Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulko-suomalaisen perheen turha hakea VVO asuntoa?

02.02.2007 |

Aika monesti olemme uusineet hakemuksen, mutta ei meitä ole ainakaan KOSKAAN onni potkaissut sieltä päin. Kysynkin että onko ketään kuka olisi saanut asuntoa VVO:lta? Vaan katsotaanko siellä ensin nimi eikä koko hakemusta? Sivuilla vapaita olevia asuntojakin kun kysyy soittamalla, niin ne on jo menneet vaikka tänään olisi nettiin laitettu. Jos katsovat työpaikan ym.. niin mieheni on vakityössä hyvässä firmassa.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haettu aikoinaan yhdessä miehen kanssa ja meidän perheellä selvästi ulkomaalainen sukunimi. Ja kummankin etunimetkin ovat ei suomalaiset. Miehen ihonvärikin poikkeaa suomalaisesta, kuin yö päivästä. Käypä toimistossa juttelemassa, jos et ole jo käynnyt?

Vierailija
2/20 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä ole tuottanut ongelmia miehen tummuus tai nimi. nyt olemme muuttamassa pois ja su kävi porukka katsomassa asuntoa,ilmoittivat etteivät ota ma-aamuna ja heti ma päivällä soitti toinen perhe meille. Eli asuntoja tarjotaan todella nopeaan tahtiin, ainakin täällä pk-seudulla.

Me olimme nyt vvo:lla isompaa vailla vuoden verran eikä koskaan mitään kuulunut...onneks saatiin asunto muuten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mitä siis tällä ulkosuomalaisella tarkoitat...?

Meillä minä ihan suomalainen ja suomalainen nimi.

Miehellä pysyvä oleskelulupa ollut PITKÄÄN, kansalaisuutta ei ole, eikä ole edes hakenut. Hänellä on selkeästi suomalaisesta poikkeava nimi. Nämä seikat eivät ole vaikuttaneet asunnon saantiin.

Vierailija
4/20 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja näinhän se pitää mennäkin. :)

Suosittelen myös, että et jätä asunnon hakua pelkän hakemuksen jättämisen varaan, vaan käy vaikka paikanpäällä ja soittele ja kattele netistä vapautuvia asuntoja.

Vierailija
5/20 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin selvästi ulkomaalainen sukunimi, sekä miehen ja lapsen etunimet. Ei vaikuttanut mitenkään asiaan, montaakin asuntoa tarjottiin meille.

Kun olet jättänyt hakemuksen Vvo:lle niin soita sen jälkeen sinne tai mene käymään toimistoon. Niin mekin teimme ja vasta sen jälkeen asiat alkoivat edetä. Muuten kyllä olen täysin pettynyt kyseiseen firmaan. :(

Vierailija
6/20 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemme puolitoista vuotta asuneet VVO-talossa ja ainakin meidän rapussa on 60-70% perheitä ovat täysin ulkomaalaisia. Suurimmaksi osaksi Lähi-Idästä. Toisessa rapussa taas Afrikka rules.

Itse muutamme täältä onneksi pois ensi kuussa, mutta tilallemme tuleva täysin suomalainen nuori perhe sanoi, että hekin olivat jonossa yli vuoden.

Eli ei vältämättä tarvitse kaivata verta nenästä ja syyttää syrjinnästä.

Vierailija
7/20 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sukunimemme on selvästi ulkomaalainen sekä myös mieheni etunimi. Asuntoa meille tarjottiin heti seuraavana päivänä hakemuksen jättämisestä. Emme päässeet sitä katsomaan, joten VVO piti sitä ihan meitä varten varattuna kyseisen ajan. Asunto oli hyvä ja otimme sen. Talossa muuten asuu vain täysin suomalaisia perheitä. Lykkyä tykö, kyllä se onnistaa ja asunto teidän tarpeille löytyy!

Miten muuten teillä VVO:n asunnoissa asuvat huolto pelaa? Siihen olen itse vähän pettynyt.

-Zayn-

8/20 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsotaan nyt tuleeko yhtään tarjousta, mutta epäilen yhä ettei soittoa tule. En ole myöskään jaksanut soitella vaikka monet sitä kehoittaa.. koska kun sinne soittelee he sanovat että kyllä ottavat itse yhteyttä ilman soittamistakin jos sopiva asunto vapautuu jne..

Vierailija
9/20 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vvo: lle ja kyselin onko mitään meille sopivaa vapaana/ vapautumassa, niin sain kyllä ystävällistä palvelua. :)

Minua kehotettiin soittelemaan aina kuun lopussa/ kuun vaihteessa, silloin kun irtisanotaan asuntoja.

Yhtä kävimme kattomassa ennen tätä mikä sitten otettiin.

Vierailija
10/20 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ja minä asuimme ulkomailla ' olimme siis ulko-suomalaisia' tai minä olin ulko-suomalainen, mutta laitoimme VVO:lle hakemuksen, kun asuntoa tarvittiin, oltiin muuttamassa Suomeen. Me saimme asunnon VVO:ta asuessamme ulkomailla, ja miehellä ulkomaalainen nimi (värikin poikkeaa) Sopimukset ym asiat hoitivat ns. luottohenk. Suomessa ja kiva oli tulla Suomeen, kun oli ainakin katto pään päällä ja sänky missä nukkua. Ja aina kohdeltiin VVO:n puolelta hyvin ja asiallisesti. Asuttiin vajaa vuosi siinä osoitteessa, koska muutimme omaan asuntoon, mutta kaikinpuolin hyvä kokemus, ja naapureinakin oli muita ulkomaan eläviä, joten turhat ennakkoasenteet pois, ei kaikki ole rasismia mikä tulee vastaan. t. emmi

11/20 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

soitinkin sain vastauksesi saman mitä aina ennenkin. Asunnon hakijoita ei auta soittaminen.. soiton perusteella ei asuntoja saa, vaan ne katsotaan ja valitaan asiakasrekisteristä. Eli aika turha soitella kun ei heillä ole vapaita ja kaikki mitä kysyy on mennyt. Ja vielä että asun myös pk-seudulla!

Vierailija
12/20 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelonenko:

soitinkin sain vastauksesi saman mitä aina ennenkin. Asunnon hakijoita ei auta soittaminen.. soiton perusteella ei asuntoja saa, vaan ne katsotaan ja valitaan asiakasrekisteristä. Eli aika turha soitella kun ei heillä ole vapaita ja kaikki mitä kysyy on mennyt. Ja vielä että asun myös pk-seudulla!

No, täällä Pohjois- Suomessa on kyllä eri meininki sitte. :)

Silloin kun olen asuntoa etsinyt ja olen soitellut Vvo:lle, niin he ovat siinä samalla puhelimessa katsoneet, että onko mitään ja jos on ollut meitä kiinnostava, niin olemme varanneet sen, että käymme kattomassa.

Vierailija
13/20 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

äsken oli vielä 11 asuntoa helsingissä vapaana. Mä soitin vaan vvo:lle ja kysyin vapaana olevaa asuntoa ja sitten sanottiin et hakijat laitetaan tarvitsevuusjärjestykseen ja sit sille soitetaan kuka on ekana. Meille soitettiin eräästä asunnosta, hylkäsimme sen koska vuokra oli ihan tajuton.

Oletteko laittaneet suuriakin vaatimuksia asunnon suhteen, sijainnin ja varustetason??? Tai onko luottotiedoissa merkinnät?? Noi luottomerkinnät taitaa estää asunnon saannin.

Miten niitä asuntoja muuten saa ku soittamalla??? Niin mä olen tehnyt vvo;n kanssa, kaupungin asuntojen perään ei kyllä kannata soitella. Harmi kun tuli tää sun juttus tässä vaiheessa kun meidän kämppään on jo asukas tulossa, olisin voinut yrittää auttaa.

Vierailija
14/20 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis, oletko ajatellut hakea asuntoa Satolta?

Meillä oli Helsingissä asuessa Saton vuokra-asunto, eikä ollut pahanhintanen vuokra ja tykkäsin tosi paljon asua siinä asunnossa ja alueella ( metron varrella ). Ei ollut kyllä valittamista!:)

Satollakin on nettisivut. Käyppä kattoon, jos et oo jo käynyt!:)

15/20 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja soitin sinnekkin päin. Kun olen kotiäiti ja mieheni on työssä niin hän tokaisi mulle ensimmäisenä " sinä et ole töissä" Katson päivittäin vvo:n ja saton asuntoja netissä ja sen takia soitinkin tänään kun olis ollut kohteita mitkä olisi meitä kiinnostanut, mutta ne oli kuulema jo tarjottu eteenpäin. Mieheni kans on soittanut heille tuloksetta. Luottotiedot ovat kunnossa minulla ja olenkin päähakijana. Miehellä merkintä (elatustuesta) ja olen siitä kysynytkin heiltä onko se esteenä, mutta en ole saanut suoraa vastausta että olisi. Mutta luulempa etten ala heille soittelemaan kun vastaus aina on sama, ja jätän koko asian tähän.

Vierailija
16/20 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

luottotiedot vaikuttaa myös..

Vierailija
17/20 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kun on aina ollut ja on luottotiedot kunnossa, niin ei ole tarvinnut tuommoisia miettiä...

18/20 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta miksi sitäkään ei voisi sanoa suoraan puhelimessa kun olen kysynyt asiaa. Ei tässä onneksi kauhea kiire ole muuttaa uuteen, ikävää vain että asumme ylhäällä ilman hissiä ja lastenrattaat on toisten kusettavana portaikossa (kerran jo pissattu niihin:(

Vierailija
19/20 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten asialla ei ole VVo:lta asuntoa hakiessa merkitystä. Yksityiset vuokrausfirmat ovat vaativempia.

Vierailija
20/20 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutkin kun vuokrarästit. Asunnon voi saada kuitenkin menetetyistä luottotiedoista huolimatta, mutta voivat vaatia esim.isomman takuuvuokran.

Uskoisin kuitenkin, että antavat asunnot ensin tietenkin sellaisille, joilla on luottotiedot kunnossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan