Oletteko soittaneet pettävän miehen puolisolle tai saaneet puhelun että miehenne pettää?
Pohdin tätä koska haluaisin kertoa vaimolle, sillä koen että hänen tulee saada tietää. Mies jonka kanssa olin suhteessa valehteli minulle että ovat eronneet. Meillä on ollut vuoden intensiivinen suhde ja mies todella uskotellut minulle että haluaa minun kanssa lapsen, naimisiin jne. Haluan myös kuulla naisen näkökulman.
Onko tämä huono idea?
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kertoa? Kaikki pettävät, ei siitä mitään kertomalla voita.
Oon todella surullinen että elät tuollaisessa maailmassa ja sellaisten ihmisten keskellä. Minun piireissäni normi on rakastavat, onnelliset parisuhteet.
Eroja on mutta ne hoidetaan siististi. En usko että edes ymmärrät mitä oikea rakkaus on ja se on todella sääli sinun kannaltasi.
Ehkä eri juttu wt-porukoissa?
Niin, pettäminen on yleisempää ns. ylemmissä yhteiskuntaluokissa.
Tässä vielä ChatGPT: vahvistus asiaan:D :Yhteiskunnassa luokissa pettäminen on yleistä erityisesti sellaisissa ympäristöissä, joissa vallitsee voimakas kilpailu ja paine menestymisestä. Esimerkiksi korkeakouluissa, yritysmaailmassa ja politiikassa pettäminen on valitettavan yleistä, kun yksilöt pyrkivät saavuttamaan omaa etuaan muiden kustannuksella. Lisäksi myös sosioekonominen tausta voi vaikuttaa petolliseen käytökseen, sillä vähemmän varakkailla ja heikommassa asemassa olevilla saattaa olla enemmän motivaatiota pettää vauraita ja vaikutusvaltaisia henkilöitä saavuttaakseen itse etua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on lähes vuoden kestänyt seksisuhde varatun miehen enkä kyllä ole missään vaiheessa ajatellut kertoa miehen puolisolle yhtään mitään. Nautin hyvästä seksistä komean miehen kanssa niin kauan kuin juttua kestää. Etsinnässä on samalla parisuhde joten tuo varattu jää heti jos sopiva sinkkumies löytyy.
Täällä 9 vuoden seksisuhde. Molemmat tahoillaan varattuja.
Mä en itse petä eli olen sinkku. En todellakaan aio jäädä tähän suhteeseen yhdeksäksi vuodeksi. Vuosikin on jo pitkä aika ja olen välillä miettinyt suhteen lopettamista vaikka ei ketään ole löytynytkään. Hyvä seksi on kuitenkin saanut jatkamaan.
Hukkaat elämääsi. Et ole terve.
Olen saanut puhelun, kerran nuoruudessani. Siihen loppui se pitkä parisuhde. Oli kolkuttelemassa loppujaan jo varmaan ilman tuota puheluakin.
Olen saanut puhelun vaimolta. Tapailin yhtä mukavaa miestä. Ei sen kummemmin muuta (onneksi) ehtinyt tapahtua kuin pari kertaa kahvilla käydä. Ei tullut mieleenkään, että voisi olla naimisissa. Kerran soitin miehelle myöhään, ja parin hälytyksen jälkeen selkeästi painettiin punaista luuria. Ajattelin, että mies oli huonossa paikassa tms. Kaverille vitsailin vielä, että nyt tietysti paljastuu, että sillä onkin tyttökaveri tms., kun ei voinut vastata..
No enpä olisi voinut arvata, miten vitsailuni osui oikeaan. Seuraavana päivänä soitti nainen, joka kertoi olevansa vaimo(!!). Mies oli kuulemma pettänyt ennen häitä ja häiden jälkeenkin. Vaimo pyysi, että en pitäisi enää yhteyttä mieheen, ja se oli kyllä helppo luvata. Vielä tänäkin päivänä joskus mietin, että miksi vaimo ei vaan jättänyt tuollaista miestä. Itselle jätti sen verran niskakarvat pystyyn, että seuraaville treffeillä yritin lukea kaiken mahdollisen ja mahdottoman rivien välistä, ettei miehellä ole suurempia "luurankoja kaapissa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain tuollaisen soiton ja se teki minut hyvin surulliseksi. Puolisoni tyttöystävänsä soitti, että olivat edellisenä viikonloppuna olleet yhdessä hotellissa ja että minun tulisi ymmärtää, millaisen miehen kanssa elän.
Puolisoni oli kuollut 2 vuotta aikaisemmin, joten on epätodennäköistä, että hän vietti hotelliöitä. Soittajan ainoa tarkoitus oli aiheuttaa pahaa mieltä, joten en todellakaan ymmärrä, mitä hän soitollaan halusi.
Tai etsi finderista numeron ja sulla on sama nimi kuin hänen poikaystävänsä vaimolla ja meni ihmiset sekaisin?
No jos ei edes tiedä, kuka se petetty vaimo on, niin miksi soittaa? Tai haluaako oku ottaa sen riskin, että tämä tuntematon laittaa kaiuttimen päälle ja viihdyttää kavereitaan toisen naisen puhelulla?
Vierailija kirjoitti:
En soittaisi enkä kertoisi koska siitä voisi olla enemmän haittaa kuin hyötyä ja minun mielestäni on parempi jos ulkopuoliset eivät sotkeudu kenenkään parisuhdeasioihin. Tiedän monia avio- tai avoliitossa olevia ihmisiä, joilla on ollut syrjähyppyjä, mutta ne eivät ole kaataneet heidän liittojaan ja joillakin on syrjähyppy tainnut jopa vahvistaa liittoa.
Mutta kun on sivusuhteessa naimisissa olevan kanssa niin silloin on jo sekaantunut heidän suhteeseen. Kuullostaa selittelyltä ettei vaan itselle tulisi paha olo.
Eli haluat vain kostaa ja pilata ihmisten elämiä. Mieshän ei sinua jokatapauksessakaan enää ota, joten raukkamainen kostopointti sinulla vain on mielessäsi. Kun sinä et saa, niin tuhotaan muidenkin elämät.
En. Varatut miehet, joiden kanssa olen pannut (niitä on useita), ovat useimmiten muullakin tavoin kavereitani ja minulla ei ole mitään syytä rikkoa heidän suhteitaan.
Ei ole mitenkään huono idea! Olen kuullut useasta eri tapauksesta joissa miehen pettäminen on paljastunut juuri noin, että toinen nainen soitti miehen vaimolle ja kertoi totuuden.
Tiedän myös sellaisen tapauksen, jossa mies pyöritti useita eri naisia ja kun hän lopulta jäi kiinni vaimolleen, vaimo oli toki miehelle niin vihainen että otti eron, mutta samalla hän oli erittäin loukkaantunut siitä ettei kukaan näistä naisista ollut kertonut hänelle mitään. Toki se on mahdollista etteivät nämä naiset tienneet miehen olleen aviossa, mutta mikäli he tiesivät, vaimo olisi toivonut heidän kertovan hänelle miehensä toilailuista.
Itsekin seuraan nyt sivusta erästä miestä joka on jonkin aikaa pettänyt vaimoaan, eikä vaimo joko tiedä tai sitten vain haluaa olla näkemättä tosiasioita. Tämä nimittäin näkyy ulospäin aika selvästi ja mies itsekin on tunnustanut asian baarissa istuessaan, pyytäen ettei kukaan käräytä häntä hänen vaimolleen. Vaikka emme tunne kovin hyvin, olen sanonut hänelle että vähintä mitä hän voi nyt tehdä, olisi ottaa ero. Jos hän ei sitä tee, moraalini laittaa minut miettimään, ilmoitanko itse tuosta asiasta hänen vaimolleen. Ei ole tietenkään minun asiani, mutta käy vain tuota vaimoa sääliksi jos eroa ei tule, ja totuus selviää hänelle vasta vuosien päästä.
Tiedän muutaman naisen, jota petetään jatkuvasti. Mies on kummassakin tapauksessa jäänyt kiinni kerran ja toisessa toisenkin. Se suuri kriisi on ollut se kerta, kun mies on tottumattomuuttaan myöntänyt edes osan tapahtuneesta. No, kumpaakin liittoa on päätetty kuitenkin jatkaa, koska siinä on niin paljon hyvää, ja lapset, ja talolainaa ja pitkä yhteinen historia jajaja. Selvittyään säikähdyksellä mies on varmaan ajatellut selkäytimellä, että noin, totutinpas vaimon pettämiseen joten mikä on jatkaessa, ei se enää lähde. Sitten onkin rakastajattaria virrannut kuin Vuoksessa vettä. Niitä on kestitty, niiden kanssa on matkusteltu, niille on ostettu lahjoja, nostettu rahaa puolisoiden yhteiseltä tililtä naisten ylläpitämiseksi jne.
Ja vaimo. Vaimo ei enää jatkossa usko lainkaan pettämisiä. Koska mies petti kerran, ja se selvitettiin ja jatkettiin yhdessä entistä vahvempina! Tosiasiassa nainen tietysti sisimmässään tietää, että mies pettää, mutta tietää myös että kun mies on monen naisen makuun päässyt, ainoat vaihtoehdot on sietää tai ottaa ero. Sitä optiota ei enää ole, että voitaisiin asia selvittää ja miehestä tulisi uskollinen.
Niinpä vaimo ei usko vaikka kuulee omilta tyttäriltään asiasta.
Molemmat näistä tietämistäni naisista sairastuivat lopulta todella vakavasti. Ihminen kun on kokonaisuus. Minkä yrittää peittää ja työntää pois mielestä, se jää jäytämään ja tuhoaa lopulta kehon. Nyt yhteistä aikaa ei enää ole paljon.
Älkää valitko kuolemaa. Synnin palkka on kuolema sanotaan sanassakin. Valitkaa elämä. Totuus on tekevä teidät vapaiksi, niinkin sanassa sanotaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain tuollaisen soiton ja se teki minut hyvin surulliseksi. Puolisoni tyttöystävänsä soitti, että olivat edellisenä viikonloppuna olleet yhdessä hotellissa ja että minun tulisi ymmärtää, millaisen miehen kanssa elän.
Puolisoni oli kuollut 2 vuotta aikaisemmin, joten on epätodennäköistä, että hän vietti hotelliöitä. Soittajan ainoa tarkoitus oli aiheuttaa pahaa mieltä, joten en todellakaan ymmärrä, mitä hän soitollaan halusi.
Tai etsi finderista numeron ja sulla on sama nimi kuin hänen poikaystävänsä vaimolla ja meni ihmiset sekaisin?
No jos ei edes tiedä, kuka se petetty vaimo on, niin miksi soittaa? Tai haluaako oku ottaa sen riskin, että tämä tuntematon laittaa kaiuttimen päälle ja viihdyttää kavereitaan toisen naisen puhelulla?
Olisiko tuo nyt ylitsepääsemätöntä. Mitä sitten vaikka viihdyttäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En soittaisi enkä kertoisi koska siitä voisi olla enemmän haittaa kuin hyötyä ja minun mielestäni on parempi jos ulkopuoliset eivät sotkeudu kenenkään parisuhdeasioihin. Tiedän monia avio- tai avoliitossa olevia ihmisiä, joilla on ollut syrjähyppyjä, mutta ne eivät ole kaataneet heidän liittojaan ja joillakin on syrjähyppy tainnut jopa vahvistaa liittoa.
Eikö se ole jo sotkeutumista toisen parisuhdeasioihin, jos harrastaa seksiä sellaisen ihmisen kanssa, joka on parisuhteessa toisen kanssa?
Ei välttämättä, jos toimii itse hyvässä uskossa (bona fide). Jos esim. ei tiedä toisen olevan parisuhteessa tai toinen kertoo olevansa avoimessa suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Olen saanut puhelun vaimolta. Tapailin yhtä mukavaa miestä. Ei sen kummemmin muuta (onneksi) ehtinyt tapahtua kuin pari kertaa kahvilla käydä. Ei tullut mieleenkään, että voisi olla naimisissa. Kerran soitin miehelle myöhään, ja parin hälytyksen jälkeen selkeästi painettiin punaista luuria. Ajattelin, että mies oli huonossa paikassa tms. Kaverille vitsailin vielä, että nyt tietysti paljastuu, että sillä onkin tyttökaveri tms., kun ei voinut vastata..
No enpä olisi voinut arvata, miten vitsailuni osui oikeaan. Seuraavana päivänä soitti nainen, joka kertoi olevansa vaimo(!!). Mies oli kuulemma pettänyt ennen häitä ja häiden jälkeenkin. Vaimo pyysi, että en pitäisi enää yhteyttä mieheen, ja se oli kyllä helppo luvata. Vielä tänäkin päivänä joskus mietin, että miksi vaimo ei vaan jättänyt tuollaista miestä. Itselle jätti sen verran niskakarvat pystyyn, että seuraaville treffeillä yritin lukea kaiken mahdollisen ja mahdottoman rivi
Kerran treffeillä ollessani nainen alkoi tivata, olenko todella sinkku. Tunnusti etsineensä sosiaalisen median profiilini ja varmistaneensa, ettei sieltä löydy kuvia mahdollisesta naisystävästä. Minulle tuli tuossa tilanteessa ensin melko kytätty olo, mutta kun vahvistin olevani sinkku, nainen kertoi että oli jo useita kertoja tapaillut mukavia miehiä, jotka osoittautuivatkin sittemmin jo varatuiksi. Sen jälkeen kävi sääliksi tuosta naista, ja olin vihainen siitä että jotkut varatut miehet kehtaavat esiintyä sinkkuina kumppaneidensa selän takana. Sen se sitten aiheuttaa, että nainen alkaa jo ennen ensitreffejä varmistella, ettei mies ole jo varattu.
M27
Vierailija kirjoitti:
Mulla on lähes vuoden kestänyt seksisuhde varatun miehen enkä kyllä ole missään vaiheessa ajatellut kertoa miehen puolisolle yhtään mitään. Nautin hyvästä seksistä komean miehen kanssa niin kauan kuin juttua kestää. Etsinnässä on samalla parisuhde joten tuo varattu jää heti jos sopiva sinkkumies löytyy.
V..u että olet oksettava. Ole hyvä ja kerro vaimolle viimeistään kun uusi ku..ppak..rpä löytyy,ellei vaimo ole jo saanut tartuntaa. Kivat lapsille,jos niitä kuviossa on-miten sairaita äm..miä tässä maassa oikein on? Suomalaisia arvoja et ainakaan tue-ilmankos syntyvyys on laskussa. Häpeä,hu..ra! Toivottavasti saat moninkertaisesti tekosi takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta kysyn, millaisen lopputuleman uskot kertomisesta tulevan? Ajatteletko, että mies jättää vaimonsa ja lopulta ryhtyy todelliseen suhteeseen kanssasi? Vai haluatko lopettaa suhteen mieheen? Kolmas vaihtoehto on, että ero tulee kummankin kanssa.
Minulle on tyttöystävä laittanut viestin, että hänellä on suhde mieheni kanssa. Oli aika järkytys lähinnä siksi, että hän oli myös uskottu ystäväni. Siinä meni niin kaveruus kuin mies samalla heitolla. Hän sai kultansa - tosin jäi muutaman vuoden kanssa katraansa kanssa ylsinhuoltajaksi, koska mies teki saman tempun hänelle. Käsittääkseni jälleen naisen kaverin kanssa.
Oli hyvä, että sain tietää. Mutta suosittelen myös miettimään sitä, haluatko tuollaisen miehen itsellesi. Se vaatii aika kaksinaamaista tyyppiä, joka pystyy kahta pesää pelaamaan.Mun motiivi olisi
Vähän nyt on kuitenkin ristiriitaista, että yleisen moraalin takia soittaisit vaimolle nyt, ja syynä esim kun mies kertonut että on vaimonsa kanssa rahan takia. Kerrot uskoneesi miestä, joten mikset yleisen moraalin nimissä heittänyt häntä pellolle jo siinä vaiheessa kun rahan olevan syynä avioliittoonsa? Tai edes sanonut mitään miehelle siitä? Nyt jälkeenpäin vasta moraali herää.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitenkään huono idea! Olen kuullut useasta eri tapauksesta joissa miehen pettäminen on paljastunut juuri noin, että toinen nainen soitti miehen vaimolle ja kertoi totuuden.
Tiedän myös sellaisen tapauksen, jossa mies pyöritti useita eri naisia ja kun hän lopulta jäi kiinni vaimolleen, vaimo oli toki miehelle niin vihainen että otti eron, mutta samalla hän oli erittäin loukkaantunut siitä ettei kukaan näistä naisista ollut kertonut hänelle mitään. Toki se on mahdollista etteivät nämä naiset tienneet miehen olleen aviossa, mutta mikäli he tiesivät, vaimo olisi toivonut heidän kertovan hänelle miehensä toilailuista.
Itsekin seuraan nyt sivusta erästä miestä joka on jonkin aikaa pettänyt vaimoaan, eikä vaimo joko tiedä tai sitten vain haluaa olla näkemättä tosiasioita. Tämä nimittäin näkyy ulospäin aika selvästi ja mies itsekin on tunnustanut asian baarissa istuessaan, pyytäen ettei kukaan käräytä häntä hänen vai
Ilmoita,välittömästi! T.törkeästi petetty,jonka elämästä (+lasten)paloi yli kymmenen vuotta valheeseen.
Varhais-aikuisena tapailin jonkin aikaa miestä, kunnes yhtenä aamuna hänen avovaimonsa laittoi viestiä, haukkui mut alimpaan h*lvettiin ja irti hänen miehestään. En ollut tiennyt siitä mitään.
Halusin nähdä naisen, kun oli niin vihainen, niin ajattelin, että parasta on pyytää hänet kahvikupposen ääreen. Haukkujen jälkeen suostuikin.
Keskustelu meni hyvin ja selitin koko tarinan. Nainen vaan siihen loppuun tuumasi, että "Kaikki on selvää, mutta toivon, että jos mieheni vielä laittaa viestiä, älä vastaa." ja muistan, kun tarkkaan katsoi autoani ja otti rekkarinkin ylös. Kysyin ihan suoraan, eikö häntä häiritse, että hänen miehensä laittaa viestiä muille, niin se on kuulemma vaan naisten vika. Nojaa. Nainen yli kymmenen vuotta myöhemmin on miehensä kanssa ja huutaa minua h*oraksi jos näkee. En kiinnitä asiaan mitään huomiota, huutakoon.
Toinen kerta oli sellainen, että lähdin baarista miehen matkaan. Nähtiin senkin jälkeen muutamia kertoja ja olin tosi ihastunut. Taas selvisi, että hän on varattu. Olin niin vihainen, että laitoin hänen tyttöystävälleen viestiä kaikesta, joka tietenkin oli vihainen miehelleen ja meni rikkomaan miehen omaisuutta. Kiitteli jälkikäteen.
Nyt vanhempana en enää menisi puuttumaan muiden suhteisiin. Tehkööt kuka mitä tekee, vastuussa ovat omista suhteistaan. En puutu enää mihinkään ja muutenkin olen itse parisuhteessa vuosia ollut.
Samaa mieltä, soita vaimolle. Sitten hänellä on mahdollisuus parempaan elämään tulevaisuudessa.
Voi olla että jo epäilee ja on kiitollinen kun saa varmistuksen asiaan. Minä ainakin olisin, ja olin kun ensimmäisen avioliittoni aikana minulle kerrottiin.
Kerro ap minkä ikäinen tämä mies on. Haluan varmistua että ei ole minun mieheni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekin seuraan nyt sivusta erästä miestä joka on jonkin aikaa pettänyt vaimoaan, eikä vaimo joko tiedä tai sitten vain haluaa olla näkemättä tosiasioita. Tämä nimittäin näkyy ulospäin aika selvästi ja mies itsekin on tunnustanut asian baarissa istuessaan,
Idiootti!
Miten siinä 10 vuotta muka hukkaan on mennyt?
Ihan samalla lailla teillä on ollut mukavaa, eikä lapsetkaan ole 10 vuoden aikana mitenkään kärsinyt siitä, että mies sitten myöhemmin petti.
Pettämisen jälkeisestä ajasta toki voi keskustella erikseen, mutta siitä sä et puhunutkaan.
Niin, pettäminen on yleisempää ns. ylemmissä yhteiskuntaluokissa.