Yksi tyhmimmistä säästövinkeistä: Puolita tiskiainetabletit
Tietysti on olemassa kaikkia tyhmiä niksipirkka-vinkkejä, joita käyttää vaan ammattilaispihistelijät, mutta tuota uskon monen tekevän.
https://www.is.fi/menaiset/tyo-ja-raha/art-2000010564673.html
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies ilmoitti alkavansa säästämään WC-paperissa. Rupesi pesemään takapuolensa ja kuivasi sitten paperiin. Nyt meillä menee hänen WC-käynteihinsä sekä vettä että paperia.
kuka ei suihkaise takapuoltaan wc-käynnin jälkeen?
1 pyyhi
2 suihkaise
3 kuivaa
Ällöttävä ajatus kakkapepuista hinkkaamassa alusvaatteita ja sen jälkeen päälivaatteita..
Puolikas tabletti riittää aivan hyvin. Nämä alapeukuttajat eivät ole edes kokeilleet.
Minulla oli pieni pöytätiskari monta vuotta ja käytin siihen nestemäistä konetiskiainetta koska sitä pystyi annostelemaan ihan pienen määrän, hyvin toimi. Nykyisin kun on iso tiskikone käytän kyllä tabletteja mutten puolita, tablettejakin on niin moneen lähtöön erilaisia, joissakin on kyllä liikaa ainetta mutta niitä en osta.
Pikkutiskit pesen käsin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tiedän paremman keinon säästää:
Tiskaa käsin
Se vaan ei säästä yhtään. Vettä kuluu moninkertaisesti enemmän.
Mihin tämä väite perustuu? Kuvitelma on että koko toimituksen ajan hana huutaa täydellä paineella vaikka ei edes huuhdeltaisi tiskejä?
Ihan faktaan. Sä et pese kokonaista koneellista käsin 10-15 litralla vettä. Käsinpesuun kuuluu vähintän tuplat tuosta, vaikka kuin vähän liruttaisi vettä.
https://tieku.fi/teknologia/energia/kiista-mika-saastaa-enemman-energia…
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kuluttaja-kasin-tiskaaminen-haitall…
Vierailija kirjoitti:
Minä puolitan vessapaperin. Säästö se on pienikin säästö...
Miksi et lopeta kokonaan sitten säästät vielä enemmän
Vaikka pesisi joka ainoa päivä koneellisen, tiskitabletteihin menisi n. 40 euroa vuodessa. Säästösi siis 20 euroa vuodessa. Keksin satoja parempia keinoja säästää 20 euroa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies ilmoitti alkavansa säästämään WC-paperissa. Rupesi pesemään takapuolensa ja kuivasi sitten paperiin. Nyt meillä menee hänen WC-käynteihinsä sekä vettä että paperia.
kuka ei suihkaise takapuoltaan wc-käynnin jälkeen?
1 pyyhi
2 suihkaise
3 kuivaa
Ällöttävä ajatus kakkapepuista hinkkaamassa alusvaatteita ja sen jälkeen päälivaatteita..
Toisilla on kehonhallinta kohdillaan että saa puhdasta, kannattaa harjoitella pyyhkimistä jos jää vielä jotain sen jälkeen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et lopeta kokonaan sitten säästät vielä enemmän
Ulkohuussi säästää vettä ja energiaa ja tuotokset voi vielä käyttää lannoitteena. Säästövinkki Pohjois-Koreasta.
Vierailija kirjoitti:
Onko paskaa hyppysissä?
Lasketaanpa. Meillä on 5-henkinen perhe joten pestään ainoastaan reunoja myöden täysiä astianpesukoneellisia käytännössä kerran päivässä.
Käytän vain näitä kalleimpia all-in-one tabletteja joita ostetaan tarjouksesta iso erä alle 15 senttiä kappale.
Aina välillä kaikki astiat eivät tule täysin puhtaiksi kokonaisellakaan kapselilla kun kone tosiaan on reunojaan myöden täynnä mutta leikitään että puolikaskin riittäisi
Potentiaalinen säästö vuositasolla olisi 25€ luokkaa mikä on toki nollasta poikkeava summa mutta meidän vuosibudjetissamme katoaa valitettavasti desimaalinpyöristyksiin.
Kokemuksen perusteella väitän että kokonainen tabletti on meidän täyttöasteellamme just riittävä ja astiat jäävät likaisiksi jos se leikataan puoleen.
Vierailija kirjoitti:
Puolikas tabletti riittää aivan hyvin. Nämä alapeukuttajat eivät ole edes kokeilleet.
Sinä et tajunnut koko keskustelun pointtia puolitetuilla aivoillasi..
Nämä on näitä. Länttäävät vettä shampoo pulloihin ja saippuapulloihin. Katkovat pesuainetabletteja. Jauheen ostaisin minäkin pienempään koneeseen. Shampoota ja nestemmäistä saippuaa säästää pumppupulloihin siirtämällä. Halvoista säästöpakkauksista.
Laskevat montako palaa saa käyttää vessapaperia ja vetävät vessansa sadevedellä.
Ja seuraavaksi ostetaan jotain turhaa ja typerää koko säästetyllä 5 euron setelillä.
Mä käytän niitä all in one -tabletteja missä on kirkaste samassa, niitä ei edes pysty puolittamaan.
Jos tulitikku syttyy eli toimii, laitan sen takaisin askiin. Sitten voin käyttää sitä uudelleen.
Joku laimentaa nestesaippuaa. Kääkä!
oikeasti hyvä vinkki on vaihtaa palasaippuaan, ainakin käsien pesussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka urpo laittaa järjettömän turhan kemikaalikuorman koneeseen eikä puolita tablettia? Syötkö purkillisen kakkaa, jos mainostajat käskee?
Kuka urpo koskettelee paljain käsin näitä myrkkytabletteja?
Kertakäyttöhanskat on keksitty.
Sehän onkin tosi ekologista. Puolitetaan tabletti ja sitten hanskat roskiin.
Se on vähän tapauskohtainen juttu. Järjen käyttö on tässäkin asiassa sallittua.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka pesisi joka ainoa päivä koneellisen, tiskitabletteihin menisi n. 40 euroa vuodessa. Säästösi siis 20 euroa vuodessa. Keksin satoja parempia keinoja säästää 20 euroa vuodessa.
Listaa 200 keinoa, niin siitä kertyy jo 4000 euroa, eli puolet työttömän rahoista. Olisin kiitollinen. 20 euroakin on iso raha noin helpolla, tosin jo käytössä.
Vierailija kirjoitti:
En varmasti puolita. Meillä kävi tiskikoneen korjaaja, joka sanoi ihmisillä olevan paljon esim. tukoksia, kun säästetään halvimmalla konetiskijauheella ja tablettien puolitiksilla. Se tabletti puhdistaa myös tiskikonetta ja sen letkustoja yms. Huono säästökohde, korjaus on kallis. Tai tukos.
Suurempi syy vielä koneen tukkeutumiseen on että "säästetään" kaikenmaailman eco-ohjelmilla. Itse pesen aina kattilanpesuohjelmalla eli 70 asteessa. 23 vuotta mennyt samlla koneella ilman vikoja.
En puolittaisi vaikka olisi rahat miten tiukilla. En yksinkertaisesti halua miettiä, onko siitä puolitetusta tippunut jauhetta ympäriinsä, kulkeutuen jaloissa ties minne. Melko myrkkyjä noi aineet edelleen on. Enkä halua käyttää aikaani tablettien sahaamiseen. Mun mielestä näissä ei ole järkeä. Laittakaa mielummin valmistajille palautetta, että tehkää puolet pienempiä tabuja tai käyttäkää annosteltavaa ainetta.