroita vauvalle: pinnasänky, turvakaukalo, vaatteita, liinavaatteita jne jne. Anopin luonakin eilen käytiin ja hän oli niiiiin huolehtivainen minun hyvinvoinnin suhteen. Tuli mukava olo. =)

Tämä päivä on mennyt pyykätessä ja ollaan kasattu huonekaluja miehen kanssa. Nyt upouudet kirjahyllyt (jes, lasioviset!!) on olkkarissa ja päästään hiljalleen järjestämään vauvan huonetta häntä varten.

Paljot tekemiset ilmeisesti vähän vieneet voimia, koska unettaa. Taidan hipsiä siis miehen kainaloon hetkeksi.

Mukavaa alkavaa viikkoa teille kaikille!

t. iida-linnea ja vauveli 28+4

Vierailija
27/33 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas sangen reipas olo. Tuli käytyä koiran kanssa tosi pitkällä lenkillä heti aamutuimaan (kohtapuoleen pitäisi lienee jo uudestaan suunnata ulos, höh!), pesin sen ja trimmasin (mikäli mun kotiparturointia moiseksi voi kutsua). Sitten on jo imuroitu ja ajatustasolla valmisteltu pari muutakin hommaa :)

Eilen tuli ravattua kaupungilla (sijoitin äitiystoppahousuihin, kieltämättä ihan fiksu teko koiran omistajalle vaikkei niiden käyttöikä kovin pitkä tule olemaankaan) ja ensimmäistä kertaa tuli olo, ettei jaksa yksinkertaisesti kävellä! Selkä meni tosi kipeäksi ja tuntui ettei jalkoja saa millään liikutettua. Kotona makasinkin sitten pari tuntia sohvalla, meneehän se niinkin. Illalla kun kävin vaa¿alla niin mokoma näytti ihan huimia, tänään sentään kahta kiloa vähempää. Eli liekkö eilen ensimmäistä kertaa kunnon turvotus iskenyt. Mäkin olen muuten nyt perehtynyt teitotekniikan ihmeellisen maailmaan ja laittanut muutamien muiden esimerkin innostamana masukuvia nettiin:

http://s164.photobucket.com/albums/u27/coltsfoot2007/

Tuolta mahdollisesti löytyy...

Buuffa kyseli, tuosta sukupuolesta ja ultrasta. Meillä kerrottiin (kysyttäessä) sukupuoli rakenneultrassa. Ultraaja oli, että ihan varmalla tyttö. Ja kun jotain siipan kanssa siinä änkytettiin ettei kai sitä ihan varma voi olla niin ultraaja sanoi vaan, että on täysin varma. Parin kuukauden kuluttua selviää...

Leenis on siellä testaillut vaunuja. Meiltäkin löytyy tuolta nurkasta beigen väriset vaunut, oivallinen valinta siis ;D

Hannnah oli nähnyt mukelon ultrassa. Hieno juttu!

Stj vielä sinnittelee vielä paikalla vaikkakin kunnon suppareiden kanssa. Pakkohan niiden on kuitenkin kohta alkaa tuottaa tulosta!! (vai onko...)

Titi siellä bongailee Vimpulan liikkeitä. Kuulosti kyllä mustakin pahalta ensilukemalta tuo yhdistelmä ¿tukkaväri¿ ja ¿päässä kaksi tuntia¿...

Pi-Killä tuntuu Eemelin liikkeet heikosti. Kieltämättä ikävä jos joutuu aina ramppaamassa asiaa tarkistamassa :( Meilläkin mukelo on aika heikko liikkumaan. Tuntuu, ettei liikkeet ole kovasti voimistuneet ensi-liikkeisiin verrattuna (vaikka kaipa ne on kun kerta jo mahan päältäkin ne näkee) ja muutenkin mukelolla on vain pari aktiivi-jaksoa päivässä, muuten on tosi hiljaista. Kovasti olen lukenut, kuinka jollain paikat on ihan potkuista kipeänä. Täällä ei oikeastaan voisi olla kauempana moinen tilanne. Omalla siskolla aikanaan muksu potki kamalan mustelmaryppään tuohon ylämahaan ja melko varhaisessa vaiheessa.

Niina on ruvennut paljastelemaan raskautta muillekin. Hyviä uutisia on aina ilo kerota!

Makkara siellä on taistellut hormonien kanssa. Mäkin olen havainnut Fazerin suklaalevyjen taittavan tuon pahimman hormonihuipun kaulan. Tosin siihen tarvittava annostus taitaa olla ainakin sen puolen levyn suuruinen.

Auroralla siellä flunssaa miehellä. Olehan varovainen, että vältyt itse moiselta. Ja niin se sektioaika vaan hurjaa vauhtia lähestyy!!

Ja hermionille myös tsemppiä noiden viikkojen kanssa.

Ja hurjat ONNITTELUT vielä Mykikselle pojasta!!

Viipulin kuvat piti käydä katsomassa. Hieno huonehan siellä on odottamassa!

Leenis kokenut samoja vastoinkäymisiä kuin minäkin tuolla shoppailureissulla. Ei ole helppoa!

Mammis päässyt käymään kaunistautumassa :D Ja mukavia synttärilahjojakin oli tullut! Onnittelut pyöreistä vuosista täältäkin päin! Ja kyselit tuosta muitten ihmisten mahankosketuksista. Mulla on vain yksi kaveri yhteen otteseen taputtanut mun mahaa. Ja eilen kun oltiin iltasella anoppilassa niin anoppi sitten alkoi innostumaan mahaa sivelemään ja lässyttämään. Minä en kyllä moisesta tykkää, muutenkin kun sitä on sellainen ¿omaa tilaa¿ ihminen.

Iida-linnea käynyt hankkimassa kaikkea vauvatavaraa ja pääsee sisustuspuuhiin :)

Jees, mutta suuntaanpa tuonne lumipyryyn!

Coltsfoot ja Elsa 31+0

Vierailija
28/33 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntaita kaikille!

Coltsfootin massu on kyllä kivan pyöreä! Harmi, kun anoppi oli sillälailla tunkeutunut ja taputellut mahaasi. Mäkin kokoajan pelolla odotan, koska joku tulee ekan kerran taputtelemaan. Minustakaan se ei olisi kovin mukavaa...

Niin, ja tämä mun piti tänne vain tulla lisäämään http://kuvablogi.com/nayta/223737/ eli siis kuva massusta. Alkaa jo näkyä!

ps. tuonne kuvablogiin on aika helppo kanssa lisätä kuvia. Että jos jollain on vielä valkkaamatta kuvanlisäyspaikka, niin tsekatkaas tuo. On suomenkielinenkin.

Peipposka 19+1

Vierailija
29/33 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kai lirahtelee lapsivedet. Ollaan lähdössä näytille. Supistuksia on ollu koko päivän.

Hermione ja poju rv 40+3

Vierailija
30/33 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenpas ollut laiska ja kiireinen, kun en ole jaksanut kirjoitella viikkoon. Tässä välissähän on syntynyt valtava kasa enskavauvoja. Siispä, onnea Mykis,Poppis, Siru, Elovena ja (kaiketi myös) HAN. Oli kiva kuulla, että Mykiksen synnytys meni mukavasti. Menisipä meillä muillakin...

Titi ja Mammanalku ovat kaunistautuneet. (Onnea muuten Mammanalulle synttäreiden johdosta!) Minä olen tainnut päästää itseni rupsahtamaan, ainakin tänään olen ihan katastrofi, kun en jaksanut edes hiuksia kammata saati sitten pestä. Hiukisiakaan en ole värjännyt moneen kuukauteen ja se kyllä näkyy. Syynä kuitenkin tämänhentkiseen homssuisuuteen on kamala flunssa, joka iski tänään. Olen tuota flunssaa jo odotellut, kun mies on ollut hirveässä räkätaudissa jo keskiviikosta lähtien. Nyt me ollaan molemmat yhtä surkeita ja vuoron perään otetaan päikkäreitä filtin alla. Mulla oli suunnitelmissa leipoa Runebergin päiväksi kotiin ja töihin Runebergin kakkua, (Niinkuin leivoksia, mutta isossa vuoassa. Helppo tehdä.) mutta taitaa jäädä, kun ei oikein jaksa tehdä mitään pää täynnä limaa.

