Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksi tyhmimmistä säästövinkeistä: Puolita tiskiainetabletit

Vierailija
16.07.2024 |

Tietysti on olemassa kaikkia tyhmiä niksipirkka-vinkkejä, joita käyttää vaan ammattilaispihistelijät, mutta tuota uskon monen tekevän.

https://www.is.fi/menaiset/tyo-ja-raha/art-2000010564673.html

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä puolitin vuosia kunnes siirryin jauhemaiseen jota voi annostella juuri sen määrän kuin tarvitsee ja taas halpeni ainakin 30%, Kokonaisesta tabletista tuli aina kauhea lemu keittiöön.

Vierailija
2/81 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä puolitan vessapaperin. Säästö se on pienikin säästö...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolitan aina konetiskitabletin..On pienempi kone. Kahdesta syystä..säästän ja saan vähemmän myrkkyä aineesta. Kun kokonainen tabletti riittää isoon koneeseen ,niin puolikas näköjään riittää koneeseeni .😉

Vierailija
4/81 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pesee vajaita koneellisia, nii  kai se käy silloin järkeen, että pesuainettakin laitetaan vähemmän. Mutta miksi sitten ostaa tabletteja? Jauhe on silloin kätevämpi, kun voi annostella tarpeen mukaan.

Meillä pelataan tiskikonetetristä, jotta saadaan kaikki likaiset astiat mahtumaan koneeseen. Ja leipomukset epäonnistuvat, jos kulhot ja välineet eivät ole kunnolla puhtaat. Joten kokonainen tabletti on sopiva määrä pesuainetta. Tabletti on helppo annostella.

Vierailija
5/81 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolitan aina konetiskitabletin..On pienempi kone. Kahdesta syystä..säästän ja saan vähemmän myrkkyä aineesta. Kun kokonainen tabletti riittää isoon koneeseen ,niin puolikas näköjään riittää koneeseeni .😉

Olet siis ääliö.

Mitäs tuo solvaamisesi kertoo sinusta? Mietipä sitä.

Riippuu astioiden likaisuudestakin. Puolittaa voi ihan hyvin, jokaisen oma asia. -eri

Vierailija
6/81 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä puolitin vuosia kunnes siirryin jauhemaiseen jota voi annostella juuri sen määrän kuin tarvitsee ja taas halpeni ainakin 30%, Kokonaisesta tabletista tuli aina kauhea lemu keittiöön.

Niinpä. Jauhemainen on muutenkin paljon halvempaa vaikka sitä laittaisi kokonaisen tabletin verran. Oikea säästövinkki siis on "osta jauhemaista konetiskiainetta tablettien sijaan".

Vierailija
7/81 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka urpo laittaa järjettömän turhan kemikaalikuorman koneeseen eikä puolita tablettia? Syötkö purkillisen kakkaa, jos mainostajat käskee?

Vierailija
8/81 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolitin palkkani, nyt säästän veroissa.

Vierailija
9/81 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän paremman keinon säästää:

Tiskaa käsin

Vierailija
10/81 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka urpo laittaa järjettömän turhan kemikaalikuorman koneeseen eikä puolita tablettia? Syötkö purkillisen kakkaa, jos mainostajat käskee?

Kuka urpo koskettelee paljain käsin näitä myrkkytabletteja? 

Vierailija
11/81 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet siis ääliö.

Oletko aina tollainen, että haukut ihmisiä? Ilmankos viihdyt palstalla, oikeat kaverit karttaa.

Vierailija
12/81 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tiedän paremman keinon säästää:

Tiskaa käsin

Se vaan ei säästä yhtään. Vettä kuluu moninkertaisesti enemmän.

Vierailija
13/81 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten tablettien puolittajat käyttää irrationaalisen määrän rahaa johonkin ei-välttämättömään. Ihmisten rahankäyttö on epäloogista. Miten niitä edes voi puolittaa? Hajoaa koko tabletti ympäriinsä.

Vierailija
14/81 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen myös tabletin puolittamista, kun tarjolla on nestemäistä ja jauhemaisia astianpesuainetta, jota voi tarpeen mukaan annostella. 

Vierailija
15/81 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Meillä töissä puolitetaan ja kun olen nähnyt lopputuloksen, en taatusti puolita kotona. 

Vierailija
16/81 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä puolitan vessapaperin. Säästö se on pienikin säästö...

Sama joka toinen kerta pyyhin paperilla, joka toinen kädellä 

Vierailija
17/81 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi konetiskitabletti maksaa n. 15 senttiä. Meillä on viisihenkinen perhe. Tiskikone ei pyöri joka päivä, ehkä n. joka toinen päivä, eli kuukaudessa n. 15 kertaa. Yhteensä tiskiainetabletteihin menee sitten kuussa 2 euroa 25 senttiä. Puolittamalla tiskitableti, säästää näin ollen kuukaudessa 1 euron ja 12,5 senttiä.

Vierailija
18/81 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka urpo koskettelee paljain käsin näitä myrkkytabletteja? 

Kertakäyttöhanskat on keksitty.

Vierailija
19/81 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen tyhmä vinkki oli käyttää teepussit kahteen kertaan.

Luonnosta saa juuri nyt teeainekset ilmaiseksi vaikka koko vuodeksi. Jos nyt teetä ylipäänsä johonkin tarvitsee (mihin?). 

Vierailija
20/81 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä opiskelin meditaatiota. Nykyään hengitän paljon harvemmin. Säästän meidän kaikkien yhteistä, arvokasta hengitysilmaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi