Riitta Väisänen 70v niin huonossa kunnossa että liikkuminen on vaikeaa
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Mitä pitää ottaa opiksi?
Varmaan että älkää missään nimessä vanhentuko vaan pysykää ikuisesti nuorina 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä sitä voi itse päättää, kenellä lonkat tai polvet hajoavat.
Riitan pitäisi tiputtaa painoa. Sitten pääsisisi polvi-ja lonkkaproteesikeikkaukseen. Sitten liikkuminen onnistuisi.
Niin, onhan Riitta itsekin sanonut haastatteluissa, että painoa pitää pudottaa, että pääsee leikkauksiin. Hän ei kyllä näytä NIIN lihavalta, että tarvitsisi laihtua leikkauksiin. Jossain muistelen, et joku ihottuma oli myös yhdessä välissä estänyt leikkauksen. Lonkka kyllä häneltä on leikattu vuonna 2022.
Vierailija kirjoitti:
Lihavuus syynä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihavuus syynä.
Ei ole aina! Naapurissani asuu nuori, hoikahko nainen, jolta molemmat lonkat leikattu.
Polvet ja lonkat menee ihan nuoremmiltakin hevosten kanssa touhutessa kun hypitään sitten alas korkealta.
Vierailija kirjoitti:
Riitalla on myös psoriasis mistä kertonut, on oma itsensä ei esitä mitään.Kaunis vieläkin!
Lisäksi ajoittain paha migreeni
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuosien ratsastus ja tallityöt ovat aika kuluttavia, joten siitäkin voi johtua, että paikat hajoavat. Lisäksi se voi olla myös perinnöllistä. Ja on kertomansa mukaan kova herkuttelija ja pullahiiri, onko saanut tarpeeksi kalsiumia ruuastaan/purkista?
Mikään läski ei Riitta ole, korkeintaan 15 kiloa pois, kymmenenkin riittäisi.
Kyllä Riitta on syönyt myös terveellisesti. Sen huomaa tuuheista hiuksista. Hiuksista näkee oikeastaan parhaiten elämäntavat. Ohuet, kitukasvuiset hiukset kertovat siitä, että sokeria ja herkkuja on syöty liikaa.
Höpöhöpö, kyllä hiusten laatu määräytyy pääasiassa geenien mukaan. Tietysti terveys näkyy hiuksissa, mutta ei ohuthiuksinen saa hiuksistaan paksuja, vaikka söisi mitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuosien ratsastus ja tallityöt ovat aika kuluttavia, joten siitäkin voi johtua, että paikat hajoavat. Lisäksi se voi olla myös perinnöllistä. Ja on kertomansa mukaan kova herkuttelija ja pullahiiri, onko saanut tarpeeksi kalsiumia ruuastaan/purkista?
Kyllä Riitta on syönyt myös terveellisesti. Sen huomaa tuuheista hiuksista. Hiuksista näkee oikeastaan parhaiten elämäntavat. Ohuet, kitukasvuiset hiukset kertovat siitä, että sokeria ja herkkuja on syöty liikaa.
No ei tosiaan yksiyhteen, tiedossani useita todella kovakuntoisia naisia joilla ei niin tuuheat hiukset ja taas naisia jotka eivät juuri koskaan tee mitään ja kyllä hiuksia riittää. Hiukset ei kerro juuri mitään mistään, vaan se kropan ulkomuoto (mille vaikuttaa lihakset / aerobinen kunto / notkeus) jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riitta on 70-vuotiaaksi hurjan kaunis!!!
Oletko kuullut kuvankäsittelystä? Sillä saadaan Pirkko Mannolan kuviinkin 65 -vuotiaan iho.
Vastaan, vaikka en ole tuon edellisen kirjoittaja. Asun samalla paikkakunnalla kuin Riitta ja vaikken häntä muuten tunnekaan niin ulkonäöltä, ja kyllä on sanottava, että on livenäkin edelleen harvinaisen kaunis, ei uskoisi 70-vuotiaaksi.
Saattaa olla. Kun noin kymmenen vuotta sitten muutin Orimattilaan näin hänet S- marketissa. Kainalosauvojen kanssa vaivalloisesti liikkui ja voivotteli. kauneudesta ei oikein voinut sanoa mitään kun naamassa oli ilmeisesti tuskan irvistys. Kas kun ei ollut ketään auttamassa ja voinut hänen puolestaan käydä kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tosiaan yksiyhteen, tiedossani useita todella kovakuntoisia naisia joilla ei niin tuuheat hiukset ja taas naisia jotka eivät juuri koskaan tee mitään ja kyllä hiuksia riittää. Hiukset ei kerro juuri mitään mistään, vaan se kropan ulkomuot
Tuosta juohtui mieleen kouluajoilta 1960-luvulta biologian tunnilta juttu. Meillä oli jotain terveysaiheisia juttuja ja opettaja sanoi yhdelle tyttöoppilaalle, että "Leena ei taida syödä terveellisesti kun on niin ohut tukka".
Olen 59 ja minulla on toisessa polvessa paha kuluma. Olen 160/64, lääkäri sanoi, että ei laita leikkausjonoon, käski laihduttaa. Yksityiselle ei ole varaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeiän nosto on ihan kusetusta.
Esim tänä vuonna eläkkeelle jäävistä on jo melkein 20%kuollut ja varmaan toiset 20%niin huonokuntoisia, että ei paljon harrastella tai matkustella. Nykynuoret ovat luulyavammin samassa iässä vielä huonommassa kunnossa, kiitos liikkumattomuuden ja lihavuuden alkaessa jo nuorena
Onko vuonna 1960 syntyneistä jo 20 % kuollut?
10 % syntyneistä suomalaisista kuolee 51. ikävuoteen mennessä ja 20 % 62. ikävuoteen mennessä.
Alkuunsa eläkeikä säädettiin siihen kohtaan, missä puolet ikäluokasta oli vielä elossa. Suomessa eläkeikä olisi nyt jossain 80 vuoden kieppeillä.
Vierailija kirjoitti:
Riitta on jotenkin hyvin perinteisen suomalaisen naisen oloinen, sellainen joka nautiskelee karkeista ja herkuista ja kuvittelee että pysyy kunnossa jos käy välillä hoitamassa puutarhaa tai pienellä kävelyllä tai jumppailee tms. Siis sellaiselle joka on elänyt samoin jostain 30v asti. Se ei vain riitä, ikävä kyllä. Pitäisi olla aerobista ja lihaskuntoa lisäävää liikuntaa sen muun arkiliikunnan lisäksi, jos haluaa elää vanhaksi ja olla mahdollisimman pitkään riippumaton muista ja asua kotona, että voi itse toimittaa asiansa eikä tarvitse vaipanvaihtajaa jne. Jokaisella meistä geenit vaikuttaa, mutta suurin osa on sitä mitä voimme itse vaikuttaa, geenit on lopulta hyvin pieni osa joten kaikkien meidän on mahdollista muuttaa tulevaisuuttamme paremmaksi.
Ja silti nuo ihan tavallista elämää elävät mummot ja papat elävät pisimpään, aerobista liikuntaa harrastavat ja lihaskuntoa lisäävät kuolevat nuorempina. Geenit on vain pieni osa, mutta elämäänsä tyytyväiset elävät pitempään kuin ne, joille elämä on kilpailusuoritus.
Hoivakodeissa on monta 60v ikäistä, joille vaippoja vaihtaa joku 67v ikäinen.
Vierailija kirjoitti:
Olen 59 ja minulla on toisessa polvessa paha kuluma. Olen 160/64, lääkäri sanoi, että ei laita leikkausjonoon, käski laihduttaa. Yksityiselle ei ole varaa.
Miten ihmeessä lääkäri käski sinua laihduttamaan? SInähän olen normaalipainoinen tai jopa keskimääräistä hoikempi/kevyempi. Paljonko sinun muka pitäisi laidhuttaa?
Vierailija kirjoitti:
Riitta on jotenkin hyvin perinteisen suomalaisen naisen oloinen, sellainen joka nautiskelee karkeista ja herkuista ja kuvittelee että pysyy kunnossa jos käy välillä hoitamassa puutarhaa tai pienellä kävelyllä tai jumppailee tms. Siis sellaiselle joka on elänyt samoin jostain 30v asti. Se ei vain riitä, ikävä kyllä. Pitäisi olla aerobista ja lihaskuntoa lisäävää liikuntaa sen muun arkiliikunnan lisäksi, jos haluaa elää vanhaksi ja olla mahdollisimman pitkään riippumaton muista ja asua kotona, että voi itse toimittaa asiansa eikä tarvitse vaipanvaihtajaa jne. Jokaisella meistä geenit vaikuttaa, mutta suurin osa on sitä mitä voimme itse vaikuttaa, geenit on lopulta hyvin pieni osa joten kaikkien meidän on mahdollista muuttaa tulevaisuuttamme paremmaksi.
Mitä hourit? Hänellä on hevosia ja ikänsä tallitöitä tehnyt. On aika paljon raskaampaa luin parin lavakaulusistutuksen kuopsuttelu.
Eikö olekin olemassa nivelpsoria ? Että psori jossain vaiheessa leviää myös niveliin ? Olisiko siinå osasyy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä lääkäri käski sinua laihduttamaan? SInähän olen normaalipainoinen tai jopa keskimääräistä hoikempi/kevyempi. Paljonko sinun muka pitäisi laidhuttaa?
Kyllä nykyisin lääkärit taitavat suositella laihduttamista kaikkiin vaivoihin. Minulla todettiin sairaanhoitajan vastaanotolla korkea verenpaine. Sairaanhoitaja konsultoi lääkäriä ja lääkäri sanoi, että kannattaa ensin kokeilla elämäntapamuutosta: lisää liikuntaa ja muutama kilo painoa pois. Kyllähän minä liikun ihan riittävästi ja olen 170cm ja 52 kg. Mutta mistäpä lääkäri sitä tiesi, koska ei minua ole koskaan nähnyt.
Eikös Riitta pudottanut "Suurin pudottaja"-kisassa painoaan niin paljon että pitkästä aikaa pääsi kävelemään ilman keppiä. Niin minä ainakin muistelen käyneen.