Päätin kuitenkin, että ennen tämän meidän Möttiäisen syntymää varaan kyllä ajan ripsien ja kulmien värjäykseen, jotta en ihan näytä kuolleelta vauvan syntymän jälkeen, kun tuskin jaksan kotona meikata. Miten pitkään tuollaiseen käsittelyyn menee? Kerrotko Mammanalku, kun sulla on tuoreessa muistissa. Jaksaako viimeisillään raskaana oleva istua niin pitkään paikallaan? Hiuksia olen kasvatellut jo pidempään, jotta ne yltävät sitten kesällä kunnolla kiinni, jotta niitten laittamiseen ei tarvitse käyttää kamalasti aikaa.

Mietin tänään aamulla taas pitkään Möttiäiselle nimeä. Muutama kiva nimi on listassa, mutta jostain syystä en keksi pojan nimiä oikein kunnolla. Tytölle olisi pitkä lista, mutta pojan nimilistassa on paljon vähemmän kivoja nimiä. Pitänee toivoa, että rakenneultrassa selviää, että Möttiäinen on tyttö, vaikka meikäläisellä onkin ollut pitkään jo poika-olo.

Tulipas tästä nyt pitkä juttu. Pitänee palata potemaan flunssaa tuonne filtin alle, jos mies päästäisi viereen...

t. Juska82, rv. 18+3

Vierailija
31/33 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermionelle tulin vaan toivottelemaan onnea matkaan!!!!

Vierailija
32/33 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...vaikka ei taida olla näitä tsemppauksia enää lueskelemassa :) Ihanaa, että saadaan taas odotella vauvauutisia!

Mulla on ollut ihan kumma päivä...olo on tosi uupunut & vetämätön, mutta toisaalta levoton. Ehkä 90% päivästä onkin mennyt sängyssä...tuo levottomuus vaan häiritsee lepäilyäkin! Semmoista hikistä piehtarointia siis :( Pelkään, että on joku pöpö iskemässä...justhan noista epidemoista täällä kirjoitin. Höh.

No mutta, huomenna on uus päivä ja uus viikko! Ja uus raskausviikkokin (toivottavasti viimeinen sellainen)!

Makkara

Vierailija
33/33 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red]Mulla alkoi tänään tihkumaan maitoa rinnoista! Piti tulla tännekin hehkuttamaan kun tää on niin ihmeellinen ja uusi asia nyt! :D Hillitöntä, puristaessa tulee ihan kunnolla (kellertävää ja tahmaista), mitä lie " alkumaitoa" se nyt sitten tässä vaiheessa onkaan. Varmaan miehelle aika koominen näky kun aamulla suihkun jälkeen puristelin rintoja ja nauraa hörähtelin että kato, multa tulee maitoa! On se vaan aina niin outoa kun omassa kehossa tapahtuu jotain ihan täysin uutta! :D

Viikonloppu hurahti nopeasti ohi, onneksi kuitenkin huominen on vielä vapaata ja saa loikoilla pitkään. Tai no ei kovin pitkään kun olen järkännyt vapaapäivälle kaikkia asioita hoidettavaksi, mutta kuitenkin. Meinasin myös käydä kirpparilla katsastamassa huomenna, josko sattuisin tekemään löytöjä!

[b]Hermionelle[/b] onnea matkaan! Ja toivottavasti muutkin, joilla alkaa olla viikot täynnä, pääsisivät pian tositoimiin!

T:Titi ja Vimpula rv16+0[/color]