***ENSKOJEN LA-SU***
Kommentit (33)
Makkara, just katsoin samaa että täällähän sitä on oltu keskellä yötä avaamassa pinoa, kun just eilen hehkutit kuinka sultakin kukkuminen jäänyt;=) Mäkin tossa kuudelta heräsin ja tähän asti sängyssä pyörin. Nyt aamupalalle!
Poppikselle SUURET onnittelut Räpsyn maailmaantulon johdosta!=) Varsinainen vauva-aalto tulikin iisan jälkeen, koskahan hermione ja sjt? Ja entäs makkara (Ehditköhän ennen mua..)?
Nyt sinne aamupalan ääreen... Palailen myöhemmin!
Aurora & Poitsu rv37+0 / 37+4
Poppiksen perheelle onnea Räpsyn ulostulon johdosta. :)
Oon havainnu sen että täälä on aikas hyvin pitäny paikaansa toi sukupuoliennuste. Ne kellä se on tiedossa ollut niin oletteko saaneet sen tietoon ihan normi rakenneultrassa vai käyneet myöhemmin jossain muussa ultrassa?
Maitikka oli kysellyt alkuraskauden oireista. No itsellä ensin oli armotonta palelemista, joka onneksi on jo mennyt ohi. Alkuun ei juurikan ollut paha olo, mutta tuossa 7 viikon aikaan alkoi pikkuisen kuvotusta tulemaan,mutta se ei pääse niskanpäälle kun vaan syö koko ajan syö ja syö :) heh. Tosiasia on että 2-3 tunnin välein on pakko mussutella jotakin. Niin ja mulla ehkä pahimpana oireena on ollut ihan armoton väsymys huolimatta siitä vaikka vetelis 15 tunnin unia. Niin ja nyt on alkanu rinat paisuun joten ne on hieman arat.
T: Buuffa rv 9+6 :) huomena mennään jo pyöreille lukemille.
...Makkara oli käynyt aamutunneilla avaamassa pinon, ja Aurorakin oli ajoissa hereillä. Oli itselläänkin aika lähellä etten tullut yöllä tänne kirjoittelemaan. Kolmesta eteenpäin pyörin kuin hyrrä tuolla sängyssä ja sitten nukahdin joskus puol seitsemältä. Tais olla pienen sokerihumalan syytä kun intouduin eilen miehen kanssa leffaa katellessa kiskomaan irtiksiä (vaikka lupasin että en niin tee!). Tää mieli on niin hassu, vaikka tietää että niistä tulee huono olo, silti sitä syö. Tyhmä pää ei voi muuta sanoa! Juniori taisi saada sokerista osansa, sillä hillitön myllerryshän tuolla masussa kävi. Siitä oon kuitenkin tosi ylpeä että söin viime viikon ihan yltiöterveellisesti ja aion kyllä jakaakin samalla linjalla vaikka eilen pikku lipsahdus tulikin.
Nyt tää masu on muuten yhtäkkiä jotenkin kasvanut valtaisasti! Vaikkei sen siitä 30 cm mitasta kovin paljoo tarviskaan enää paisua... ;) mutta nyt se on alkanut tuntua tosi piukeelta vaikka on ihan levossakin. Minkäköhän kokoinen se on kun alkaa se 40 vk olla lähellä... huh!
Voi nyt on vaunut himassa ja eilen niitä täällä asunnossa testailtiin! Ollaan oikein tyytyväisiä ja värikin on kiva, sellaiset beigensävyiset. En halunnut mustia, vaikka ne tyylikkäitä onkin, mutta jotenkin aattelin että kesää vasten on kivempi että ne on vähän vaaleemmat. Se hoitolaukku pitäs vielä käydä hakee ja aatelinkin että tänään vois käydä Stockkalla kun tuli nuo 2 x 10 ¿ etusetelit - vois sitä baby björnin sikakallista laukkua käydä kuikuilemassa :)
Vinkkinä muuten, Stockkalla oli myös Aventin rintapumput kanta-asiakastarjouksessa (manuaalinen 47 ¿, normihinta 60 ¿ ja sähkökäyttöinen 125 ¿, normihinta 159 ¿). Tosin, en tiedä miten ne jossakin lastetarvikeliikkeessä kustantaa (?). Mun vauvallisista tutuista ainakin kaksi on kehunut just tuota pumppua että se on hyvä. Eihän sitä tietty tarvi välttmättä etukäteen hankkia, mut itse aattelin käydä hamstraamassa, just in case...
Tuli vähän omanapaista tekstiä... sorry bellat. Tuunpa myöhemmin vkl:na uudestaan tsekkailemaan miten muilla menee :)
Talvista viikonloppua!
Leenis & jr 30+4
IIIISOT ONSKUT KAIKILLE VAUVAANTUNEILLE!!!
Olikin tosi monta vauvaa ilmaantunut kuluneen viikon aikana.
Ihanaa!! Onnea kaikille ja isille kans!!
Mä en ole kauheesti koneelle ehtinyt, nytkin piti lukea keskiviikosta saakka kaikki pinot. *lääh*
Enkä nytkään ehdi kommentoida sen kummemin, pitää koiraa lähteä viemään pihalle.
Oma masu kasvaa edelleen, kohta pitää taas ottaa uus kuva. =)
Olen shoppaillut vähän vaatteita itelleni, pari housut ja parit paidat. Ja eilen ostin ekaa kertaa Naksullekin vaatteita. Löysin Stockalta niin ihanan valkoisen bodyn jossa luki ruskealla teksti " ISIN KULTA" enkä yksinkertaisesti voinut jättää ostamatta. <3
Mies näytti olevan vähän otettu siitä ostoksesta.. =)
SUPPAREITA viiime metrien menijöille, muille oikein hyvää vointia ja jaksuja.
Jushka ja Naksu 18+2
Makkara oli taas kärsinyt unettomuudesta. Toivottavasti pääset vielä unirytmiin kiinni ennen vaavin tuloa. Ja tosiaan sehän voi tulla nyt päivänä minä hyvänsä! Kuka mahtaa olla seuraava? Sjt vai makkara vaiko aurora?! Tsemppiä!
Poppikselle onnittelut! Mahtaa olla hieno tunne kun neiti tuhisee sylissä :).
Buuffa ja maitikki oli listailleet alkuraskauden vaivoja. Mulla itsellä pelottavinta olivat ihan kamalat kipukohtaukset öisin. Niitä oli muutaman kerran. Ne oli kestoltaan n. 15 minuuttia, ja kipuun tosiaan tuskissani heräsin! Se oli joskus rv 7-10. Nyt tosiaan ei enää mitään vaivoja. Oikeastaan aika super hyvä olo. Mahan kasvu taitaa olla ainut, josta tietää olevansa raskaana... Niin ja tietty vaavin potkut, joita tunnen melkein joka päivä jo.
Nyt pitää lähteä lauantain viettoon! Moi!
Peipposka 19+0
Varmaan pari viikkoa olen ollut kadoksissa, siis täältä palstalta. Ei vaan ole ehtinyt lueskella saati sitten että olisi ollut aikaa kirjoitella mitään. Eipä nytkään kovin paljon aikaa ole, mutta tulinpahan nyt ilmoittautumaan, että hengissä ollaan. Nyt tarvii varmaan koittaa hiukan aktivoitua tänne odotuspuolelle, kun alkaa tuntua todellisemmalta tämän odotus.
Maanantaina oli eka neuvola ja heti tiistaille lääkäri. Lääkäri ultrasi ja kyllä siellä sellainen 2,5 senttiä pitkä mini-ihminen näkyi. Tuon ultran mukaan nyt olisi menossa 9+6, menkkojen mukaan 10+4, mutta eipä lääkäri viitsinyt muuttaa laskettua aikaa, kun heitto oli kuitenkin noin pieni. Saa nähdä muuttuuko sitten kolmen viikon päästä niskapoimu-ultrassa. Tiistain jälkeen olen alkanut uskaltaa jo paljastella tätä uutista, kun kerta itsekin sain asiasta varmuuden.
hannnah
...mutta ainakin suppareiden kourissa. En tosin enää innostu niistä ja synnytyksenkin uskon olevan käynnissä vasta, kun olen sairaalassa. Kuudelta heräsin todella kipeisiin supistuksiin ja ysiin asti ne tuli 3-8 min.välein kestäen 45 s- 1,5 min.kerrallaan. Sit ne taas laantuivat ja nukuttiin miehen kanssa tunti. Kävin äsken saunassa ja heitin kovat löylyt ja johan megasupparit taas palasivat.Mutta nyt koneella istuessa tulee taas laimeita suppareita ja nekin epäsäännöllisesti. Siis voi itku!!!Eiks tää pikkumies koskaan synny????
Makkarakin oli taas valvonut. No, pian me valvotaan Auroran ja sun kanssa kaikki, kun vauvat järjestää ohjelmaa;)
Buuffa: me käytiin 19+6 rakenneultrassa ja se oli sikäli tylsä, että mä en nähnyt monitoria, mutta mies näki. Ihmettelin, kun sitä alkoi naurattaa yhtäkkiä ja mies näki, kun meidän poitsu pissasi kaarella. Sen jälkeen se oli varma, että kölvihän sieltä tulossa on.Ja lääkärikin asian varmisti. Käytiin myös rv 22 4D-ultrassakin ja sielläkin lääkäri sanoi,että poika on tulossa:)
Leenis: ei ne irtikset niin vaarallisia ole:) Mä olen kova herkuttelija ja irtiksiä on mennyt ihan kiitettävästi koko raskausajan....Mä en ehkä ole paras mahdollinen esimerkki asiasta..;)
Jushka: ihanaa, kun löysit vauvalle vaatetta. Noi bodyt on kyllä tosi hellyttäviä:)
Peipposka: Vaavin potkuja on kyllä ihana tuntea ja siitä ne vaan voimistuu:)
turhautunut sjt+pikkuinen jääräpää 40+4 (siis kamalia lukuja jo!!!)
[color=red]ONNEA siis [b]Sirun[/b], [b]Poppiksen[/b] ja [b]Elovenan[/b] perheille uusista tulokkaista! Olenkos muistanut [b]Mykistä[/b] onnitella? Jos en niin onnittelut siis [b]Mykiksenkin[/b] perheelle!
En ole nyt yhtään mukana missä mennään, kun en ole koneella ehtinyt olla oikeastaan koko viikolla. Pikaiseen selasin vaan pinoja läpi ja yritin bongata näitä vauvauutisia. Ei siis oikeastaan mitään hajua missä muut menee... Sori...
Omaan napaan ei ihmeitä. Muutamana päivänä on tuntunut masussa epämääräisiä muljahduksia, mutta kun on niin vaikea ensikertalaisena tulkita onko ne nyt sitten Vimpulan liikkeitä vai mitä... Mutta eiköhän ne liikkeetkin ala parin viikon päästä ihan kunnolla tuntumaan.
Mun piti eilen ottaa rennosti ja vähän piristää itseäni värjäämällä hiukset, kun on raskas työviikko takana, mutta kuinkas kävikään! Värjäsin kyllä hiukset, mutta sitten ajattelin siinä hiusväri päässä rueta pesemään saunaa ja pesuhuonetta! Ja teinkin sitten niin perusteellista työtä että aikaa kului ruhtinaalliset kaksi tuntia! Pesin hiusvärin välillä pois kylläkin :)! No tulipahan hyvä mieli kun tuli puhdasta joka kolosesta ja rakosesta, mutta sain vaivanpalkaksi mojovan selkäsäryn ja makasin loppuillan sitten sohvalla lämmin kauratyyny selän alla. Tänään pitäis yrittää jatkaa siivoilua jossakin vaiheessa, kämppä on täynnä koirankarvaa. Sain jo petivaatteet roudattua ulos ja kolattua pihan. Täytynee lähteä käymään lenkillä jos vähän virkistyis tuolla raikkaassa ulkoilmassa.
T:Titi ja Vimpula rv15+6[/color]
Jäipä eilinen yllättäen kokonaan väliin. Mutta siis...
PALJON PALJON ONNEA POPPIKSELLA ja tietysti KOKO PERHEELLE!!! Näin se odotus palkitaan =) Ja taitaapa siellä HANkin olla jo nyytti kainalossa - ONNEA!!! =) Ihan kateeksi käy... :)
COLTSFOOT: Laitetaan tosiaan raskauden piikkiin kaikki nuo raivarit :) Mulla niitä on tullut ihmeen vähän (itkeskelen enemmän kuin huudan), mutta oon huomannu, että vastaan pitää väittää ja vängätä ihan ihme asioissa... No, onneks on noi hormonit, mitä syyttää. =)
RIIKKA oli päässyt muuttamaan, kiva!
MAMMANALULLE paljon ONNEA jo huomisen johdosta, jos en silloin satu olemaan palstailemassa (täytyy ehkä taas tänään lähteä synnärille käyrille, ja voivat jättää sinne yöksi). Ja jos et satu saamaan hoitoja lahjaksi, niin hemmottele itseäsi sen verran, että menet joka tapauksessa esim. jalkahoitoon. Itse kävin sellaisessa (ekaa kertaa elämässäni!) viime vkolla, ja AAH sitä taivaallisuutta, kun sai vähän eloa ja tuntoa noihin nestepökkelöihin..! (Vinkkinä tämä kaikille - nyt saadaan vähän itseämme hemmotellakin!) =)
AURORA: Täälläkin " jätkän-pätkä" taas tosiaan vähän hiljainen, eli jos ei pikkuhiljaa ala tapahtua, niin pakkohan se on lähteä tarkistuttamaan. On tää kurjaa... :/
HOYTilla närästys-ongelmia *höh* Onneksi oon ite suurimmaksi osaksi välttyny niiltä.
IIDA-LINNEAlle paranemisia! Ja soita toki Kelalle varmuuden vuoksi, jos ei siellä sun " omilla sivuilla" siitä tietoa näy.
LEENIS vois antaa ne (eiliset) supparit mulle... :) Täällä kun ei niitä juurikaan näy... Liekö sitten jotain kivuttomia ja huomaamattomia??? Ja pienet herkuttelu-lipsahdukset on aina sallittuja..! =)
HERMIONE: Jokohan tänään??? Pojulle *HUS* häätöjä!!! :)
SERE saikin kokeilla uusiin vaunuihin hauva-" vauvaa(?)" ! =D Meillä ei ihan onnistuis, kun neiti painaa lähemmäs 50kg... (rottweiler, erittäin isokokoinen sellainen, vaikka narttu onkin).
BUUFFA, meille sanottiin jo rakenneultrassa, että poika on tulossa, ja pari vkoa myöhemmin nähtiin vehkeet jo selvästi itekin 3D/4D-ultrassa :) Lääkärikin kirjotti silloin papereihin, että poika tulossa.
SJT: Vai ei jääräpää meinaa tulla tälle puolen? No *HUS* häätöjä hällekin! :)
TITILLÄ siivouspv edessä. No, niin se kai pitäis itsekin koittaa laittaa paikkoja vähän järjestykseen. Onneksi mies hoitaa kaikki raskaammat (imuroinnista alkaen), joten mulle nyt lähinnä jää astian- ja pyykinpesukoneen täyttö ym. pientä.
Juu... ( . ) Pitää kai se synnärillä tänään pyörähtää. Eilisen iltapvn jälkeen ei taas kunnollisia liikeitä oo tuntunu, vaikka miten mahaa tökkis ja heiluttelis ja makoilis ja jois tuoremehua... On siellä muutama hentoinen muljahdus tuntunut, joten on se Eemeli onneks hengissä, mutta parempi varmaan käydä näytillä. Saa nähdä, että jos näin jatkuu, että käynnistävätköhän ne aiemmin... Nyt ei siis ole vielä minkäänlaisia merkkejä synn.alkamisesta ollut.
No, nyt aamupalalle (!) ja palailen myöhemmin kertomaan, jos käyn näytillä, että mitä siellä sanottiin.
Hauskaa viikonloppua kaikille!!! =)
Pi-Ki ja Eemeli 37+5
Ja miehelle tietty kanssa :).
Maitikka oli jo nähnyt vauvanalun ja hannnah kuullut sydänäänet, voi kateus, kun haluaa kanssa! No, enää alle viikko siihen lääkärineuvolaan, joten kai tässä jotenkin malttaa pysyä housuissaan... jos mahtuu niihin :D
Maitikka kyseli raskausoireista, miulla melkein heti pompsahti tissit ihan hurjan turvonneiksi ja kipeiksi, ja nännien alueet laajenivat kovasti. Muutama viikko ehkä kuudennesta eteenpäin oli sellaista läpi päivän huonoa oloa, mutta se alkaa olla voitettu. Vieläkin jotkut asiat, esim. jotkut liharuoat tökkii. Ja leikkeleitä en vieläkään pistä leivän päälle. Nyt sitten alkaa vähitellen olla kestoturvotusta mahassa. Väsymys on täällä myös melkoista, ja ilman VÄHINTÄÄN kymmenen tunnin yöunia ei ole mitään toimintakykyä. Päikkäritkin on kovassa huudossa.
Täällä ei ihmeempiä, paitsi että nyt meillä on meneillään kaikille kertomisten suma, kun tänään on miehen perhepiirissä isot synttäribileet, ja niiden takia mies kertoi perheelleen eilen. Minä taas paljastan siskolleni tänään kun näen häntä. Vähän jänskättää paljastella kaikille, kun ei ole niitä sydänääniä vielä kuullut, mutta kuten äitini sanoi, eihän hänen odotusaikanaan missään vaiheessa kuultu sydänääniä. Ja kun kaikki muut merkit viittaavat siihen, että tuolla todella on joku, niin miksipä nyt ei voisi läheisille sanoa. Koko suvulle en kuitenkaan halua asiaa paljastaa ennen kuin aikaisintaan ensi viikon lääkärineuvolan jälkeen. Silloinhan täyttyy se 12 viikkoakin :).
Sori taas aikamoinen omanapaisuus, mutta on jotenkin luontevampi kommentoida lähinnä niille, joille voi sanoa jotain omiin kokemuksiin perustuvaa. Synnyttämään meneville tai muille pitkällä oleville ei oikein vielä vinkkejä löydy....
Kivaa viikonloppua kaikille, ja tulkaahan synnyttäneet kertomaan synnytyksistänne jahka vauvanhoidolta ennätätte!
Niina rv 11+1 (ja edelleen siis terkan mukaan)
tänään on ollut hormonihirviö-päivä! Olen kiukutellut, itkeskellyt, kitissyt ja tuskaillut. Hokenut kuin pieni lapsi, että " mulla ei oo mitään tekemistä..." Noh, tilattiin äsken kebabit ja jälkkäriksi söin vielä Fazerin sinistä joten alkaa pikkuhiljaa angstit helpottaa ;)
Äläs Aurora höpsi siellä - en minä sua ennen mihinkään oo lähdössä! Tuntuu tutulta nuo Sjt:n turhautumiset suppareihin...muakin kun välillä supistelee niin perhanasti, mut sit ne vaan menee ohi. Limatkin oli jo jossain vaiheessa lupaavia (mikäli niistä nyt voi mitään päätellä), mutta nyt on paikat kuivat kuin beduiinin sandaalit. Ja se lääkärin arvio 2,5 vkoa sitten - PAH!!! Tyyppihän arvioi silloin, että vauva syntyisi 1-2 vkon sisällä... Joopa joo! Noh, onhan se silti lohduttavaa tietää, että supparit on sentään saaneet jotain aikaan enkä ole turhaan kärvistellyt. Se kaulahan oli silloin 2,5 vkoa sitten 1,5cm ja paikat pehmeet. Ja vauvan pääkin tuntui tuolla ihan alhaalla. Eli kai tässä jotain toivoa on?
Leeniskin saanut jo vaunut kotiin, hienoa! Löytyikö Stockalta mitään? Huomasin kans tuon pumpputarjouksen...itse ostin käytettynä ja maksoin 30¿. Tuli muuten aika Mansikki-fiilis kun kokeilin sitä...argh.
Hannah oli nähnyt pikkuisensa ultrassa - hienoja hetkiä nuo! Ja Niinakin alkanut julkistamaan iloista uutista...voih, ne on kivoja aikoja! Kyllä se niin on, että oma ilo ja onni vaan tuplaantuu kun saa jakaa ne muiden kanssa :)
Hui kun pelästyin Titin viestistä että oli jääneet kahdeksi tunniksi hiusvärit päähän!! Mutta ei sentään :) Nyt hohtaa sekä pesuhuone että tukka...kateeksi käy!
Kävikös PiKi siellä käyrillä?
Nyt vois olla päikkäreiden aika...leppoisaa lauantai-iltaa kaikille Enskoille!
Makkara
Mies tuolla vielä nukkuu päikkäreitä kun kauheassa flunssassa, joten aikaa taas rustailla täällä. Mäkin nukuin pienet 2 tunnin päiväunet päivällä:=) Kummasti se uni maistuu...
Buuffa kyseli ultrasta ja sukupuolesta. Me saatiin tietää rakenneultrassa rv17+4 sukupuoli ja sen jälkeen kun olen kontrollissa joutunut käydä, niin samaa on sanottu vieläkin. Eli poika tulossa=)
Leenis, älä huolehdi masun kasvusta. Sulla se otti spurtin jo aiemmin ja ei ehkä lopussa kasva niin paljon. Mulla tullut koko masu vasta kk sisällä ja nyt tuntuu näin äkkiseltään niin julmetun isolta! Ja mikä venytys nahalle kun hetkessä pullahtaa;)
Mä ostin stokkalta se baby björnin 129 euroa. Katsoin et netissä ois maksanut 109 euroa +pk:t eli ois ollut edullisempi siellä. Mut nyt on tosiaan ne kympin setelit käytössä, joten shoppailemaan vain!! En tiedä tuleeko niitä laukkuja enää niille, kun uusi malli oli tullut jota myyjä yritti mullekin tuputtaa, eikä maksanut " kuin" 179 euroa:)) On vähän isompi ja pehmeämpi. Yksi musta oli vielä silloin hyllyssä ja oli vika kun ostin tota kovaa mallia. Sanoi myyjä että ei valmistettais sitä enää... Toivottavasti saat vielä laukun ja on väärää tietoa toi valmistuksen lopettaminen=)
hannahilla oli ultrassa kaikki ok, kiva kuulla!
sjt, saisit jo lähteä sinne synnärin suuntaan!!=) Suppareita kovasti sinne *sup sup* Voisin luovutella näitä omia ylimäärärisiä, alkaa jop elottaa pysyykö poika vielä 10 päivää masussa:(
Pi-Ki, mullahan ei Poitsu ole liikkunut koko raskauden aikana kuin parina päivänä viikossa. Mies ei ole tuntenut kunnon potkuja masun päälle/masu ei heilu joka suuntaan/ ei kantapää törrötä masussa yms lainkaan=( Huolihan tässä on ollut kova, mutta pitää vain toivoa että kaikki kunnossa ja poika terve rauhallisuudesta huolimatta. Enää en jaksa juosta käyrälläkään hirveän usein, tiistaina ois naikkarilla kontrolli kun maksa-arvot koholla ja liikkuu edelleen niin vähän. Eli sit saadaan taas kuulla onko kaikki hyvin! Mut käy ihmeessä käyrällä jos vaan liikkeet normaalista vähentynyt, mulla varmaan vähän eri asia kun on aina niin rauhallista tuolla yksiössä! Kuulumisia odotellaan jos sairaalaan lähdit:)
Maksakokeet multa otettiin to ja tulokset piti tulla heti pe. Oli kai labrakone rikki ja ma mun pitäis ne sit vihdoin saada!! Koko viikonloppu eletty epätietoisuudessa onko arvot parantunut vai huonontunut=( Onneksi ti lekuri ja enää muutenkin 10 päivää tätä epätetoisuutta ja odottelua. Ajatella joku tuhisee tossa sylissä 1½ viikon kuluttua:))
Nyt tulee romaani jos en lopeta, viikonloppuja kaikille!
Lähden miestä herättämään jos lähdettäis keskustaan syömään jonnekin kun toiseksi vika kahdenkeskinen viikonloppu menossa *nyyh* ;=)
Aurora
Täällä me kanssa edelleenki odotellaan. Anoppilassa oltiin kyläilemässä ja käytiin Idea parkissa vielä ostoksilla. Muutama tosi kipeä suppari on tuntunu mutta ei mitään muuta. Kyllä meinaa usko loppua tähän hommaan ihan kokonaan.
Nyt väsyttää ihan hullusti kun on koko päivän ollu liikkeellä.
Tsemppiä ja suppareita Sjtlle kovasti. Synnytä nyt sinä edes tänä vkloppuna jos tää meidän homma ei tästä etene :)
Hyvää viikonloppua kaikille enskoille!
T: Omanapainen ja väsynyt Hermione ja poju rv 40+2
hei
ihan pikaisesti ehdin koneelle kurkkaamaan ja toivotan heti alkuun onnea ainakin Poppiksen perheele räpsystä!!
Poika päätti sitten tulla vähän etuajassa eli syntyi viikoilla 39+3 ja paino oli 2830 g ja pituus 47 cm eli kovin pikkuinen ja sievä poika tuli meidän arkea ilostuttamaan. ¨
Laitan vielä erikseen synnytyskertomusta, mutta sen verran kerron, että tosiaan sunnuntaina (28.1.) lähti lapsivesi tihkumaan klo 6 aamulla. Ottivat sitten sisään naistenosastolle, jossa olin reilun vuorokauden, sillä supisteluja ei kuulunut. Maanantaina iltapäivällä aloitettiin käynnistäminen cytotecilla ja yksi pilleri sitten riitti minulle, sillä supistukset alkoivat melkein välittömästi.
Alkuun supisteli harvakseltaan ja ei niin pahasti kuin mitä sitten viime metreilä =)
Synnytyssaliin päästin n. klo 21 ja silloin olin jo tosi kipiä...ilokaasilla yritin sinnitellä. 23.00 aikaan päätettiin kätilön kanssa, että otan kipulääkkeen ja nukahtamispillerin, jotta saan levähtää. Tässä oli riskinä, että supistukset lakkaa kokonaan tai sitten synnytys etenee vauhdilla, kun saa vähän levätä. 02.00 aikaan heräsn säännöllisiin supistuksiin ja pyysin kätilön tarkistamaan kohdunsuun tilanteen ja onnekseni se oli huimat 4 cm auki =)) joten sain epiduraalin ja melkein kaikki kivut katosivat. Ponnistusvaihé kesti 18 minuuttia ja synnytyksen kokonaiskesto n. 13 h. Vaikka sairaalassa oltiin ennen synntystä 2 vrk, niin sitten itse synnytys meni nopeasti ja siitä jäi tosi positiivinen kuva =))
Sairaalasta kotiuduttiin eilen, sillä kun poika oli niin pieni, niin halusivat seurata sokeriarvoja. Imetys sujui jo synnytyssalissa eli poika osasi heti hommansa ja isukki oli tietty ylpeä =)
Kiitos kaikille onnitteluista..täällä yritetän nyt päästä arkirutiineihin ja pojan kanssa omaan rytmiin. Tällä hetkellä kaikki mennyt hyvin ja poika on vienyt meiltä sydämen kyllä kokonaan!!
oikein paljon suppareita loppumatkalaisille...pahoittelen, et sitten mentiin kiilailemaan =)
mykis kera hippis 4 vrk
[color=4169E1] Onnea Mykikselle ja isukille pikkuisesta pojasta!!! Ihanaa! Mukava kuulla, että sinulle/teille jäi positiivinen fiilis synnytyksestä ja nyt olette onnellisesti kotosalla suloisen pikkumiehen kanssa:)! Onnea vielä kerran! ♥
Tsemppiä ja jaksuhalauksia loppupääläisille!!! Toivotaan, että teidänkin pikkuiset päättävät pian haluta masun ulkopuolelle!!!
Omaan napaan ei kuulu sen kummempia...hyvää vaan:)! Piksuliinin huoneen remontti ja sisustus alkavat olla pian täysin valmiita (laitoin äsken pinniksenkin kuntoon eli reunapehmusteet, lakanat yms. paikoilleen). Vielä pari taulua pitäisi paukauttaa seinälle ja se olisi sitten siinä:)! Torstaina olisi taas neuvola...
Mukavaa lauantaita kaikille Enskuliineille!
~ ♥ ~ Viipuli ja Piksu, rv 33+5 ~ ♥ ~
Eli käyrillä käytiin. Kaikki oli hyvin, ja lähettivät kotiin. On toi kaveri tuolla masussa vissiin jotenkin huomion kipeä, kun eka ei liiku kuin pari hassua muljahdusta yli vuorokauteen, ja kun siihen sairaalan pedille poikittain heitin, niin muutaman minuutin kuluttua alko taas bailatino...!!!
Joo, niin oon AURORA seuraillu sunkin kuulumisia koko ajan (olen siis rv6 asti taustaillut, heh...), ja sulla tilanne on kyllä kieltämättä paljon kurjempi kuin mulla - onneks kaikki vissiin kuitenkin taitaa olla loppujen lopuksi hyvin, kun eivät oo aiemmin käynnistäneetkään? Toivotaan, ettei niissä maksa-arvoissakaan olisin nyt mitään. Ja tosiaan - enää 1½ viikkoa sulla - hienoa!!! :) Eikä mullakaan Eemeli ole koko raskauden aikana muutenkaan ollut mikään potkunyrkkeilijä - en siis häiriinny KOSKAAN uniltani sen takia, että potkisi jotenkin kovaa (monet tutut on valitellu omasta rask.ajastaan, että ei saaneet nukuttuakaan, kun vauva liikkui niin kovin), eikä se koskaan mitään jalkoja tai käsiä työnnä tuolta masusta ulos (peppu joskus saattaa vähän kohota) tms. Että on siis todella rauhallinen kaveri kaiken kaikkiaan. Mutta on se sentään aiemmin edes kerran päivässä " kunnon elonmerkkejä" näyttänyt, ja nyt on liikkeet vähentyneet entisestään. Mutta ehkä se menee sen piikkiin, että alkaa olla tuolla hieman ahdasta..?
Keskiviikkona menen sitten uudestaan käyrille, jos ei siis aiemmin jo tarvitse mennä. Piirty 3 supistustakin siihen, joista vasta viimeisen tunsin. Oonkin ihmetellyt, että miksi mä en tunne supistuksia, mutta oon mä niitä sitten jo hyvän aikaa tuntenu - ne vaan oli noin pieniä :)
MYKERINOKSELLE vielä onnea - ja kiva on aina kuulla hyviä synnytyskokemuksia!
Nyt sipsipussia sohvalle tuhoamaan (hyi mua...)... =)
Pi-Ki
[color=4169E1] Tässäpä muuten osoite tuonne photobucketiin. Lupasin joskus taannoin laittaa näytille Piksuliinin huoneen:) On siellä yksi uusi masukuvakin (tosin viime viikolla otettu). Täytyypäs vaikka ensi viikolla ottaa uusia masukuvia, kun maanantaina taas viikotkin vaihtuvat (rv 34+).
Kohta alkaa telkasta " Viettelysten saari" (taitaapi olla joku uusinta tuotantokausi, mutta en ole aikaisemmin sitä kuitenkaan nähnyt)... Aikas hullu idea tuossa ohjelmassa, mutta silti siihen vaan olen jäänyt koukkuun;)
http://s140.photobucket.com/albums/r8/Viivi82/
~ ♥ ~ Viipuli suu täynnä irtokarkkeja ja Piksu-poitsu ~ ♥ ~
...Mykikselle vielä paaaaljon onnea ja ihania vauvantuoksuisia hetkiä siellä kotona! Ja kiitos, kun olit jo ehtinyt/jaksanut kirjoitella kuulumisetkin!
