Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riitta Väisänen 70v niin huonossa kunnossa että liikkuminen on vaikeaa

Vierailija
16.07.2024 |

70v vasta eläkeikä. Ottakaa opiksi.

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Riitta Väisäsen upea hiuspehko ihan oma vai onkohan lisäkkeitä?

Vierailija
22/84 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riitta on jotenkin hyvin perinteisen suomalaisen naisen oloinen, sellainen joka nautiskelee karkeista ja herkuista ja kuvittelee että pysyy kunnossa jos käy välillä hoitamassa puutarhaa tai pienellä kävelyllä tai jumppailee tms. Siis sellaiselle joka on elänyt samoin jostain 30v asti. Se ei vain riitä, ikävä kyllä. Pitäisi olla aerobista ja lihaskuntoa lisäävää liikuntaa sen muun arkiliikunnan lisäksi, jos haluaa elää vanhaksi ja olla mahdollisimman pitkään riippumaton muista ja asua kotona, että voi itse toimittaa asiansa eikä tarvitse vaipanvaihtajaa jne. Jokaisella meistä geenit vaikuttaa, mutta suurin osa on sitä mitä voimme itse vaikuttaa, geenit on lopulta hyvin pieni osa joten kaikkien meidän on mahdollista muuttaa tulevaisuuttamme paremmaksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä sitä voi itse päättää, kenellä lonkat tai polvet hajoavat. 

Minulla on lonkat, polvet ja ranteet menetetty, silti liikun kävelen joka päivä noin 10 kilometriä kepin kanssa. Nivelrikkoon liike on lääke, nivelrikko tulee myös vaikka makaisi. Liikkeelle vaan niin pysyy kunnossa. Turha mennä leikkaukseen edes jos ei ole edes vähää kuntoa, kuntoutus on liikkumista myös 

Vierailija
24/84 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riitta on jotenkin hyvin perinteisen suomalaisen naisen oloinen, sellainen joka nautiskelee karkeista ja herkuista ja kuvittelee että pysyy kunnossa jos käy välillä hoitamassa puutarhaa tai pienellä kävelyllä tai jumppailee tms. Siis sellaiselle joka on elänyt samoin jostain 30v asti. Se ei vain riitä, ikävä kyllä. Pitäisi olla aerobista ja lihaskuntoa lisäävää liikuntaa sen muun arkiliikunnan lisäksi, jos haluaa elää vanhaksi ja olla mahdollisimman pitkään riippumaton muista ja asua kotona, että voi itse toimittaa asiansa eikä tarvitse vaipanvaihtajaa jne. Jokaisella meistä geenit vaikuttaa, mutta suurin osa on sitä mitä voimme itse vaikuttaa, geenit on lopulta hyvin pieni osa joten kaikkien meidän on mahdollista muuttaa tulevaisuuttamme paremmaksi. 

Ei se ihan noin helppoa ole. Voin ottaa esimerkiksi oman äitini, joka vielä 84-vuotiaanakin hiihti talvella 1200 km ja teki puutarhatöitä ja hoiti kuntoaan. Mutta niin vain kävi, että alkoi tulla kaikenlaista kremppaa ja lopuski kuoli dementoituneena ja liikuntakyvyttömänä (97-vuotiaana).

Vierailija
25/84 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on lonkat, polvet ja ranteet menetetty, silti liikun kävelen joka päivä noin 10 kilometriä kepin kanssa. Nivelrikkoon liike on lääke, nivelrikko tulee myös vaikka makaisi. Liikkeelle vaan niin pysyy kunnossa. Turha mennä leikkaukseen edes jos ei ole edes vähää kuntoa, kuntoutus on liikkumista myös 

Upea asia, että noin paljon pystyt kävelemään kaikesta huolimatta. Minulle jo 5 km päivässä tekee tiukkaa ja aina en siihenkään pysty. Saanko vielä kysyä, paljonko sinulla menee aikaa 10 km kävelyyn ja teetkö kävelylenkit useammassa erässä?

Vierailija
26/84 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeiän nosto on ihan kusetusta.

Esim tänä vuonna eläkkeelle jäävistä on jo melkein 20%kuollut ja varmaan toiset 20%niin huonokuntoisia, että ei paljon harrastella tai matkustella. Nykynuoret ovat luulyavammin samassa iässä vielä huonommassa kunnossa, kiitos liikkumattomuuden ja lihavuuden alkaessa jo nuorena

Vierailija
27/84 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ihan noin helppoa ole. Voin ottaa esimerkiksi oman äitini, joka vielä 84-vuotiaanakin hiihti talvella 1200 km ja teki

Niin, yllättävää että 97v on vähän eri asia kuin noin 70v.. 🤦 Aplodit ja kaikki suosionosoitukset niille jotka sentään yrittävät pysyä kunnossa, kuten äitisi harrastavat aerobista ja lihaskuntoa nostattavaa liikuntaa. Se on jokaisen itsensä päätettävissä, kuinka paljon viitsii tehdä itsensä ja tulevaisuutensa eteen. 

Vierailija
28/84 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuosien ratsastus ja tallityöt ovat aika kuluttavia, joten siitäkin voi johtua, että paikat hajoavat. Lisäksi se voi olla myös perinnöllistä. Ja on kertomansa mukaan kova herkuttelija ja pullahiiri, onko saanut tarpeeksi kalsiumia ruuastaan/purkista?

Mikään läski ei Riitta ole, korkeintaan 15 kiloa pois, kymmenenkin riittäisi.

Entä jos laihduttaisit itse ja pitäisit huolen omista syömisistäsi.

Vierailija
29/84 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim tänä vuonna eläkkeelle jäävistä on jo melkein 20%kuollut ja varmaan toiset 20%niin huonokuntoisia, että ei paljon harrastella tai matkustella. Nykynuoret ovat luulyavammin samassa iässä vielä huonommassa kunnossa, kiitos liikkumattomuuden ja lihavuuden alkaessa jo nuorena

Onko vuonna 1960 syntyneistä jo 20 % kuollut?

Vierailija
30/84 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ritu tehnyt raskaita talli hommia ne näkyy kehossa hevostelut.  Onnea Riitta! 

Vierailija
31/84 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä neuvo toisia. Minä hankin itselleni nivelrikon nelikymppisenä nimenomaan liikunnalla ja jouduin lonkkien tekonivelleikkaukseen. Painoa oli silloin 45 kg.

Vierailija
32/84 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Riitta Väisäsen upea hiuspehko ihan oma vai onkohan lisäkkeitä?

Oma on tukka 

Vierailija
33/84 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riitta on ollut huomattavan ylipainoinen ainakin viimeiset 30 vuotta

Vierailija
34/84 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä te annatte nimettöminä ohjeita vieraalle ihmisille.

Vierailija
35/84 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä pitää ottaa opiksi?

Varmaan että kohtelisi kehoaan oikein. Pitäisi lihaskuntoa yllä, harjoittaisi kehonhuoltoa, välttäisi painojojoilua ja näännyttämisjaksoja. Eihän nuokaan mitään takaa, mutta kuitenkin

Vierailija
36/84 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuosien ratsastus ja tallityöt ovat aika kuluttavia, joten siitäkin voi johtua, että paikat hajoavat. Lisäksi se voi olla myös perinnöllistä. Ja on kertomansa mukaan kova herkuttelija ja pullahiiri, onko saanut tarpeeksi kalsiumia ruuastaan/purkista?

Mikään läski ei Riitta ole, korkeintaan 15 kiloa pois, kymmenenkin riittäisi.

Kyllä Riitta on syönyt myös terveellisesti. Sen huomaa tuuheista hiuksista. Hiuksista näkee oikeastaan parhaiten elämäntavat. Ohuet, kitukasvuiset hiukset kertovat siitä, että sokeria ja herkkuja on syöty liikaa.

Vierailija
37/84 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä neuvo toisia. Minä hankin itselleni nivelrikon nelikymppisenä nimenomaan liikunnalla ja jouduin lonkkien tekonivelleikkaukseen. Painoa oli silloin 45 kg.

Mikä oli ruokavalio? Anoreksiaa? Tms.

Vierailija
38/84 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko vuonna 1960 syntyneistä jo 20 % kuollut?

Minä olen 1960 syntynyt ja olen elossa. Pääsen vasta ensi vuoden huhtikuussa eläkkeelle. Ekat 1960 vuonna syntyneet pääsevät eläkkeelle elokuun alusta ja loput ensi vuonna - jos haluavat.

Vierailija
39/84 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ihan noin helppoa ole. Voin ottaa esimerkiksi oman äitini, joka vielä 84-vuotiaanakin hiihti talvella 1200 km ja teki

Aika vanhaksi kuitenkin eli. Nämä jutut kannattaa minusta ajatella pikemminkin niin, että tilanne voisi olla vielä huonompi ilman tuota liikunnallisuutta. Ei niin, että turhaa oli kaikki koska yksilöllä oli terveysongelmia. Voimme varmaan kuitenkin kaikki myöntää, että Väisänen ei ole ollut mikään liikunnallisuuden ilmentymä lähivuosikymmeninä, ja että väestötasolla liikunnalla on merkitystä.

Vierailija
40/84 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riitalla on myös psoriasis mistä kertonut, on oma itsensä ei esitä mitään.Kaunis vieläkin!