Ruoka on järjettömän kallista
Kaiken hinta on noussut. Varsinkin vihannesten, vaikka ei enää edes ole lämmityskausi. Kun kauppias kerran saa neljä euroa niin ei se enää halvemmalla myy.
Tähän päälle alvin nosto niin kyllä loppuu turha kulutus
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä pari vuotta sitten sain meidän perheelle 40 eurolla viikon ruoat. Nyt tuo 40€ ei riitä kuin yhdelle päivälle.
Perheesi on siis kasvanut uudella tulokkaalla. Ja tiesithän jo niitä lapsia tehdessä että mitä vanhemmiksi varttuvat, sitä enemmän syövät. Kannattaa tehdä niitä lapsia vain oman tulotasonsa mukainen määrä, ei enempää.
Eli ei kannata tehdä lapsia ollenkaan, kun ne kuolisi nälkään. Sitten te s a a t a n a n v a j a k i t ihmettelette, että miksi suomalaiset ei tee lapsia, onko teidän ÄO 50?
Vierailija kirjoitti:
Käyn 3 päivänä viikossa ruokajonossa, kaupasta en osta muuta kuin kahvia, kaikki muu tulee ilmaiseksi.
Mulla sama ja me käydään niin, että puoliso jonottaa erikseen ja saadaan tuplana aina kaikki kun molemmat sanoo, että on puoliso ja kolme lasta vaikka oikeasti meillä ei ole lapsia ollenkaan. =)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en pärjää. Otan kokoajan lainaa lisää joka menee ihan ruokaan ja muuhun elämiseen. Ihan kamalaa ja päädyn jossain vaiheessa väkisinkin kadulle.
Oletko harkinnut itsemurhan tekemistä? Sinun kannattaisi tehdä se nyt kun sinulla on vielä voimia.
Joka päivä usko pois. Jossain vaiheessa toivottavasti rohkeus riittää.
Saan eläkettä 2200e näppiin. Suomessa ruoka ei ole kallista. Tuottajien pitäisi saada enemmän. Olet tehnyt vääriä valintoja, jos rahasi riitä edes ruokaan, v..n köyhä!
Nykyisin teen itse viikoksi ruoat ja osan pakastan. En käytä liha enkä maitotuotteita, enkä perunaa. Toki sienestän ja marjastan. Kalassa käydään silloin tällöin. Muissa tuotteissa ulkomaalainen tuote on aina etusijalla, koskee vihanneksia yms.
Ruokakulut ovat laskeneet ja säästöä tulee. Nykyisin en enää heitä vaatteita pois jos ne ovat korjattavissa. Jos tarttee uusia vaatteita ostaa niin ne ostetaan kun käydään ulkomailla.
Yhteenveto: Suomesta ostetut tuotteet ovat romahtaneet
Vierailija kirjoitti:
Taisi olla niin että aikoinaan EU-jäsenyyttä mainostettiin että ruoka halpenee.
No nyt ollaan EU:ssa onko se ruoka halpaa?
Kokoomus on rikollijärjestö, joka ei kuuntele EU:ta missään asiassa
Ruuan hinta on noussut 2v noin 68%. Eteläsuomesta kannatta ehdottomasti hakea ruuat liettuasta tai latviasta tai puolasta. Jopa sen myynti on kannattavaa. Voittoa tulee vähennysten jälkeen noin 55% vaikka vähentää rekan kulut.
Joo, olen huomannut saman, vaikka mulla on sikäli hyvä tilanne, että on asuntolaina jo maksettu. Eli en enää joudu ihan kädestä suuhun elämään, mutta silti on nuukaa koska palkkani on edelleen pieni ja asun yksin. Tulen kuitenkin toimeen ja on välillä varaa jopa johonkin ylimääräiseenkin.
Suoraan sanottuna en ymmärrä, kuinka mua huonommassa asemassa olevat pärjää. Ja kun tämä hintojen nousu on kaikkialla. Virossakin alkaa hinnat hipoa samaa kuin Suomessa, mutta palkat on vielä huonommat kuin meillä täällä pienituloisimmilla on. En vaan ymmärrä enää kuinka ihmiset pärjää? Varmasti on levottomuuksia tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alle 100€ saa kuukauden ruoat kun tekee itse eikä syö einestä ja herkkuja.
Ei saa. Hinnat nousset 300%
Soijarouhetta, riisiä, omenaa, perunaa, makaronia, porkkanaa yms hyvin riittää 100€ kuukaudeksi.
Juu kuule ei. Kuhaa vaan järvestä ja perunoita omasta pellosta. Ei tarvitse rahoittaa a h n e i ta k u s i p ä i t ä.
Tuossa just edelliset kalat mitä söin muutaman päivän, olisivat maksaneet kaupasta ostettuna joitain 380€
"Syökää kalaa" LOL :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä pari vuotta sitten sain meidän perheelle 40 eurolla viikon ruoat. Nyt tuo 40€ ei riitä kuin yhdelle päivälle.
Perheesi on siis kasvanut uudella tulokkaalla. Ja tiesithän jo niitä lapsia tehdessä että mitä vanhemmiksi varttuvat, sitä enemmän syövät. Kannattaa tehdä niitä lapsia vain oman tulotasonsa mukainen määrä, ei enempää.
Eli ei kannata tehdä lapsia ollenkaan, kun ne kuolisi nälkään. Sitten te s a a t a n a n v a j a k i t ihmettelette, että miksi suomalaiset ei tee lapsia, onko teidän ÄO 50?
Miksi köyhien pitäisi lisääntyä ja lisätä koko yhteiskunnan kurjuutta? Järkevintä on niiden synnyttää joilla on varaa jälkeläisensä hoitaakkin. Mieti miten paljon älykkäämpiä lapsia älykkäät ihmiset saa versus avustajan tarpeessa oleva köyhä. Ei se määrä, vaan laatu.
Käsittämättömintä on, että tällä foorumilla ei keskustella juurikaan ruoan huimasti kallistuneista hinnoista. Joskus vuosi tai kaksi sitten keskustelua oli vielä jonkin verran. Henkilökohtaisesti minulla on tyydyttävä taloustilanne, mutta en kerta kaikkiaan pysty ymmärtämään, kuinka pienituloiset voivat tulla toimeen näillä hinnoilla. Hintojen nousu on osunut erityisesti peruselintarvikkeisiin. Esimerkiksi halvimman naudan jauhelihan hinta on noussut 80 prosenttia muutamassa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Alle 100€ saa kuukauden ruoat kun tekee itse eikä syö einestä ja herkkuja.
Minä olen kokeillut käytännössä tuota alle 100€ ja todellakaan et saa terveellistä ruokaa riittävästi. Eli älä viitsi puhua paskaa.
Kun nykyisin melkein vain halvinta broileria, kidney papuja sekä riisiä. Päälle tulista kastiketta. Vajaa 10e/päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruuan hinta noussut 100 % Kela tuet ei ole nousseet joten pitää tehdä pimeitä töitä että pysyy elossa.
Miksi et tee 8 tunnin työpäivää ja 40 tuntia viikossa niin et tarvitsisi kelaa ja saisit voita sen leipäs päälle.
Missä ne 100 000 työpaikka on, kun on tullut massivinen määrä konkursseja ja työttömia jotain 300 000
Jos on aikaa niin ehdottomasti kalastamaan. Ruokalasku tippuu kummasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi köyhien pitäisi lisääntyä ja lisätä koko yhteiskunnan kurjuutta? Järkevintä on niiden synnyttää joilla on varaa jälkeläisensä hoitaakkin. Mieti miten paljon älykkäämpiä lapsia älykkäät ihmiset saa versus avustajan tarpeessa oleva köyhä. Ei se määrä, vaan laatu.
Sun ÄO on 30
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taisi olla niin että aikoinaan EU-jäsenyyttä mainostettiin että ruoka halpenee.
No nyt ollaan EU:ssa onko se ruoka halpaa?
Kokoomus on rikollijärjestö, joka ei kuuntele EU:ta missään asiassa
Ja sinäkö kuvittelit ruuan hinnan pysyvän ikuisesti 70 luvun hintatasossa? Sinulta puuttuu kyky ymmärtää globalisaatiota ja sen kehitystä, eikä sinulla tunnu olevan käsitystä siitäkään, että kulut ovat nousseet jo pelkästään palkkojen noustessa pilviin. Normaali ihminen saa edelleen palkallaan ostettua samat ruuat samaan hintaan kuin ennenkin sillä tulot ovat lisääntyneet ruuan hinnan kanssa samaan tahtiin. Mene siis TÖIHIN!
Juuri oli tutkimus jonka mukaan köyhintä Slovakiassa ei varaa joka päivä kalaan ja lihaan, kuitenkin täällä Suomessa en kaupassa paljoa koskaan näe että kukaan ostaisi esim. Lohta. Lähikaupan sushi myös maksaa jo 20e pieni paketti ja alettu korvata kalaa kanalla jopa sushissa.
En ole kyllä huomannut. Tosin, en nykyisin enää edes katso hintaa, ainoastaan ravintosisältöä ja mietin makua kun palkkaa tulee sen verran.
kela.kela.kela.kela.kela.kela.kela.kela...kela.kela.kela.kela.kela.kela.kela.kela...kela.kela.kela.kela.kela.kela.kela.kela...kela.kela.kela.kela.kela.kela.kela.kela...kela.kela.kela.kela.kela.kela.kela.kela...kela.kela.kela.kela.kela.kela.kela.kela...kela.kela.kela.kela.kela.kela.kela.kela...kela.kela.kela.kela.kela.kela.kela.kela...kela.kela.kela.kela.kela.kela.kela.kela... Miksi ette omia rahojanne käytä koskaan ? Aina vain kelan.