Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nukkuivatko teidän vauvat synnärillä, vai itkivätkö yöt?

Vierailija
02.02.2007 |

Meillä esikoinen nukkui synnärillä ihan hyvin yöt, ei itkeskellyt turhia.

Kuopus sitten olikin erilainen, heti ensimmäisenä yönään valvoi eikä meinannut millään nukkua, itki vaan vaikka sai lisämaitoakin. Olin itse valvonut edellisen yön kokonaan supistusten kanssa ja alkoi ottamaan jo koville valvoa toinen yö, hoitaja otti " armollisesti" vauvan pariksi tunniksi klo 2 yöllä kansliaan että sain hetken nukuttua :/ (samaisella lapsella oli sitten koliikki...)

Miten muilla?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsyksissä syntymästä. Sen jälkeen eivät nukkuneet kunnolla seuraavaan vuoteen.=)

Vierailija
2/21 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöitkut alkoivat vasta parin viikon ikäisenä kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ihmettelin, kuinka lapsi voi kasvaa nukkumatta koskaan, mun terveys ei kestänyt.

Vierailija
4/21 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tasasi sitten vähän. Eipähän siellä synnärillä paljoo itkenyt. Nukkui kiltisti. Ja sama homma jatkui kotona. Tää on harvinaisen tyytyväinen miehen alku :)

Vierailija
5/21 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmas huusi ekana yönä kokoajan, minkä tissi ei ollut suussa.

Niin, ja sekin tapa jatkui pitkään. . . Tais oppia joskus lähempänä vuoden ikää vasta nukkumaan yönsä hyvin.¨

Sekä sinetöi päätöksen että meidän lapsiluku on täynnä!

Vierailija
6/21 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama jatkui 4kk, sitten vähän helpotti. Kuopus ei itkenyt lainkaan ensimmäiseen kahteen viikkoon, mutta ei hänkään synnärillä nukkunut vaan oli koko ajan rinnalla.

Vierailija
7/21 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko ajan, ellei lutkuttanut tissiä. Oli ihana tulla kotiin synnäriltä, ajattelin, että nyt saa nukkua.

No lapselle tuli sitten koliikki, että se siitä nukkumisesta.

Vierailija
8/21 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaja oli ihmeissään kun harva neljän tunnin ikäinen kuulemma niin paljon juo, mutta muuten ei karjumista saanut loppumaan...

Vierailija
9/21 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä aamuyöheräilyä kesti muutama kuukausi.

Vierailija
10/21 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin hätäsektion jälkeen sekava ja kipeä. En edes muista oikeesti missä vauva oli....

Kuopus taisi nukkua ekan yön, tokana yönä se rupes tilaamaan maitoa ja teki sitä aamuun asti (kaksi tuntia otin " vapaata" nukkumiseen aamusta) ja vielä seuraavan päivän. Ei tuntunut rankalta vaikka olin synnytyksessä valvonut kaksi yötä, motivaatio imetyksen käynnistämiseen oli korkealla.

sen jälkeen kuopus on nukkunut kuten vauvat yleensä; joskus enemmän ja joskus vähemmän

Vierailija
11/21 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä oli samassa huoneessa kolme äitiä ja vauvaa niin melko rauhattomia yöt oli. Itse en nukkunut juurikaan.

Kotona vauva sitten nukkui paremmin kuin sairaalassa ja itse tietysti myös.

Vierailija
12/21 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

alusta asti oli tissillä noin 20 tuntia vuorokauden aikana... nukuttiin sängyssä vierekkäin, välillä puolta vaihtaen. =/ se oli minusta kauhean rasittavaa, kun muutenkin olin väsynyt silloin... hoitaja otti kerran (ekana yönä) vauvan hoitoon vähäksi aikaa ja nukuin sen aikaa sitten. =)

Vierailija
13/21 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä myöskään ensimmäiseen vuoteen.

Toinen nukkui ensimmäisestä yöstä lähtien, ja hyvin on aina tajunnut milloin on yö.

Vierailija
14/21 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja syy oli selvä, nälkä!! Mutta lisämaitoa ei saanut vaikka pyysin ja itselläni maito nousi vasta viikko synnytyksestä. Hoitajat puhuivat koliikista, joka siis loppui kun maitoa alkoi kotona saada säännöstelemättä!!

Toinen nukkui ja on aina nukkunut hyvin

Vierailija
15/21 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin, eikä itkenyt laisinkaan. Sai lisämaitoa jo sairaalassa, joten ei ainakaan ollut nälkäinen.

Vierailija
16/21 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

huutamistaan n. pari vuotiaaksi. Toka oli rauhallisempi tapaus ja nukkui jo synnärinsä (kuten jatkossakin) yönsä loistavasti.

Vierailija
17/21 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen yön vielä nukkui teholla, kolmantena yönä oli jo vieressä. Sen muistan että heräsin keskellä yötä ihmettelemään kun ei ollut herännyt syömään. Eli kait se hyvin nukkui :D

Vierailija
18/21 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein. niillä on nikotiinivierotusoireita....

Vierailija
19/21 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin esikoisen kanssa 6 yötä synnärillä Seinäjoen keskussairaalassa. Vauva oli tosi itkuinen erityisesti öisin , liekö syynä ollut mm. synnytyksessä murtunut solisluu.. Sitten eräänä yönä ajattelin, että nyt on kyllä minunkin saatava nukkua ja kiikutin vauvan " vauvalaan" . Tyrmistyksekseni hoitaja siellä NUKKUI sikeästi nojatuolissa. Pikkaisen otti päähän, hänhän sai palkan siitä, että vietti yönsä siellä ja sitä tuskin oli tarkoitettu nukkumiseen!

Vierailija
20/21 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ykkönen sentään välillä vähän nukahti, mutta kakkosella oli nälkä ja kun annettiin toisena yönä lisämaitoa, niin nukahtikin välillä. Sitten kun pääsimme kotiin, ei ole ollut nukkumisessa ongelmia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme