Riitta Väisänen 70v niin huonossa kunnossa että liikkuminen on vaikeaa
Kommentit (84)
Minä 55 vee käytän hormonikorvaushoitoa ja Riitta 70 veenä myöskin. Että noin vanhaksi astiko sitä vielä tarvii käyttää. Ikuinen hiki päällä, pakkasellakin.
Vierailija kirjoitti:
Minä 55 vee käytän hormonikorvaushoitoa ja Riitta 70 veenä myöskin. Että noin vanhaksi astiko sitä vielä tarvii käyttää. Ikuinen hiki päällä, pakkasellakin.
Mitä ihmettä? Saako noin vanhakin hormonikorvaushoitoa (70v)?
Minä olen 64v ja siitä harvinainen tapaus, että en ole koskaan saanut/tarvinnut kyseisiä hoitoja, ja luulin, että en niitä enää tarvitsisi, mutta näköjään ko. ongelmia voi olla luvassa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä sitä voi itse päättää, kenellä lonkat tai polvet hajoavat.
Riitan pitäisi tiputtaa painoa. Sitten pääsisisi polvi-ja lonkkaproteesikeikkaukseen. Sitten liikkuminen onnistuisi.
Mikä saa sut kuvittelemaan, että ylipainoisille ei tehtäisi noita leikkauksia. Kyllä mulle tehtiin lonkkaleikkaus ja ikää oli 30v. Ei johtunut ylipainosta lonkan ongelmat vaan olivat seurausta syöpähoidoista.
No mites tämä Jutta färm, tjsp?
Varmaan ikänsä treenannut, ei ylipainoa ja molemmat lonkat leikattu.
Mitäs hänestä otamme opiksemme?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riitan pitäisi tiputtaa painoa. Sitten pääsisisi polvi-ja lonkkaproteesikeikkaukseen. Sitten liikkuminen onnistuisi.
Tuskinpa leikkaukseen pääseminen painosta johtuu. Ei Riitalla NIIN paljon kiloja ole.
Riitalla on myös punajäkäläihottuma, ei ihorikkoinen pääse tekonivelleikkaukseen.
Vierailija kirjoitti:
Eläkeiän nosto on ihan kusetusta.
Esim tänä vuonna eläkkeelle jäävistä on jo melkein 20%kuollut ja varmaan toiset 20%niin huonokuntoisia, että ei paljon harrastella tai matkustella. Nykynuoret ovat luulyavammin samassa iässä vielä huonommassa kunnossa, kiitos liikkumattomuuden ja lihavuuden alkaessa jo nuorena
Eihän firmat edes anna olla töissä maksimieläkeikään asti,savustavat pihalle.
Mulle laitettiin 49 vuotiaana tekonivel lonkkaan. Syy: lonkkamaljan vajaakehittyneisyydestä johtuva nivelrikko
Ei tuolla Riitalla ainakaan liian raskaantyön takia Vai polkiko Spede liian kovaa takaapäin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eikös nuorempana tupakoinut? kun sai jonkin palkintopokaalin, vitsaili että nyt on hyvä tuhkakuppi hänelle
osteoporoosi?
Ei, vaan nivelrikko ainakin polvessa/polvissa liekki myös lonkissa. On kertonut asiasta jossain haastattelussa. Ko leikkausta ei tehdä,jos BMI ei ole alle 35/lähellä sitä infektioriskin takia. Olisiko Riitalla syy tämä? Riittahan oli siinä Suurin Pudottaja ohjelmassa mukana, tippui pois. Ja on puhunut "hormoniläskeistään" ihan julkisesti.
Mulle tehtiin vaikka BMI korkeampi ja hyvin selvisin. Toki se on aina riski.
Osteoporoosi ei johdu kalciumin ja d-vitamiinin puutteesta välttämättä.
Minä rakastan Riitta Väisästä, oon aina tykännyt. Ihana hupsu.
Hän myös juttelee haastatteluissaan tärkeistä asioista, eikä pelkkää hörönlöröä. Helppo samaistua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän varmaan tietää sen, ettei ole enää missinmitoissaan.
No ei myöskään missiniässä. Terve ihminen osaa elää joka ikäkauttaan eikä roikkua missään teinivaiheessa eläkeikäisenäkin.
Ei ole yhtä oikeaa tapaa elää ikäänsä. Ei tarvitse käyttäytyä tietyllä tapaa tietyn ikäisenä. Siis aina oltava kohtelias, mutta saa valita esim.musiikin tai vaatteet oman makunsa mukaan, ei sen mukaan miten oletetaan tietyn ikäisten toimivan.
Vierailija kirjoitti:
eikös nuorempana tupakoinut? kun sai jonkin palkintopokaalin, vitsaili että nyt on hyvä tuhkakuppi hänelle
osteoporoosi?
Hevosten hoito ja ratsastus.
Ihana Riitta, olen pitänyt aina hauskana luonnonlapsena. Ei ole koskaan ollut mikään hienohelma eikä esittänyt mitään, vaikka on ollut todellinen kaunotar ja on vieläkin.
Nykyisin tiedetään, että nivelrikko on aineenvaihduntasairaus. Ei tiedetä sen perimmäistä syytä. Toki tiedetään, että esimerkiksi ikääntyminen, loukkaantumiset ja ylipaino vaikuttavat siihen. Myös hormoneilla on jokin osuus asiaan, mutta sitä ei vielä osata selittää sen tarkemmin. Geeneillä on iso osa asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuolla Riitalla ainakaan liian raskaantyön takia Vai polkiko Spede liian kovaa takaapäin
Siis ikänsä tehnyt tallitöitä. Oletko ihan terve päästäsi? Se on raskasta fyysistä työtä.
Vierailija kirjoitti:
Niin ne naiset vaan rupsahtaa.
Miehethän ei vissiin rupsahda?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, no ei tietenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rupsahtavat eri tavalla ja liukuvalla asteikolla. Eivät kertarysäyksellä vaihdevuosissa.
No ei myöskään missiniässä. Terve ihminen osaa elää joka ikäkauttaan eikä roikkua missään teinivaiheessa eläkeikäisenäkin.