Kiva, että PiKin vauva innostui liikuskelemaan! Taitaa tyyppi tietää jo pienestä pitäen, mistä naruista kannattaa vetää jotta saa huomiota ;)
Viipulin Piksulla on todella hieno huone! Kyllä on naapurin pojjaat kateellisia noista lohikäärmeistä ja muista!
Auroran miehen sairastelusta (paranemisia sinne!) tuli mieleen, että nyt tuntuu olevan ihan kauheesti liikkeellä kaikenmoisia tauteja. Mua kauhistuttaa ajatus, että joutuisin synnyttämään esim. oksennustaudin kourissa...siis KÄÄK. Oonkin koittanut kovasti pestä käsiä aina kaupasta tullessa ja kehottanut tuota miestäkin tekemään samoin...vaan kaipa ne pöpöt sit iskee jos on iskeäkseen. Peukut pystyyn, että Enskat pääsis nyt mahd vähillä sairasteluilla tämän lopputalven!
Mulla on kauhee paineentunne tuolla alapäässä...ihan kuin joku halko tulis pian välilihan/takamuksen läpi ulos! Eilen illalla taas supisteli about tunnin aika kipeestikin, mutta siihenpä jäivät taas. Vaan kaipa niistä silti jotain hyötyä aina on :)
40+ -kerholaisille nyt toivottelen actionia...kuka lähtee seuraavaksi?!
Makkara 38+6
Nyt tulin pikaisesti käymään, vaikken kommentoida pysty kun ei oikeen istua voi... Olen kylläkin käynyt lukemassa aina päivän pinot, mut ite ei oikeen pysty keskittymään kirjoittelua. Selkä ihan mielettömän kipee ja nyt pari päivää supistellut jo ihan liikaa. Tosin, nyt ollaan sen 37 viikon yli eli periaatteessa Iivarilla olis jo lupa tulla :) Olishan se ihana tähän kainaloon saada...
Torstaina oli neuvola, kaikki onneksi hyvin ja vauva jo laskeutunut. Viimeksi sf-mitta meni yläkäyrillä, nyt oli viivojen alapuolella. Terkkari ihmetteli kun oli viikossa laskenut 3,5 cm. Harmi kun ei tosta oikeen voi ennustaa et kohta pääsis jo lähtemään.. Hemppa ei ole vieläkään noussut, joku tais kysyäkin et oonko jo juonut niitä luontaistuotekaupan litkuja. Joo, juotu on nyt jo muutama kuukaus mut ei tunnu auttavan. 103 oli viimeks, nyt sit otettiin verikokeella testit jostain aineesta joku sitä rautaa kai hapen mukana kuljettaa, joillaki voi kuulemma raskausaikana vähentyä sen määrä. B-vitamiinia syömällä sen saa kuulemma normaaliks.
Parvorokkoa en kuulemma ole sairastanut, ei löytynyt vasta-aineita ja nyt sit seuraillaan et onko tarttunut vai ei. Eli joka kerta otetaan verta.
Perjantaina meillä oli ne miehen isäpuolen hautajaiset... Siellä kun kirkossa istuttiin, oli aika lähellä etten joutunut lähtemään käymään lähimmässä sairaalassa, niin paljon supisteli. Varmaan se mielentila ja kaikki stressi laukas sitten kamalat supparit kun pääsi vähän rauhoittumaan. Tuli kyllä mietittyä et on hyvä lähtee tollaseen tilaisuuteen, muutenkin hirveen surullinen olo kun miehen isäpuoli oli läheinen myös itselle ja nyt sit ku on hormonit herkässä muutenkin ja itkettää ni puolet koko toimituksesta jouduin laskemaan kirkon lattialaattoja.. Muuten en olis muuta kun itkenyt. Hautajaiset olivat erittäin kauniit ja asianmukaisesti hän lähti viimeiselle matkalleen vanhalla amerikan autolla, joita harrasti koko ikänsä.
Tänään olis anoppi tulossa ja ajattelin yrittää, jos selkä vähän antais leipoa...
Vauvan jo kainaloon saaneille isot onnettelut!!
Henna & Iivari, 37+2
kukas se eilen just hehkutti, että yökukkumiset on loppuneet?! Juupa juu, en tainnut koputtaa sitä puuta tarpeeksi ponnekkaasti - täällä sitä ollaan virkeenä pystyssä! Noh, viikonlopuksi ei ole mitään ohjelmaa, joten nukkua voi kun nukuttaa.
Hyvää huomenta heräileville Enskoille!
Makkara 38+5