Yksi tyhmimmistä säästövinkeistä: Puolita tiskiainetabletit
Tietysti on olemassa kaikkia tyhmiä niksipirkka-vinkkejä, joita käyttää vaan ammattilaispihistelijät, mutta tuota uskon monen tekevän.
https://www.is.fi/menaiset/tyo-ja-raha/art-2000010564673.html
Kommentit (81)
Minä säästän sanoja ja siksi lähettelen hymiöitä tänne palstalle. Kaikki eivät siitä tykkää, mutta minkäs teet...
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies ilmoitti alkavansa säästämään WC-paperissa. Rupesi pesemään takapuolensa ja kuivasi sitten paperiin. Nyt meillä menee hänen WC-käynteihinsä sekä vettä että paperia.
Heh... kestovessapaperiakin on saatavilla, jos ette tienneet. Arkit on ommeltu kankaasta ja nepparilla kiinni toisissaan rullassa. Desinfioitava käytön jälkeen sekä paperit että pyykkikone. Luulin tätä vitsiksi, mutta on olemassa.
Minä pesen astiani taloyhtiön pesutuvalla, säästyy rahaa. Pesukoneessa on aina pesuainejäämiä, tulee puhdasta
Yks säästö vinkki on, kun vaate menee likaiseksi käännä se ympäri ja pue uudelleen.😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen tyhmä vinkki oli käyttää teepussit kahteen kertaan.
Luonnosta saa juuri nyt teeainekset ilmaiseksi vaikka koko vuodeksi. Jos nyt teetä ylipäänsä johonkin tarvitsee (mihin?).
Joo mutta moni meistä asuu Suomessa, missä teepensas ei suurin määrin kasva. Nyt tosin alkoi vähän kiinnostaa ruukkupensas :). Ei tosin säästöä varmasti tule, edullinen tee on sen verran halpaa.
Et ole yrttiteestä kuullut?
Luetun ymmärtäminen? Tuossa puhuttiin teeaineksista, ei yrttiteeaineksista eli haudukkeista.
Itsehän käytän säästösyistä vaahteranlehtiä vessapaperina, iso pino vaan pöntön viereen.
Nää on oikeasti tyhmiä säästövinkkejä. Jos ihmisellä on pulaa rahasta, niin silloin pitää keskittyä siihen, mihin ne isot rahavirrat ohjautuu. Pesuainetabletit on vaan pieni osa ihmisen budjetista, niissä säästäminen ei pelasta kenenkään taloutta vaan pitää katsoa kokonaisuutta. Jos taas haluaa säästää luontoa, kannattaa tiskata käsin perinteisellä palasaippualla.
Yhtä älytöntä on käsisaippuan jatkaminen vedellä. Kestäähän se pidempään, joo, mutta nestesaippua säilöntäaineiden määrä on laskettu alkuperäiselle tuotteelle. Viikkoja seissyt bakteeriliemi ei puhdista kenenkään käpäliä.
Wc-paperissa voi olla jopa neljä kerrosta, jotka voi irrottaa toisistaan. Jopa 400% säästö!
Jestas miten masentava lista. Tuossahan pitää saada kiksejä säästämisestä, muutenhan tuo on pelkkää elämää ja tehtävää mitä pitää tehdä, ei koskaan mitään saa haluta.
Vierailija kirjoitti:
Wc-paperissa voi olla jopa neljä kerrosta, jotka voi irrottaa toisistaan. Jopa 400% säästö!
Jos pesee joka kerta, ei tarvita ollenkaan paprua. Paitsi kuivaamiseen tai voi käyttää pientä pyyhettä, jonka kuivaa tai istu odottelemassa kuivumista.
Puolitan. Vähemmän myrkkyäkin. Pitäisi ostaa jauhetta seuraavaksi.
Kun käyn kusella, en vedä vessaa ennenkuin olen käynyt vähintään kolme kertaa
Vierailija kirjoitti:
Voi puolittaa:
SVT: Puoli konetiskitablettia riittää - jälki yhtä puhdasta kuin kokonaisella | Yle
Tietenkin voi, mutta ei se putkille hyvää tee. Säästä pesuaineessa, maksa putkimiehelle. Jos olet onnekas, niin juhlapyhien aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Yks säästö vinkki on, kun vaate menee likaiseksi käännä se ympäri ja pue uudelleen.😊
Mä teen tämän kondomeille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tiedän paremman keinon säästää:
Tiskaa käsin
Se vaan ei säästä yhtään. Vettä kuluu moninkertaisesti enemmän.
Mihin tämä väite perustuu? Kuvitelma on että koko toimituksen ajan hana huutaa täydellä paineella vaikka ei edes huuhdeltaisi tiskejä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä teen tämän kondomeille.
Herrasmies :D muita säästöniksejä?
Vierailija kirjoitti:
Kuka urpo laittaa järjettömän turhan kemikaalikuorman koneeseen eikä puolita tablettia? Syötkö purkillisen kakkaa, jos mainostajat käskee?
Puolet järjettömän turhasta kemikaalikuormasta on edelleen järjettömän turha kemikaalikuorma.
Laita vaan 1/8 osa tai 1/16 osa.
Hei, keksittiinkö me just homeopatia uudelleen?
Minä ostin mikrokuituliina ison paalin ja pyyhin niillä. Pesen ne koneessa halvan pörssisähkön aikaan. Talvella leikkaan risoja sukkia ja muuta tekstiiliä varalapuiksi, jos sähköä ei saakaan halvalla. Niitä en pese, vaan poltan pönttöuunissa.